Danas sam provozao novu Forzu 750. Igrom slučaja, prošli tjedan i T-maxa 560. Oba su skutera tu negdje i po namjeni i cijeni, i po performansama, kvaliteti materijala i izrade, uglavnom razlike su relativno male tako da su lako usporedivi. U nekim stvarima su nijanse ono što ih dijeli, a negdje je ta razlika zamjetnija.
Forza je teža i sporije se prebacuje, ali je sic puno profiliraniji i udobniji od Tmaxove bačvice, ali i ima manje prostora ispod sica. Kočnice su kod Honde tvrđe i osjećaj za doziranje nije tako dobar kao kod Yamahe, a i ovjes je nešto tvrđi stoga grublje prenosi neravnine s podloge koje Yamaha bolje pegla. Također, zbog opće uglađenosti trocilindričnog
)!) Motora i variomatskog prijenosa, sve vibracije su na Yamahi daleko manje izražene, a kod Honde se kod življe vožnje još uvijek osjete trzaji kod promjene brzina, pa je meni osjećaj kod brže vožnje na Tmaxu bio bolji i fluidniji. Čini mi se i da Forza ima nešto manje prostora za noge, ali i to su možda tek nijanse. Oba skutera otprilike jednako ubrzavaju do 100, ali sasvim sigurno Tmax brže dođe do maksimalne brzine, Forza osjetno izgubi dah poslije 150 km/h, do 180 joj treba cijela vječnost i pun kufer ceste. Vjetrobran nije podesiv po visini, a turbulencije oko kacige su dosta izražene. Ekran je malo prenatrpan informacijama pa mi je trebalo vremena da se snađem kako se mijenjaju postavke a prekidači su u poslovičnom Honda stilu natrpani i na "krivom" mjestu.
E sad, final verdict: MENI OSOBNO u ovom trenutku najviše odgovara X-adv zbog veće svestranosti i raznolikosti te općenito ergonomije, osjećaja za volanom i položaja nogu na offroad štafnama. Ali da uzimam maxi skuter, uzeo bih Tmaxa jer mi se čini kao skladnije, cjelovitije, pomnije promišljen i izveden koncept od Forze. Obzirom da je na tržištu već 20 godina a da je Forza novi model na već poznatoj platformi, to nije čudno ali mislim da je Honda mogla i trebala bolje.