Kratka priča o jednom Beverly 350 Sport Turing

Status
Not open for further replies.

Valter

New member
Već sam neko vrijeme imao dobar skuter koji je išao kako treba, no htio sam nešto s čime ću biti i mobilniji i legalniji. Trebao mi je skuter s kojim se može napraviti sve ono što sam radio s malim i nešto više od toga. Znao sam kakve karakteristike mora imati. Odluka je bila jednostavna. Na cijelom svijetu je to jedino Beverly. I dalje mislim kako sam odabrao upravo idealan skuter za ono kako ga koristim. Ne treba ići u detalje. Imao sam svoje smjernice kojih sam se držao.

Netko će reći kako je to običan skuter ili drlog, ali meni je to idealan način prijevoza za potrebe koje imam. Izbora, zapravo, nije bilo. Svaki drugi me ne bi zadovoljio svojim karakteristikama kao ovaj. Samo ovaj treba imati sve karakteristike koje su propisane.



Ovo je njegova slika. Dobro, ne baš njegova nego je tako otprilike izgledao. Nemam baš lijepu kompletnu sliku nego samo poslikane njegove dijelove. Uglavnom bez veze. Ove trakice su dodane kako bi vidio izgled koji sam želio dobiti. Upravo sam ih ovako polijepio.

Prvoga dana sam se odnosio prema njemu s puno opreza. Prelazak sa skutera od 50 ccm na ovaj od 350 ccm je prilično velik. Nije to isti skuter. Ako ništa, duplo je teži. O snazi ne treba niti govoriti.

Nakon registracije i ostale papirologije krenuo sam ga personalizirati. To znači postaviti svu opremu koju sam već ranije pripremio. Uglavnom je to MRA-X nastavak za vjetrobran. Koristan dodatak za zaštitu od vjetra. Radi upravo savršeno. Onda još malo priručnog alata, trakice, pokrov sica da ne nazebe kada padne kiša i sl. Uglavnom, stvari koje ne služe ničemu u 99% slučajeva ali ih je lijepo imati.

Kroz nekoliko narednih dana su išla testiranja. Uglavnom smo se upoznavali. Fine rute preko Vukomeričkih gorica. Tu se ne treba ganjati skuter prije prvog servisa, a opet se može upoznati sa zavojima. Ukratko, dobro naučiti voziti novo vozilo.

Odmah prvog dana sam imao dosta problema s upravljanjem. Nikako nisam mogao pogoditi što mu treba i što želi. Nekada sam uletio u zavoj prebrzo, a nekada presporo. Nikada nisam znao koja je prava brzina. OK, prvi dan nije nikakvo čudo imati lošiju procjenu. Svako vozilo je drugačije. Zato su te rute išle više puta dok se ne ispraksiram. Nije to puno. Možda po 60-100 km. Svaki puta je išlo malo bolje.

Nakon nekog vremena sam primijetio da se čudno ponaša u nekim zavojima i šikanama. Šikane su poseban problem. A niti nekakav kružni tok mi nije bio drag. Pa ne može biti samo do mene. Onako, na ravnom sam ga polijegao malo desno pa malo lijevo. I onda sam skužio. Na lijevu teže, na desnu lagano. Ajde da vidimo kako to ide bez ruku. I tu se sve pokazalo. Vuče na desnu stranu. Isto kao dobro puknuti rabljeni skuter. A ja nisam kupio puknuti rabljeni skuter!?

https://www.youtube.com/watch?v=8wXQVdc63Xk

Sada je to postao ozbiljan problem. Tu se ne radi o cviljenju kočnica, šuškanju mjenjača, neispravnosti klime (kod auta). Tu se radi o ozbiljnom sigurnosnom problemu o kojem ovisi moja guzica, a i guzica drugih sudionika u prometu.

Taman je nekako došlo i vrijeme prvog servisa. Lako se nabere tih 1000 km na satu. Gotovo niti ne primijetiš koliko brzo dođe.

Naručim se na servis, dovezem skuter (polako i oprezno) i kao napomenu kažem serviseru problem u samoinicijativnom skretanju u desno. Kada sam se vratio po njega, kaže serviser da on to nije primijetio. Podignem skuter i odem doma. Malo sam pokušao utvrditi razlog skretanja ali ništa nije pomoglo. Odmah sam skinuo MRA nastavak, ali i ostale stvari koje bi mogle biti problem. No, ništa nije pomoglo.

Stoga sam odmah sutradan odvezao skuter nazad (još polakše, opreznije i po okolnim putovima). Takav mi ne treba. Ovaj puta je serviser primijetio da naginje desno ali da on tu ništa ne može. Jesam li dovezao skuter u mesnicu ili servis? Povuci potegni i dođemo do toga da on ne smije njega raskapati jer je novi. No krasno. U servisu ne smiju popravljati a sam od sebe se neće popraviti. Uz put još saznam kako je to tako i tu se ništa ne može. Ili skreću ili tresu, ako nisi imao sreće ili, još važnije, nisi zahtjevan pa ne skužiš.

Zato sam otišao u prodavaonicu. Vidno iživciran. Tamo sam pak doznao – ništa. Oni će obavijestiti šefa. I tako je došao vikend. Do ponedjeljka ništa. U ponedjeljak saznam da je šef zvao šefa u Split. Dobavljača. Zastupnika za Piaggio. No tu informaciju sam dobio nakon (skoro) zavrtanja ruke serviseru. I opet u prodavaonicu po nove informacije. Oni pak nisu taj OOUR i pojma nemaju o ničemu. Ali sam zato tražio da zovu šefa koji će zvati šefa koji će zvati mene da mi objasni. Sada već jako ljut. Ne samo zato što je skuter neispravan, nego zato jer se mene obavještava o statusu jedino ako izvršim stanoviti pritisak na nekoga. A ja ne zovem šefa jer sam kupac, nego šef mene zove. Barem ja to tako vidim.

Opet, nakon intervencije, napokon mene zove taj splićo. Pravi profesionalac, rekao bih. Rješavao je on takve slučajeve puno puta. Rafalno: «Citiram», «nikad čuo», «zašto voziš bez ruku», «sudski vještak», «video dokaz». To je onako ukratko. Mene neki sudski vještak ne može preplašiti kada sam u pravu, a video dokaz imam. Na svu sreću, jer sam ga snimio za onog sevisera koji ne vjeruje.

Isti taj video dokaz sam mu poslao, ali on ga nije pogledao jer nema vremena za nas običan puk. I tako je opet došao vikend. Takvo lijepo vrijeme ne mogu iskoristiti za vožnju po Lijepoj Našoj nego jedino mogu pisati na forumu o mojim problemima.

Skuter star mjesec dana je već tjedan i pol dana u servisu u iščekivanju Godota. Ne nazire se kraj mojoj demehanizaciji, odnosno nedostatku skutera. Već vidim da će se to otegnuti do nekakve državne inspekcije i novinara. A stvarno nema potrebe za time i sve se kulturno može riješiti vrlo brzo i efikasno. Jesam iznerviran ali se opet nekako nadam kako se sve može riješiti ljudski uz prijateljski stisak ruke na kraju i iskreni osmjeh. Bilo je situacija koje su bile nalik ovoj, kada sam se pripremio na najgore, pa je prošlo bez problema. Tome se opet nadam. Ali opet...
 
Ako uskoro ne dobiješ pozitivni odgovor, novi scooter, novce, a ne možeš se dogovoriti, odvjetnik ti ne gine. Također vidiš li da nema svrhe oko dogovra odmah s lica mjesta zovni inspekciju. Ja bi na tvom mjestu poslo snimku u Piaggo firmu i napisao popratno pismo kako se zastupnik odnosi prema tebi. Na kraju krajeva ako se ne varam možeš odnijeti i scooter nekom drugom serviseru ( cijela EU) i zahtijevati popravak. Zvrcni one za zaštitu potrošača čisto da vidiš kaj vele i dobro se raspitaj se jer su nam potrošačka prava bitno bolja ulaskom u EU. Držim fige  (y) Možda sam malo agresivan ali kada imam sa druge strane takvu bahatost kaj drugo?
 
Možda nisu previše bahati. Ovi u servisu i prodavaonicu su splašeni. Ne mogu oni ništa odlučiti. Splićo se valjda toga naslušao pa je agresivan. Samo meni to predugo traje. Da traje i jedan dan predugo mi je.

Ništa se još posebno nije dogodilo. Ovo sam napisao kao neki uvod u dnevnik događanja i napisati ću ga do kraja storije. Opet se nadam da ću moći pohvaliti sve uključene. Malo je palo u nezgodno vrijeme jer je sada ovaj Vespa meet, pa je splićo zauzet, ali nema veze.

A niti kvar na novom vozilu nije neuobičajen. Događalo se sa autima, uglavnom zbog rokova isporuke vozila. Znali su doći iz tvornice potpuno neispravni. Onda se u servisu popravljaju prije isporuke. To kupac niti ne zna ali se dogodi. Pa se nešto previdi i ode sve k vragu.
 
Ja kad sam imao novog quada nisu mu stegli saraf od glavcine na osovini kako treba, dobro da nije otpao zadnji kotač u kojem zavoju...
 
Valter said:
Možda nisu previše bahati. Ovi u servisu i prodavaonicu su splašeni. Ne mogu oni ništa odlučiti. Splićo se valjda toga naslušao pa je agresivan. Samo meni to predugo traje. Da traje i jedan dan predugo mi je.

Ništa se još posebno nije dogodilo. Ovo sam napisao kao neki uvod u dnevnik događanja i napisati ću ga do kraja storije. Opet se nadam da ću moći pohvaliti sve uključene. Malo je palo u nezgodno vrijeme jer je sada ovaj Vespa meet, pa je splićo zauzet, ali nema veze.

A niti kvar na novom vozilu nije neuobičajen. Događalo se sa autima, uglavnom zbog rokova isporuke vozila. Znali su doći iz tvornice potpuno neispravni. Onda se u servisu popravljaju prije isporuke. To kupac niti ne zna ali se dogodi. Pa se nešto previdi i ode sve k vragu.



To kaj se je on naslusal bi me bolil ......Kupil sam motor. Nije ispravan idemo vidjeti kako rijesiti. Ako ima dobre volje rijesi se vrlo brzo. Komunikacija je bitna. Vjerovatno svojih cca 35-40 k kuna nisi nasal na cesti. :).  Uglavnom mogel jw reci oprostite budemo rijesili sada mi je gužva dan dva tri ali ćemo rijesiti i sve pet. Ovo da moraš žicat brojeve tel je katastrofa.Sretno. Javi kako je proslo. Ja kad sam imal problem sa svojim scootom u sevisu su pogledali snimku i gazda i glavni serviser. Napravili bez pitanja i nakon par dana zvali da li je sve Ok. Servis nije u Hr :D
 
Meni je stigao 350 jučer, vozio samo do tehničkog i iznenadilo me da bez ruku na cca 60kmh ne baca kao prošli. :mrgreen: Po meni, ovo tvoje bi morala biti neka banalnost, malo strpljenja s obe strane i vjerujem da će se riješiti što prije.
 
Ma to je za skuter normalno,pa nije skuter motor...

:mrgreen:
 
Javi se ovima iz "Potrošačkog Koda" na HRT-u, možda malo potpali pod guzicom zastupnika kad čuje da se oni raspituju za slučaj.
 
Ne znam kako je nosač mašine na 350-tki izveden ali na 250-tki se da mrvicu "štelat" (ne previše jer onda počne nosač ići lijevo desno kod naginjanja kaj opet nije dobro).

Probaj stavit vaser vagu od 2m uz zadnji kotač prema prednjem da vidiš kako stoje jedan prema drugom, ak nemaš tak dugu imam ja vidim da si iz vg  (y)
 
Kolko sam uspio bacit oko na manual 350-tke, ima swinging arm slično ko 250-tka, problem je kaj se on slaže bez podloški, imaju samo igličasti u nosaču i pikse koje prolaze kroz njih, malo se može dobiti štelaući ga.
Na nosaču postoji jedan vijak kojim štelaš kolko na "tvrdo" je to sve skupa složeno i dopušta male pomake lijevo desno, on se nalazi s lijeve strane i naravno ako je on manje uvrnut mašina može više lijevo, dok dok ga se uvrne jače tad gura nosač motora desno.
Tu i milimetar puno znači kad uzmeš u obzir dužinu bloka i di je tek kotač iza, u konačnici je to dosta.
One propisane zazore u manual nemreš dobit ni na novom nosaču iz tvornice, u stvarnosti uvijek budu veći, a i s vremenom taj luft kak se deru pikse bude i veći, hebi ga možda nije najsretnije riješenje, ali talijani vole sfušati  :mrgreen:
Ne znam u kojem ti je servisu skuter, ako ne riješe vozi u drugi pošto je pod garancijom  (y) uglavnom priča da se tu ne može baš ništa napravit ne drži vodu  (y)
 
jeli imas kufer na skuteru  :misli:

ako imas probaj ga dignut sa skutera... i njega i utege sa volana pa napravi dir ...cisto da to iskljucis.... :mrgreen:
 
To sam odmah napravio nakon što sam skinuo MRA X. Skinuo sam kofer i nosače i probao sa svim kombinacijama utega (lakši, teži i lakši+teži). Skinuo sam i vjetrobran.

Napravio sam uglavnom sve što korisnik može napraviti.
 
tl1000 said:
jeli imas kufer na skuteru  :misli:

ako imas probaj ga dignut sa skutera... i njega i utege sa volana pa napravi dir ...cisto da to iskljucis.... :mrgreen:
najveci "uteg" u ovoj prici bu piaggio  :mrgreen:
 
Moj beverly 250 iz 2006 godine nije tresao ni kad bi pustio ruke na 60 kmh. Uredno je gore imao original kofer. Kolega koji ga je uzeo od mene kaze da je jos uvijek sve 5, a danlopice su sad vec treca godina gore... S kim god sam pricao o beverliju svi su mi tvrdili da njihov trese...valjda mu pasu te scootsmart gume... :misli:
 
Provjeriti jel zadnji kotac paralelno sa prednjim. gotovo sigurno nije.
Zasto? Ne znam, al od tud sve krece (ovo je mala brzina na videu i tu nema veze vizir, kofer i sl). Nekaj tu nije dobro montirano.
Kak je napisano - ovo ne vuce u stranu - to baca i nema sanse sigurno vozit takav skut


Skoro bi se kladio da zadnji kotac "gleda ulijevo"
 
Status
Not open for further replies.