Mali savjeti za motoriste

Attachments

  • 20231130_061232.jpg
    20231130_061232.jpg
    1.8 MB · Views: 0
dal je bolje odvajati kleme sa akumulatora kad se stavlja punjac il se moze na spojeni akumulator?
 
dal je bolje odvajati kleme sa akumulatora kad se stavlja punjac il se moze na spojeni akumulator?

Mozes i dok je spojen (prvo spoji kleme, a onda punjac u struju, a obratno kad ga odspajas), barem tak pise u uputstvu od CTEK-a kojeg imam.
 
Nema potrebe za odvajanjem, ali ako zelis mozes.
Evo spržio sam 2. punjač iz lidla. (prvi nije krepo već je samo zaslon otišao ali programi i punjenje funkcionira)

Preko noći mi je na autu ostao jedan potrošač koji je izvukao svu struju (na 3V) i spojim ga prvo na CTEK koji ima opciju "oživljavanja" jel i on nakon 15mini zbaci grešku da nije za punjenje, aku neispravan.

Mjerim napon akumulatora nakon toga a on divlja, od 12V prema 13V (odspojen od svega, bez punjača).

Ajde reko prištekat ću lidlov nek ga fila i preko noći jednu crticu podigao, do druge večeri jedva drugu.
Vidim ja to je za smeće đabe ga silim, ištekam lidlov punjač, maknem kleme i vidim zaslon lagano krene bijelit i prikazuje 1.5V umjesto 0.0V. Punjač topal, uštekam ga u struju čuje se neki zvuk ko cviljenja unutra, sutra dan ista stvar - krepo.

Punjač se preforsiro na neispravnom akumulatoru i ne krivim ga, samo mi žao što ga nisam prije eliminiro jer sam se bojo da bi mogo "pregorit".

Btw, kasnije je taj neispravni akumulator imao 10V tako da papa, trud uzalud.

Taman je prošli tjedan bila ponuda u kauflandu i lidlu tih punjača pa ću morat po drugi s obzirom da je punjač sasvim solidan za ispravne akumulatore
 

Attachments

  • pametni-punjac-akumulatora-impulsni-display-12-v-1.2-120-ah-gar-2020-slika-78584960.jpg
    pametni-punjac-akumulatora-impulsni-display-12-v-1.2-120-ah-gar-2020-slika-78584960.jpg
    64.3 KB · Views: 0
  • pro25s-1.jpg
    pro25s-1.jpg
    22.8 KB · Views: 0
Nema potrebe za odvajanjem, ali ako zelis mozes.
Evo spržio sam 2. punjač iz lidla. (prvi nije krepo već je samo zaslon otišao ali programi i punjenje funkcionira)

Preko noći mi je na autu ostao jedan potrošač koji je izvukao svu struju (na 3V) i spojim ga prvo na CTEK koji ima opciju "oživljavanja" jel i on nakon 15mini zbaci grešku da nije za punjenje, aku neispravan.

Mjerim napon akumulatora nakon toga a on divlja, od 12V prema 13V (odspojen od svega, bez punjača).

Ajde reko prištekat ću lidlov nek ga fila i preko noći jednu crticu podigao, do druge večeri jedva drugu.
Vidim ja to je za smeće đabe ga silim, ištekam lidlov punjač, maknem kleme i vidim zaslon lagano krene bijelit i prikazuje 1.5V umjesto 0.0V. Punjač topal, uštekam ga u struju čuje se neki zvuk ko cviljenja unutra, sutra dan ista stvar - krepo.

Punjač se preforsiro na neispravnom akumulatoru i ne krivim ga, samo mi žao što ga nisam prije eliminiro jer sam se bojo da bi mogo "pregorit".

Btw, kasnije je taj neispravni akumulator imao 10V tako da papa, trud uzalud.

Taman je prošli tjedan bila ponuda u kauflandu i lidlu tih punjača pa ću morat po drugi s obzirom da je punjač sasvim solidan za ispravne akumulatore
Za ispravne, da. Inače ako mi se dogodi da je skoro ili je prazan onda uvik uštekam na "klasični" stari punjač. Ovi su odlični za dopuniti ili održavati. Bar imam takvo iskustvo s njima.
 
Za ispravne, da. Inače ako mi se dogodi da je skoro ili je prazan onda uvik uštekam na "klasični" stari punjač. Ovi su odlični za dopuniti ili održavati. Bar imam takvo iskustvo s njima.

Problem s "novim" piunjacima je sto traze neki minimalni napon baterije da bi ju uopce poceli punit. Neki stari punjac se s tim ne zamara.
Ako se nema stari, "glupi" punjac, a mozda negdje ima neka baterija koja ima dovoljno napona, spojit obje baterije, pocet punit pa nakon nekog vremena odspojit i nastavit punjenje samo baterije koju treba punit.
 
  • Like
Reactions: JosipS
pokušavam povatat... to samo kome motor stoji neko vrime u mirovanju valjda triba punit ovo ono, pametni punjač...
ako se motor vozi priko cile godine, zimi recimo nešto malo rijeđe, al siguro se tjedno zimi vozi bar 1 dan, jel triba onda punit...
ja ovu svoju ni ne znam kad je uzeta... motor par godina u mene, ništa nikad punio dopunio... jedino kad sam sumnjao da me nešto zeza kod paljenja toplog motora, odnio bateriju na testiranje, ustanovio da je ko nova, i na kraju bilo do nekog senzora...
 
Kad ne bi vozija 3,4 miseca onda bi dopunia prije vožnje. Preventive radi. Yuase ne punin nikad.
 
Vozim skoro cijelu godinu, radim pauzu u siječnju i dio veljače i tad izvadim bateriju i spremim je u kuću u toplo....ne dopunjavam ih nikad nego montiram nazad i sve ispočetka....evo yuassa drži već 5 godina i vrti kao nova
 
Nema potrebe za odvajanjem, ali ako zelis mozes.
Evo spržio sam 2. punjač iz lidla. (prvi nije krepo već je samo zaslon otišao ali programi i punjenje funkcionira)

Preko noći mi je na autu ostao jedan potrošač koji je izvukao svu struju (na 3V) i spojim ga prvo na CTEK koji ima opciju "oživljavanja" jel i on nakon 15mini zbaci grešku da nije za punjenje, aku neispravan.

Mjerim napon akumulatora nakon toga a on divlja, od 12V prema 13V (odspojen od svega, bez punjača).

Ajde reko prištekat ću lidlov nek ga fila i preko noći jednu crticu podigao, do druge večeri jedva drugu.
Vidim ja to je za smeće đabe ga silim, ištekam lidlov punjač, maknem kleme i vidim zaslon lagano krene bijelit i prikazuje 1.5V umjesto 0.0V. Punjač topal, uštekam ga u struju čuje se neki zvuk ko cviljenja unutra, sutra dan ista stvar - krepo.

Punjač se preforsiro na neispravnom akumulatoru i ne krivim ga, samo mi žao što ga nisam prije eliminiro jer sam se bojo da bi mogo "pregorit".

Btw, kasnije je taj neispravni akumulator imao 10V tako da papa, trud uzalud.

Taman je prošli tjedan bila ponuda u kauflandu i lidlu tih punjača pa ću morat po drugi s obzirom da je punjač sasvim solidan za ispravne akumulatore
Taj lidlov mi nine oživio bateriju.
Kupio sam Ctek i oživio mi bateriju.
Baterija mi je na motoru i nikad je ne otpajam.
Staru tu istu bateriju bi stavio na punjač prije prve vožnje. I to preko jacka ispod sica.
Nikad problema.
Od kada imam ovaj motor još nisam punio bateriju. Baterija na motoru u garaži, ne otpajam je. I na proljeće upalim motor i gas.
 
Volim dopunit barem jednom godišnje (najčešće preko zime) akumulatore da ih ostavim preko noći na punjaču što je najčešće dovoljno da prikaže da je napunjen.
Probao sam s drugim punjačem napunit aku od auta što se ispraznio preko noći radi upaljenog potrošača i počeo se punjač jako grijati tako da sam odustao da mi ne sprži i njega.
Instalirao sam sad adapter za punjenje na motoru da ne moram preko zime(ne bude baš prilike za vožnju u 1. i 2.mjesecu) odsarafljivat 2 plastike i sjedalo jer svake zime izvadim akumulator van i dopunim ga.
Ove godine ga neću vadit iz motora jer se nađe jednom mjesečno prilika za provozat se a i sad imam jack za povremenu dopunu iako ctek preporučuje jednom godišnje punjenje preko opcije recond/oživljavanje da se produlji vijek baterije.
Sve u svemu nije loše provjeriti napon i dopuniti ako pada ispod 12.4V.
 

Attachments

  • IMG_20231228_151455_211.jpg
    IMG_20231228_151455_211.jpg
    91 KB · Views: 0
  • IMG_20231228_151452_782.jpg
    IMG_20231228_151452_782.jpg
    86 KB · Views: 0
Nista ne dopunjavam.,kad je u garazi,jednom tjedno aaako se sitim upalim,radi 10-15 minuta,i to je to...akumulator trecu godinu drzi i nema problema...,ako rikne nakon 3-5 god.,. nema frx...
 
Nista ne dopunjavam.,kad je u garazi,jednom tjedno aaako se sitim upalim,radi 10-15 minuta,i to je to...akumulator trecu godinu drzi i nema problema...,ako rikne nakon 3-5 god.,. nema frx...
Super, al to nije opcija za talijanske motore 😆
 
Nista ne dopunjavam.,kad je u garazi,jednom tjedno aaako se sitim upalim,radi 10-15 minuta,i to je to...akumulator trecu godinu drzi i nema problema...,ako rikne nakon 3-5 god.,. nema frx...
Zar ima 3 godine kako si velikog Stroma kupio?