Ima li kraja ovom samodopadnom idiotu...

Bilo bi interesantno ubaciti u statistiku godišnju prijeđenu kilometražu s motociklom u odnosu na osobni automobil, čisto da se vidi koliko nas gine na prijeđenih recimo 1 000 000 km s autom a koliko s motociklom.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Statistika je porazna u svakom pogledu.Najviše tome doprinose nakaradni zakoni i njihova glupa tumačenja ,neprovođenje istih u stvarnosti.A tome su najviše doprinijeli oni koji su ih i donijeli.
Druga strana priče je preveliko kršenje propisa ,samovoljno tumačenje od samih u prometu ,bili to mi na motorima.,ili oni u automobilima pa do kamiondžija kojima je normalan mobitel ma uhu ili pred nosom.
Represija kuca na vrata ,a uvod je tu u obliku povećanja osnovne premije osiguranja od početka ove godine,a kako će se to reflektirati na moto populaciju to će mo vidjeti..😎
 
Statistika je porazna u svakom pogledu.Najviše tome doprinose nakaradni zakoni i njihova glupa tumačenja ,neprovođenje istih u stvarnosti.A tome su najviše doprinijeli oni koji su ih i donijeli.
Druga strana priče je preveliko kršenje propisa ,samovoljno tumačenje od samih u prometu ,bili to mi na motorima.,ili oni u automobilima pa do kamiondžija kojima je normalan mobitel ma uhu ili pred nosom.
Represija kuca na vrata ,a uvod je tu u obliku povećanja osnovne premije osiguranja od početka ove godine,a kako će se to reflektirati na moto populaciju to će mo vidjeti..😎
Ima 3 vrste laži: laž, prokleta laž i statistika...A kad čujem "povećanje premije osiguranja", jasnije mi je tko laže i zakaj. Uvijek se sve svodi na zakon spojenih džepova. Znamo tko ove debile pušta u medije i zašto.
A kaj se tiče reflektiranja, mislim da ćemo se vozit i dalje.
 
  • Like
Reactions: stipe_zxr
Najviše tome doprinose nakaradni zakoni i njihova glupa tumačenja ,neprovođenje istih u stvarnosti.A tome su najviše doprinijeli oni koji su ih i donijeli.

Po čemu smatraš da su zakoni nakaradni (jasno, daleko su od savršenih, no i to je pitanje što bi to bio "savršen zakon"...?), jer nisu savršeni ali su ipak usklađena pravila i odredbe sa velikim dijelom svijeta... tumačenja zakona nisu glupa ako su dana od mjerodavnih, glupi su oni koji sami idu tumačiti stvari kako njima paše i onda kada zajebu stvar, onda se prave gljive i nevješti... zakon je takav kakav je, provođenje zakonskih odredbi je u prvom redu obveza učesnika u prometu - a ne zakonodavaca ili policije (kao što ima morona koji su se dizali na zadnje da vele kako im policija "ne pruža nikakav primjer"... lol), jer njihovo je da donose zakone i da nadziru provođenje i poštovanje zakona od strane učesnika u prometu.

Znači, ako sjedneš za volan ili upravljač sa namjerom da sereš i divljaš po cesti kako se tebi sviđa, mimo zakona i pravila, nemam pojma tko bi to trebao biti kriv za to - osim tebe? I tko bi to trebao i kako dovesti u red?

Druga strana priče je preveliko kršenje propisa ,samovoljno tumačenje od samih u prometu ,bili to mi na motorima.,ili oni u automobilima pa do kamiondžija kojima je normalan mobitel ma uhu ili pred nosom.

Problem je slojevit i višeznačan, dapače vrlo kompleksan jer jedna stvar vuče drugu i tako to ide unedogled... biti u cestovnom prometu je preskupa, preodgovorna i - na žalost, ali u glavama mnogih - previše potcjenjena stvar da bi svatko radio što hoće i mislio da na to ima pravo, osobito u tumačenju propisa kako se njemu sviđa... jasno je da nisam za povećanje ikakve represije, no gledano na prometnu situaciju, ne znam ni što bi to trebalo napraviti (osim teške represije, koja se na žalost najviše reflektira upravo na one koji su najmanje krivi) da samoživi i samozvani "majstori" motora poštuju išta u prometu, barem u nekom normalnom spektru koliko se to sa motociklom može i treba moći...

A kad čujem "povećanje premije osiguranja", jasnije mi je tko laže i zakaj.

Zašto misliš da osiguravatelji nemaju razloga za povećanje cijena...? Jasno da jesam protiv toga jer ionako me cjelokupni vozni par košta puno i previše, no realnost je da ako su poskupili svi troškovi sanacija šteta koje pokrivaju osiguranja, jasno je da će poskupiti i oni jer novac za pokriće šteta odjednom postane puno manji negoli su njihove potrebe (i "potrebe" u vidu i do sada nezasitnih pohlepnih priča zbog kojih su osiguravatelji, unatoč stalnom kukanju, uvijek u vrhu najprofitabilnijih firmi u državi, uz teleoperatere i banke...). Uglavnom, ako su poskupili rezervni dijelovi, satnica, pa na to dodamo i nekakvu inflaciju itd, jasno je da ni ta pohlepna ekipa ne može poslovati onoliko dobro koliko bi htjeli, a oni svoju dobru volju i planove u tom smislu jako dobro štite... sa strane troškova ih posve shvaćam, kao što im je i legitimna želja da zarade što više, uostalom - nismo li svi takovi?
 
Last edited:

Najznačajnija novost su napredne kamere koje će uz brzinu kretanja vozila moći snimiti i njegovu unutrašnjost. Tako će kazne - osim prebrzim vozačima - stizati i onima koji se propuste vezati sigurnosnim pojasom ili ih kamera snimi kako tijekom vožnje koriste mobitel. Primjenu će naći i u hvatanju vozača motocikala koji prikrivaju registarske oznake na svojim dvokotačima.

Postavit će 1700 kamera

Nove kamere, uz još neku opremu, vrijede oko 1,55 milijuna eura. Po nekim informacijama, ukupno će ih biti postavljeno 1700, a očekuje se da će radovi instalacije ovog paketa kamera biti okončani najkasnije do sredine godine, piše Večernji list.

Najviše novih fiksnih kamera bit će postavljeno u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Grad Zagreb i Zagrebačka županija kamere dobivaju na 18 lokacija, dok je Zadar grad s najviše lokacija - 17. Još će se 115 uređaja za nadzor premještati, po principu dosadašnjih kamera koje u datom trenutku možda jesu, a možda i nisu u kućištu, budući da je kućišta tri puta više od kamera.

Uz nove kamere, nabavljeni su presretači za nadzor brzine vrijedni više od dva milijuna eura. Oprema se financira iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama.
 
Može on bit idiot, al činjenica je da nas gine sve više...
motori sve sigurniji, ceste sve bolje, a ginemo ka muve i invalida sve više...
isto tako ne triba bit previše pametan i zaključit da se u puno slučajeva može preventivom, ne zakonskom, nego SVOJOM,, i pripaziti na neke stvari, uraditi dosta na sigurnosti u vožnji... prvenstveno naravno je problem brzina pa nemaš kad reagirat, a često i vještina, vožnja bez opreme... pa uz smanjene vještine i neiskustvo, uz brzinu ne triba puno za nesriću...
sjećam se tamo kraja 80-tih, početak 90-tih i kaciga... pa smijali smo se onima što su ih nosili... vožnja bez kacige je bila baza, jedina zaštita glave su bile cvike za sunce...
možda da u te auto škole za motocikle uvedu neki sigurnosni bazni tečaj, za neke situacije uvesti neke vježbe par sati, neka bude i skuplja ta škola... a ne da vrhunac autoškole bude krenit na uzbrdici...
meni je isto gušt dignit gas, al ne znam koji je gušt pržit po D8 priko 120... tu na 5km sigurno imaš 10 ulaza/izaza, prodaju mandarine, školjke, rakije...
protiv kamera nemam ništa, to je vrlo jednostavan način naplaćivanja kazni za nepažljive, osjetio par puta po Austriji... ove naše još nisam "dobro upoznao"...
 

Najznačajnija novost su napredne kamere koje će uz brzinu kretanja vozila moći snimiti i njegovu unutrašnjost. Tako će kazne - osim prebrzim vozačima - stizati i onima koji se propuste vezati sigurnosnim pojasom ili ih kamera snimi kako tijekom vožnje koriste mobitel. Primjenu će naći i u hvatanju vozača motocikala koji prikrivaju registarske oznake na svojim dvokotačima.

Postavit će 1700 kamera

Nove kamere, uz još neku opremu, vrijede oko 1,55 milijuna eura. Po nekim informacijama, ukupno će ih biti postavljeno 1700, a očekuje se da će radovi instalacije ovog paketa kamera biti okončani najkasnije do sredine godine, pišeVečernji list.

Najviše novih fiksnih kamera bit će postavljeno u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Grad Zagreb i Zagrebačka županija kamere dobivaju na 18 lokacija, dok je Zadar grad s najviše lokacija - 17. Još će se 115 uređaja za nadzor premještati, po principu dosadašnjih kamera koje u datom trenutku možda jesu, a možda i nisu u kućištu, budući da je kućišta tri puta više od kamera.

Uz nove kamere, nabavljeni su presretači za nadzor brzine vrijedni više od dva milijuna eura. Oprema se financira iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama.
A zašto nisu nabavili dronove, daj javite Ministarstvu !
 
Sve se usklađuje, što odgovara onima što punu proračune i svoje špage.
Što ne povečaju dimenziju parking mjesta i ograničenja brzine koja su ista kao i 60stih kada su se Fičeki vozali, a Zeka bila obiteljska limuzina.
 
  • Like
Reactions: DiscoVolante
Malo po malo , sve zvuci da cemo voziti uskoro robote koji ce sami pratiti oznake brzine , jedini problem je sto vani ljudi vec voze nove aute sa svom tehnologijom pa im to lakse padne. Kod nas je vozni park star xx godina s minimum tehnologije u autima pa se treba borit s nogom koja voli stisnuti gas.
Ja si idem narucit tempomat na autu jer sam jedan od tih sa preteskom nogom. :mrgreen: Na veliku zalost nekih , vremena spanaze po cesti odlaze pomalo. Najbolje izgleda kupit nesto sporo i vuc se po cesti.
A sto se tice same situacije kamera i svega na cesti, vozio sam godinama u aziji di su kamere na svakom cosku i mogu samo reci da mi je bilo muka sjesti u auto radi toga jer sam bio pobrao kaznu u pocetku i doslovno ti presjedne jer i najmanja greska mozes na*bat samo tako.
Medjutim ona dobra strana svega toga u tom sistemu, na motoru sam uvijek bio u prednosti , tj. bio sam najbrzi na cesti sa skuterom jer se nitko nije usudio voziti auto brze od 90 po ogranicenju di sam ja u prosjeku vozio 120 i nikad nisam dobio kaznu.
Bilo je par slucajeva di su mi frendovi sa sportivama govorili kako su ostali bez vozacke jer su isli brze od 160. Zatim su mi rekli da idu u susjednu drzavu dir di mogu voziti 300 jer to tamo nije bilo moguce bez da ih ne uhvate.
 
Zanimljiva statistika, međutim jedan bitniji previd je taj što se uzima broj stanovnika HR, a dosta od ove brojke poginulih su i "stranci". Tako da u konačnici je "realan" broj na milijun stanovnika dosta manji.

Ali ako gledamo trend, ukupan broj se smanjuje, što je zapravo dobro. E sad, trebalo bi vidjeti što se točno to promijenilo u zadnjih 20ak godina, osim što su auti postali "sigurniji". Kolko se sjećam, tamo negdje 2008. je uveden novi zakon o sigurnosti cestovnog prometa, nakon toga slijedi osjetan pad poginulih, izgleda da ima nešto i u tome...
 
motori sve sigurniji, ceste sve bolje, a ginemo ka muve i invalida sve više...

Ispada da netko olako "zloupotrebljava" te činjenice, a nije im dorastao.

isto tako ne triba bit previše pametan i zaključit da se u puno slučajeva može preventivom, ne zakonskom, nego SVOJOM,, i pripaziti na neke stvari, uraditi dosta na sigurnosti u vožnji...

Pa u biti vlastita preventiva je ona koja je zaslužna za 90%+ za sve dobro, kao nedostatak iste za sve loše... dobar vozač po meni je samo onaj koji zna previđati potencijalno opasnu situaciju, rizik, i tome se prilagodi svojom vožnjom... kako je rekao Boris Rukavina i u nedavnom postu i u svojim knjigama, pa je to otprilike ovako - na cestu izlazim sa sviješću i stavom da su svi oko mene potencijalna opasnost za mene i oni su koji mi prijete i koji me ugrožavaju... i to je istina.

možda da u te auto škole za motocikle uvedu neki sigurnosni bazni tečaj, za neke situacije uvesti neke vježbe par sati, neka bude i skuplja ta škola... a ne da vrhunac autoškole bude krenit na uzbrdici...

Pa te auto-škole za A kategorije u Hrvatskoj su katastrofa po samom ustroju, jer tebe ne uči nikakav iskusni motociklist, nego te uči teoretičar koji se iza tebe vozi u autu i prati da li ti shvaćaš i vidiš prometne znakove i pravila (jer dobar dio njih nije nikada vozio motore osim što imaju položeno za njih zbog licence), dok sa samom tehnikom i specifičnostima motocikla ne bavi nitko...

Sjetim se odlaska u Louis u Graz i nemalo puta viđene auto-škole za motocikle tamo, gdje se instruktor vozi na drugom motociklu uz kandidata (a ne da ga prati u autu sa rukom na nekakvom walkie-talkie aparatiću...). Taj instruktor je na svakom stajanju na semaforu bio uz kandidata i objašnjavao mu određene stvari tehnike, pogrešaka, pametne preventive iz vlastitog iskustva, pokazivao prstima na neke dijelove motocikla, uglavnom - objašnjavao je kandidatu život na motociklu i prenosio svoje bogato iskustvo na njega. Toga kod nas nema, kod nas je kao onaj balkanski meme gdje te instruktor prvo pita "jesi li vozio do sada"?... jer je svima jasno da su kandidati samo došli legalizirati svoje dotadašnje znanje kroz polaganje tih bijednih 10 sati vožnje i dobivanja "šare" da budu legalni jer im je došlo iz guzice u glavu "da im je dosta maltretiranja od strane murje"... a za ulaganje u škole napredne vožnje sam uvijek, to je svakako bolje od bajanja o nekakvim auspusima po ne znam koliko stotina, pa i tisuća eura, uložiti da ego "koji veće sve zna jer vozi ne znam koliko godina" nauči stvarno nešto, i da taj isti ego vrlo brzo shvati da unatoč godinama "iskustva" u biti zna malo, ili čak i manje...
 
  • Like
Reactions: brmbo
Zanimljiva statistika, međutim jedan bitniji previd je taj što se uzima broj stanovnika HR, a dosta od ove brojke poginulih su i "stranci". Tako da u konačnici je "realan" broj na milijun stanovnika dosta manji.

Da, razlika je jebena, jer 78 poginulih na 3.500.000 stanovnika je bitno više ili manje od 62 poginula na isti broj stanovnika (probaj računati te promile promila), razlika u brojci je sigurno vauuu... a koliko je stranaca - sumnjam da je toliko puno, da ne bi ispalo da smo mi super a dolaze stranci sjebati nam statistiku...

Ali ako gledamo trend, ukupan broj se smanjuje, što je zapravo dobro.

Da, prošle godine je poginulo cca 20-ak manje, to je stvarno trend na bolje...

Kolko se sjećam, tamo negdje 2008. je uveden novi zakon o sigurnosti cestovnog prometa, nakon toga slijedi osjetan pad poginulih, izgleda da ima nešto i u tome...

Koliko je novijih ZSPC donijeto od 2008-e do danas?

Malo po malo , sve zvuci da cemo voziti uskoro robote koji ce sami pratiti oznake brzine

To će riješiti na puno lakši način - od ove i par godina unaprijed za sve nove aute će biti obvezne tehnologije koje će same kontrolirati vozača, snimati sve parametre vožnje u odnosu sa lokaciju, to spremati u svojevrsnu "crnu kutiju" kojoj sam vozač neće imati pristupa, pa i vozilo će samo dojavljivati bežično koliko vozač tog vozila krši propise... to je sve otprilike to o čemu pričaš.
 
Na veliku zalost nekih , vremena spanaze po cesti odlaze pomalo. Najbolje izgleda kupit nesto sporo i vuc se po cesti.
Ako na trenutak maknemo sebe tj. sebičnost sa strane, probaj vidjeti što ostaje. Za većinu svojih frendova mogu reći da znaju relativno dobro voziti, bilo auto ili motor, jer smo svi manje više učili na sličan način i skupili tone kilometara na D1, D8.... Nove generacije, uvjetno rečeno naših klinaca od cca 20, praktično ne znaju voziti po lokalnim cestama a niti ih baš zanima. Maksimalni domet huliganizma im je dritanje i pokoja pizdarija koju vide na društvenim mrežama. Kad gledaš na taj način, kontekst promjena poprima sasvim drugo značenje.
 
Što se tiče motora pravog divljaka nisam sreo godinama, maksimum koji vidim je brza vožnja ali daleko je to od divljanja koje valjda više nikome nije zanimljivo. Ali konstantno vidim kaos na cesti koji su prouzročili vozači automobila, i to ne zbog brže vožnje već zbog nepoznavanja osnovnih prometnih propisa kao i opće bahatosti u vožnji…

Vezano uz broj poginulih motorista bilo bi dobro vidjeti uzroke nesreća jer jedino tako bi mogli nešto pametno zaključiti…
 
Nema te kamere i te kazne koje mogu popraviti glavni razlog problema, a to je da su ljudi glupi.
Npr. 22.12. idem iz ZG doma za blagdane, ZG obilaznica, kolona od juga do Buzina cijelim putem. Da su svi vozili 30, kolona bi laganini išla konstantnom brzinom.
Ali, ljudi su glupi i ne mogu gledati 3 minute u budućnost, nego svi, čim kolona krene, ubrzavaju koliko ide i onda opet odmah koče. Uz to se trake mijenjanju non stop, pokušava se voziti slalom, vozi se na guzici, ...

I naravno da je promet nesiguran kad je toliko glupih ljudi u njemu.

A na motoru kad sam je još gore jer ljudi očekuju da će se motor odjebati i ako to ne radi, na guzici su mu ili se guraju.
Koliko mi se puta dogodilo da ostajem u koloni jer iduće zeleno je moje i ne da mi se gurati i probijati za realnih 17 sekundi prednosti. I tu se često nađe auto koji želi proći kraj mene da ostvari taj metar i pol prednosti, na način da gura nos kraj mene do te mjere da mi je njegov nos uz čizmu. Tu kamere neće pomoći, tu bi pomoglo jedino da se takve majmune izvuče iz auta i prebije.

Koliko puta ljudi na raskrižjima žele iz trake za ravno u traku za lijevo, a nestrpljivi su pa voze suprotnim smjerom 50 metara. I onda kad im tu naiđe auto, mašu i trube...
 
  • Like
Reactions: alpine and prpa
Nema te kamere i te kazne koje mogu popraviti glavni razlog problema, a to je da su ljudi glupi.
Npr. 22.12. idem iz ZG doma za blagdane, ZG obilaznica, kolona od juga do Buzina cijelim putem. Da su svi vozili 30, kolona bi laganini išla konstantnom brzinom.
Ali, ljudi su glupi i ne mogu gledati 3 minute u budućnost, nego svi, čim kolona krene, ubrzavaju koliko ide i onda opet odmah koče. Uz to se trake mijenjanju non stop, pokušava se voziti slalom, vozi se na guzici, ...

I naravno da je promet nesiguran kad je toliko glupih ljudi u njemu.

A na motoru kad sam je još gore jer ljudi očekuju da će se motor odjebati i ako to ne radi, na guzici su mu ili se guraju.
Koliko mi se puta dogodilo da ostajem u koloni jer iduće zeleno je moje i ne da mi se gurati i probijati za realnih 17 sekundi prednosti. I tu se često nađe auto koji želi proći kraj mene da ostvari taj metar i pol prednosti, na način da gura nos kraj mene do te mjere da mi je njegov nos uz čizmu. Tu kamere neće pomoći, tu bi pomoglo jedino da se takve majmune izvuče iz auta i prebije.

Koliko puta ljudi na raskrižjima žele iz trake za ravno u traku za lijevo, a nestrpljivi su pa voze suprotnim smjerom 50 metara. I onda kad im tu naiđe auto, mašu i trube...
Rekao sam ja:
"Uklonimo sve znakove upozorenja da prirodna selekcija napravi svoje."
 
Ako na trenutak maknemo sebe tj. sebičnost sa strane, probaj vidjeti što ostaje. Za većinu svojih frendova mogu reći da znaju relativno dobro voziti, bilo auto ili motor, jer smo svi manje više učili na sličan način i skupili tone kilometara na D1, D8.... Nove generacije, uvjetno rečeno naših klinaca od cca 20, praktično ne znaju voziti po lokalnim cestama a niti ih baš zanima. Maksimalni domet huliganizma im je dritanje i pokoja pizdarija koju vide na društvenim mrežama. Kad gledaš na taj način, kontekst promjena poprima sasvim drugo značenje.