Frane_vtc said:
Zanima me kako postupate s motorima sada kad ih ne vozite? Naime, ja svog upalim svakih nekoliko dana da malo radi. Ne znam da li postupam ispravno obzirom da mi je motor na stalku (zadnji kraj)...
Ne postupaš ispravno, samo radiš nepotrebne hladne startove, a pri radu na hladno se
motor najviše troši. Nema nikakvog razloga paljuckati motor ako se ne misliš voziti; skini
accu i stavi ga na toplo, a nije loše ako ti motor stoji na stalku radi guma, da se ne
deformiraju kod dugog stajanja. Ako nemaš stalak, napumpaj gume pola bara preko
propisanog pritiska. Što se tiče hrđanja motora, koristi polusint ili sint na bazi estera,
dakle Motul ili Silkolene, i mirno spavaj; ester baza ( za razliku od obične MC sintetike )
stvara fini sloj ulja koji se lijepi na metal te se ulje ne "scuri" niz stijenke cilindra i slično
poprilično dugo, puno duže od tih nekoliko mjeseci zimskog mirovanja. Ako pak koristiš
običnu mineralu, a takvih je sve manje, onda nije loše gurnuti malko ulja u cilindre ako
će ti motor dugo stajati. No to su metode koje datiraju iz davnih dana kada je ponuda
ulja na tržištu bila daleko lošija od današnje.