Mali savjeti za motoriste

Mislim ok,da bi cep na karteru pretegnuo i provrtio stvarno treba biti konj....da bi krivo zasarafio pa nastavio tako i sjebao navoj opet treba biti gore navedeni.pobogu vidis kad je bakrena podloska uhvatila kad ju je stisnulo da je dosta..... sta za sve u zivotu treba postojati prirucnik 🤣
 
  • Like
Reactions: DADO+
Samo nemojte zaboravit da nesto staro 10-20 ili vise godina ne trpi jacinu stezanja kao kad je u tvornici stisnuto 😆
 
  • Like
Reactions: Octane
Samo nemojte zaboravit da nesto staro 10-20 ili vise godina ne trpi jacinu stezanja kao kad je u tvornici stisnuto 😆
mae ti si mehanico pa znaš, tek toliko da si neš napisa eto. Što nebi podnosilo, jedino ako si prije toga pretegno pa zezno navoje ili očistio navoj i proceduru možebitnu što nekad traži nakon odvrtanja da idu novi šrafi npr unutar mašine, kod razvoda itd. E sad normalno da ni isto ako po jednom šrafu jašiš sto puta.
Ovo10-20g je novo još i ako se to raspada nije nikad ni valjalo. Krameraj 70-80-90te tu već može bit svašta ovisi koliko je izjahano od nekuh mehaničara i zamor materijala.
 
mae ti si mehanico pa znaš, tek toliko da si neš napisa eto. Što nebi podnosilo, jedino ako si prije toga pretegno pa zezno navoje ili očistio navoj i proceduru možebitnu što nekad traži nakon odvrtanja da idu novi šrafi npr unutar mašine, kod razvoda itd. E sad normalno da ni isto ako po jednom šrafu jašiš sto puta.
Ovo10-20g je novo još i ako se to raspada nije nikad ni valjalo. Krameraj 70-80-90te tu već može bit svašta ovisi koliko je izjahano od nekuh mehaničara i zamor materijala.
Imas pravo, ti znas bolje 👍
 
ima stvari koje se mogu stegnuti "na osjećaj", ali neke ja definitivno ne bih bez pravog alata :cool:

ili npr. nigdje u uputama nema, bar ja nisam vidio, na koliko dotegnuti oplate/plastike,
vizire i sl. na motoru, ali ako je preko potrebe - puca i to opet sve ovisno od motora do motora ;)

BTW
kad sam već napisao ono moje - prije;
bilo je benigno tj. stavio sam Y pipe, a štujući akrapa ili više (love koliko sam izvalio :LOL: )
htio baš po manualu nosače za lonce dotegnuti, pa mislim kako sam tu ipak pretjerao


:unsure: iako; netko može reći - karbon je to, nikad ne znaš :mrgreen:
1708884779724.png
 
Last edited:
i onda odmah vidiš drugi nacrt,
gdje nije karbon, a isto 34 Nm - uglavnom sve je otišlo u 3PM, samo su auspusi ostali :ROFLMAO:

1708885291760.png
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: ODST
Gdje se nabavljaju pločice čepa kvarteta? Gdje sam pitao imaju ih samo uz novi čep a čep mi je ok.

I ima neko preporuku za hobi kilo ključ?
 
za plastike problem je koliko jako stegnut,obično su tu neke gumene podloške koje dampiraju tako da to tek toliko umjereno treba ili obrnuti inženjering po osječaju kod otezanja. Lakše je kad neko nešto uvijek prčka po šrafima nevezano motor, auto, dobije se osječaj. A moši produžit ključ, gedoru nekom cijevi za metar pa objesit neku težinu ili poteznu vagu, svašta nešto. Zdravo seljačke metode još od tita uz neš matematike i eto ti kilo ključ. Ako ništa vježbaš osječaj.
Mene izluđivala neka rezonancija vizira, jako iritantno. Popustio te sve šrafe što drže vizir i zagurao ispod trakice 2mm materijal za presvačenje sjedala iliti skaj. Dovoljno je tanko, nekuži se i poslužilo svrsi.
Podloška čepa kartera, neznam na kramasakiju imam aluminijsku, ima za kupit posebno. Vjerojatno neki imaju bakrene, ako nisu neke perforirane, njih možeš na nešto zagrijat do usijanja i trebale bi se oporavit u prvobitno stanje. Ili ako znaš dimenzije onda probat u autodijelovima, al to je borba s prodavačima na pultu.
Neki jeftini kilo ključ neznam dal to valja, ili je za koristit 3 puta i pokvari se ili ti trebaju dva jer ne pokrivaju cijele raspone težine stezanja. Probat izbjegavat to kupovat po Lidlovima i Kaufland, jedino mi pada napamet sad npr "top alati" firma. A i vidio neke elektronske stezne glave što glume kilo ključ, kolikoje to isto točno pitanje je.
 
A i vidio neke elektronske stezne glave što glume kilo ključ, kolikoje to isto točno pitanje je.

Prilicno tocne, vecina ih je u praksi i ispod 1% odstupanja.
Jednu takvu odavno koristim samo za provjeru i eventualnu kalibraciju svoja 3 kilokljuca.
 
  • Like
  • Wow
Reactions: roberto and Octane
Mislim ok,da bi cep na karteru pretegnuo i provrtio stvarno treba biti konj....da bi krivo zasarafio pa nastavio tako i sjebao navoj opet treba biti gore navedeni.pobogu vidis kad je bakrena podloska uhvatila kad ju je stisnulo da je dosta..... sta za sve u zivotu treba postojati prirucnik 🤣
Pa ne baš !
 
Koliko često imaš odstupanja tj. zahtjevaju kalibraciju?


U zadnjih 10tak godina koliko imam tu spravicu. 2-3 puta sam malo podesio neki od kljuceva da bude precizniji iako su debelo bili u (4%) toleranciji, ali to iz dosade, a ne potrebe. Pazim na kljuceve, vjerojatno zato. A kad sam ju kupio, sva 3 kljuca sam doveo skoro "u nulu" iako su bili u toleranciji.
Ali svejedno kljuceve godisnje jednom-dvaput provjerim - nisu to kvalitetni i skupi kljucevi, nego jeftini.
 
  • Like
Reactions: snoopyx and DADO+
'alfa ne znam od čega živiš, ali
nije ni bitno, no kladim se kako
bi ti dosta forumaša dolazilo i
na osnovni servis 👍

nije zayebancija, 😎 ali šteta što ne
kapitaliziraš svoju pedantnost,
iako motori.hr su u principu
slaba reklama😁😉
 
'alfa ne znam od čega živiš, ali
nije ni bitno, no kladim se kako
bi ti dosta forumaša dolazilo i
na osnovni servis 👍

nije zayebancija, 😎 ali šteta što ne
kapitaliziraš svoju pedantnost,
iako motori.hr su u principu
slaba reklama😁😉

Niti imam znanja niti volje biti mehanicar i prckat po tudjim motorima, meni je moj motor igracka i hobi pa mu se posvetim koliko se i drugi ljudi posvete svojim hobijima. Nista vise od toga.