hm, sve je to pitanje.
trenutno je omjer snaga takav da imaju jeftinu radnu snagu, nikakvu kontrolu kvalitete, niska prava radnika (citaj: puno radnih sati) i nikakvu brigu za zastitu okolisa. Rezultat toga je jeftina roba jako niske kvalitete, ukoliko je prodaju direktno kinezi. Ukoliko je prodaju ne-kinezi (u slucaju skutera Piaggio, Honda, Yamaha, Kymco...), onda je kvaliteta visa, ali samo zbog faktora vise kontrole kvalitete i skupljih sirovina. Ali, onda vise ne govorimo o cijenama toliko jeftinijim od nekineske robe.
U onom trenutku kad pocnu funkcionirati sindikati (izmisljotina zapada), dici ce se prava radnika, radit ce manje za vise novca i dici ce se cijene. Sa motoviranoscu radnika dici ce se i kvaliteta, i moci ce se ustedjeti na kontroli kvalitete. bit je da ce se dici prodajne cijene.
Sljedeci korak je zastita okolisa. Kad velesile procjene da je pravi trenutak (kao sto je pocelo vec sa sindikatima i pravima radnika), nametnut ce se zastita okolisa kao primarni faktor u ocuvanju planeta Zemlje
Ako kinezi sami ne prihvate pravila, nametnut ce ih UN
Rezultat - jos skuplkja proizvodnja - jos visa prodajna cijena.
U tom trenutku kineska roba vise nece biti jeftina, ako bude kvalitetna. Ona srot roba, kakvu uglavnom nude nasi (i ostali europski) dileri kineskih skutera, i dalje ce biti jeftina, ali ce i dalje biti ono sto je i sad - srot, jedino sto ce gazde zaradjivati manje.
Primjer - gledao sam neki dan robu po izlozima.
Kozna jakna noname, made in China, gruba kao da je od plastike, model katastrofa, podstava ubi boze, patentni zatvarac da se porezes - cijena 700 kn.
Kozna jakna Polo Raplph Lauren, drugi ducan - lijep model, privuce me, udjem unutra. Milina, koza mekana kao svila, podstava of finog pamucnog stofa, ukratko zakon stvar, fini rad - cijena 6.000,00.
I jedno i drugo je made in China. Jedno je srot koji se prodaje za male pare, drugo je precijenjena stvar do jaja, ali kvaliteta i finoca osiguravaju joj publiku.
U svemu je manje vise tako.