live-for-ride
Active member
Bob Rock said:.... Ako piše 95 ,sposoban je sigurno radit i na 92 ...
hm....sigurno je, samo koliko dugo. Nije problem ako staviš 98 i 100, ali 92 :misli: ...ja i ne bih baš.....
Bob Rock said:.... Ako piše 95 ,sposoban je sigurno radit i na 92 ...
pa ak točiš 95 onda ti oktani i jesu otprilike na tom nivou, možda eventualno 93live-for-ride said:hm....sigurno je, samo koliko dugo. Nije problem ako staviš 98 i 100, ali 92 :misli: ...ja i ne bih baš.....
...pa nije problem za mašinu ako dolazi do paljenja malo kasnije od idealnog. Iskoristivost nije najbolja, ali nema ni štete, ali što ako dođe do paljenja malo ranije nego je idealno tj u trenutku dok klip ima uzlaznu putanju...radilica tjera klip gore, a ekspluzija ga tjera dolje. A to se dešava (ili se može desiti) s gorivom slabije oktanske vrijednosti. Dolazi do samozapaljenja prije idealnog. Paljenje bi trebala raditi sviječica, a ne kompresija (za razliku od dizel motora). Najoptimalnije je ono što preporuča proizvođač. razlog je jednostavan, cijeli sustav je podređen toj oktanskoj vrijednosti goriva, od paljenja, elektronike....viša oktanska vrijednost također ne mora biti kvalitetnije rješenje, no ne može biti štetno/štetnije kao niža oktanska vrijednost. Viša oktanska vrijednost može riješiti problem ako postoji samozapaljenje, ali i to je upitno. Dobili bi eventualni mirniji rad motora što se nikako ne bi desilo s nižom okt vrijednošću.....e sad....volio bih da me netko stručan demantira, dopiše nešto, korigira.....Incredible said:pa ak točiš 95 onda ti oktani i jesu otprilike na tom nivou, možda eventualno 93
...uf moram promjeniti avatarjolly the roger said:klasicna "nije drek nego se pas posro" pricica
live-for-ride said:...pa nije problem za mašinu ako dolazi do paljenja malo kasnije od idealnog. Iskoristivost nije najbolja, ali nema ni štete, ali što ako dođe do paljenja malo ranije nego je idealno tj u trenutku dok klip ima uzlaznu putanju...radilica tjera klip gore, a ekspluzija ga tjera dolje. A to se dešava (ili se može desiti) s gorivom slabije oktanske vrijednosti. Dolazi do samozapaljenja prije idealnog. Paljenje bi trebala raditi sviječica, a ne kompresija (za razliku od dizel motora). Najoptimalnije je ono što preporuča proizvođač. razlog je jednostavan, cijeli sustav je podređen toj oktanskoj vrijednosti goriva, od paljenja, elektronike....viša oktanska vrijednost također ne mora biti kvalitetnije rješenje, no ne može biti štetno/štetnije kao niža oktanska vrijednost. Viša oktanska vrijednost može riješiti problem ako postoji samozapaljenje, ali i to je upitno. Dobili bi eventualni mirniji rad motora što se nikako ne bi desilo s nižom okt vrijednošću.....e sad....volio bih da me netko stručan demantira, dopiše nešto, korigira.....
M900 said:Pucačima preporučujem niskooktansku benzu da im se ne umaraju prsti na šalterima :jesus:
live-for-ride said:Na motorima 70 ih-80 ih dosta često se javlja kompresijski omjer 7,5:1 8,5:1. Naravno da ima i drugačijih, no danas naći motor s takvom kompresijom mislim da je dosta teže.
live-for-ride said:mislim da nikako ne bi bilo zdravo natočiti 91 u današnji motor.
naravno...3alfa3 said:Kompresijski omjer je samo razlika u volumenu dok je klip u GMT u odnosu na DMT i u ovoj prici nema vaznost.
Stupanj kompresije je ono sto je bitno (koliki tlak klip napravi u GMT).
Bitno je samo da se ne ide ispod propisanog minimuma