Kako postupate s motorom po zimi?

Frane_vtc

New member
Zanima me kako postupate s motorima sada kad ih ne vozite? Naime, ja svog upalim svakih nekoliko dana da malo radi. Ne znam da li postupam ispravno obzirom da mi je motor na stalku (zadnji kraj). Ima li dovoljno ulja? Još jedno pitanje... Neki dan mi je motor prilikom rada došao na temperaturu od nekih 106-107 stupnjeva i malo mi je antifriza iscurilo na odušak (onu malu cjevčicu) van. Da li je normalno???? :misli: :misli: :misli:
Hvala unaprijed na odgovorima!
 
Ja svoga palim jednom tjedno a većinom ga i malo provozam kada ga upalim.
Ako ga ne vozim pustim ga da se zagrije na radnu temp, malo ga ostavim da tako radi pa ga isturiram i onda još malo odradi te ga gasim i nazad na stalak.
A nije baš normalno da ti motor zakuha. Jesi provjerio da li ti radi ventilator na hladnjaku?
 
Frane_vtc said:
Zanima me kako postupate s motorima sada kad ih ne vozite?
Loše i neodgovorno.
Neopran, bez izvađenog akumulatora.
Dovoljno sam ga platio da može patit u garaži ovih par mjeseci!
:mrgreen:
 
2 Medo: Ma radi mi ventilator. Nekad se upali na otprilike 102 stupnja, a nekad na 107. Mislim da nije zakuhao. :misli:
 
jel to kawac na avataru?

meni se vent. pali kako-kad na 110    ,a to kaj ti je na iberlauf malo iscurilo pobriši i to je to.vjerojatno imaš malo viška tekućine.isto se dogodilo i meni

dont vori
bi hepi (y)
 
Kako vam se ventilator pali tako kasno a i nije mi jasno kako vam se na ovoj zimulji motor tako zgrije. Meni se na mjestu u leru zgrije do otprilike 90°C i to je to.
A radna temp mi je do 116°C a ako pređe preko toga treba ohladiti motor. (Tako piše u Owners Manual-u)
 
Frane_vtc said:
Zanima me kako postupate s motorima sada kad ih ne vozite? Naime, ja svog upalim svakih nekoliko dana da malo radi. Ne znam da li postupam ispravno obzirom da mi je motor na stalku (zadnji kraj). Ima li dovoljno ulja? Još jedno pitanje... Neki dan mi je motor prilikom rada došao na temperaturu od nekih 106-107 stupnjeva i malo mi je antifriza iscurilo na odušak (onu malu cjevčicu) van. Da li je normalno???? :misli: :misli: :misli:
Hvala unaprijed na odgovorima!

Ak je to devetka, onda se ne uzrujavaj...zna se desiti.
 
Evo ti starac pa vidi šta bi sev valjalo uraditi i uradi šta možeš...

http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=614

Pozdrav...
 
bojinovic said:
Evo ti starac pa vidi šta bi sev valjalo uraditi i uradi šta možeš...

http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=614

Pozdrav...

Sve to hoda......osim Valvoline-a :no:
 
Ako motor ne voziš po zimi nije ga dobro paljkati i ostavljati da radi na mjestu , sada mi se ne piše o tome , ali mogu ti to objasniti usmeno .
M900 :)
 
To sam i ja pročitao da motor nije dobro paliti po zimi ako ga ne vozis.
Bolje da stoji u miru.
Ja sam svog oprao, napunio tank do vrha i izvadio akumulator.
 
Ma zapali ga, i provozaj se 100m oko doma svoga nekoliko puta. Pazi da se zagrije i to je to...
 
Ne valja uopće palit preko zime. Poguraj kotač u brzini ili radilici da se promijeni položaj klipa (korozija). Ako već pališ, onda na proljeće provjeri boju ulja. Možda bijela :D? Ima leka apoteka
 
Uopće ga ne palim ako neću vozit bar 10km. a to je vrlo često - 2-3 puta tjedno.
Mislim da nije korisno da radi bez vožnje.
 
tomee said:
akumulator vani,on opran podmazan na štenderu pokriven

čeka 8)

Čuj ti, moderator....kaj nije i ova tema za tehnićka pitanja?
 
Frane_vtc said:
Zanima me kako postupate s motorima sada kad ih ne vozite? Naime, ja svog upalim svakih nekoliko dana da malo radi. Ne znam da li postupam ispravno obzirom da mi je motor na stalku (zadnji kraj)...

Ne postupaš ispravno, samo radiš nepotrebne hladne startove, a pri radu na hladno se
motor najviše troši. Nema nikakvog razloga paljuckati motor ako se ne misliš voziti; skini
accu i stavi ga na toplo, a nije loše ako ti motor stoji na stalku radi guma, da se ne
deformiraju kod dugog stajanja. Ako nemaš stalak, napumpaj gume pola bara preko
propisanog pritiska. Što se tiče hrđanja motora, koristi polusint ili sint na bazi estera,
dakle Motul ili Silkolene, i mirno spavaj; ester baza ( za razliku od obične MC sintetike )
stvara fini sloj ulja koji se lijepi na metal te se ulje ne "scuri" niz stijenke cilindra i slično
poprilično dugo, puno duže od tih nekoliko mjeseci zimskog mirovanja. Ako pak koristiš
običnu mineralu, a takvih je sve manje, onda nije loše gurnuti malko ulja u cilindre ako
će ti motor dugo stajati. No to su metode koje datiraju iz davnih dana kada je ponuda
ulja na tržištu bila daleko lošija od današnje.