Kawasaki Z750 2009 - rad na leru

Deni10

Member
Pozdrav ekipa.

Imam jedan problem na svom Kawasakiju Z750 2009 godina kojeg sam uzeo prosli tjedan.

Naime kad sam uzeo motor na njemu je bio orginal auspuh i cak i sa tim auspuhom mi je imao malo nizak ler i malo slabiji odaziv na gas. Prije par dana sam stavio top od Akrapovica i pri prvom paljenju na hladno mi je motor imao niske okretaje i znao bi se ugasiti na naglo dodavanje i pustanje gasa. Kad se motor zagrije situacija je malo bolja ali opet to nije to.

Snimio sam video da se vidi o cemu se radi. Znaci pri naglom dodavanju i pustanju gasa okretaji padno nisko i zatim se vrate.

Sad imam par ideja pa Vas molim za misljenje ako je netko imao slican problem.

Da li je moguce da treba napraviti sinkornizaciju leptira gasa to jest stelanje vakuma s manometrima.

Da li bi stelanje TPS senzora rijesilo problem ?

Hvala unaprijed i sretan Uskrs.

Evo link videa:

 
Ne znam, al imam sličnu situaciju na svom Subaru Foresteru.:mrgreen: Kod mene okretaji padaju kod stiskanja kvačila kad mijenjam u nižu brzinu npr., a pogotovo na plinu. Neam pojma što je, a ne znaju baš ni na servisu.

Vozi ga u KMS na dijagnostiku..ovako možeš samo nagađat.


Sretan Uskrs.
 
Na autima je obično problem ler gas ventil, na nekima se može počistiti (ja čistio na dva auta i bilo ok poslije čišćenja) kod drugih je problem u prljavom leptiru gasa pa treba čistiti i rekalibrirati. Za z750 treba baciti oko na service manual, sigurno ima opisan problem s niskim ler gasom i što treba odraditi da se problem riješi.
 
Bok ekipa. Uspio sam rijesiti ovaj problem pomocu novog filtera zraka i podizanja ler gasa.

Medutim sad mi se pojavio novi problem to jest nakon jucerasnje voznje. Znaci pojavio mi se nekakav cudan zvuk kao pri laganom gasu a osjeti se i na leru. Kao neko tuckanje.

Postaviti cu link videa sto sam snimio jutros.




Sto vam se cini: rastelovani ventili ili nesto drugo ?
 
Bok ekipa. Uspio sam rijesiti ovaj problem pomocu novog filtera zraka i podizanja ler gasa.

Medutim sad mi se pojavio novi problem to jest nakon jucerasnje voznje. Znaci pojavio mi se nekakav cudan zvuk kao pri laganom gasu a osjeti se i na leru. Kao neko tuckanje.

Postaviti cu link videa sto sam snimio jutros.




Sto vam se cini: rastelovani ventili ili nesto drugo ?

Ovako preko videa i na laptopu, skoro bi se kladio da natezac lanca bregastih nije napeo lanac koliko treba (nije kliknuo automatski). To ce se desit ako je ispravan ili u narednim voznjama (narednih par soma km max), ili ga mozes i podesit ili resetirat. Za podesit, ovo je metoda:

1. U tihoj prostoriji, otpusti 2 mala serafa od natezaca (samo optusti, niti pola kruga okreta kljucem).
2. jednolicno otpustaj oba ta serafa za max 1/4 okreta pazeci da se i natezac mice kako ih otpustas - ako se ne mice, malo ga "nagovori" ravnim serafcigerom, ak otreba i nakon svakog okretanja serafa.
3. u jednom trenu ces cuti klik i to znaci da je natezac preskocio zub na sebi i u odredjenoj mjeri napeo lanac.
4. Tada stegni te serafe nazaz i upali motor - vjerojatno ce taj zvuk nestati, ako ne, ponovi postupak tak oda cujes jos jedan klik.


Najcesce je dovoljan jedan klik, vrlo rijetko 2, a 3 skoro nikad.


Sve to naravno u slucaju da je do natezaca lanca, ali to se relativno lako detektira: zvuk se cuje bas s te strane motora puno jace nego s druge strane.


Za dodatne informacije, u youtubeu potrazi camshaft tensioner adjustment: dodaj u trazenje i Kawasaki i dobit ces par videa koji opisuju ovo sto sam napisao




EDIT: jedino je cudno sto si naveo da se zvuk pojavio jucer: to nije nesto sto se pojavi odjednom, to je nesto sto se kroz kilometre i kilometre "nakuplja" kako se trosi lanac bregastih, a spaner ne odradi svoje. S druge strane, ako je vec to bas od jucer, ni ventili se nisu mogli rastimat u jednom danu, za to treba jaaaaaako puno km odvozit, najcesce ih ni ne cujes (cujes eventualno usisne ako iz nekog razloga postanu "prelabavi", a ispusni gotovo u pravilu vremenom imaju manji zazor, a to se ne cuje.
 
Ovako preko videa i na laptopu, skoro bi se kladio da natezac lanca bregastih nije napeo lanac koliko treba (nije kliknuo automatski). To ce se desit ako je ispravan ili u narednim voznjama (narednih par soma km max), ili ga mozes i podesit ili resetirat. Za podesit, ovo je metoda:

1. U tihoj prostoriji, otpusti 2 mala serafa od natezaca (samo optusti, niti pola kruga okreta kljucem).
2. jednolicno otpustaj oba ta serafa za max 1/4 okreta pazeci da se i natezac mice kako ih otpustas - ako se ne mice, malo ga "nagovori" ravnim serafcigerom, ak otreba i nakon svakog okretanja serafa.
3. u jednom trenu ces cuti klik i to znaci da je natezac preskocio zub na sebi i u odredjenoj mjeri napeo lanac.
4. Tada stegni te serafe nazaz i upali motor - vjerojatno ce taj zvuk nestati, ako ne, ponovi postupak tak oda cujes jos jedan klik.


Najcesce je dovoljan jedan klik, vrlo rijetko 2, a 3 skoro nikad.


Sve to naravno u slucaju da je do natezaca lanca, ali to se relativno lako detektira: zvuk se cuje bas s te strane motora puno jace nego s druge strane.


Za dodatne informacije, u youtubeu potrazi camshaft tensioner adjustment: dodaj u trazenje i Kawasaki i dobit ces par videa koji opisuju ovo sto sam napisao




EDIT: jedino je cudno sto si naveo da se zvuk pojavio jucer: to nije nesto sto se pojavi odjednom, to je nesto sto se kroz kilometre i kilometre "nakuplja" kako se trosi lanac bregastih, a spaner ne odradi svoje. S druge strane, ako je vec to bas od jucer, ni ventili se nisu mogli rastimat u jednom danu, za to treba jaaaaaako puno km odvozit, najcesce ih ni ne cujes (cujes eventualno usisne ako iz nekog razloga postanu "prelabavi", a ispusni gotovo u pravilu vremenom imaju manji zazor, a to se ne cuje.
Evo bas cu danas iza posla malo bolje istraziti. Jucer nisam puno gledao oko toga jer je bila nedjelja.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Evo bas cu danas iza posla malo bolje istraziti. Jucer nisam puno gledao oko toga jer je bila nedjelja.

Ako mislis da je do natezaca lanca, prati upute i nemoj brzat (previse odserafljivat serafe) u postupku jer mozes sranje napravit. Jedan klik (cuje se jako dobro ako si u zatvorenoj prostoriji i nema okolne buke) je najcesce sve sto treba. Ali jos jednom ponavljam: samo ako se radi o natezacu lanca bregastih, na mojim Z750 (imao 2), nikad to nisam trebao radit, na Z900 vec 2-3 puta trebao - ne trebao, ali, nikako da spaner odradi iako sam odvozio i vise tisuca km uz takav zvuk sto je postalo iritantno, a radim 20.000km godisnje i "pomogao" sam mu na opisani nacin. Taman se potrefilo da sam to trebao napravit prije nego sam isao u KMS na servis kojeg nisam htio sam obavljat, i prepustio sam da Dario to napravi jer sam se pozalio na to i njegova metoda je bila upravo takva: otpustat u malim koracima serafe spanera dok ne cuje klik i to je to - motor odma bio bez takvog zvuka.

Sluzbena metoda je izvadit kompletno spaner i resetirat ga, ali, to je puno vise posla i puno vise potencijalnih problema kod prvog paljenja
 
Last edited:
Ako mislis da je do natezaca lanca, prati upute i nemoj brzat (previse odserafljivat serafe) u postupku jer mozes sranje napravit. Jedan klik (cuje se jako dobro ako si u zatvorenoj prostoriji i nema okolne buke) je najcesce sve sto treba. Ali jos jednom ponavljam: samo ako se radi o natezacu lanca bregastih, na mojim Z750 (imao 2), nikad to nisam trebao radit, na Z900 vec 2-3 puta trebao - ne trebao, ali, nikako da spaner odradi iako sam odvozio i vise tisuca km uz takav zvuk sto je postalo iritantno, a radim 20.000km godisnje i "pomogao" sam mu na opisani nacin. Taman se potrefilo da sam to trebao napravit prije nego sam isao u KMS na servis kojeg nisam htio sam obavljat, i prepustio sam da Dario to napravi jer sam se pozalio na to i njegova metoda je bila upravo takva: otpustat u malim koracima serafe spanera dok ne cuje klik i to je to - motor odma bio bez takvog zvuka.

Sluzbena metoda je izvadit kompletno spaner i resetirat ga, ali, to je puno vise posla i puno vise potencijalnih problema kod prvog paljenja
3alfa3 puno hvala na ovakvim odgovorima. Stvarno svaka čast za trud.

Međutim ne usudim se sam petljat oko faznog lanca i natezača. Tako da cu to vjerovatno odvest nekom majstoru na pregled.

Bio sam na internetu pronašao i soluciju da su matice na granama auspuha odvidane pa da tu zna propustat zrak i ciniti slican zvuk kao i u mene. Medutim rastavio sam taman grane i cini mi se sve u redu osim onih bakrenih podloski koji su potrosene.

Mozda to usput promijenim kada sam vec rastavio ali ne znam ima li to gdje za uzeti novo.

A sto se tice motora odvest cu ga u majstora za koji dan da ga pregleda netko strucniji.

Hvala i lijep pozdrav. :)
 
Ovako preko videa i na laptopu, skoro bi se kladio da natezac lanca bregastih nije napeo lanac koliko treba (nije kliknuo automatski). To ce se desit ako je ispravan ili u narednim voznjama (narednih par soma km max), ili ga mozes i podesit ili resetirat. Za podesit, ovo je metoda:

1. U tihoj prostoriji, otpusti 2 mala serafa od natezaca (samo optusti, niti pola kruga okreta kljucem).
2. jednolicno otpustaj oba ta serafa za max 1/4 okreta pazeci da se i natezac mice kako ih otpustas - ako se ne mice, malo ga "nagovori" ravnim serafcigerom, ak otreba i nakon svakog okretanja serafa.
3. u jednom trenu ces cuti klik i to znaci da je natezac preskocio zub na sebi i u odredjenoj mjeri napeo lanac.
4. Tada stegni te serafe nazaz i upali motor - vjerojatno ce taj zvuk nestati, ako ne, ponovi postupak tak oda cujes jos jedan klik.


Najcesce je dovoljan jedan klik, vrlo rijetko 2, a 3 skoro nikad.


Sve to naravno u slucaju da je do natezaca lanca, ali to se relativno lako detektira: zvuk se cuje bas s te strane motora puno jace nego s druge strane.


Za dodatne informacije, u youtubeu potrazi camshaft tensioner adjustment: dodaj u trazenje i Kawasaki i dobit ces par videa koji opisuju ovo sto sam napisao




EDIT: jedino je cudno sto si naveo da se zvuk pojavio jucer: to nije nesto sto se pojavi odjednom, to je nesto sto se kroz kilometre i kilometre "nakuplja" kako se trosi lanac bregastih, a spaner ne odradi svoje. S druge strane, ako je vec to bas od jucer, ni ventili se nisu mogli rastimat u jednom danu, za to treba jaaaaaako puno km odvozit, najcesce ih ni ne cujes (cujes eventualno usisne ako iz nekog razloga postanu "prelabavi", a ispusni gotovo u pravilu vremenom imaju manji zazor, a to se ne cuje.
Ja se stvarno nadam da ti imaš taj tekst spremljen na kompu i samo ga iznova postaš cca jednom na godinu....
 
3alfa3 puno hvala na ovakvim odgovorima. Stvarno svaka čast za trud.

Međutim ne usudim se sam petljat oko faznog lanca i natezača. Tako da cu to vjerovatno odvest nekom majstoru na pregled.

Bio sam na internetu pronašao i soluciju da su matice na granama auspuha odvidane pa da tu zna propustat zrak i ciniti slican zvuk kao i u mene. Medutim rastavio sam taman grane i cini mi se sve u redu osim onih bakrenih podloski koji su potrosene.

Mozda to usput promijenim kada sam vec rastavio ali ne znam ima li to gdje za uzeti novo.

A sto se tice motora odvest cu ga u majstora za koji dan da ga pregleda netko strucniji.

Hvala i lijep pozdrav. :)
Moguća je i malena pukotina na granama, kod samog ulaza u glavu motora, oko dosjednog prstena, koju onda treba sanirati lemom. Brtve grana, ako si ih već vadio dolje, obavezno bi trebao i izmjeniti. Ne stavljaj one jeftine iz louisa, ne valjaju ništ.
 
Ekipa da napravim update.

Naime jucer su mi dosle zamjenske brtve auspuha od Athene i namontirao sam ih (orginal nisam uzeo jer se treba cekati 15 dana a ove su mi dosle kroz 3 dana). Medutim kad sam ga sinoc upalio s novim brtvama zvuk je i dalje bio isti nije bilo promjene. Stoga sam zakljucio da u brtvama nije problem.

I onda sam danas otisao u majstora i kad je upalio motor isti tren je rekao da auspuh propusta na brtve. Kaze da ove nisu dobre montirane ili da su lose kvalitete. Preporucio mi je da prilikom montiranja stavim i pastu za brtve auspuha.

Izgleda da cu sada naruciti orginalne brtve i uzeti tu pastu i nadam se rijesiti problem.


Kad dodu novu brtve javim situaciju.

Pozdrav :)
 
Nikakava pasta, samo originalne brtve koje su ionako kompresione i deformiraju se kod prvog stezanja, ali dosjedi trebaju biti ocisceni i neosteceni (kao i brtva nove svjecice koja se deformira kako treba kod prve montaze i kad je moment stezanja poznat - nakon vadjenja svjecice, ako ju vratis nazad, moment stezanja je lutrija i skoro uvijek treba biti veci, a to nije dobro jer zbog jeftine svjecice mozes sjebat alu navoj na glavi tako da kad jednom svjecicu izvadis, nema nazad nego novu stavit - tako je najsigurnije). Jedino sto nakon prvog djira kad se sve ohladi zelis prekontrolirat moment stezanja grana auspuha (mislim da je 18-20Nm u igri, ako i nije, neces puno pogrijesit ako stegnes u tom rasponu). Pa onda samo prekontrolirat i nakon par djireva i ako kljuc klikne i tada bez da dotegne, to je to, mozes na dulje vrijeme prestat mislit o tome.

P.S.
tako bi ja to napravio, ne kazem da je to po service manualu (a koji isto kaze da se brtve grana ne koriste dvaput, tako da ostaje samo koliko zelis biti picajzla i provjerit momente stezanja nakon prvih par djireva, a iz mog iskustva, tim brtvama treba neko vrijeme da sjednu kako treba, tj da prodje par cilkusa grijanja i hladjenja)
 
Last edited:
Nikakava pasta, samo originalne brtve koje su ionako kompresione i deformiraju se kod prvog stezanja, ali dosjedi trebaju biti ocisceni i neosteceni (kao i brtva nove svjecice koja se deformira kako treba kod prve montaze i kad je moment stezanja poznat - nakon vadjenja svjecice, ako ju vratis nazad, moment stezanja je lutrija i skoro uvijek treba biti veci, a to nije dobro jer zbog jeftine svjecice mozes sjebat alu navoj na glavi tako da kad jednom svjecicu izvadis, nema nazad nego novu stavit - tako je najsigurnije). Jedino sto nakon prvog djira kad se sve ohladi zelis prekontrolirat moment stezanja grana auspuha (mislim da je 18-20Nm u igri, ako i nije, neces puno pogrijesit ako stegnes u tom rasponu). Pa onda samo prekontrolirat i nakon par djireva i ako kljuc klikne i tada bez da dotegne, to je to, mozes na dulje vrijeme prestat mislit o tome.

P.S.
tako bi ja to napravio, ne kazem da je to po service manualu (a koji isto kaze da se brtve grana ne koriste dvaput, tako da ostaje samo koliko zelis biti picajzla i provjerit momente stezanja nakon prvih par djireva, a iz mog iskustva, tim brtvama treba neko vrijeme da sjednu kako treba, tj da prodje par cilkusa grijanja i hladjenja)
Evo nisam imao mira i opet sam rastavio grane da vidim situaciju brtvi koje sam stavljao. Primjetio sam da se nisu deformirale pri stezanju to jest kao da nisu nalegle kako treba.

Opet sam sve vratio na mjesto ali opet ista situacija. I sada mi se cini da one polutke sto budu na granama ne stezu grane jednoliko. Na donjoj strani polutke je manji razmak izmedu grane i bloka nego na gornjoj strani.

Da bude jasnije o cemu se radi postaviti cu video. Samo mi nije jasno kako je to moguce da se dogodilo ili je to normalno.

Link videa: https://streamable.com/6v33ab
 
vjerojatno nešto krivo radiš da ti nije sjelo dobro...
181429_cf9975fa943a9dc27b5fcfb7f1581208.jpg
 

Attachments

  • 1712952196671.jpg
    1712952196671.jpg
    46.9 KB · Views: 0
Evo nisam imao mira i opet sam rastavio grane da vidim situaciju brtvi koje sam stavljao. Primjetio sam da se nisu deformirale pri stezanju to jest kao da nisu nalegle kako treba.

Opet sam sve vratio na mjesto ali opet ista situacija. I sada mi se cini da one polutke sto budu na granama ne stezu grane jednoliko. Na donjoj strani polutke je manji razmak izmedu grane i bloka nego na gornjoj strani.

Da bude jasnije o cemu se radi postaviti cu video. Samo mi nije jasno kako je to moguce da se dogodilo ili je to normalno.

Link videa: https://streamable.com/6v33ab

Kad stavljas aupuh, nemoj prvo stegnut ostale serafe, nego prvo grane, a tek nakon njih stezi sve ostale , ali iz smjera grana prema topu. I naravno, ravnomjerno stezes grane, malo jednu maticu, pa drugu i tako sva 4 cilindra. U ostatku aupuha mozes imati samo jako labavo postavljene serafe da ti drze ugrubo aupuh u polozaju u kojem treba bit, ali moras moci "manevrirati" sa granama kod glave motora. Ili i bez tih serafa na ostatku auspuha, a ispod negdje podlozi nesto da drzi cijeli aupuh (ili imaj pomocnika koji ce drzat).

I auspuh nebi smio biti napet ostalim serafima, ako bi bio, onda malo kemijaj da dobijes da nema napetosti, ali prvo grane moraju biti jednoliko stegnute.