Nikada više u kupovinu polovnog motora!

mungos92

New member
Pozdrav svima, često čitam ovaj forum, ali evo danas sam odlučio da se registriram, jer kao što možete vidjeti iz naslova isfrustriran sam promašenim kupovinama, na izgled brtualno očuvanih mašina.
Pa ukratko:
- 1. dvotočkaš, skuter Piaggio Bevelry 250 (kupio od lika kojeg relativno poznajem), predobar skuter, prevalio 15500 kilometara za 2 sezone, nikada kvara nikada problema.... Kupio sam ga 10 godina starog i sa 42000 kilometara.

- 2. dvotočkaš, Suzuki gsr 600, kupljen 13 godina star sa 37 000 kilometara (upitnih). Na prvi pogled sav uglanjcan, nove gume, novo ulje, nov lanac... ma kao iz tvornice. Vozio od 5 do 9 mjeseca kada dolazi do totalnog raspada radilice (nikada ga nisam gasao, niti patio)... Sreca pronasao kupca koji ima totalno ispravan motor, samo karoserija slupana.

- 3. dvotočkaš, Honda cbf 500 8 godina star sa 44 000 kilometara, a stanje kao da je jucer izasao iz tvornice. Iz iskustva sa prethodnim motorom, pregledam cijelu struju, ležajeve, pumpe... i sve 5. Nakon 7 mjeseci voznje, poceli problemi sa strujom, pa sa ubrizgavanjem... pa me ostavio 2 puta 250 kilometara daleko od kuce, pa cak i preko granice... Uglavnom uzas.

Na 2 zadnja motora popušio novce, kraj sezona bio uništen itd... E sada što nisam kupio novog japanca? - Pa jednostavno motor je hobi sa velikom ljubavi, a auto je potreba (žena, djeca ...), tako da prije umjesto novog V-Strom bitnije je da uložim u dobro i sigurno auto (jbg nemamo svi novce za sve). Prije svega na samom početku čitao sam razne forume što kupiti, zašto itd... i pročitao sam dosta komentara tipa: "Bolje kupiti polovnog japanca, nego novog kineza, jer sa polovnim japancem znam šta vozim" - a u mom iskustvu ispade jeste vraga.

Sa polovnim motorom nikada ne znaš šta voziš jer tko zna kako je vožen, kako je održavan, kako i gdje je provodio zimski san... a za pretprodaju motor je najlakše ušminkati, ako treba i prebojiti. Tako da smatram da je bolje samo novo, ako se nema novca za novog japanca, nije loše da se uzme nešto poput Benelli-a (vidim prelaze po planinama i po 60 000 kilometara), a isto nešto razmišljam da imam npr predobar V-Strom ili GS-a, da me služi savršeno, da sam se vezao za njega ... Zašto bi ga prodavao, osim ako mu nije neki vrag ili ako ubzo očekujem velike vragove?

Kakva su vaša iskustva i što gledate prije kupovine što se tiče stanja mehanizma, struje itd...
 
Pozz, uvijek sam kupovao polovno, starosti do 5 g., sa što manjom km 10-15 tkm i od prvog vlasnika. S nijednim motorom do sad nisam imao ni jednog kvara čak ni nakon 5 g. svakodnevne vožnje (sve Yamahe). To su moja iskustva
 
zadnja 3 motora, 3 polovna japanca...
ni sa jednim problema.
triba imat sriće a i nekog znanja, ili povest nekoga sa sobom tko ima znanje, pa se dosta toga i vizualno može procjenit... i čim vidiš nešto sumnjivo, prekidaj kupnju.

normalno je da je novo bolje ako imaš novaca... ali i sve normalnije je uzet novo jer ovi sa cijenama polovnih nisu normalni...

manji je rizik uzet od kuća koje se bave prodajom polovnih motora, daju i neko jamstvo... ima ih kod nas par provjerenih...
 
  • Like
Reactions: prpa
na tebe jednog dolazi 150 drugih koji su kupili polovni motor i voze ga godinama a da ne znaju di se ulje toci

pola ovog sto si napisao i ne mora nikakve veze imat sa tim da si kupio polovno

motori crkavaju. svaki dan nekome.

ak oces bit siguran, kupi novo, a nakon 2-3 godine plati dodatnu garanciju



ili se pusti motora. pa popravljaj polovne aute koje kupujes:mrgreen:



Srki
 
Ja nikad ne kupujem polovno, ništa, no opet svatko tko je kupio od mene dobio je savršeno očuvano stanje, bio to mobitel, bicikl, motor, auto, tv, namještaj... tak da sve je to individualno. Vjerojatno sam samo ziheraš jbg, ali tako mirno spavam.

Možda je i 8 godina star motor previše već, ja bih ipak gledao 2-3 god max, ako bih uzimao polovno.
 
Možda je i 8 godina star motor previše već
ja sam trenutno na motoru starom 9 godina kojeg sam kupio prije par mjeseci... dobio odličan motor, odradio do sada 8 tkm i po meni je to dobra kupnja...platio malo više od po cijene novog... stara linija, al mašina ista, aj nije skroz ista, 2 konja manje od novog.
 
Prvo i osnovno je cijepiti se protiv sektasenja.
Japanac majka, advenchur majka, imam metar i dva zileta ocel mi bit xy drlog mal? i slicne spike, valjda si skonto na sto ciljam.
Najglasniji u kafani ili na motorijadi ujedno nije i najpametniji, najpametniji u vecini slucajeva nema iskustva u vezi bajkova, samo moze puno informacija od prvih navedenih u ovoj recenici spremit u lubanju.. Zajebana situacija a?
Reko srki, novo sa garancijom. Ostalo sve moze a ne mora trajat.
Ako je polovnjara u pitanju, onda od prvog vlasnika, da znas i njega i drlog, ostalo je sve palamudjenje.
Ja sam prodo hondu (japanac majka!), nikad zucla, par dana nakon izgorio ecu, drlog bio za usa trziste, dobit ecu ravno dobitku na lotu em kosta. Sta cemo sad?
 
Last edited:
Ja nikad ne kupujem polovno, ništa, no opet svatko tko je kupio od mene dobio je savršeno očuvano stanje, bio to mobitel, bicikl, motor, auto, tv, namještaj... tak da sve je to individualno. Vjerojatno sam samo ziheraš jbg, ali tako mirno spavam.

Možda je i 8 godina star motor previše već, ja bih ipak gledao 2-3 god max, ako bih uzimao polovno.
triba znat uzet
uglsvnom japanca do 2,3 godine iz Motoexperta.....nema dalje
prije je usteda znala bit oko 30tak posto od cijene novog...
10-15 iljada km
 
Žao mi je da si imao takav peh. Nekad bi i ja rado rastavio čovjeku motor prije kupovine, ali tebi to očito uspjeva i opet nagaziš na minu koje možda i nije bilo nego je do tebe, tvog načina vožnje i brige oko motora, goriva. Događa se sve to i na novim motorima, samo ih onda odvezeš u servis na garanciju. (Kolegi nedavno promijenili cijelu mašinu na garanciju). Kad kupiš polovni onda računaš s tim da NEMA garancije. Sutra može crknut. Svi tvoji kvarovi mogu i ne moraju imat veze s prijašnjim vlasnikom. Što treba gledati ? - možda bi ti najjednostavnije i najbrže bilo da povedeš nekog frenda koji zna.

- 3. dvotočkaš, Honda cbf 500 8 godina star sa 44 000 kilometara, a stanje kao da je jucer izasao iz tvornice. Iz iskustva sa prethodnim motorom, pregledam cijelu struju, ležajeve, pumpe... i sve 5. Nakon 7 mjeseci voznje, poceli problemi sa strujom, pa sa ubrizgavanjem... pa me ostavio 2 puta 250 kilometara daleko od kuce, pa cak i preko granice... Uglavnom uzas.

Ajde ne gubi nadu naći će se neki kojeg ćeš vozit godinama.
 
iako uživam i kradem Bogu dane 😃

samo ću napisati; sažaljevam i
u životu nisam kupio polovni auto i motor 😁
 
Kao prvo i novi se auti/motori kvaru. Ima ljudi što su im u garanciji više proveli auti u servisu nego na putu.
Cijeli život (40 vozačkih godina) kupujem polovne aute i motore do 4 godine starosti i nikad problema sa nijednim. Uvijek prva ruka i viša klasa. Kao djete u počecima starije i jeftinije vozila 3-4 ruka i imao sreče.
Što je motor/ auto više klase, manje je vjerovatno da je lošije održavan, jer je prepostavka da gazda ima novaca i neče šparati na održavanju. Znači prije je očekivati da će npr Z750 biti gažen i neodržavan, nego VStorm 650 ili GS.
Prije kupovine uvjek ista procedura:
1. Tražiti povijest servisa i telefon servisera. Serviser može sve lagati, ali ne košta porazgovarati sa serviserom.
2. Na tehničkom tražiti izlist/povijest registracije. Legalno je i košta par eura. Gdje vidiš dali je motor uredno registriran svake godine i uvid u pravu kilometražu. Ako motor nije registriran svake godine, to je alarm da je možda bio u kvaru ili slupan.
3. Nelegalan, ali u našoj korumpiranoj lagan način je običi par osiguranja i tražiti provjeru naplate osiguranja. Uvid u povijest nesreče. Poznanstvo ili 20 Eura za kavu sve riješava.
4. Imati nekoga u PU koji ti može provjeriti dali je vozilo ikada bilo registrirano u nekoj prometnoj nesreči. Nelegalno, ali uvijek netko ima nekoga u PU ko može to poviriti u sistemu.
5. Ako je sve ovo gore OK, onda ostaje samo vizualan pregled i razgovor sa vlasnikom. Meni čim netko pristaje lako na zamjenu ili skidanje cijene, je znak da ga se želi riješit. Bolje nelakiran i izgreban, nego lakiran. Pogledati šarafe na deklima i vidjeti jeli mašina otvarana i na cijelome motoru. Glave šarafa će ti reči sve jeli nešto otvarano ili ne.
Ovo pod 5 je sve subjektivna procjena, ali ovo od 1-4 je obavezno.
I opet sve to ne garantira da za 6 mjeseci neče crknuti. Stvari se kvare. Ali barem možeš biti siguran da nisi kupio skrpani karambolirani motor.
 
meni isto nisu jasni oni koji kupuju polovno, to je u 99,99% slučajeva mačak u vreći i uvijek kad se napravi ozbiljna derivacija i integracija svih troškova, ispadne kumulativno više nego NOVO. (to ne mislim samo na običnu excel tablicu sa troškovima održavanja, nego ozbiljnu makro analizu sa potencijalnim rizicima, inače to mi je posao- analiza tržišta na Londoskoj burzi tako da DOBRO znam o čemu pričam)
Ja imam uvijek 2 nova auta i 2 nova motora na raspolaganju, čisto zbog sigurnosnog faktora, jer čak i novo se može pokvarit, a dovoljno su male šanse da se 2 nova u isti čas i pokvare- čitaj prihvatljiv rizik.
Isto tako, uvijek imam i 2 seta NOVIH guma, ukoliko se i ove koje su isto nove (obavezno DOT mora bit iz akademske godine u kojoj se i vozim) probuše. Rezervne dijelove ne skladištim, jer su vozila nova, ali obavezno svake godine novo ulje, antifriz (i voda naravno nova) a i kočiona tekućina, i uvijek, ali baš UVIJEK napomenem u dućanu da neću antifriz, motorno ulje i kočionu tekućinu ako nisu iz trenutne akademske godine Gospodnje. (to pišem jer se često zna desit da mi daju ulje staro godinu dana, a to nije NOVO, i to ulje je već oksidiralo i zbog toga bi mi mogli namotaji pregorit u motoru). Također i na vakum stroj izvučem sav stari zrak iz pneumatika, i onda opet napumpam na prijelazu godine.
Jedina stvar koju držim do 2 godine starosti su kočione pločice.
Nakon 2 godine vozila prodam i opet uzmem iste modele, samo nove, jer nakon dvije godine smatram da bi trebalo promjeniti sva crijeva za gorivo, rashladnu tekućinu i sve sajle, a to mislim da je prevelik trošak ako ću svejedno nakon godinu dana prodat vozilo, pa zato prodam nakon 2 godine svoja vozila.
 
zašto bi ja to kupio.... kad onaj koji to ima prodaje............
ako se njemu isplati prodat meni se ne isplati kupit.............
 
meni isto nisu jasni oni koji kupuju polovno, to je u 99,99% slučajeva mačak u vreći i uvijek kad se napravi ozbiljna derivacija i integracija svih troškova, ispadne kumulativno više nego NOVO. (to ne mislim samo na običnu excel tablicu sa troškovima održavanja, nego ozbiljnu makro analizu sa potencijalnim rizicima, inače to mi je posao- analiza tržišta na Londoskoj burzi tako da DOBRO znam o čemu pričam)
Ja imam uvijek 2 nova auta i 2 nova motora na raspolaganju, čisto zbog sigurnosnog faktora, jer čak i novo se može pokvarit, a dovoljno su male šanse da se 2 nova u isti čas i pokvare- čitaj prihvatljiv rizik.
Isto tako, uvijek imam i 2 seta NOVIH guma, ukoliko se i ove koje su isto nove (obavezno DOT mora bit iz akademske godine u kojoj se i vozim) probuše. Rezervne dijelove ne skladištim, jer su vozila nova, ali obavezno svake godine novo ulje, antifriz (i voda naravno nova) a i kočiona tekućina, i uvijek, ali baš UVIJEK napomenem u dućanu da neću antifriz, motorno ulje i kočionu tekućinu ako nisu iz trenutne akademske godine Gospodnje. (to pišem jer se često zna desit da mi daju ulje staro godinu dana, a to nije NOVO, i to ulje je već oksidiralo i zbog toga bi mi mogli namotaji pregorit u motoru). Također i na vakum stroj izvučem sav stari zrak iz pneumatika, i onda opet napumpam na prijelazu godine.
Jedina stvar koju držim do 2 godine starosti su kočione pločice.
Nakon 2 godine vozila prodam i opet uzmem iste modele, samo nove, jer nakon dvije godine smatram da bi trebalo promjeniti sva crijeva za gorivo, rashladnu tekućinu i sve sajle, a to mislim da je prevelik trošak ako ću svejedno nakon godinu dana prodat vozilo, pa zato prodam nakon 2 godine svoja vozila.
Pa kako uspiješ onda prodati te mačke u vreči, kad polovno ne valja?