Honda XR600R moj glomazni otpad

Ne znam, skines cep od ulja i izmjeris navoj. Promjer i korak pisu u opisu mjeraca temperature. S desne strane kucista motora ima vijak koji  direkt ulazi u karter, ja bi radje tu ugradio sensor za elektricni mjerac.
 
Mislim da XR ima navoj 20 x 2,5 mm. Ne znam da li paše na NX.
Moje vožnje, temperatura u rami ide do oko 110°C ali rama ima funkciju hladnjaka. Temperatura ulja u glavi (gdje je vaznije), je viša. Kolko bi to moglo biti? Nemam pojma.

Ne desnom deklu postoji mogućnost ugradnje nekog senzora, ali isto kao u rami, pokazivati će temperaturu nižu nego u glavi motora. Možda se nekome da igrati sa svojim dominatorom, pa će ugraditi senzor u karter, staviti neki instrument na volan, ali onda nek se poigra kak treba pa ugradi senzor u glavu.

Međutim,  ovdje se govori o XR-u, a to je motor koji je namjenjen za offroad i zato pojednostavljen do krajnjih granica jer za offroad je jednostavnost je jedna od najvažnijih stvari. Ja s njega još skidam onaj brzinomjer sa sajlom, žmigavce i retovizore. Za okvirno pratiti temperaturu ulja najjednostavnije i najjeftinije je staviti mjerač sa termometrom. Na ebay.de 25€ free shipping.
 
Još jedna s Velebita iznad ulaza u tunel



...I jedna sa Žumberka



Švabo1. je testiran na motocross stazi, bio je na Tari, na osmom benduru, u Dalmaciji, na Žumberku...sve je prošlo bez greške. Ja zadovoljan.

...a sad u garažu  :D
 
Evo me opet u garaži.
Ovih dana sam se zabavljao sa sjedalima. Već sam to ranije radio i na mom hrvatskom XR-u i na prvom švabi, ali nisam baš slikao, a par ljudi me zamolilo da slikam, pa evo..
Kada sam kupio mog trećeg švabu, sjedalo mu je izgledalo ovako:


Motor je star 29 godina, a odjavljen je od 2004, dakle zadnjih 15 godina je stajao.
Kada sam ga svukao, to je izgledalo ovako.



Vrijeme se vidi, ali sve je cijelo. U boljem je stanju nego sam očekivao.
Originalni oblik sjedala mi se ne sviđa previše, a mislim da je dosta debelo, pa sam ga malo izrezao.











Navlačenje presvlake je dosadno i dugo traje pa to nisam slikao. Ovako izgleda kada je gotovo presvlačenje. Kad se već zajebavam, onda ajde da napravim odmah 2 komada. Nek ih ima.


Ovo crno sjedalo na lijevoj strani je novo-presvučeno sjedalo sa mog drugog švabe u originalnom obliku. Usporedite.





Slikat ću ga na motoru kad ga montiram.
Bok
 

Attachments

  • 20190909_163808.jpg
    20190909_163808.jpg
    190.2 KB · Views: 113
Svaka sličnost između ova dva bedaka je slučajna


 

Attachments

  • Scott Summers.jpg
    Scott Summers.jpg
    243.9 KB · Views: 212
  • Dado loves summers.jpg
    Dado loves summers.jpg
    280 KB · Views: 228
Kad dođe zima, vožnja mi više nije zanimljiva. Vrijeme je za šerafanje. Između ostalog, vrijeme je da se "Švabo3" konačno završi.
Paparaci me zajebavaju u najmirnijem ćošku podruma.


 
Dado33 said:
Kad dođe zima, vožnja mi više nije zanimljiva. Vrijeme je za šerafanje. Između ostalog, vrijeme je da se "Švabo3" konačno završi.
Paparaci me zajebavaju u najmirnijem ćošku podruma.

Kaj ti nije lakše šlajfat sa šlaufom za benzin?
 
Danijel 23 said:
Kaj ti nije lakše šlajfat sa šlaufom za benzin?
Znao sam to napraviti i sa šlaufom, ali šlauf moram vući prema sebi i čupati ga s ventila da pogledam kakvo je stanje.
Zato mi je s ovom napravom malo bolje.
Ali nema tu puno šlajfanja. Nakon dobre strojne obrade, tanki sivi mat prsten se brzo pojavi. Koristim samo finu pastu za poliranje.
 
Sredju said:
Dado, imali kod xra pukotina izmedju ispusnog ventila i rupe od svjecice?
Zna se naći kod bilo kojeg RFVC motora i to govori kako je motor vožen. Zračnjak se ne može voziti isto kao vodenjak s ventilatorom, ali ima ljudi koji misle kako je npr, dominator dobar motor za grad, pa ga pregrijavaju u gradskoj gužvi, ili misle da je to motor za ganjat po cesti.

Ovo je na primjer glava jednog FMX-a sa samo 8000km.

Čovjek je mislio da ima supermoto motor...

Ali ta pukotina vozi još dugo. Ima i težih problema sa glavom motora i svi govore o tome kakav je vozač.
Slikam pa stavim.
 
Dobro.
Kako bi ti ispitao da li sjediste ventila jos uvijek sigurno od ispadanja na visokim temepraturama u glavi koja ima pukotinu izmedju sjedista ventila i rupe za svjecicu?
 
Sto se tice nacina voznje i uticaja na trajnost motora, slozio bih se s tobom, ali tako je i kod svakog motora, bio on zrakom ili vodom hladjen.
Kod upotrebe jednog cilindra na asfaltu je problem sto su to spori motocikli, kojima je maksimalna brzina malo veca od dozvoljene na autoputu i tu bih izbjegavao duze faze sa punim gasom. ja izbjegavam autoput ionako.
Ne znam kolika bi guzva trebala biti u gradu da bi stojao, rijetko kad ulje predje 120°C, uglavnom je izmedju 80 i 90.
 
Sredju said:
Kako bi ti ispitao da li sjediste ventila jos uvijek sigurno od ispadanja..
Glavu za koju nisam siguran dajem na strojnu obradu kod Čukmana. On mi je objasnio da to oni bez problema ispitaju i po potrebi rješavaju.

Sredju said:
Sto se tice nacina voznje i uticaja na trajnost motora, slozio bih se s tobom, ali tako je i kod svakog motora, bio on zrakom ili vodom hladjen.
Nije isto. Zračno hlađeni su puno osjetljiviji, pogotovo  RFVC.
Kod gradske (ili spore) vožnje na motoru koji hlađen tekućinom moze ventilator raditi koliko god treba, dok se zračnjak peče.

Što se tiče vožnje po cesti, RFVC motoru,  u kojoj god rami bio, odgovara vožnja između 3000 i 4500 o/min. Sve preko toga je forsiranje, a konstantna vožnja na 5000 i više je uništavanje tog motora. To kod mnogih vodeno-hlađenih nije tako.

Konkretno XR600R sa serijskim prijenosom je namjenjen enduro vožnji bez natjeravanja u visoke okretaje. Najsporija vožnja bi trebala biti u najmanje trećoj brzini laganim gasom. Pri toj brzini se on još dobro hladi. Kad se dođe do neke prepreke zbog koje se ne može tako voziti, treba je savladati brzo, bez puno pimplanja i opet dalje lagano barem u trećoj.
Na taj način taj motor traje. U suprotnom - ne.
Gradska vožnja od semafora do semafora, kolone kreni-stani, autoput i uopće konstantna vožnja preko 4500 okretaja nisu za taj motor, pa zvao se on XR, dominator ili FMX.

To su dobri motori, ali onaj ko ne zna kako funkcionira hlađenje tog motora, nema osjećaj ili uho, uništit će ga sigurno.
 
E bas toliko osjetljiv taj motor i nije.
pucanja glave i ispadanja sjedista ventila su konstrukciska greska, pogresan izbor materijala i greska u lijevanju.
Kod mohe stare su ispala oba sjedista ispusnih ventila, a na samo jednoj strani je bila pukotina.
 
Opet sam mimo teme.

Ja ostavim glavu u pecnici na 200 stupnjeva oko 20 minuta, izvadim van i puksam sa kukom izvlacit sjedista, ako dobro stoje, nece ispast ni u motoru.