Nije za forum motori, ali ....

joke

Active member
Mislim da je brojka vrlo velika da se nebi spomenulo.
Talijanska pošta potpisala je ugovor za nabavku 27200 skutera Piaggio Liberty 125.za potrebe svojih poštara na terenu.
Nekoliko sam puta provjerio dali je ovo točan broj, ili je neko slučajno dodao koju nulu, ali na nekoliko mjesta je isti broj tako da je izgleda istina.
Bez obzira na Italiju, Piaggio, skutere ili bilo kakve druge asocijacije, broj je po meni vrlo, vrlo respektabilan
 
Brojka je velika, ali samo se sjeti da ti Libertyi moraju pokriti svako i najmanje selo u Italiji.
Baš me zanima nabavna cijena po komadu (s obzirom na količinu) :dizzy:
Kužim da je HR pošti APNac najisplativiji, ali mogli bi misliti i na image
 
niksa said:
poanta je : kupili bi kineze da nesto valjaju - ali su se ipak odlucili za kvalitetu!! :mrgreen:

Prije bi rekao da su se odlučili za kvalitetu koju su dobili po cijeni kineza :wink:
 
Koliko sam čuo i naša pošta je pokušala uvesti skutere (neznam koje) ali su se navodno kvarili puno više od Apena!
 
Tonka said:
Koliko sam čuo i naša pošta je pokušala uvesti skutere (neznam koje) ali su se navodno kvarili puno više od Apena!

Koliko sam ja čuo, Hrvatske Pošte imaju dobar dio dionica Koparskog Tomosa i ne vjerujem da će se odlučiti za neku drugu vrst vozila dok su tamo u vlasničkoj strukturi, a i morali bi educirati svoje mehaničare, nabaviti novi lager djelova, naučiti poštare kako da ne unište remen u 5 dana i sl.
 
kad pogledas nisu ni ti tomosli losi, mozes ga popravit na cesti.
A sto se kineza tice, mozete me sad popljuvat al neki dan citam u autoklubu kako se ljudi zale na kineske skutere.
Kad kupis to smece koje kosta nekih 500-700 kn kazu imas previse sranja! Zato bi ja uvijek izdvojio za neku renomiranu marku motora ili skutera!
 
Vjerujem da je podatak istinit, a to se može shvatit i ako odete na talijanske moto forume. Primjerice, iz banalnog razloga sam tražio podatke (zapažanja) od raznih vlasnika Yamahe xmax250 i pronašao sam ukupno 41 stranicu komentara, od čega je na svakoj stranici oko 20-ak postova.-
Isto tako je zanimljivo da za jedan kymcov skuter svojevremeno sam dobio podatak da ih je u italiji prodano oko 4000, dok u nas možda nekoliko komada. A osim tog kymca voze se i miljuni drugih marki i modela.-
Hoću reć, ipak je to tržište "malo" drugačije od našega. A ovo šta je joke pisao i potvrđuje kvalitetu liberty-a, a i pametan odabir državnih institucija italije, jer da i mi imamo proizvodnju motora (skutera) ka i talijani, naši bi uvozili nešto deseto.-
 
NEMOJTE SKRETAT TEMU NA KVALITETU SKUTERA, PRIMARNO JE BILO ISTAKNUTI VELIK BROJ NARUČENIH VOZILA, NIJE MI BILA NAMJERA PONOVO POKRETAT TEMU "GODINA ZMAJA..."
 
Za one koje zanima, vrijednost ugovora je 40800000 Eur, pa (nakon što sam kontaktirao MENSU) ispada da jedan Liberty košta 1500 Eur.
Kako on u RH košta 2800 Eur., znači Talijanska pošta dobila ga je skoro u pola cijene.
 
jokezakon said:
Tonka said:
Koliko sam čuo i naša pošta je pokušala uvesti skutere (neznam koje) ali su se navodno kvarili puno više od Apena!

Koliko sam ja čuo, Hrvatske Pošte imaju dobar dio dionica Koparskog Tomosa i ne vjerujem da će se odlučiti za neku drugu vrst vozila dok su tamo u vlasničkoj strukturi, a i morali bi educirati svoje mehaničare, nabaviti novi lager djelova, naučiti poštare kako da ne unište remen u 5 dana i sl.
Nisam znao da se za to u skolu ide. :shock:

A ja uvijek mislio toci i vozi. :bonk:
 
Možda i naši kupe... Nedavno sam vidio u Splitu jedan takav žuti Liberty sa košarama naprid i otraga. Ima zamaskiranu rupu za prednje svjetlo koje se sada nalazi na blatobranu, ispred prednje košare, zajedno sa žmigavcima i sjedalo je skraćeno...

t441gt.gif
 
Kratki tečaj uništavanja prenosnog sklopa CVT klase (continously variariable transmission)
1. korak, sa što večom težinom na skuteru kretati se što sporije(zapaljenje obloge centrifugalnog kvačila)
2. korak, držati krvnički stisnute obe kočnice i gas odvrnuti do kraja(zapaljenje bočnog dijela prenosnog remena)
3. korak, dok je skuter na centralnoj nogari držati gas do kraja, što duže (veoma izvjesno oštečenje vanjske strane remena usljed udaraca u stijenke pokrova).
Ako remen pri tom pukne sigurno ste razbili pumpu ulja i ako nastavite držati gas uz povik "Vidi koliko sad vrti okretaja" onda za nekoliko trenutaka motor zariba jer nema više ulja
Ako remen ne pukne a vi ste i dalje uporni s gasom možete čak postići da ventil usljed centrifugalne sile upadne u gumu i da ista izduši, a onda usljed velike brzine okretanja uhvati i polomi stražnji blatobran zajedno sa čašicom karburatora.
Ako ste i dalje uporni s gasom i iz čašice se prolije dovoljna količina goriva sigurno ste zapalili "testni" skuter :mrgreen:
 
Nike said:
Možda i naši kupe...

Ako si ga vidio, to je vjerovatno za neko od exyu tržišta koje pokriva Piaggio, HP imaju dionice u Tomosu i to bi bio sukob interesa
 
jokezakon said:
Kratki tečaj uništavanja prenosnog sklopa CVT klase (continously variariable transmission)
1. korak, sa što večom težinom na skuteru kretati se što sporije(zapaljenje obloge centrifugalnog kvačila)
2. korak, držati krvnički stisnute obe kočnice i gas odvrnuti do kraja(zapaljenje bočnog dijela prenosnog remena)
3. korak, dok je skuter na centralnoj nogari držati gas do kraja, što duže (veoma izvjesno oštečenje vanjske strane remena usljed udaraca u stijenke pokrova).
Ako remen pri tom pukne sigurno ste razbili pumpu ulja i ako nastavite držati gas uz povik "Vidi koliko sad vrti okretaja" onda za nekoliko trenutaka motor zariba jer nema više ulja
Ako remen ne pukne a vi ste i dalje uporni s gasom možete čak postići da ventil usljed centrifugalne sile upadne u gumu i da ista izduši, a onda usljed velike brzine okretanja uhvati i polomi stražnji blatobran zajedno sa čašicom karburatora.
Ako ste i dalje uporni s gasom i iz čašice se prolije dovoljna količina goriva sigurno ste zapalili "testni" skuter :mrgreen:

:LOL: A ako ni to ne upali onda po macu i udri! :LOL:

Nisu Talijani ludi prvo se drže kupujmo svoje pa onda kupujmo kvalitetno i svaka im čast, a mi da imamo tvornicu neznam čega prije bi uvozli neki škart iz vanka.
 
niksa said:
jokezakon said:
Ako remen pri tom pukne sigurno ste razbili pumpu ulja

nemaju svi skuteri pumpu ulja pozicioniranu tako da je polimis ako ti pukne remen.

Oni koji nemaju pumpu ulja tako pozicioniranu su Yamaha, ili proizvedeni po licenci u tvrtci Minarelli motori Italia. S obzirom da japanci nisu inicijalno razmišljali o skidanju blokade(kao talijani), napravili su jako mali variomat i remenicu variomata, tako da kod njih nemože ni doči do dodira remena i obloge prenosnog sklopa.
Dodatne informacije o agregatima skutera koje nisu vezane uz topic možete tražiti na moj pp :twisted:
 
Nego joke kakve veze ima sad to šta je minareli pumpa ulja kod magneta a ne do variomata sa tim šta su stavili manji vario nego u piaggio.
Meni se čini puno bolje rješenje s pumpom ulja kod magneta.
Ja san ionako stari vario bacia, tako da me zaboli za serijalu :)

Šta onda u piaggia pukne remen i moš se pozdravit s pumpom?
Koliko je mom prijatelju puta puka remen na phantomu i naravno ništa kad je pumpa na pravo misto stavljena :)

E i Peugeot nema pumpu kod variomata, njemu nije ni kod magneta nego s gornje strane na deklu motora i to mi se čini još najbolje jer nema jebade za doć do pumpe(magnet...) a remen je nemože ugrozit.

Ali zato u piaggia je najbolje rješena pumpa za vodu a ne ka meni svakih 5000km bi triba minjat semening, dok je bilo sve serijski na scoot bilo je sve ok, al sad kad ga tarem na veće okretaje valjda zapali semening.

Niksa isplati se tunirat samo šta mup nije svjesan kakva će kronika bit sljedeće godine, a samo se nadam da neću i ja u nju jer ne namjeravam poslje 1.1.06. stajat pandurima pa makar me vatali specijalci. Da im stanem pa da mi ide pljenit motor ili slat ponovo na tehnički...
Moran nabavit el. blokadu :)

Malo smo skroz u off otišli, pa prestanimo dok je vrime :)
 
2nikša; topic je išao ovako; pošta kupila-zašto naša nije-zato da ih ne razbiju-kako bi ih mogli razbiti-i onda ja odgovaram kako.
Što bi značilo da je tvoja primjedba "neki nemaju pumpu" prvi off u

2oxio; što se tiće pumpe zbog pucanja remena je bolje je pozicionirana u Yamahe, ali to je konstrukcijska prednost(kao i u Pugeota), tu si u pravu.
Treba napomenuti da do pucanja remena udarcima o stjenku može doći samo kod okretaja postignutih na centralnoj nogari(bez opterečenja)
Ali kao što nikša kaže remen inače ne puca, osim kao posljedica lošeg održavanja.
I čisto da bude jasnije, oduzimat će se tablica, a ne skuter, od 01.06.2006.

Što se tiće off-a, ko je kralj, kralj je :mrgreen:
 
Vidiš nisam zna to za remen da ubiti pukne od udaraca.
Znači ne moram se bojat da bi mi moga remen puknit u vožnji zbog velikih okretaja?
Svako koliko se na piaggio triba minjat remen, ono nakon koliko kilometara pucaju?

Ma sve jedno niko nesmi da dira moju tablicu, a i ko zna šta im sve može past na pamet i kakve globe će bit :)

Svako je za nešto talentiran neko za nogomet, muziku, motor a neko za Off :mrgreen: