Sredju said:
Kako bi ti ispitao da li sjediste ventila jos uvijek sigurno od ispadanja..
Glavu za koju nisam siguran dajem na strojnu obradu kod Čukmana. On mi je objasnio da to oni bez problema ispitaju i po potrebi rješavaju.
Sredju said:
Sto se tice nacina voznje i uticaja na trajnost motora, slozio bih se s tobom, ali tako je i kod svakog motora, bio on zrakom ili vodom hladjen.
Nije isto. Zračno hlađeni su puno osjetljiviji, pogotovo RFVC.
Kod gradske (ili spore) vožnje na motoru koji hlađen tekućinom moze ventilator raditi koliko god treba, dok se zračnjak peče.
Što se tiče vožnje po cesti, RFVC motoru, u kojoj god rami bio, odgovara vožnja između 3000 i 4500 o/min. Sve preko toga je forsiranje, a konstantna vožnja na 5000 i više je uništavanje tog motora. To kod mnogih vodeno-hlađenih nije tako.
Konkretno XR600R sa serijskim prijenosom je namjenjen enduro vožnji bez natjeravanja u visoke okretaje. Najsporija vožnja bi trebala biti u najmanje trećoj brzini laganim gasom. Pri toj brzini se on još dobro hladi. Kad se dođe do neke prepreke zbog koje se ne može tako voziti, treba je savladati brzo, bez puno pimplanja i opet dalje lagano barem u trećoj.
Na taj način taj motor traje. U suprotnom - ne.
Gradska vožnja od semafora do semafora, kolone kreni-stani, autoput i uopće konstantna vožnja preko 4500 okretaja nisu za taj motor, pa zvao se on XR, dominator ili FMX.
To su dobri motori, ali onaj ko ne zna kako funkcionira hlađenje tog motora, nema osjećaj ili uho, uništit će ga sigurno.