Piaggio Medley 150s, model 2023. recenzija

gordon22

New member
Iako je kolega #liberty pisao detaljno o Medley-ju, nakon sad već 6 godina od teme, neke su se stvari promjenile. Pa idemo redom:

Kupljen u 12. mjesecu 2023. kod ovlaštenog prodavača u Šibeniku. Sve pohvale osoblju za ljubaznost, profesionalnost i odnos prema kupcu. Preporuka!

Skuter je namjenjen za grad, manje izlete magistralom, kupovinu, odlazak na plažu,... Nije za autocestu. U odnosu na prošli model, snaga je povećana na 12.4kW (16.6 KS) i 15Nm okretnog momenta. To omogućava vrlo ugodnu vožnju čak i sa suvozačem na uzbrdicama. Treba voditi računa o maksimalnom opterećenju koje je kod Medley-ja 190kg (vozač+suvozač+prtljaga). Oni koji prelaze gabarite, neka gledaju skutere >=300ccm.
Vrlo linearno ubrzava 0-90km/h. Maksimalna brzina je oko 120km/h, ovisno o opterećenju. Moj je još u razradi prvih 1000km pa ovo govorim iz tuđih iskustava. Veliki kotači od 16" prednji, 14" zadnji, uska silueta i nisko težište mu omogućavaju lako manevriranje među kolonama automobila.

Jedan od najvećih aduta ovog skutera je svakako veliki prostor ispod sjedala od 36l. Staju 2 integralne kacige, ali ne baš sve. Provjeriti prije kupnje.

DSC_0532.JPG


Dizajn je ostao isti. Piaggio očito ne želi puno eksperimetirati pa nakon redizajna 2020. evenutalno mijenja dostupne boje ili kod S verzije crvene detalje.

DSC_0521.JPG


DSC_0519.JPG


DSC_0568.JPG


Velike promjene su napravljene na instrument ploči koja je sada digitalna. Vrlo pregledna, sve potrebne informacije su tu: brojač okretaja, vanjska temperatura, indikator bočne nogare, povezanost mobitela (o tome detaljno kasnije), 10-segmentni indikator količine goriva i temperature motora, napon baterije, sat 24-formata, .....

DSC_0530.JPG


DSC_0570.JPG


Novo je i prednje LED svjetlo. Svijetli dobro. Šteta što su žmigavci, stop svjetlo i osvjetljenje registracije i dalje prastare žarulje sa žarnom niti.

Uz novi i-Get agregat, poboljšan je i ovjes, iako je hod zadržan: prednji 88mm, zadnji 76mm. Inženjeri su uočili i problem ključa kojim se podešavao zadnji amortizer pa je sad to vrlo lako napravit sa strane auspuha budući ključ ima 2 kraka.

DSC_0522.JPG


DSC_0538.JPG


DSC_0539.JPG


IMG_20240208_161820.jpg


Ovjes je definitivno malo tvrđi, čak i na najmekšoj postavci. Ali stvar navike. Zasad nije bilo potrebe zatezanja zadnjih amortizera. Testirano sa 82+60kg tereta.
 
Last edited:
Kočnice s ABS-om rade odlično. Međutim potreba za kočenjem, bar meni je minimalna. Kočenje motorom se odvija skoro do samog zaustavljanja (10km/h). ABS nisam niti testirao jer nisam vozio po mokrom, a na suhom ga je jako teško isprovocirati.

DSC_0551.JPG


Sjedalo kao i ovjes, malo pretvrdo u odnosu na Beverly. Ali opet, stvar navike. Fino oblikovano i profilirano. Crveni konac pokazuje da su talijani oduvjek bili majstori dizajna.

DSC_0535.JPG


DSC_0545.JPG


Mjesta za suvozača ima sasvim dovoljno. Kako mi kažu moji suputnici, sjedi se udobno, nema nabijanja od ovjesa. Rukohvat ima pune obloge pa nema otisaka po rukama nakon duže vožnje. Nove su i nogare koje su sada obložene gumom. I jedan mali detalj: izbočina koja omogućava rasklapanje nogom, ne da treba rukom rasklapati. Genijalnost koju nisam vidio na konkurentima.

DSC_0544.JPG


DSC_0548.JPG



DSC_0549.JPG


Bočna nogara obavlja posao, međutim udara uz reski zvuk metal o metal. Zbilja para uši. Rješenje: komad gume koji imaju svi koji se bave stolarijom. Malo ljepila i sad se čuje samo lagani "tup".

DSC_0553.JPG


Vjetrobran zasad nisam stavljao. Lijepo dizajnerski riješeno zaobljenje iznad svjetla ipak usmjerava zrak pri umjerenim brzinama.

DSC_0554.JPG


Iako klasičnih, zaobljenih i smirujućih linija, Medley pojedinim detaljima daje do znanja da je tehnološki vrlo moderan skuter. Prednja i zadnja dnevna pozicijska svjetla:

DSC_0557.JPG


DSC_0558.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: liberty
Kontrole na upravljaču standardne. Lijevo: dugo svjetlo, "abledovanje", žmigavci, sirena i otvaranje bravice sjedala.

DSC_0527.JPG


Na desnoj strani na vrhu Start-Stop. Izmišljotina koja je potpuno nepotrebana na skuteru koji troši 2-3l. O maltretiranju akumulatora i motora da niti ne pričam. Zbog kao godišnje uštede od 1.7l goriva! Upalio jednom, samo da isprobam jel radi i više nikad ga neću upaliti. Jedino je problem što sam to morao platiti.
Tipka za paljenje i "Mode" multifunkcijska tipka. Ovo nije dobro rješeno. Jednostavno je predaleko od palca na ruci koja drži gas. Gotovo je nemoguće u vožnji, pogotovo u rukavicama otvoriti vezu sa mobitela ili promijeniti prikaz funkcije na displayu bez da se pusti gas. Ovo je trebalo definitivno biti na drugoj strani. Ili kod modela za Europu na mjestu prekidača svjetla za istočno tržište.

DSC_0524.JPG


Famozna bravica ključa o kojoj se toliko priča: Jako loš položaj. Nemoguće otvoriti pretinac bez da drugom rukom moraš pridržavati privjesak ili ostale ključeve. Nadao sam se da će model za 2024. imati keyless, ali očito ništa od toga.

DSC_0537.JPG


Svi koji su mi gledali skuter su na prvu rekli istu stvar: što nisu ovi retrovizori premali? I zbilja jesu. Mogli su biti malo veći.

DSC_0525.JPG


DSC_0526.JPG


U uputama stoji da se čep rezervara mora okrenuti sa vratašcima prema gore. Međutim, tko još čita upute. I gledajući po gradu druge skutere, manje više svi imaju okrenuto baš obrnuto! Nije mi jasno da inženjeri u Piaggio-u nisi vidjeli jednostavno rješenje: samo je trebalo jedan utor napraviti manji, drugi veći i čep može samo na jednu stranu. Jednostavno, zar ne?

DSC_0560.JPG


DSC_0564.JPG


Mjesta za koljena ima sasvim dovoljno. Prostor za noge je možda mogao biti i malo veći. Ovo je broj tenisica 44.

DSC_0569.JPG


Ovako izgleda netko od 182cm i 82kg.

DSC_0567.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: liberty and Marin0
Prtljažni prostor: Već spomenutih 36l ispod sjedala+zaključani pretinac ispod upravljača. Za desni očito nisu baš imali inspiracije i praktično je beskoristan. Uz to i nije brtvljen pa će vjerojatno proći i voda. Lijevi poprilično nepravilnog oblika sa USB utičnicom. Tako je kako je i idemo se prilagoditi prostoru. Veći mobitel stane, ali je problem spajanja na punjač. Ako spojimo standardni kabel usb-typeC npr. teško da ćemo zatvoriti pretinac, a da nešto ne slomimo.

DSC_0506.JPG


Rješenje: kupti kabel koji je s jedne strane USB, a s druge kutni 90° typeC ili mini usb. Iako u uputama stoji da može isporučiti 500mA, na našu sreću nije tako. Izmjereno 1.25A što ipak može napuniti oko 1-2 postotka po minuti vožnje. Nije nešto, ali zbilja nije bilo za očekivati neke super punjače 3A ili 5A na akumulatoru od 6Ah. Naravno, puniti mobitel samo u vožnji!

DSC_0529.JPG


Kako su moje potrebe i veće, dodao sam odličan kofer SHAD SH44 pa sad imam popriličnih 36+44=80l prtljažnog prostora. Sam originalni nosač je definitivno precjenjen. Malo vještine, alata, ploča alu od 5mm ili željezna od 3 ili 5mm, 3 distancera (piksne), vijci, samokočeće matice i malo auto laka, rezultat bolji nego tvornički:

IMG_20231212_160127.jpg



IMG_20231214_190400.jpg


DSC_0543.JPG


DSC_0541.JPG


Kao šlag na tortu, dodao sam osvjetljenje za cijeli prtljažni prostor. Bez velikih mudrolija sa instalacijama, prekidačima,... jednostavna led svjetla koja se pale na dodir. Pričvršćena na magnet zbog lakog skidanja kad se pune. Kapacitet oko 200mAh, što je oko 2 sata rada. Kako se to kratko i malo koristi, očekivam uz samopražnjenje, punjenje od 2-3 puta godišnje.

IMG_20240208_162019.jpg


IMG_20240207_180419.jpg


DSC_0533.JPG


DSC_0505.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: liberty
Postavljanje kofera je vrlo jednostavno i logično je riješeno. Meni najvažnije, stanu 2 kacige i ne treba ključ za otvaranje i skidanje.
Dodan unutra mali tepison kojeg sam izrezao na odgovarajuću mjeru. Sad lako očistim sve što se skupi na dnu kofera.

DSC_0540.JPG


DSC_0511.JPG


Kad ne treba, skine se jednim potezom.

DSC_0559.JPG
 
  • Like
Reactions: liberty and Nike11
Kad budes dolazio do zd javi se ,mozemo usporedit ga s mp3 300,treba mi doc ubrzo narucen je .
 
I konačno riječ-dvije o Piaggio MIA multimedijskoj platformi:
Loše ocijenjena na Google Play-u, od ljudi čujem kako to ništa ne radi, radi loše,...
Nije baš tako. Mislim da se opet ne čitaju upute koje su na zadnjoj stranici aplikacije.
Iako se niti sam Piaggio nije nešto potrudio pa stavio kvalitetne upute na Youtube, nego se sve svelo na par entuzijasta koji pokušavaju pomoći drugim korisnicima samo svojom dobrom voljom.

Idemo redom:
1. Uparivanje: držati tipku mode i postaviti ključ na paljenje. Treperi brzo ikona spajanja
2. Povezivanje: upaliti bluetooth na mobitelu i potražiti PMPxxxx
3. Izabrati vezu koja ima simbol slušalica ( budu vidljive dvije PMPxxx)
4. Instalirati aplikaciju, registirati se i dozvoliti sve što se zahtjeva. Inače ne radi.
5. Odabrati verziju skutera i spojiti se sa donjom desnom ikonom.

Po spajanju, na displayu se pokazuju 3 simbola: slušalica znači da je mobitel povezan na BT, ispod oznaka da je povezana aplikacija i dolje stanje baterije na mobitelu

DSC_0561.JPG


Screenshot_20240208_184657_it.piaggio.app.jpg


Kako vidite, nakon 418km, potrošnja kombinirane vožnje 42l/km, što je oko 2.38l/100km. Vrlo blizu tvornički deklariranim podacima. Odličan rezultat!


Live tracking pokazuje trenutačne podatke, samo nisam baš siguran da će netko to gledati dok se vozi.

vlcsnap-2024-02-08-18h33m16s215.png




Reconnect ili ponovno spajanje automatski po gašenju motora ne radi. Potrebno se ponovo spojiti na isti način.

Nakon vožnje, aplikacija nudi statistiku vožnje, rutu, razne parametre na pojedinim dionicama: brzinu, otvor gasa, prosječnu i trenutačnu potrošnju, temperaturu motora, servisni interval, napon akumulatora,... i obavještava da je spremila zadnju poziciju. Nudi opciju na prvoj stranici "find my bike" i navigaciju preko Google maps-a do pozicije. Ovo nije lokator u slučaju krađe!

Screenshot_20240119_152000_it.piaggio.app.jpg



Screenshot_20240208_184848_it.piaggio.app.jpg


Screenshot_20240208_185031_it.piaggio.app.jpg

Primjetite da motor jako brzo postiže radnu temperaturu koju održava konstantnom (sad su zimski uvjeti), što je odlično na kratkim relacijama po gradu.

Što još Medley može?
Skuter ugašen, ključ izvađen. Domet 70m bez prepreka. Pokrenuti aplikaciju, spojiti se. Pritiskom na ikonu spajanja, dobijamo 3 opcije:

1. Otvaranje sjedala
2. Find me - 2x se pale žmigavci i sirena
3. Follow me - prednje svjetlo svijetli 30s i osvjetljava prostor ispred

Kako nebi došlo do pražnjenja akumulatora jer je bluetooth modul aktivan, 48 sati od zadnjeg vađenja ključa sve se gasi ( i ledica ključa na instrument ploči ). Nije više moguće spajanje.

Screenshot_20240208_184637_it.piaggio.app.jpg


Kaciga sa zvučnicima i mikrofonom (bilo koja u koju sami ugradite headset) : dolazni poziv, treperi ikona slušalice.
1x mode - odgovor na poziv
1x dugo mode - odbijanje poziva, prekid poziva, pozivanje odbijenog poziva

Poziv nije u tijeku. Mode pokreće npr. Spotify:
1x mode - play - pause
2x mode - prethodna pjesma
1x dugo mode - slijedeća pjesma

Poziv dok se sluša glazba: poziv ima prioritet, kad se prekine, glazba nastavlja svirati.

Odmah će netko reći, ok ali ne vidim ime pozivatelja.
Rješenje: mobitel spojiti na skuter, upaliti slušalice i spojiti se na njih. Nakon toga se spojiti sa bilo kojim pametnim satom koji ispisuje naziv pozivatelja. U slušalicama se čuje zvuk poziva, na satu piše tko zove, ostaje samo odluka otvoriti vezu sa "mode" ili odbiti poziv, odnosno ne javiti se.
Isprobano, sve radi odlično!
Međutim, kako mobitel sad mora održavati čak 3 bluetooth veze istovremeno, povećava se potrošnja baterije. Stoga na duže vožnje, svakako spojite mobitel na punjač kako se prije navedeno.
 

Attachments

  • Screenshot_20240208_184637_it.piaggio.app.jpg
    Screenshot_20240208_184637_it.piaggio.app.jpg
    472.6 KB · Views: 0
Last edited:
  • Like
Reactions: liberty and Nike11
I na kraju mogu reći da je Medley 150S ispunio sva moja očekivanja: brz, startan, okretan, dovoljno jak, a istoveremno nije pretežak (sa tekućinama oko 140kg), mala potrošnja, odlična upravljvost, veliki prtljažni prostor, ABS, ASR, veliki kotači, povezivost sa mobitelom,...
Slogan "prava mjera za grad" mu je svakako opravdan.
Ako nije problem kategorija, svakako savjetujem 150ccm, umjesto 125ccm. Tih par KS i Nm više ćete svakako cijeniti u vožnji.
 
  • Like
Reactions: liberty and Nike11
Gordon svaka čast.👍
Abs munje i prije bio dobar....probao.
Slike su ti profi.
Tipka mode je zaista daleko.
Meni je bilo dosta mjesta za noge (stopalo 46-47).
Tvrdo sjedalo je meni u biti prednost nakon što sam prije njega imao motocikl.
Čini mi se da mi je najslabija karika bio prednji ovjes.
Btw. čovjek koji ga je kupio od mene ga još vozi i mislim da napravi 2-3.000 godišnje.česro vidim taj skuter u gradu
 
Meni je nepojmljivo da duplo skuplji Beverly ima čep rezervara ko na starom stojadinu, dok Medley ima ovaj u moto stilu.

Instrument tabla je totalni promašaj, ništa se ne vidi na njoj, a pokazivanje potrošnje u km/l je debilno do bola.