Kvaliteta asfalta

roby5

Member
Zanimala bi me vaša mišljena i iskustva glede kvalitete asfalta na našim prometnicama na kontinentalnom dijelu . Na moru imamo plominku, magistralu i sl, ali nemaju svi prilike tamo voziti često. Mi na kontinentu smo osuđeni voziti na prosjećnim lokalnim prometnicama koje baš i nemaju kvalitetan asfalt. Uzmimo da je topli dan, da imamo kvalitetnu i ugrijanu gumu i dovoljno iskustva.
Znači jedini parametar koji je upitan za bržu i sigurnu vožnju je kvalitetan asfalt.Kako ocjenjujete tu kvalitetu, te koja kvaliteta afalta bi bila dovoljna za puni nagib motora. Govorimo o punom nagibu u fluidnoj vožnji bez naglih kočenja i ispucavanja iz zavoja.
Bilo bi zgodno da napravimo klasifikaciju tog asfalta sa primjerom određenih ruta, npr. na ovakvom tipu asfalta može se bez beda ostvarit puni nagib a na ovom drugog tipa mora se jako pazit i nagnut minimalno.
 
roby5 said:
Zanimala bi me vaša mišljena i iskustva glede kvalitete asfalta na našim prometnicama na kontinentalnom dijelu . Na moru imamo plominku, magistralu i sl, ali nemaju svi prilike tamo voziti često. Mi na kontinentu smo osuđeni voziti na prosjećnim lokalnim prometnicama koje baš i nemaju kvalitetan asfalt. Uzmimo da je topli dan, da imamo kvalitetnu i ugrijanu gumu i dovoljno iskustva.
Znači jedini parametar koji je upitan za bržu i sigurnu vožnju je kvalitetan asfalt.Kako ocjenjujete tu kvalitetu, te koja kvaliteta afalta bi bila dovoljna za puni nagib motora. Govorimo o punom nagibu u fluidnoj vožnji bez naglih kočenja i ispucavanja iz zavoja.
Bilo bi zgodno da napravimo klasifikaciju tog asfalta sa primjerom određenih ruta, npr. na ovakvom tipu asfalta može se bez beda ostvarit puni nagib a na ovom drugog tipa mora se jako pazit i nagnut minimalno.

Ne kužim zašto uopće upražnjavati podcrtano ukoliko se ne radi o "ustaša" zavoju?
 
grad split i okolica imaju daleko najgori asfalt u hrvatskoj.to više nije asfalt nego izlizana smjesa nečega što je nekad bio asfalt. Kad padne malo kiše to se pretvara u klizalište
 
prekrasna metafizička tema, ajmo klasifikacija!






Srki
 
Crni asfalt je najgori. :misli:
 
geronimo43 said:
grad split i okolica imaju daleko najgori asfalt u hrvatskoj.to više nije asfalt nego izlizana smjesa nečega što je nekad bio asfalt. Kad padne malo kiše to se pretvara u klizalište
e tu češ ispeći zanat, kad se makneš iz splita bit ćeš Rossi :021: (y)
ko stariji bajkeri iz zg(ako se sjećaju i ako su jož živi) koji su se vozili po svom gradu dok još tramvajske pruge nisu bile u ravnini s asfaltom nego su stršale 10-15 cm iznad a bio ih je pun grad.I onda da vidiš sexa kad su takve ulice po noći sa šmrkovima namočili iz gradske čistoće a ti se vračaš iz izlaska s motorom :LOL:
 
pa jednostavno, kad ispliva katran, ili je ''zakrpan'' sa zmijama ili rezbaren onda je u kuvcu i bolje je paziti. kad nije onda ko ga hebe samo gas  :mrgreen:
 
Generalno u cijeloj Hr. nigdje nije asfalt tj. vozna podloga dizajnirana i napravljena od str. ing. prometa već od str. ekonomista!
Što će reć': više pijeska nego tara u njoj, a o pravilnim nagibima na zavojima da ne govorimo!! Pa niti automobilima nije OK, a
kamo li za motocikle (bicikl kako-tako).
 
roby5 said:
Bilo bi zgodno da napravimo klasifikaciju tog asfalta sa primjerom određenih ruta, npr. na ovakvom tipu asfalta može se bez beda ostvarit puni nagib a na ovom drugog tipa mora se jako pazit i nagnut minimalno.

Povezano je sa previše drugih parametara.
Spomenuo si topli dan, npr. +20 ili +35 i držanje se iz temelja mijenja...
 
Super Jura said:
Povezano je sa previše drugih parametara.
Spomenuo si topli dan, npr. +20 ili +35 i držanje se iz temelja mijenja...
Pa to me je  i ponukalo za otvaranje ove teme...
Svi briju o gumama a npr. Stari vulgaris qualifier na Plominki na +35 drzi bez problema i onda kupim  novi pireli drII i penjem se na plesivicu na +20 i u polunagibu 2x lagano proklize.Kako prepoznati taj zadovoljavajući asfalt koji ce drzati ?
 
roby5 said:
Pa to me je  i ponukalo za otvaranje ove teme...
Svi briju o gumama a npr. Stari vulgaris qualifier na Plominki na +35 drzi bez problema i onda kupim  novi pireli drII i penjem se na plesivicu na +20 i u polunagibu 2x lagano proklize.Kako prepoznati taj zadovoljavajući asfalt koji ce drzati ?

Nije samo do asfalta, nego kombinacija gume, temperatura, hrapavost asfalta...
I sve to ubaciš u računicu i naletiš na curak vode u zavoju u hladu ili na zavoj koji se dodatno zatvara.

Isto tako i gume... mekana guma koja ludo drži je zakon, dok temp. ne ode nebu pod oblake
ili dok sa max. natovarenim motorom ne moraš lupati 700+ km u danu.

Nema fiksne jednadžbe na cesti, na pisti je barem kvaliteta asfalta ista i zavoji se ponavljaju... :mrgreen:
 
Da si pital koja je cesta lijepa za voziti, odgovorio bih ti nekaj pametno.

Ovak, za "ganjanje" ti nesmem reć jer budu onda štruMPfovi došli malo "gledat", a s obzirom da i ja znam "uživati" na tim dionicama, nebih htio sam sebi napraviti medveđu uslugu...  :jesus:

Sve u svemu, najbolje ti je "normalnim" tempom obić par interesantnih dionica pa vidjet di i kak se možeš vozit.
Samo svakak savjet da ideš na manje naseljene dionice, prvenstveno zbog sigurnosti (tvoje, drugih, a i tvog novčanika  :mrgreen:).
 
Najviše me muči onaj svijetli asfalt , kojeg ima najviše na lokalnim prometnicama na kontinentu.Nit smrdi nit miriše, nit je full glatki nit hrapavi.Najgore je što ne daje neku povratnu informaciju kod vožnje, tj da guma drži ili je blizu klizanja.Stanem, provjerim gume nit su tople nit su hladne- mlake...konfiguracija ceste idealna za puni nagib i što sad ?
 
roby5 said:
Najviše me muči onaj svijetli asfalt , kojeg ima najviše na lokalnim prometnicama na kontinentu.Nit smrdi nit miriše, nit je full glatki nit hrapavi.Najgore je što ne daje neku povratnu informaciju kod vožnje, tj da guma drži ili je blizu klizanja.Stanem, provjerim gume nit su tople nit su hladne- mlake...konfiguracija ceste idealna za puni nagib i što sad ?

Pored svega sto ti je ekipa napisala, ja nekad dodatno provjeravam drzanje guma tako sto naglo i kontrolisano zakocim pa vidim koliko lako guma proklize. Ili malo jace, opet kontrolisano, otvorim gas u nagibu - da vidim koliko lako ce pustiti zadnja. Generalno, cim je svijetla boja asfalta i ima odsjaja, oprez znatno raste
 
ktm08 said:
Pula:
https://youtu.be/Plnb8VPTQ1A

Već legendarni asfalt u Puli ali i u većem djelu Istre. Neki dan stanem na semaforu kod pošte u Puli stavim nogu na cestu i okliznem se tako da sam se skoro složio ali vrh mi je kada izgrebu cestu sa onim sranjem kao što su to napravili nedavno na kružnom u Labinu.