Mjenjanje semeringa na prednjoj vilici

AnteK said:
Meni se teleskopi moraju skinuti za promjenu ulja jer nema onaj mali
vijak na dnu za ispuštanje ulja - neki motori imaju, neki ne. Glede
onoga što piše u manualu u vezi gradacije ulja u vilicama - to nije
sveto pismo - meni piše 10W, a onda je lelujav. Sa 20W potpuno
druga priča, puno sigurnija vožnja. Nisam ni ja vjerovao dok nisam
probao  (y)

ja na svojim vilicama imam na dnu teleskopa imbus a sa gornje strane je samo gumeni čep ( izgleda ko 5 kn samo deblje ) a kad skinem taj gumeni čep ispod naidem na metal isto liči na neki žeton i njega nemam pojma kak izvadit...nije šaraf.....

Kupio sam ulje i semeringe i trebam to ovih dana slozit pa bi mi dobrodosao pokoji savjet....znam da neki motori imaju na vrhu taj čep kroz koji se ulje sipa a na dnu je šaraf za rastavljanje vilica kad treba promjenit semering....

Jel je moguce da se ulje i sipa kroz taj dolji šaraf ( šaraf koji glumi i čep  ) ?

I dal postoji neko pravilo po kojem se odreduje kolicina ulja koje se sipa? .....netko mi je reko da mora bit od ulja do vrrha vilice 14 cm-a slobodnog prostora....zasto sto sve te vilice za skutere imaju jako slican hod..... radi se skuteru yamha aerox 2004 godina...pa ako netko ima di provjerit kolko ulja treba sipat bio bih jako zahvalan.

Hvala
 
Fanatic said:
ja na svojim vilicama imam na dnu teleskopa imbus a sa gornje strane je samo gumeni čep ( izgleda ko 5 kn samo deblje ) a kad skinem taj gumeni čep ispod naidem na metal isto liči na neki žeton i njega nemam pojma kak izvadit...nije šaraf.....

Kupio sam ulje i semeringe i trebam to ovih dana slozit pa bi mi dobrodosao pokoji savjet....znam da neki motori imaju na vrhu taj čep kroz koji se ulje sipa a na dnu je šaraf za rastavljanje vilica kad treba promjenit semering....

Jel je moguce da se ulje i sipa kroz taj dolji šaraf ( šaraf koji glumi i čep  ) ?

I dal postoji neko pravilo po kojem se odreduje kolicina ulja koje se sipa? .....netko mi je reko da mora bit od ulja do vrrha vilice 14 cm-a slobodnog prostora....zasto sto sve te vilice za skutere imaju jako slican hod..... radi se skuteru yamha aerox 2004 godina...pa ako netko ima di provjerit kolko ulja treba sipat bio bih jako zahvalan.

Hvala

Radio sam to na aeroxu samo se vise ne sjecam kako :misli: :?
Znam da sam bio rastavio cijele vilice zbog semeringa.
One donje vide ti sluze da odvojis vilice, tj. gornji dio od donjeg. Pazi da ti ne provrte jer onda nista neces odvojiti.

Mislim da sam cak dok su vilice bile otvorene sipao ulje i onda sve zatvorio, znam da sam se dobro namucio.
 
Duke said:
Znam da sam bio rastavio cijele vilice zbog semeringa.
One donje vide ti sluze da odvojis vilice, tj. gornji dio od donjeg. Pazi da ti ne provrte jer onda nista neces odvojiti.

je, to mi je jasno...ali me muci kuda da ispraznim ulje? ...npr. na runeru ( imao sam prilike vidjeti ) se ulje isprazni kroz kornji šaraf, sa donjim se rastepu, promjeni se emering, sapoji se..kroz gornji šaraf se opet ulije ulje i čas posla.....

na aeroxu nema dva sarafa..... :misli:

Duke said:
Mislim da sam cak dok su vilice bile otvorene sipao ulje i onda sve zatvorio, znam da sam se dobro namucio.

jos se sjeti kolko si ulja stavio i super onda  :mrgreen:
 
Fanatic said:
je, to mi je jasno...ali me muci kuda da ispraznim ulje? ...npr. na runeru ( imao sam prilike vidjeti ) se ulje isprazni kroz kornji šaraf, sa donjim se rastepu, promjeni se emering, sapoji se..kroz gornji šaraf se opet ulije ulje i čas posla.....

na aeroxu nema dva sarafa..... :misli:

jos se sjeti kolko si ulja stavio i super onda  :mrgreen:
Na areoxu mozes isprazniti kroz donji saraf dok je vila namontirana (to nema nikakvog smisla jer ne mozes naliti natrag).
Nema druge solucije za naliti ulje od te da kad je vilica rastavljena nalijes ulje u gornji dio, stavis donji dio i tad zasarafis.

Kad sam rastavljao sam mjerio kolicinu ulja pa sam stavio malo vise, sto zbog toga sto je malo iscurilo zbog potrganog semeringa sto zbog meni mekane vilice.Sad koliko ga je bilo tocno, nemam pojma :D
 
Duke said:
Na areoxu mozes isprazniti kroz donji saraf dok je vila namontirana (to nema nikakvog smisla jer ne mozes naliti natrag).
Nema druge solucije za naliti ulje od te da kad je vilica rastavljena nalijes ulje u gornji dio, stavis donji dio i tad zasarafis.

Kad sam rastavljao sam mjerio kolicinu ulja pa sam stavio malo vise, sto zbog toga sto je malo iscurilo zbog potrganog semeringa sto zbog meni mekane vilice.Sad koliko ga je bilo tocno, nemam pojma :D
količinom ulja nečeš dobiti na tvrdoći... to ćeš postići vrstom ulja ( 10w, 20w.... )
 
Duke said:
Kad sam rastavljao sam mjerio kolicinu ulja pa sam stavio malo vise, sto zbog toga sto je malo iscurilo zbog potrganog semeringa sto zbog meni mekane vilice.Sad koliko ga je bilo tocno, nemam pojma :D
ok, onda cu tako napravit  (y)
 
strasilo said:
količinom ulja nečeš dobiti na tvrdoći... to ćeš postići vrstom ulja ( 10w, 20w.... )
Tad mi se ucinila tvrdjom :D (skratio sam joj hod vjerovatno ali to sad nije bitno vise :mrgreen:)
 
strasilo said:
količinom ulja nečeš dobiti na tvrdoći... to ćeš postići vrstom ulja ( 10w, 20w.... )


Provjereno  (y)
 
Fanatic said:
ja na svojim vilicama imam na dnu teleskopa imbus a sa gornje strane je samo gumeni čep ( izgleda ko 5 kn samo deblje ) a kad skinem taj gumeni čep ispod naidem na metal isto liči na neki žeton i njega nemam pojma kak izvadit...nije šaraf.....

Kupio sam ulje i semeringe i trebam to ovih dana slozit pa bi mi dobrodosao pokoji savjet....znam da neki motori imaju na vrhu taj čep kroz koji se ulje sipa a na dnu je šaraf za rastavljanje vilica kad treba promjenit semering....

Jel je moguce da se ulje i sipa kroz taj dolji šaraf ( šaraf koji glumi i čep  ) ?

I dal postoji neko pravilo po kojem se odreduje kolicina ulja koje se sipa? .....netko mi je reko da mora bit od ulja do vrrha vilice 14 cm-a slobodnog prostora....zasto sto sve te vilice za skutere imaju jako slican hod..... radi se skuteru yamha aerox 2004 godina...pa ako netko ima di provjerit kolko ulja treba sipat bio bih jako zahvalan.

Hvala

Nije pravilo, ali ispod tog gumenog čepa je obično metalni "čep" ili taj žeton kako si se izrazio u teleskopu koji gurneš prema dolje s kakvim šrafcigerom i onda vidiš u stjenku uvučen primitivni segerov prsten, u biti čelični prsten u kanaliću. To izvučeš van i popustiš poklopac, pripazi, ovisno o snazi federa u vilici da ne dobiješ sve skupa u čelo. I tu lijepo sipaj ulje.Nakon što staro izliješ s donje strane. Što se tiče vrste ulja, mudruju oko Fork oil 10 w, 20, 30... Meni u manualu od Yamahe DT i TW piše, brate, motorno ulje 10w30.Valjda oni znaju. Tvrdoća je na mojim vilicama dobivena ubacivanjem još jednog cjevastog komada plastike na feder da ga jače napinje. Koliko sam do sad skužio to je OK za teren, za cestu ne znam. Znam da sam to jedva ugurao nazad u teleskop.
 
Moretto said:
Nije pravilo, ali ispod tog gumenog čepa je obično metalni "čep" ili taj žeton kako si se izrazio u teleskopu koji gurneš prema dolje s kakvim šrafcigerom i onda vidiš u stjenku uvučen primitivni segerov prsten, u biti čelični prsten u kanaliću. To izvučeš van i popustiš poklopac, pripazi, ovisno o snazi federa u vilici da ne dobiješ sve skupa u čelo. I tu lijepo sipaj ulje.Nakon što staro izliješ s donje strane.

e to vec ima smisla  (y) ..sutra to radim pa cu probat
 
vrlo dobro se raspitaj koja količina ulja ide u vilice jer vrlo često NE IDE ISTA KOLIČINA!!!!! u oba teleskopa. Za korištenje pneumatskog čekiča ja još nisam čuo, al strašilov otac je vrstan majstor za motore koji ih je godinama održavao pa je to on valjda vidio kod njega. Ja sam isto sve rašarafio dok je vilica na mostovima, zapravo uopće nikad nisam skidao vilicu s mostova, ne znam zašto bi uopće, sve se stavi odozdola. treba povest računa da kad stavljaš semering ne okreneš ga naopako jer ćeš onda još jednom sve rastavljati. Najveći problem u cijelom poslu (bar meni) bio je nabiti novi semering na njegovo mjesto, al to napravih s gumenim čekičem i jednim plastičnim obručem koji najašim na teleskop. I to je to. posao je bio dobro napravljen i sve je bilo ok 2 godine dok nisam prodao motor. za dalje ne znam.
 
miro said:
vrlo dobro se raspitaj koja količina ulja ide u vilice jer vrlo često NE IDE ISTA KOLIČINA!!!!! u oba teleskopa. Za korištenje pneumatskog čekiča ja još nisam čuo, al strašilov otac je vrstan majstor za motore koji ih je godinama održavao pa je to on valjda vidio kod njega. Ja sam isto sve rašarafio dok je vilica na mostovima, zapravo uopće nikad nisam skidao vilicu s mostova, ne znam zašto bi uopće, sve se stavi odozdola. treba povest računa da kad stavljaš semering ne okreneš ga naopako jer ćeš onda još jednom sve rastavljati. Najveći problem u cijelom poslu (bar meni) bio je nabiti novi semering na njegovo mjesto, al to napravih s gumenim čekičem i jednim plastičnim obručem koji najašim na teleskop. I to je to. posao je bio dobro napravljen i sve je bilo ok 2 godine dok nisam prodao motor. za dalje ne znam.
:mrgreen: nije pneumatski čekić, već pneumatski pištolj... ili slikovno rečeno... onakav kakav vulkanizeri koriste za skidanje kotača....  (y)
 
Ima više priča koliko ulja staviti u vilice, no treba se pridržavati uputstva proizvođača. Gustoća ulja će ti odrediti tvrdoću...do određene granice, ali ovisi i kakva ti je vilica, tj, da li se može podešavati. Previše ulja smanjit će hod vilice i razbiti ti nove semeringe, premalo uništi vilicu, jer često dolaziš do kraja hoda i to uz nabijanje.  Kod nekih motora se može napumpati prednja vilica zrakom i tako regulirati tvrdoća.
 
strasilo said:
:mrgreen: nije pneumatski čekić, već pneumatski pištolj... ili slikovno rečeno... onakav kakav vulkanizeri koriste za skidanje kotača....  (y)
ma kužim, al stvarno svaki vijak na vilici odšarafiš ključem, štoviše, za skinuti gornje vijke (čepove) vilica treba imati dobar ključ da se vijci ne oštete i to onda izgleda katastrofa. Dobro je tko ima onaj alat koji ima plastificiranu unutrašnjost ključa - koštaju ,ali ne ostavljaju traga.
 
vrlo je bitna točno određena količina ulja... mi smo u servisu koristili medicinske baždarene menzure...  (y)
 
miro said:
ma kužim, al stvarno svaki vijak na vilici odšarafiš ključem, štoviše, za skinuti gornje vijke (čepove) vilica treba imati dobar ključ da se vijci ne oštete i to onda izgleda katastrofa. Dobro je tko ima onaj alat koji ima plastificiranu unutrašnjost ključa - koštaju ,ali ne ostavljaju traga.
sve zavisi od samih vilica i konstrukcije... na nekima se to promjeni za dobro jutro, dok na drugima cijela mudrost  :palacdolje:
 
strasilo said:
sve zavisi od samih vilica i konstrukcije... na nekima se to promjeni za dobro jutro, dok na drugima cijela mudrost  :palacdolje:
vjerojatno si u pravu jewr si vidio više toga od mene, ja govorim samo iz svog iskustva s motorima koje sam imao.
 
slozio sam danas to... bilo je malo problema sa vadenjem cepa na vrhu vilice da se ispusti ulje ali smo nakon 20 minuta mudrovanja uspijeli :) ...staro ulje sam nasipao u čašicu i istu tolku kolicniu stavio novog ulja..u boje mi ide isto..bar kolko sam ja primjetio.... nove smeringe sam nabio sa plastičnim čekicem i gedorom 30 koja taman sjedna na obruc semeringa... 1h posla bilo sa oba teleskopa ....sutra cu namontirat pa da vidim kak se to ponoasa....za sad kolko se da vidit ne pustaju semerinzi ..

fala na pomoci
 
Fanatic said:
slozio sam danas to... bilo je malo problema sa vadenjem cepa na vrhu vilice da se ispusti ulje ali smo nakon 20 minuta mudrovanja uspijeli :) ...staro ulje sam nasipao u čašicu i istu tolku kolicniu stavio novog ulja..u boje mi ide isto..bar kolko sam ja primjetio.... nove smeringe sam nabio sa plastičnim čekicem i gedorom 30 koja taman sjedna na obruc semeringa... 1h posla bilo sa oba teleskopa ....sutra cu namontirat pa da vidim kak se to ponoasa....za sad kolko se da vidit ne pustaju semerinzi ..

fala na pomoci
bravo majstore