KMS i polusintetika

live-for-ride said:
hm....sigurno je, samo koliko dugo. Nije problem ako staviš 98 i 100, ali 92 :misli: ...ja i ne bih baš.....
pa ak točiš 95 onda ti oktani i jesu otprilike na tom nivou, možda eventualno 93
 
Incredible said:
pa ak točiš 95 onda ti oktani i jesu otprilike na tom nivou, možda eventualno 93
...pa nije problem za mašinu ako dolazi do paljenja malo kasnije od idealnog. Iskoristivost nije najbolja, ali nema ni štete, ali što ako dođe do paljenja malo ranije nego je idealno tj u trenutku dok klip ima uzlaznu putanju...radilica tjera klip gore, a ekspluzija ga tjera dolje. A to se dešava (ili se može desiti) s gorivom slabije oktanske vrijednosti. Dolazi do samozapaljenja prije idealnog. Paljenje bi trebala raditi sviječica, a ne kompresija (za razliku od dizel motora). Najoptimalnije je ono što preporuča proizvođač. razlog je jednostavan, cijeli sustav je podređen toj oktanskoj vrijednosti goriva, od paljenja, elektronike....viša oktanska vrijednost također ne mora biti kvalitetnije rješenje, no ne može biti štetno/štetnije kao niža oktanska vrijednost. Viša oktanska vrijednost može riješiti problem ako postoji samozapaljenje, ali i to je upitno. Dobili bi eventualni mirniji rad motora što se nikako ne bi desilo s nižom okt vrijednošću.....e sad....volio bih da me netko stručan demantira, dopiše nešto, korigira.....
 
live-for-ride said:
...pa nije problem za mašinu ako dolazi do paljenja malo kasnije od idealnog. Iskoristivost nije najbolja, ali nema ni štete, ali što ako dođe do paljenja malo ranije nego je idealno tj u trenutku dok klip ima uzlaznu putanju...radilica tjera klip gore, a ekspluzija ga tjera dolje. A to se dešava (ili se može desiti) s gorivom slabije oktanske vrijednosti. Dolazi do samozapaljenja prije idealnog. Paljenje bi trebala raditi sviječica, a ne kompresija (za razliku od dizel motora). Najoptimalnije je ono što preporuča proizvođač. razlog je jednostavan, cijeli sustav je podređen toj oktanskoj vrijednosti goriva, od paljenja, elektronike....viša oktanska vrijednost također ne mora biti kvalitetnije rješenje, no ne može biti štetno/štetnije kao niža oktanska vrijednost. Viša oktanska vrijednost može riješiti problem ako postoji samozapaljenje, ali i to je upitno. Dobili bi eventualni mirniji rad motora što se nikako ne bi desilo s nižom okt vrijednošću.....e sad....volio bih da me netko stručan demantira, dopiše nešto, korigira.....

Pucačima preporučujem niskooktansku benzu da im se ne umaraju prsti na šalterima  :jesus:
 
Pitanjce!!

Nakon 4 godine i 40.000km s Z750 kaj se tice ulja, mogu reci samo da mi se motul 5100 najmanje svidio! Imo sam ga jednom i odustao od njega, na kraju sam ostao pri KMS-ovom shelu VSX (polusint) i mogu reci da boljeg ulja za 52kn/lit nema! Ja zadovoljan a i motor!

Neki dan sam uzeo novu spravu za mucenje yamaha R6 2005, pa bi isto trebao skoro na servis, svjecice, ulje, stelanje ventila i bla bla.... PA me zanima kaj kazete na takvo nesto? Yamaha je uvjek bila malo osjetljivija na getribu, pa neznam kaj da uzem!!
Gledo sam motul 300V kosta cca 140kn/lit, silkolen PRO 4 i shell ultra su nekih cca 110kn, pa sam u nedoumici! Imo kakav pametan savjet za izbor?

Nakon citanja cijelog posta nekak sam izgubio volju stavljanja shela VSX-a!! :))) Radje bum se drzao fullsintetike, jer kod R6 radno podrucje uvjek negdje oko 8000-10000okr. Sa Z-om sam se normalno vozio uvjek negdje do 6-7000, a sad kazaljka svako malo predje 10000!!! Nije to to, brijem da u ove nadrkane šestice mora ici fulsintetika, mozda u somaće i ne ak se normalno voziš, ali sa šesticom se nemres normalo voziti jer je motor radjen za visoke okretaje!
 
live-for-ride said:
Na motorima 70 ih-80 ih dosta često se javlja kompresijski omjer 7,5:1  8,5:1. Naravno da ima i drugačijih, no danas naći motor s takvom kompresijom mislim da je dosta teže.

Kompresijski omjer je samo razlika u volumenu dok je klip u GMT u odnosu na DMT i u ovoj prici nema vaznost.
Stupanj kompresije je ono sto je bitno (koliki tlak klip napravi u GMT).


live-for-ride said:
mislim da nikako ne bi bilo zdravo natočiti 91 u današnji motor.

Bitno je samo da se ne ide ispod propisanog minimuma
 
3alfa3 said:
Kompresijski omjer je samo razlika u volumenu dok je klip u GMT u odnosu na DMT i u ovoj prici nema vaznost.
Stupanj kompresije je ono sto je bitno (koliki tlak klip napravi u GMT).


Bitno je samo da se ne ide ispod propisanog minimuma
naravno...

...a tlak ovisi o promjeni volumena i o temperaturi zbog  koje dolazi do samozapaljenja.....

S kompresijskim omjerom npr 8:1 tlak se poveča 8 puta. S kompresijskim omjerom13:1 tlak se poveča 13 puta. Zbog promjene tlaka (povečanja) dolazi do zagrijavanja goriva odnosno smjese goriva i zraka. Ako je tu otpornost samozapaljenju mala (91 oktan) dolazi do ranijeg zapaljenja (kao kod dizel motora), usred zapaljenja dolazi do eksplozije i expanzije prije nego je dozvoljeno....pa sam na temelju toga mislio da kompresijski omjer ima veze sa kompresijom (y) .....ili?

Naravno da ako proizvođač tolerira 91 oktan onda neće biti neka/nikakva šteta, no ako proizvođač preporuča 95 tada je to najbolje (no ipakne nužno)...ajme filozofije.