Oprema GP vozača?

VK

Member
Dakle ovako, zanima me par sitnica i volio bih odgovore kompetentnijih:

Naime, dosta polemika je vođeno na forumu oko toga koje su kacige najbolje (Arai, Shoei, itd...), koji kombinezoni, i bilo je svakakvih odgovora, uglavnom što se tiče kaciga većinom ljudi favoriziraju Arai... No ono što mene zanima je: da je Arai ili neka druga kaciga, pa isto tako neki kombinezon toliko superiorniji od drugog, zar ga ne bi svi piloti GP-a, Superbikea, itd. vozili... Svima je jasno koliko se ulaže u pogonski agregat, gume, ovjese, vozače, ali ono što me zanima je: ako je neka kaciga ili kombinezon toliko bolji zar ga nebi svi vozači vozili? Jednom sam već postavio slično pitanje i dobio odgovor da se tu dosta radi o sponzorskim ugovorima, ali jebeš ti sponzorski ugovor ako pilotu kaciga više leluja na vjetru, ako mu više puše, ako ima manji vidokrug, ako je manje sigurna od one druge... Pošto su to sve borbe za desetinke pa i stotinke sekundi, zar nebi sam vozač inzistirao na toliko uvjerljivo boljoj opremi samo da bi postigao bolji rezultat i vjerujem da bi ga cijeli tim tu podržao... Pošto se svim vozačima radi oprema po mjeri, znači treba isključiti unutrašnjost kacige i oblik kombinezona, jer je rađeno po njima pa su savršeni...
Tu dolazimo do pitanja sigurnost: zar bi ijedan vozač pristao na manje sigurnu opremu samo zbog sponzorskog ugovora? Ne.

E sada, kada sam u svojoj glavi riješio pitanje udobnosti (rađeno po mjeri) i sigurnosti, idemo na vanjštinu: ako neka kaciga ima aerodinamičniji oblik i manje leluja (smeta) na udarima vjetra zar je nebi htio svaki vozač, jer to sigurno omogućava bolju koncentraciju, a posljedično tome i bolje vrijeme i rezultat? A svjedoci smo toliko različitih vanjskih oblika kaciga (koje navodno nama smetaju dok vozimo, a GP pilotima ne smeta, pa se svi kunemo kao je Arai bolji od HJC-a)...

To sve me navodi na pomisao da kacige koje mi kupujemo nemaju veze s kacigama trkača, ali ne razumijem zašto: pa zar je išta skuplje napraviti vanjski oblik kacige kao kacige GP pilota? Ne. Može biti samo skuplji materijal (ok, znači otpornost na udar, sigurnost i težina odnosno masa), ali oblik ne.

Dali bi to značilo da piloti koji voze HJC ili neku drugu marku, a ne Arai (ili neku drugu marku) imaju veliki hendikep prilikom trke, jer ih njihova «loša» kaciga smeta...

Ili to znači da kacige koje oni voze nemaju veze sa stvarnim životom, a ovo što mi kupujemo i zovu se replike, zapravo samo podsjećaju na njihove kacige, ali opet mi to nema previše smisla: jer jedino što je skupo je materijal, svima se radi oprema po mjeri, a aerodinamičnost se ispituje u «tunelu»...

Slično vrijedi i za kombinezone, ali ako je neki toliko udobniji i bolji, pa zar nebi onaj vozač koji vozi onaj lošiji prešao na bolji koji će mu bolje odgovarati i samim time zbog bolje komocije i smještaja na motoru skinuo par desetinki po krugu...?

Ne znam dali sam bio jasan s ovim pitanjima, ali volio bih da mi odgovore oni koji voze utrke i smatraju da imaju barem nešto više iskustva od nas koji ne vozimo i nismo promijenili barem 10-tak kaciga i približno toliko kombinezona...

Na ovo razmišljanje me ponukalo to što svi piloti govore o motoru, ovjesu i gumama, a nitko o ovome što ja pišem: što me navodi na pomisao da su kacige, kombinezoni, rukavice, čizme, kod njih potpuno nevažni jer su rađeni po mjeri, a mi trebamo kupiti ono što je pukom slučajnosti rađeno najsličnije našoj građi tijela...
Gdje sam pogriješio u razmišljanju?
 
hm, mislim da kod profi vozača največu ulogu igraju sponzori tj vozači nose onu opremu od firme koja najviše plača ;)
 
u tome svemu ti najvise igraju ulogu sponzorski ugovori,razmisli koliko kosta Apinestars i Dainese konkretan ugovor o sponzorstvu na GP.

Mi imamo srece jer HJC i Spool za sada nemaju takve pretenzije prema tom obliku mada ih vidim puno u USA u AMA i Superbike prvenstvu,te u nacionalnim prvenstvima ali one sekunde kada udu u Moto GP ili Superbike te cijene koje su danas ce se ubrzo popeti.

Sve ovisi o politici firme jer to je oblik jako skupe reklame i ako firma zeli investirati u taj nacin reklame to ce krajnji korisnik morati na ustrb cijene platiti. :(

Na sajmovima sam imao prilike vidjeti replike kaciga od Sharka i HJC  koje se koriste u GP i Superbike i AMA prvenstvu iste su kao i ove sto su u prodaji kod nas samo sta neke imaju malo drukciji dizajn od ovoga sto se prodaje u slobodnoj prodaji.

sa time da ti je od sljedece godine replika sa AMA Ben Spies dostupna u slobodnoj prodaji


s.
 
Ajme s čim se ti zamaraš  :misli: :misli:

Kaj se tiće kaciga i lelujanja to je stvar prevelike kacige, probal sam desetak kaciga u vožnji i lelujale su mi samo prevelike, a to kaj ljudi prilikom kupnje gledaju da ih kaciga ne tiska, da im je taman i naravno kupe preveliku kacigu koja ih kasnije ometa u vožnji to je njihov problem  :palacdolje: Evo primjerice probal sam tri veličine Suomy sper1r  M,L,XL  M me je dost stiskala i vidjelo se da mi je premala unutrašnjost, no napravil sam cca 20km s njom i naravno nije se niti milimetar pomaknula s tintare. L me stiska al čist podnosljivo i tu imam u svojem vlasništvu (makar moram sad promjenit unutrašnje spužve)  a XL mi je bila fino komotna no pri velikim brzinama mi je počela plesat po glavi (ne jako al osjetno)  :palacdolje: 
 
pogriješio si, između ostaloga, i u temeljnoj premisi, a ta je, da li je trkaču toliko važno kakvu opremu ima

probaj voziti utrke, pa ćeš shvatiti da nije niti blizu toliko važno koliko se tebi čini da bi trebalo biti

s druge strane, proizvođači opreme prate gp karavanu, i svim vozačima individualiziraju opremu da odgovara njihovim potrebama. recimo Melandrijev kombinezon prošle i pretprošle godine u Brnu, gdje je bilo jako toplo, je bio sav izbušen rupicama. takav kombinezon kod Spidija uopće ne možeš kupiti

ono što ti želim reći je da njih brine funkcionalnost opreme, a ne njezina percipirana kvaliteta
 
Goran zzz said:
Kaj se tiće kaciga i lelujanja to je stvar prevelike kacige, probal sam desetak kaciga u vožnji i lelujale su mi samo prevelike, a to kaj ljudi prilikom kupnje gledaju da ih kaciga ne tiska, da im je taman i naravno kupe preveliku kacigu koja ih kasnije ometa u vožnji to je njihov problem  :palacdolje:

Ne slažem se.

Imam motor sa višim vizirom koji mi baca vjetar u kacigu i oko 180 lagano trese, a nemam preveliku kacigu.
 
bravo said:
u tome svemu ti najvise igraju ulogu sponzorski ugovori,razmisli koliko kosta Apinestars i Dainese konkretan ugovor o sponzorstvu na GP.

Mi imamo srece jer HJC i Spool za sada nemaju takve pretenzije prema tom obliku mada ih vidim puno u USA u AMA i Superbike prvenstvu,te u nacionalnim prvenstvima ali one sekunde kada udu u Moto GP ili Superbike te cijene koje su danas ce se ubrzo popeti.

Sve ovisi o politici firme jer to je oblik jako skupe reklame i ako firma zeli investirati u taj nacin reklame to ce krajnji korisnik morati na ustrb cijene platiti. :(

Na sajmovima sam imao prilike vidjeti replike kaciga od Sharka i HJC  koje se koriste u GP i Superbike i AMA prvenstvu iste su kao i ove sto su u prodaji kod nas samo sta neke imaju malo drukciji dizajn od ovoga sto se prodaje u slobodnoj prodaji.

sa time da ti je od sljedece godine replika sa AMA Ben Spies dostupna u slobodnoj prodaji


s.

što će reći da ak kupim AGV-ovu kacigu da Rossi-u plaćam dio ugovora s AGV-om        :palacdolje:

ne fala, rađe bi onda neku ĆĐŠ kacigu

malo off-a: dokaz da najskuplje nije uvijek najbolje je onaj test ulja s MOTO PLUS stranice koji sad neuspjevam naći tamo
 
Goran zzz said:
Ajme s čim se ti zamaraš  :misli: :misli:

Kaj se tiće kaciga i lelujanja to je stvar prevelike kacige, probal sam desetak kaciga u vožnji i lelujale su mi samo prevelike, a to kaj ljudi prilikom kupnje gledaju da ih kaciga ne tiska, da im je taman i naravno kupe preveliku kacigu koja ih kasnije ometa u vožnji to je njihov problem  :palacdolje: Evo primjerice probal sam tri veličine Suomy sper1r  M,L,XL  M me je dost stiskala i vidjelo se da mi je premala unutrašnjost, no napravil sam cca 20km s njom i naravno nije se niti milimetar pomaknula s tintare. L me stiska al čist podnosljivo i tu imam u svojem vlasništvu (makar moram sad promjenit unutrašnje spužve)  a XL mi je bila fino komotna no pri velikim brzinama mi je počela plesat po glavi (ne jako al osjetno)  :palacdolje: 


Jel se to može i kod drugih kaciga,promijenit samo spužve?Npr.kod HJC-a? :misli: Kolike su cijen otprilike eto za tvoju Suomy?
(y)
 
franc said:
pogriješio si, između ostaloga, i u temeljnoj premisi, a ta je, da li je trkaču toliko važno kakvu opremu ima

probaj voziti utrke, pa ćeš shvatiti da nije niti blizu toliko koliko se tebi čini da bi trebalo biti

s druge strane, proizvođači opreme prate gp karavanu, i svim vozačima individualiziraju opremu da odgovara njihovim potrebama. recimo Melandrijev kombinezon prošle i pretprošle godine u Brnu, gdje je bilo jako toplo, je bio sav izbušen rupicama. takav kombinezon kod Spidija uopće ne možeš kupiti

ono što ti želim reći je da njih brine funkcionalnost opreme, a ne njezina percipirana kvaliteta

Razlike između onoga što mi kupujemo i što oni voze su minimalne, isto kao i razlike između vrhunskih modela raznih proizvođača. Čak sam siguran da bi bilo tko od nas mogao, na primjer u Dainese-u, dobiti kombinezon istovjetan onom Rossijevom. Razlika je samo u personalizaciji i brzini reakcije na neki zahtjev.
I drugo, osvrt ili bolje reći potvrda Francikine druge rečenice (odnosno onoga što pretpostavljam da bi to trebalo biti obzirom na izostanak znakova interpunkcije  :mrgreen:), od kada pratim utrke osim po pitanju funkcionalnosti nisam baš primjetio da trkači posebno obraćaju pozornost na opremu. Treba tu reći i da trkači padaju na jedan a amateri na drugi način a to se najbolje vidi upravo na opremi.
 
Hm, moram priznati da sam se nadao konkretnijem odgovoru, odnosno odgovorima sa makar malo više truda, ali što je - tu je, kada sve saberem: odgovor je tu, pa makar i polovični... (y)
 
Tomy B. said:
što će reći da ak kupim AGV-ovu kacigu da Rossi-u plaćam dio ugovora s AGV-om        :palacdolje:

ne fala, rađe bi onda neku ĆĐŠ kacigu

malo off-a: dokaz da najskuplje nije uvijek najbolje je onaj test ulja s MOTO PLUS stranice koji sad neuspjevam naći tamo

u svijetu u kojem mi radimo to se zove promotional budget,znaci odredeni dio novca managment odluci iskoristiti u reklamu za promociju branda znaci sponzorstvo odredenog broja vozaca i normalno da je to od dijela novca kojim si ti i ostali kupci bez obzira na brand kupio kacigu ,jer inace od kuda mislis da bi sponzorirali, ili banke toliko vole vozace pa kazu eto tebi jer proizvodis ljepe kacige jedan bespovratni kredit da ti sponzoriras nekog vozaca :LOL: :LOL:?

s.

 
U vezi ovoga jedno pitanje:

ako su te takmičarske kacige toliko superiorne nad onima koje mi "obični ljudi" nosimo, zašto onda određeni takmičari stavljaju čepove u uši, a naši mnogobrojni "testeri" kažu za određene sportske kacige da su tihe? Dali je to zbog buke tih mašina ili kacige koje nose takmičari definitvno nisu iste kao i one koje možemo kupiti svaki dan?
 
jedan GP motor ti proizvodi buku od 124 dB (ja mislim da je to limit). Probaj to izdrzat 100 km utrke bez da ti narusava koncentraciju. Top modeli odredenih proizvodaca su skoro pa isti kao i kacige koje nose takmicari. Npr. kod Arai kaciga ti je jedina razlika to sto nemaju mogucnost da se zatvori odusak na potiljku, neki koriste drugacije vizire i neki vozaci (tocnije H. Aoyama i Takahashi) koriste drugaciji usisnik na bradi (kod njih se ne moze zatvorit). Ostatak kacige je isti.

 
VK said:
Hm, moram priznati da sam se nadao konkretnijem odgovoru, odnosno odgovorima sa makar malo više truda, ali što je - tu je, kada sve saberem: odgovor je tu, pa makar i polovični... (y)

Ovdje je sasvim dovoljno rečeno, ili si možda očekivao da se oprema za trkače radi od legura radioaktivnih supstanci sa Kriptona. 8)
 
bravo said:
u svijetu u kojem mi radimo to se zove promotional budget,znaci odredeni dio novca managment odluci iskoristiti u reklamu za promociju branda znaci sponzorstvo odredenog broja vozaca i normalno da je to od dijela novca kojim si ti i ostali kupci bez obzira na brand kupio kacigu ,jer inace od kuda mislis da bi sponzorirali, ili banke toliko vole vozace pa kazu eto tebi jer proizvodis ljepe kacige jedan bespovratni kredit da ti sponzoriras nekog vozaca :LOL: :LOL:?

s.

manje više mi je jasno kak to sve ide, al vjerujem da rijetko kome kad ide kupovat kacigu pada na pamet kome on sve kupuje kacigu
 
pa samo pogledas ko sve vozi na tom brandu i sve ti je jasno,moras razumjeti da je to jako skup sport ugovori kostaju da padnes u nesvjest i taj novac se mora od nekuda namaknuti.

s.
 
...pa po tome bi one Luois-ove marke trebale biti best buy  :mrgreen:
 
bravo said:
pa samo pogledas ko sve vozi na tom brandu i sve ti je jasno,moras razumjeti da je to jako skup sport ugovori kostaju da padnes u nesvjest i taj novac se mora od nekuda namaknuti.

s.

Po toj teoriji ispada da su sve kacige iste ali su jedne skuplje zato što ih voze poznati trkači. Nema baš puno smisla...
 
mislim da je tema u off ne govorim o brandu nego o problematici oko sponzorstva te namicanju novca za sponzorstvo u moto GP. ali to je tema koja nadmasuje moje  spoznaje tako da  :LOL: :LOL:

s.