VK
Member
Dakle ovako, zanima me par sitnica i volio bih odgovore kompetentnijih:
Naime, dosta polemika je vođeno na forumu oko toga koje su kacige najbolje (Arai, Shoei, itd...), koji kombinezoni, i bilo je svakakvih odgovora, uglavnom što se tiče kaciga većinom ljudi favoriziraju Arai... No ono što mene zanima je: da je Arai ili neka druga kaciga, pa isto tako neki kombinezon toliko superiorniji od drugog, zar ga ne bi svi piloti GP-a, Superbikea, itd. vozili... Svima je jasno koliko se ulaže u pogonski agregat, gume, ovjese, vozače, ali ono što me zanima je: ako je neka kaciga ili kombinezon toliko bolji zar ga nebi svi vozači vozili? Jednom sam već postavio slično pitanje i dobio odgovor da se tu dosta radi o sponzorskim ugovorima, ali jebeš ti sponzorski ugovor ako pilotu kaciga više leluja na vjetru, ako mu više puše, ako ima manji vidokrug, ako je manje sigurna od one druge... Pošto su to sve borbe za desetinke pa i stotinke sekundi, zar nebi sam vozač inzistirao na toliko uvjerljivo boljoj opremi samo da bi postigao bolji rezultat i vjerujem da bi ga cijeli tim tu podržao... Pošto se svim vozačima radi oprema po mjeri, znači treba isključiti unutrašnjost kacige i oblik kombinezona, jer je rađeno po njima pa su savršeni...
Tu dolazimo do pitanja sigurnost: zar bi ijedan vozač pristao na manje sigurnu opremu samo zbog sponzorskog ugovora? Ne.
E sada, kada sam u svojoj glavi riješio pitanje udobnosti (rađeno po mjeri) i sigurnosti, idemo na vanjštinu: ako neka kaciga ima aerodinamičniji oblik i manje leluja (smeta) na udarima vjetra zar je nebi htio svaki vozač, jer to sigurno omogućava bolju koncentraciju, a posljedično tome i bolje vrijeme i rezultat? A svjedoci smo toliko različitih vanjskih oblika kaciga (koje navodno nama smetaju dok vozimo, a GP pilotima ne smeta, pa se svi kunemo kao je Arai bolji od HJC-a)...
To sve me navodi na pomisao da kacige koje mi kupujemo nemaju veze s kacigama trkača, ali ne razumijem zašto: pa zar je išta skuplje napraviti vanjski oblik kacige kao kacige GP pilota? Ne. Može biti samo skuplji materijal (ok, znači otpornost na udar, sigurnost i težina odnosno masa), ali oblik ne.
Dali bi to značilo da piloti koji voze HJC ili neku drugu marku, a ne Arai (ili neku drugu marku) imaju veliki hendikep prilikom trke, jer ih njihova «loša» kaciga smeta...
Ili to znači da kacige koje oni voze nemaju veze sa stvarnim životom, a ovo što mi kupujemo i zovu se replike, zapravo samo podsjećaju na njihove kacige, ali opet mi to nema previše smisla: jer jedino što je skupo je materijal, svima se radi oprema po mjeri, a aerodinamičnost se ispituje u «tunelu»...
Slično vrijedi i za kombinezone, ali ako je neki toliko udobniji i bolji, pa zar nebi onaj vozač koji vozi onaj lošiji prešao na bolji koji će mu bolje odgovarati i samim time zbog bolje komocije i smještaja na motoru skinuo par desetinki po krugu...?
Ne znam dali sam bio jasan s ovim pitanjima, ali volio bih da mi odgovore oni koji voze utrke i smatraju da imaju barem nešto više iskustva od nas koji ne vozimo i nismo promijenili barem 10-tak kaciga i približno toliko kombinezona...
Na ovo razmišljanje me ponukalo to što svi piloti govore o motoru, ovjesu i gumama, a nitko o ovome što ja pišem: što me navodi na pomisao da su kacige, kombinezoni, rukavice, čizme, kod njih potpuno nevažni jer su rađeni po mjeri, a mi trebamo kupiti ono što je pukom slučajnosti rađeno najsličnije našoj građi tijela...
Gdje sam pogriješio u razmišljanju?
Naime, dosta polemika je vođeno na forumu oko toga koje su kacige najbolje (Arai, Shoei, itd...), koji kombinezoni, i bilo je svakakvih odgovora, uglavnom što se tiče kaciga većinom ljudi favoriziraju Arai... No ono što mene zanima je: da je Arai ili neka druga kaciga, pa isto tako neki kombinezon toliko superiorniji od drugog, zar ga ne bi svi piloti GP-a, Superbikea, itd. vozili... Svima je jasno koliko se ulaže u pogonski agregat, gume, ovjese, vozače, ali ono što me zanima je: ako je neka kaciga ili kombinezon toliko bolji zar ga nebi svi vozači vozili? Jednom sam već postavio slično pitanje i dobio odgovor da se tu dosta radi o sponzorskim ugovorima, ali jebeš ti sponzorski ugovor ako pilotu kaciga više leluja na vjetru, ako mu više puše, ako ima manji vidokrug, ako je manje sigurna od one druge... Pošto su to sve borbe za desetinke pa i stotinke sekundi, zar nebi sam vozač inzistirao na toliko uvjerljivo boljoj opremi samo da bi postigao bolji rezultat i vjerujem da bi ga cijeli tim tu podržao... Pošto se svim vozačima radi oprema po mjeri, znači treba isključiti unutrašnjost kacige i oblik kombinezona, jer je rađeno po njima pa su savršeni...
Tu dolazimo do pitanja sigurnost: zar bi ijedan vozač pristao na manje sigurnu opremu samo zbog sponzorskog ugovora? Ne.
E sada, kada sam u svojoj glavi riješio pitanje udobnosti (rađeno po mjeri) i sigurnosti, idemo na vanjštinu: ako neka kaciga ima aerodinamičniji oblik i manje leluja (smeta) na udarima vjetra zar je nebi htio svaki vozač, jer to sigurno omogućava bolju koncentraciju, a posljedično tome i bolje vrijeme i rezultat? A svjedoci smo toliko različitih vanjskih oblika kaciga (koje navodno nama smetaju dok vozimo, a GP pilotima ne smeta, pa se svi kunemo kao je Arai bolji od HJC-a)...
To sve me navodi na pomisao da kacige koje mi kupujemo nemaju veze s kacigama trkača, ali ne razumijem zašto: pa zar je išta skuplje napraviti vanjski oblik kacige kao kacige GP pilota? Ne. Može biti samo skuplji materijal (ok, znači otpornost na udar, sigurnost i težina odnosno masa), ali oblik ne.
Dali bi to značilo da piloti koji voze HJC ili neku drugu marku, a ne Arai (ili neku drugu marku) imaju veliki hendikep prilikom trke, jer ih njihova «loša» kaciga smeta...
Ili to znači da kacige koje oni voze nemaju veze sa stvarnim životom, a ovo što mi kupujemo i zovu se replike, zapravo samo podsjećaju na njihove kacige, ali opet mi to nema previše smisla: jer jedino što je skupo je materijal, svima se radi oprema po mjeri, a aerodinamičnost se ispituje u «tunelu»...
Slično vrijedi i za kombinezone, ali ako je neki toliko udobniji i bolji, pa zar nebi onaj vozač koji vozi onaj lošiji prešao na bolji koji će mu bolje odgovarati i samim time zbog bolje komocije i smještaja na motoru skinuo par desetinki po krugu...?
Ne znam dali sam bio jasan s ovim pitanjima, ali volio bih da mi odgovore oni koji voze utrke i smatraju da imaju barem nešto više iskustva od nas koji ne vozimo i nismo promijenili barem 10-tak kaciga i približno toliko kombinezona...
Na ovo razmišljanje me ponukalo to što svi piloti govore o motoru, ovjesu i gumama, a nitko o ovome što ja pišem: što me navodi na pomisao da su kacige, kombinezoni, rukavice, čizme, kod njih potpuno nevažni jer su rađeni po mjeri, a mi trebamo kupiti ono što je pukom slučajnosti rađeno najsličnije našoj građi tijela...
Gdje sam pogriješio u razmišljanju?