Kakav je postupak kod uvoza old timera i dali se može uvesti uopće??

matej

Guest
Konkretno zanima me auto od jednog prijateljevog mehanićara u Oberhausenu u Njemačkoj,radi se o Dodge chargeru R/T 472ci.(koliko je to ccm 472 kubna inća???) sad neznam toćno koja godina ali oko 68-69 god,auto je zbilja oćuvan i izgleda ko novi,samo je motor mjenjan i ima neki novi motor sa katalizatorima i bla bla bla,uglavnom zanima me kakav je princip kod uvoza i koliko su davanja??? ima li tko kakva saznanja,mogu li uvesti taj autek???

Evo slika koji je to model .

Pozdrav,Matej!
 
matej said:
Konkretno zanima me auto od jednog prijateljevog mehanićara u Oberhausenu u Njemačkoj,radi se o Dodge chargeru R/T 472ci.(koliko je to ccm 472 kubna inća???) sad neznam toćno koja godina ali oko 68-69 god,auto je zbilja oćuvan i izgleda ko novi,samo je motor mjenjan i ima neki novi motor sa katalizatorima i bla bla bla,uglavnom zanima me kakav je princip kod uvoza i koliko su davanja??? ima li tko kakva saznanja,mogu li uvesti taj autek???

Evo slika koji je to model .

Pozdrav,Matej!
1 inc = 2,54 cm

1 cubic inc = 2,54*2,54*2,54 cm^3 = 16,387 cm^3

dakle 7700 kubika cca :mrgreen:

a za uvoz mislim da ide preko oldtimer kluba

ugl prejeben auto, san odmalena kad sam pratio dukes of hazzard i njihovog generala leeja (y) (y)
 
jolly the roger said:
1 inc = 2,54 cm

1 cubic inc = 2,54*2,54*2,54 cm^3 = 16,387 cm^3

dakle 7700 kubika cca :mrgreen:

a za uvoz mislim da ide preko oldtimer kluba

potrošnja oko 3,4l/100m :wink:
 
jolly the roger said:
1 inc = 2,54 cm

1 cubic inc = 2,54*2,54*2,54 cm^3 = 16,387 cm^3

dakle 7700 kubika cca :mrgreen:

a za uvoz mislim da ide preko oldtimer kluba
ti majku isusovu,to mora imat momenta, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Budem kontaktirao Rocky6 ako sam ne vidi temu.

Sigurno su davanja 190% :mrgreen:
 
IgorZ said:
potrošnja oko 3,4l/100m :wink:
Ma hebeš potrošnju,to i nije za svaki dan auto,nego išlo bi doista jeftino za takva kola s tim da sam gledao da su cijene oko 30000E za dobar primjerak,ovaj dođe malo više nego 10E,znaći i sa motorima bi pauziro za ovakvo zlo :mrgreen: :mrgreen:.
 
IgorZ said:
i svakih 100m mjenjaš bocu :mrgreen:

auto je prejeben inače (y)
Auto je strava,svojevremeno sam tražio stari Camaro po njemačkoj ali ništa,ovaj Charger mi je malo skup ali ako bi prodo motor , hm nikad neznaš.
 
od frenda šefica je nedavno riješila ovog ...

Mustang 1970.g.
V8 350 KS

nisam siguran jel bio uvoz ili šta.. ali mogu pitati ...  (y)
 
matej  (y) to je auto koji bi ja jednom volio imati (i san mi je vec neko vrijeme)....  :slinavac: :slinavac: :slinavac:

samo naprijed sa realizacijom i pribiljezavam se da me  :vozi: jednom ako bude moguce...
 
strasilo said:
od frenda šefica je nedavno riješila ovog ...

Mustang 1970.g.
V8 350 KS

nisam siguran jel bio uvoz ili šta.. ali mogu pitati ...  (y)

moze bit da je iz zg...vlasnik jedne auto kuce se bavi restauracijom mustangova
 
majle said:
matej  (y) to je auto koji bi ja jednom volio imati (i san mi je vec neko vrijeme)....  :slinavac: :slinavac: :slinavac:

samo naprijed sa realizacijom i pribiljezavam se da me  :vozi: jednom ako bude moguce...
A stari moj daleko sam ja od realizacije,samo pipam teren,ali opet nikad neznaš!!!!
 
strasilo said:
od frenda šefica je nedavno riješila ovog ...

Mustang 1970.g.
V8 350 KS

nisam siguran jel bio uvoz ili šta.. ali mogu pitati ...  (y)
Koliko para stari???
 
matej said:
Koliko para stari???
e, nemam pojma o detaljima... frend mi samo poslao slike ..  (y)

ali mogu ga pitati, nije mi bed ...
 
nemoze se uvest..... :whistle: :whistle: :whistle:
nego reci di je taj tvoj frend nesto bi se dogovorija s njim heheheeeh

evo pa citaj valjda moze pomoc

Autor teksta:Željko Kekić

C/P sa stranice:http://www.mreznica.hr/


KAKO UVESTI OLDTIMER U REPUBLIKU HRVATSKU?

Nakon brojnih upita potencijalnih uvoznika oldtimera u Republiku Hrvatsku, a budući sam i osobno uvezao nekoliko primjeraka starodobnih vozila iz europskih zemalja ali i prekooceanskih, odlučio sam napisati ovaj članak u kojem se podrobno objašnjava procedura uvoza i cijena takvog postupka.

Prilikom uvoza vozila (automobila ili motocikala)u RH nema ograničenja što se tiče starosti vozila. Jedini je uvjet da vozilo mora proći postupak homologacije. Prema Pravilniku o provođenju homolagacije vozila, homologacija se ne provodi za vozila muzejske vrijednosti kojima se smatraju vozila starija od 30 godina, te iznimno vozila kojima takav status odobri ravnatelj Zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo. Ovo posljednje odnosi se na vozila koja su raritetna, većinom sportski modeli, odnosno vozila koja se evidentno neće koristiti za redovitu vožnju, a mlađa su od 30 godina.

Prilikom postupka uvoza i kad vlasnik pronađe potencijalno vozilo, potrebno je od Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo, Zagreb, Avenija Vukovar 78, ishoditi izuzeće od provođenja homologacije vozila. Ono se izdaje na zahtjev kupca-uvoznika. U zahtjevu u kojem se treba pozvati na članak 16. st. 1. t. 3. Pravilnika o homologaciji treba navesti marku i tip, vrstu vozila, godinu proizvodnje i obvezno VIN oznaku (broj šasije). Uz zahtjev treba priložiti sliku tog vozila i kopiju prometne dozvole ili vlasničke knjižice. Ukoliko je vozilo staro 30 ili više godina, Zavod će izuzeće dostaviti vlasniku u kratkom roku (8 dana).

Gore navedeni postupak svakako treba napraviti prije dovoženja vozila na hrvatsku granicu kako bi izbjegli eventualnu ležarinu za vozilo i nenadane probleme oko homologacije.


UVOZ VOZILA

Vozilo je na granicu RH najbolje dovesti sa važećim reg. oznakama jer se time izbjegava postupak carinskog razduženja pri izlasku iz zemlje-unije gdje je vozilo kupljeno. Ukoliko vozilo nije bilo registrirano prilikom kupnje, najbolje je napraviti izlazne carinske papire u mjestu gdje je kupljeno. Ti se dokumenti razdužuju prilikom izlaska iz nama susjedne zemlje, dakle na granici prije samog ulaska u RH. Dokumenti se mogu napraviti i na granicama nama susjednih zemalja uz veće troškove i dulje čekanje

Prilikom ulaska vozila u RH treba na graničnom prijelazu, uz vlasničku knjižicu ili prometnu dozvolu, predočiti i spomenuto izuzeće od provođenja homologacije vozila. Uz ove dokumente treba imati račun za vozilo ukoliko je kupljeno od pravne osobe u inozemstvu. Ukoliko je vozilo kupljeno od fizičke osobe, treba imati kupoprodajni ugovor kojeg je preporučljivo ovjeriti kod notara odnosno javnog bilježnika u inozemstvu. Po dolasku na granicu, treba prijaviti uvoz vozila putem špeditera. Pogranični carinski ured određuje tada rok i mjesto carinjenja vozila, a ono se obavlja na jednoj od unutarnjih carinarnica, obično najbližoj mjestu prebivališta uvoznika. U posljednje vrijeme rok za carinjenje je skraćen na 24, maksimalno 48 sati.

Zajedno s odabranim špediterom, vozilom i cjelokupnom dokumentacijom uvoznik se mora u zadanom roku javiti carinskoj ustanovi koja je navedena u carinskoj prijavi, te cariniti vozilo. Carinik nije dužan prihvatiti cijenu navedenu u računu ili kupoprodajnom ugovoru za vozilo.
Naime, Carina RH služi se američkim katalogom "Cars & Prices" za određivanje vrijednosti uvezenog oldtimera. Katalog predviđa za svako vozilo 6 grupa cijena, ovisno o stanju u kojem se vozilo nalazi. Tumačenje pojedinih stanja vozila je izuzetno šturo i popraćeno je crno-bijelim crtežom općeg stanja vozila.

Katalog predviđa slijedeće kategorije stanja vozila:
1. excellent – izvrsno
2. fine - lijepo
3. very good – vrlo dobro
4. good – dobro
5. restorable – treba restaurirati
6. parts vehicle – vozilo za dijelove

Prevedeno u cijene, npr. za FIAT 850 sport iz 1972. godine izgleda ovako po kategorijama:
1. kategorija 7.500 USD
2. kategorija 5.250 USD
3. kategorija 3.000 USD
4. kategorija 1.500 USD
5. kategorija 900 USD
6. kategorija 300 USD

Katalog vrlo opširno obrađuje sve američke marke i tipove vozila, dok se za vozila proizvedena u drugim dijelovima svijeta spominju samo modeli koji su bili plasirani na američko tržište, a neki modeli uopće ne postoje u katalogu. Kako carinski službenici nisu kvalificirani za procjenu, moguće je da uvoznik neće biti zadovoljan njihovom odlukom. Naime bilo je slučajeva da su carinici podigli procjenjenu vrijednost i nekoliko puta u odnosu na onu navedenu u računu ili ugovoru o kupovini vozila. Vlasnicima se u takvom slučaju savjetuje da zajedno sa špediterom pokušaju usmenim putem postići dogovor s carinskim službenikom ili njemu nadređenim oko visine procjene vozila. Ako to nije moguće, nije preporučljivo ostaviti vozilo u carinskom skladištu i pravnim putem zahtjevati sniženje procjene vozila jer je taj postupak dugotrajan, skup (nastaje trošak ležarine cca 100 Kuna/dan), a i vozilo je izloženo propadanju na otvorenom. Praksa je pokazala da je bolje platiti davanja na procijenjenu vrijednost, skloniti vozilo s carine i dati ga procijeniti ovlaštenom procjenitelju osiguravajuće kuće koja ima licencu za međunarodne procjene (npr. Croatia osiguranje). Njihov procjenitelj izradit će opsežan elaborat o procjeni uz desetak fotografija vozila. Elaborat je u zakonskom roku potrebno predati carini i to uz zahtjev za sniženjem osnovice za carinjenje vozila. U pravilu, Carina prihvaća ovakav postupak kako bi se izbjegli daljnji parnični troškovi, a Ministarstvo financija u određenom roku vraća razliku novca na račun uvoznika.


TROŠKOVI

Troškovi carinskih davanja za uvoz oldtimera u RH su izuzetno visoki.
Uz administrativne troškove špeditera na graničnom prijelazu i u carinskoj ispostavi (500 do 800 Kn), davanja su kao za uvoz polovnih vozila, dakle 50 do 100% skuplje u odnosu na uvoz novih vozila! Važno je napomenuti da se na procijenjenu vrijednost vozila obračunava carina, na taj zbroj dodaje trošarina, a onda na taj iznos obračunava se PDV. Tako su naprimjer davanja na uvoz vozila koje dolazi iz EU i vrijedno je 1000 Kn (automobil do 1600 ccm, motocikl do 250 ccm) oko 47% njegove procjenjene vrijednosti, a primjerice na vozilo koje je vrijedno 1.000.000 Kn i dolazi iz Australije (automobil iznad 1600 ccm i motocikl iznad 250 ccm) davanja su 137% njegove procjenjene vrijednosti!!!

Carina će na procijenjenu vrijednost vozila dodati i tzv. podvozninu, odnosno trošak kojeg je vlasnik imao pri dovozu vozila do hrvatske granice (trošak goriva, auto-ceste, razne takse, itd.), a koja za europske zemlje iznosi do 200 EUR, ovisno o udaljenosti od RH, a za neke druge zemlje poput Novog Zelanda može biti i do 3000 USD. Carina ovaj iznos pribraja procijenjenoj vrijednosti vozila i na taj iznos obračunava sva gore navedena davanja, što znatno poskupljuje uvoz.

Da bi se ovakve situacije izbjegle, treba na račun odnosno kupoprodajni ugovor upisati da je trošak dovoza vozila do hrvatske granice na teret prodavatelja, odnosno da je uračunat u cijenu vozila (FCO RH), a najbolje je navesti međunarodni špediterski izraz: DELIVERY TERMS CIF CROATIA.


CARINSKE STOPE

Carinska stopa za uvoz oldtimera iz 25 zemalja EU je 0% kao i za uvoz iz zemalja CEFTA-e, EFTA-e, BiH i Turske. Za uvoz oldtimera iz Moldavije stopa je 2,4%, a za uvoz iz svih ostalih zemalja je 12%. Kako se nulta stopa za carinjenje ostvaruje po zemlji proizvodnje vozila, za ostvarenje ove povlastice neophodno je pri izvoznom carinjenju zatražiti obrazac EUR - 1, kojim se potvrđuje porijeklo robe. Ukoliko je pak cijena vozila manja od 6.000 EURA, obrazac EUR - 1 može zamijeniti izjava (na računu ili kupoprodajnom ugovoru) izvoznika kojom on potvrđuje povlašteno (preferencijalno) porijeklo robe.

Pored potpisa i pečata na računu ili kupoprodajnom ugovoru, izvoznik (prodavatelj) mora osobno potpisati i ovu izjavu, a ako je izvoznik (prodavatelj) tvrtka, izjava mora imati i pečat. Najidealnije je izjavu napisati na engleskom jeziku: "The exporter of the product covered by this document declarers that except otherwise clearly indicated, these proudcts are of EU prefferential origin."

Na zbroj procijenjene vrijednosti vozila i carine dodaje se trošarina koja je različita za automobile do 1600 ccm i motocikle do 250 ccm , a u ovu kategoriju spadaju i sva vozila sa vankel motorom bez obzira na zapremninu u odnosu na automobile iznad 1600 ccm i motocikle iznad 250 ccm. Ukoliko je procijenjena vrijednost vozila manja od 50.000 Kn, a automobil ima manje od 1600 ccm (motocikl do 250 ccm), trošarina je 19,5%. Za automobil iznad 1600 ccm (motocikl iznad 250 ccm) trošarina je 26%.

Trošarina za vozila skuplja od 50.000 Kn obračunava se po priloženoj tablici.
Procijenjena vrijednost
za automobile do 1600 ccm
i motocikle do 250 ccm trošarina

0 - 50.000 Kn 19,5
50.000 - 100.000 Kn 9.750 Kn + 27% na iznos preko 50.000 Kn
100.000 - 150.000 Kn 23.250 Kn + 34,5% na iznos preko 100.000 Kn
150.000 - 200.000 Kn 40.500 Kn + 42% na iznos preko 150.000 Kn
200.000 - 250.000 Kn 61.500 Kn + 49,5% na iznos preko 200.000 Kn
250.000 - 300.000 Kn 86.250 Kn + 57% na iznos preko 250.000 Kn
300.000 - 350.000 Kn 114.750 Kn + 64,5% na iznos preko 300.000 Kn
preko 350.000 Kn 147.000 Kn + 72% na iznos preko 350.000 Kn

Procijenjena vrijednost
za automobile preko 1600 ccm
i motocikle preko 250 ccm trošarina

0 - 50.000 Kn 26%
50.000 - 100.000 Kn 13.000 Kn + 36% na iznos preko 50.000 Kn
100.000 - 150.000 Kn 31.000 Kn + 46% na iznos preko 100.000 Kn
150.000 - 200.000 Kn 54.000 Kn + 56% na iznos preko 150.000 Kn
200.000 - 250.000 Kn 82.000 Kn + 66% na iznos preko 200.000 Kn
250.000 - 300.000 Kn 115.000 Kn + 76% na iznos preko 250.000 Kn
300.000 - 350.000 Kn 153.000 Kn + 86% na iznos preko 300.000 Kn
preko 350.000 Kn 196.000 Kn + 96% na iznos preko 350.000 Kn


Na ovako izračunatu osnovicu dodaje se još PDV u iznosu od 22%.

Špediter je dužan uvozniku u roku od nekoliko dana dostaviti uplatnicu s izračunatim uvoznim pristojbama, a iznos treba uplatiti u korist Ministarstva financija RH. S tom uplatnicom, ovjerenom carinskom deklaracijom, izuzećem od provođenja homologacije, ovjerenim računom ili kupoprodajnim ugovorom od strane carine, prometnom dozvolom ili vlasničkom knjižicom vlasnik može obaviti tehnički pregled i registrirati vozilo. Pri registraciji vlasnik oldtimera ima pravo na 90%-tni popust na posebnu naknadu za okoliš. Popust se ostvaruje ako ima potvrdu Oldtimer kluba u kojoj je potrebno navesti vrstu vozila, godinu proizvodnje i br. šasije, uz obrazloženje da vozilo ima status povijesne vrijednosti koji je steklo na osnovi svojih tehničkih, konstrukcijskih i dizajnerskih značajki.
 
jolly the roger said:
moze bit da je iz zg...vlasnik jedne auto kuce se bavi restauracijom mustangova

ima neki tip u stenjevcu par mustanga, jako lijepih primjeraka, i na prodaju su (nisam bio vidit nego prenosim sa www.fordfanclub.com )...  (y)


e da, i skupi su...
 
ako ti i ovo moze pomoc

EVO da nadodam jos ovo...

KAKO LEGALIZIRATI OLDTIMER BEZ PAPIRA?

U našoj državi postoji određeni broj vlasnika oldtimera koji svoja vozila ne mogu registrirati jer za njih ne posjeduju pravovaljanu dokumentaciju (vlasničku knjižicu, prometnu dozvolu ili račun). U najvećem broju slučajeva bivši vlasnik je nepoznat ili više ne postoji, a dokumenti su izgubljeni. Također postoji dio vozila koja su ilegalno uvezena u bivšu državu i nikad nisu registrirana na ovom području. Legalizacija gore navedenih vozila može se obaviti isključivo sudskim putem.

Dakle, sadašnji vlasnik oldtimera mora tužiti bivšeg vlasnika (ukoliko je on poznat i stvarno postoji) ili osobu s kojom će se dogovoriti da će ona u postupku biti protustranka. Sastav ovakve tužbe je vrlo jednostavan i vlasnik oldtimera može ju pripremiti sam, a kako bi izbjegao odvjetničke troškove.

Primjer tužbe:
Općinskom sudu u (mjesto)

Predlagatelj: ( ime i prezime vlasnika i adresa)
Protustranka: (ime i prezime, adresa)

U svezi dokazivanja vlasništva nad vozilom ( marka i tip vozila)proizvedenim _____ godine, predlagatelj naznačuje kao protustranku (ime i prezime i adresa).Predlagatelju je od protustranke poklonjeno vozilo prije ____ godina. Protustranka je predmetno vozilo kao neispravno imao kod sebe ( 20-30) godina, tako da dokumentacija o prethodnom vlasniku vozila, kao i dokumentacija koja je vezana uz to vozilo ne postoji.U bitnom kao predmet odnosno bivši vlasnik vozila može se uzeti jedino protustranka. S obzirom da je predlagatelj svoje vlasništvo nad vozilom stekao od protustranke, to

P R E D L A Ž E


1. da se ovaj prijedlog uzme kao tužba u kojoj je predlagatelj tužitelj, a protustranka tuženi
2. da Sud u provedenom postupku donese sljedeću

P R E S U D U

Utvrđuje se da je tužitelj ( ime i prezime,adresa, JMBG) vlasnik vozila marke _________ , tip ___________, boje __________, broj šasije______________, proizvedenog u ( država proizvodnje), godine ________, s (vrsta motora), obujma ______ ccm, snage ______ kW, što je tuženik (ime i prezime, adresa) dužan priznati, te izdati tužitelju ispravu sposobnu za prijenos vozila na ime i vlasništvo tužitelja, a koju ispravu u suprotnom zamjenjuje ova presuda, te se nalaže MUP-u, policijskoj postaji (po mjestu boravka tužitelja), odjelu za registraciju vozila, da na temelju ove presude izvrši registraciju opisanog vozila na ime i vlasništvo tužitelja, te da mu izda prometnu dozvolu, knjižicu vozila kao i registracijske pločice, sve u roku 15 dana.
Potpis predlagatelja:


Nakon predaje ovako sročene tužbe u sud, bit će zakazano ročište. Praksa je pokazala da se ovakvi postupci mogu riješiti vrlo brzo na manjim općinskim sudovima gdje je broj predmeta mali. Brzina postupka ovisi o samom sucu. Tako je bilo primjera gdje su postupci završeni samo na jednom ročištu, a bilo je i primjera gdje je sudac za drugo ročište zakazao saslušanje dva svjedoka, a potom i vještačenje vozila i identifikacijskih brojeva od strane sudskih vještaka. U prvom slučaju sudac je uzeo i minimalnu vrijednost sudske pristojbe te je cijeli postupak koštao samo 200,00 Kn (postupak je vođen na manjem općinskom sudu i trajao je svega 30-ak dana od dana podnošenja tužbe), dok je u drugom slučaju postupak koštao više od 2.000,00 Kn (postupak je vođen na većem sudu i trajao je gotovo dvije godine od dana podnošenja tužbe).

Na upit suca o vrijednosti spora svakako ne treba izjaviti da je vozilo preskupo, već da je vrijednost cca 1.000,00 Kn, a zbog visine sudske takse. Također, ako je parnica završena na prvom ročištu dobro je da se na samom ročištu protustranka odrekne prava žalbe jer će u tom slučaju presuda odmah biti izvršna, tj. moći će se po primitku presude odmah registrirati vozilo.

Nakon što je vlasnik zaprimio presudu, na vrijednost vozila treba platiti porez u Poreznoj upravi po mjestu boravka tužitelja, sada vlasnika. Budući Porezne uprave ne raspolažu katalozima na osnovu kojih bi mogli odrediti vrijednost oldtimera, treba napraviti procjenu vozila. Procjenu može obaviti gotovo svaka auto-kuća koja se bavi prodajom vozila. Praksa je pokazala da se u prometu oldtimera u RH obično kao vrijednost vozila stavlja iznos 1.000,00 – 2.000,00 Kn. Na taj iznos Porezna uprava razrezat će 5% poreza, a po uplati Uprava će presudu ovjeriti zelenim žigom. S ovako ovjerenom presudom moguće je napraviti tehnički pregled, a stanica za tehnički pregled vozila izdat će registarsku oznaku, vlasničku knjižicu i prometnu dozvolu, koje je potrebno ovjeriti u policijskoj postaji navedenoj u presudi.

Tehnički pregledi ne posjeduju u svojim evidencijama tehničku dokumentaciju za većinu oldtimera. Savjetuje se stoga uz vozilo donijeti neku brošuru ili knjižicu s uputstvima ili pak izvući podatke putem interneta za tip vozila koji se registrira. Konkretno, radi se o podacima koji su potrebni za popunjavanje rubrika u prometnoj dozvoli i vlasničkoj knjižici.

Pri registraciji vlasnik oldtimera ima pravo na 90%-tni popust na posebnu naknadu za okoliš. Popust se ostvaruje ako ima potvrdu Oldtimer kluba u kojoj je potrebno navesti vrstu vozila, godinu proizvodnje i br. šasije, uz obrazloženje da vozilo ima status povijesne vrijednosti koji je steklo na osnovi svojih tehničkih, konstrukcijskih i dizajnerskih značajki.