PIAGGIO X10 – 125/350/500

gloginjaR said:
.....razgovaram jutros sa momkom koji je na X10 napravia 50tis/km
govori mi da nazad u getribu ide ulje 15-50 koje se liva u mašinu!!!!  :shock: :misli:
dakle isto ulje ide u mašinu i u getrebu?! nede 80-90w koje piše u knjižici.
odem u okolici Splita u jedan ovlašteni servis Piaggia i Majstor govori isto!
ima ko iskustva? jelminja ko ulje u getribi? :?

To im je lakše :misli:, ali eto važno je da je podmazano. :LOL:
 
Ma nije mi jasno da to ovlašteni serviser govori, a nema nikaki službeni inf.

Poslano sa mog A0001 koristeći Tapatalk

 
Manual kaže 80w 90, a s druge strane za mašinu piše 15w 50 , osim ako proizvođač nije donio neki bilten da može i 15w iza u kvačilo  :misli:
Osobno malo mi je 80w pregusto za lamele i ako se već toči mora bit s aditivom protiv proklizavanja lamela.
 
noky200 said:
Manual kaže 80w 90, a s druge strane za mašinu piše 15w 50 , osim ako proizvođač nije donio neki bilten da može i 15w iza u kvačilo  :misli:
Osobno malo mi je 80w pregusto za lamele i ako se već toči mora bit s aditivom protiv proklizavanja lamela.

80W je za prijenos, a 15W za makinju i to bi tribalo bit jasno. :misli: :wink:
 
Došlo vrijeme servisa, 20t km je tu i treba zamijenit remen, rolice, klizače, filter zraka, antifriz i još neke sitnice.
Da bi se skinulo ukrasni pokrov dekla prijenosa potrebno skinuti nogar za suvozača, gumenu podlogu nogu vozača, izvaditi donji spojler, i rašarafiti podnicu da ju se može malo odmaknut.
Međutim motor ima konstrukcijsku grešku ukrasni pokrov motora ne ide van od dijela rame gdje suvozač drži noge, veselju nema kraja  :LOL:
Pa vuci lijevo pa desno, sreća da je plastičan dio, pa ga se da malo popigat inače nema šanse to izvadit bez demontaže kompletnog motora s nosača.  :0648:
Ja sivonja sam ga nekako izvukao malo lijevo, malo desno i nekako je izašao van bitno je samo naljepit pik trake na taj poklopac da ga se ne poguli.

Da bi se uopće bilo tko upuštao u ovakve ekshibicije potrebno je imati pneumatski pištolj i kupiti bloker variomata (stegnut na 160-175Nm).
Bez pištolja još kako tako kod demontaze al bez blokera nema šanse zategnut na taj moment, kad se vraća sve nazad.

S obzirom na to da po lokalnim cestama kod vožnje u dvoje se znaju javiti vibracije iz agregata na malim brzinama i u području 2000-4000rpm, što ništa ne čudi s obzirom na 500ccm i jedan cilindar, odlučio sam ići na Dr Pulley rolice 25*17 17g za koje ekipa po stranim forumima tvrdi da su idealne za motore od 500ccm.
U principu formula ugradi lakše 10-15% od originalnih koje su ovdje 21g, ja sam uzeo 19% lakše.
Rolice su dosta lakše te motor ode u veće okretaje u startu te remen duže vremena ostane niže i motor bolje ubrza , automatski starta na većoj snazi, za razliku od standardnih rolica koje drže motor u području najvećeg momenta.
To u praksi izgleda otprilike ovako (prvi okretaji su sa standardnim rolicama, drugi s dr pulley 17g)

-30 km/h  2700rpm  3000rpm
-60km/h  3500rpm    3800rpm
-80km/h  4100rpm    5250/4750rpm (kod naglog dodavanja gasa okretaji odu na 5250, a za održavanje brzine padnu na 4750 bez gubitka brzine)
-100km/h  5000rpm  5600rpm
-130km/h  6500rpm  6500rpm
-140km/h  7000rpm  6800rpm
-150km/h  7500rpm  7000rpm

Dakle do 100km/h okretaji rastu, iza 110 okretaji su isti ili niži, znači motor se ne dere na autocesti, dal je to stvarno tako kako pišu vidjet ću kad sve složim nazad.

Evo par slika kako to sve skupa izgleda









Problematičan poklopac









Bloker buzzetti dobra stvar  (y)





Kvačilo je kao novo





Rolice su još solidne znači idu još barem 10tkm za silu












 
Kratki review "modifikacije" s dr. pulley rolicama  :cool:

Kad se nešto želi napravit kako treba treba si dat truda i odu 3 popodneva samo tako, među ostalim dobro su pošmirglane pakne, podmazan torque konverter, očiščeno i pošmirglano zvono, variomat dobro ispuhan i sve oprano benzinom za pranje.
Sad je to ko iz dućana, a tako to i mora bit kod mene ne volim vraćat nazad zmazane dijelove.
Kad sam sve to pripremio za montažu neki vrag mi nije dao mira reko idem vidjet filter zraka, i ne budi lijen imam što za vidjet unutra bi skupio šaku prašine u miksu s uljem , a na papiru od motora je kao na 15k km zamjenjen filter, možeš si mislit nisu ga od 0km pogledali , ali su uredno naplatili.
To je razlog zbog kojeg nemam povjerenja u ni jedan ovlašteni Piaggio servis, i svakom ko mi maše s nekom servisom knjižiom od Piaggia se komotno mogu nasmijat u facu , zamjene ulje i filter (ako i njega), remen/rolice kad baš dođe vrijeme, a hrpu drugih stvari koje su napisane u manualu da ih treba odradit ne odrade, a uredno naplate.
Konkretno čovjeku koji mi je prodao skuter su uzeli 8500kn za servise u 2 godine koliko ga je vozio imam svaki račun osobno sam ga digao u servisu, nadam se da je nešto i garancija pokrila jer su ga inaće ženili ko magarca (čovjek ima novaca) vjerujem da mu to nije bio problem platiti ali svejedno  :palacdolje:.

Evo slikice kak sad to sve skupa izgleda


Dr, Pulley rolice 25x17 17g



Antifriz Motul njega ću zamnjeniti nekom drugom prilikom



Remen 849090 isti takav izdržao 20k km ,pa sam ga i ja ugradio iako je bilo jeftinijih za 200kn ali s kraćim servisnim intervalom, tako da ne moram razmišljat iza 12k km oće puknut di





Filter je kriminalan (3-4mm taloga prašine) sreća da je isti na beveliju 250 pa sam stavio njegov stari





Kvačilo pošmirglano, podmazano i oprano u benzinu





Variomat i Dr. Pulley rolice te klizaći





Priprema za montažu









Signiranje matice variomata (steže se na 160-175Nm)



Provjera strelice smjera na remenu



Evo otprilike okretaja pri određenim brzinama
                  21g. std      17g. pulley
-30 km/h  2700rpm  3000rpm
-60km/h  3500rpm    3900rpm
-80km/h  4100rpm    4800rpm
-100km/h  5000rpm  5500rpm
-110km/h 5500rpm    5600rpm
-120km/h 6000rpm    6000rpm
-130km/h  6500rpm  6000rpm
-140km/h  7000rpm  6500rpm
-150km/h  7500rpm  6800rpm
-160km/h  7800rpm  7200rpm

Ugradnja ovih rolica je preporod,usuđujem se reć da odrade 85-90% posla kao što odradi sportski variomat Mallossi, Polini J. Costa i slično.
Iz priložene tablice okretaji na brzinama do 115km/h  su veći nego s standardnim rolicama, najveća razlika je na brzini 80km/h gdje su okretaji veći za oko 700rpm u odnosu na serijske, a već na 100km/h se vidi lagani pad okretaja, što znači da rolice laganu penju remen čim više i mijenjaju prijenosni omjer.
Na 120km/h su okretaji isti kao s serijskim rolicama, a ono što nikako nisma očekivao je to da prilikom ubrzanja recimo od 100 na više odvrtanjem ručice gasa okretaji rastu s oko 5500rpm na 7250rpm, i recimo ubrza se na 130km/h te se zatim lagano popusti gas brzina ostane i dalje 130km/h, a okretaji padnu na 6000rpm, koje ima i kod brzine 120km/h.
Na brzinama 140-160km/h okretaji su 500-700rpm niži nego s serijskim rolicama, nevjerojatno  (y) to stvarno nisma očekivao,jednostavno preko 7250tpm ne može  :cool:

Suma sumarum s serijskim 21g. rolicama je motor napravljen da kvačilo ulovi već na 2300-2400rpm, međutim od tih okretaja pa sve do 3900-4000rpm su se osjetile baš osjetne vibracije iz agregata, te se treslo sve živo na njemu, od prednjeg kraja, plastika, sjedala, podnica itd  :palacdolje:
To me je jako živciralo, mada drugo nije ni za očekivat iz stroja od 500ccm i jednog cilindra, pa sam jednostavno bio prisiljen poduzet neke korake.
Kao takav serijski bio je uštiman u području maksimalnog momenta koje je na njemu na 5250rpm, a sad s ovim 17g dr pulley rolicama kvačilo lovi tek na 3500-3600 tako da taj tren ode izvan 4000rpm, i vibracija više nema, tj osjeti se tek tolko nešto, ne neugodno,već tek tolko da podsjeti da se ipak vozi 1-cilindričan agregat.
Već pri brzinama od 80km/h sada kod naglog odvrtanja gas okretaji odu na 6500rpm (za razliku od 5200 prije) i zatim s porastom brzine idu na 7250rpm što je ujedno i područje najveće snage agregata.
Krajnja brzina mi je sad 160km/h, to je možda kojih 5km/h sporije nego prije s original rolicama ali na znatno većim okretajima  (y),ali to me stvarno ne brine.
Da sam ugradio variomat pljunuo bi oko 200€ u špici bi se agregat vrtio blizu blokade , brzina bi bila mozda koji kmh vise jer bi se vise vrtio, sve u svemu mislim da su ove rolice ipak best buy iako su i one 50€( usporedbe radi serijske su 160kn)  (y)
Start, ubrzanje, međuubrzanje su sad brutalni u 200-250m nabere 120-125km/h po satu  :cool:
Što se tiće prijenosa miran sam sljedećih 20k km  (y)



 
Lipo  (Y)
Radiš li i drugima? Ili samo za sebe!

Poslano sa mog A0001 koristeći Tapatalk
 
Radim sebi  (y) , al nije bed uskočit oko tehničkih pitanja.
Na poslu sam non stop s ključevima u rukama , tako da doma to minimaliziram  :021:

Jučer odradio đir od 400km Zg-Josipdol-Senj-Vinodolski-Crikva-Delnice i nazad.
Do Ka i nazad autocestom  (y)
Moram priznat da su ove Dr. Pulley 17g pravi pogodak za Master 500  (y), okretaji na autocesti su još manji nego što sam to zadnji put napisao.
Kod ubrzanja okretaji odu malo više međutim za održavat konstantnu brzinu okretaji se spuste (bez gubitka brzine) i sad su manji nego s standard rolicama na brzinama iza 115km/h  8)

                  17g. pulley
-30 km/h      3000rpm
-60km/h      3900rpm
-80km/h      4800rpm
-100km/h    5300rpm
-110km/h    5500rpm
-120km/h    5700rpm
-130km/h    6000rpm
-140km/h    6500rpm
-150km/h    6800rpm
-160km/h    7200rpm

Potrošnja po kompu 3,27l/100km, a stvarna (punjen do čepa) 3,6l  :shock:, prosječna brzina 75km/h, maksimalna 150km/h kod preticanja  :mrgreen:




NAPOMENA: "simbol ključ" za servis na instrument ploči  se miče na način da pritisnete tipku SET, zatim okrenete kontakt i držite SET sve dok taj ključ treperi, kad nestane pustite SET i vratite ključ na OFF ponovno date kontakt i "ključa" više nema  (y)





 
OK. .
Počela mi vrištit disk pločica, na prednjem kolu na livoj strani, unutarnja!! Ostale su dobre!
Dali to znači da triba prekontrolirat ulje? I ima li neki poseban postupak kod ozračivanja i mjenjannja ulja?
Pošto je prednja desna koči i prednji i zadnji kotač!
Ili normalno izračim kao kod motora?
Naravno promini cu i disk pločice.
S kojom polugom uopće da pumpama? Sa livom ili sa desnom :)


 
Vruće je mora nešto cvilit  :wink:
Uz ta heng tong klješta dođu počice koje izdrže po mojem dosadašnjem iskustvu s beverlija 250 (identična klješta) 40-50tkm otvorene ceste, znači na x10 minimalno 30-40tkm pošto je nešto teži brži itd.
Kad se koči lijevom ručicom koči stražnji i prednji lijevi disk, kad se koči desnom koči desni prednji disk.
Na mojem recimo "zvone" one pločice od parking kočnice ko da sam kravu pustio na pašu  :LOL: , a nema se kaj napravit, kad me naljuti ide to komplet van  :mrgreen:
Ne znam na koliko si km, ako pločice imaju mesa ne diraj ništa, a siguran sam da imaju  (y)
Kupit češ opet iste ili zamjenske lošije kvalitete i opet će cvilit.
Ja sam uzeo neke braking na beverliju koče ok ali se i mrve ostavljaju non stop crno po felgama, a nisu bile baš jeftinjak.
Što se ulja tiće u manualu čak ne piše kad se mijenja, ali bitno da su napisali da s mijenja pumpica svakih 15tkm, očito su mislili na ulje, ko bi išao mijenjat pumpicu  :mrgreen:
Ja osobno bi ga zamjenio svake 3 god. preventivno i to je to  (y)

Evo tu su manuali za x10 skinite si kom treba nije ih loše imat

LINK
 
Evo upravo prominia, prednji livi
Išle su skroz do kraja ;)
Stavija sam nove iz Piaggio dućana, oko 80 kN, neke malossi blabla.
Znači kad je panika kočim s obe štipalice? :))


PS: ja sam mislia da desna koči zadnje kolo i prednji Levi disk, a Liva štipalica koči prednje kolo?!
 
U mene je pola godine. A na satu je oko 13 tkm.
Pa ako je prijašnji vlasnik kočia " samo" desnom, onda nije čudo

Poslano sa mog A0001 koristeći Tapatalk

 
U pravu desna ručica koči prednjim lijevim diskom, a lijeva  ručica koči prednjim desnim i stražnjim diskom  (y)
Znači kod kočenja samo desnom koči samo jedan disk naprijed, blesavo al šta je tu je...
 
Da dodan još, zadnje disk pločice i prednje desne su istih dimenzija, live se razlikuju.

Poslano sa mog A0001 koristeći Tapatalk

 
Prodajem svoj x10 350,ako ima zainteresiranih javite se
http://www.njuskalo.hr/skuteri-preko-50/piaggio-x10-350-executive-oglas-19545174
 
Vidim da piše da vozis xevo 250, to je quasar mašina.
Nije nikakav problem, stisneš zadnju kočnicu i odvrneš maticu, makneš vanjski dio airboxa ( meni smeta na beverliju), zatim odserafis sve vijke s dekla, malo provjeris da jos nesto nije ucvršćeno za deklo i izvadiš ga van (treba i šipku od ulja izvaditi :jesus:).
Kasnije zvono samo potegneš van s nazubljenja i imaš pristup paknama ako ih želiš ispuhat, pošmirglat itd.
Da bi baš izvadio komplet kvacilo van potrebno je popustit i maticu na variomatu.
Za to preporučam buzzetti bloker, ili pneumatski pištolj, drugačije baš i ne ide.
 
Mjenjao sam vec remen i rolice tak da mi je taj dio poznat...ali ovo potezanje mi nije islo...pa nisam bio siguran jel to zvono na neki nacin ucvrsceno.