Pitanje ...auspuh

Medo said:
Ventili mogu izoriti ako je smjesa presiromašna jer se tada motor pregrijava. A sa otvorenijim ispuhom se smjesa osiromašuje no ne tolko drastično da bi došlo do izgaranja ventila.
Stvarno mi nije jasno, kojim načinom ispuhi osiromaše smjesu - u taktu usisavanja ispusni ventilu zatvoreni su, a time je ispušni sistem odvojen od usisnog...

Jel zna neko to objasniti?

D.
 
Moj Comet sa Sebringom na 6000 rpm baca plamicak na auspuhu , zasto.Da li je preotvoren i dali smetato.Da li mozda sada trazi novo stelovanje
 
Prilikom stavljanja otvorenijeg ispuha većina stavi i otvoreni filter čime motor dobiva višpe zraka a količina goriva ostaje ista što dovodi to toga da smjesa postaje siromašna ako se radi o motorima sa rasplinjačima.
A mislim da kod motora sa ubrizgavanjem kompjuter odradi posao dodavanja više goriva.
No, neka netko tko je više u tome i tko zna više čovjeku napiše nešta pametno a ne da mi trkeljamo u prazno.
 
Moj Comet sa Sebringom na 6000 rpm baca plamicak na auspuhu , zasto.Da li je preotvoren i dali smetato.Da li mozda sada trazi novo stelovanje
 
Medo said:
Prilikom stavljanja otvorenijeg ispuha većina stavi i otvoreni filter čime motor dobiva višpe zraka a količina goriva ostaje ista što dovodi to toga da smjesa postaje siromašna ako se radi o motorima sa rasplinjačima.
A mislim da kod motora sa ubrizgavanjem kompjuter odradi posao dodavanja više goriva.
No, neka netko tko je više u tome i tko zna više čovjeku napiše nešta pametno a ne da mi trkeljamo u prazno.
Medo dobro si me podsetio, dali je otvoreni filter obavezan kad se stavlja takav izduv , i da li je potrbnmo menjati i dizne
 
marcrnko said:
kruns said:
to i mene zanima. kaj je s ventilima? jel se mogu, zbog lakšeg i bržeg protoka, pregrijati pa i izgoriti? navodno, je to (teoretski) moguće...

Tko ti je prodal takvu bedastoću ??? Ovo ti ulazi pod 'najjače izjave' !!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

:paper:
 
Dirty said:
Medo said:
Prilikom stavljanja otvorenijeg ispuha većina stavi i otvoreni filter čime motor dobiva višpe zraka a količina goriva ostaje ista što dovodi to toga da smjesa postaje siromašna ako se radi o motorima sa rasplinjačima.
A mislim da kod motora sa ubrizgavanjem kompjuter odradi posao dodavanja više goriva.
No, neka netko tko je više u tome i tko zna više čovjeku napiše nešta pametno a ne da mi trkeljamo u prazno.
Medo dobro si me podsetio, dali je otvoreni filter obavezan kad se stavlja takav izduv , i da li je potrbnmo menjati i dizne
Dirty, Cometi su več tvorničko namješteni tako, da imajo nekoliko siromašnu smjesu - to je jedan od načina da osvoje EURO norme... Drugi je, da u ispuh vode svjež zrak...

Sa zamjenom ispušnog topa i (naročito) filtera smjesu se još više osiromaši pa može stvarno doči do kvara - izgoretog klipa ili ventila (te stvari so se na Cometu več dešavale u Njemačkoj pa i drugim zemljama - ima i zapisa o tome na njemačkom forumu).


D.
 
danci1973 said:
Dirty said:
Medo said:
Prilikom stavljanja otvorenijeg ispuha većina stavi i otvoreni filter čime motor dobiva višpe zraka a količina goriva ostaje ista što dovodi to toga da smjesa postaje siromašna ako se radi o motorima sa rasplinjačima.
A mislim da kod motora sa ubrizgavanjem kompjuter odradi posao dodavanja više goriva.
No, neka netko tko je više u tome i tko zna više čovjeku napiše nešta pametno a ne da mi trkeljamo u prazno.
Medo dobro si me podsetio, dali je otvoreni filter obavezan kad se stavlja takav izduv , i da li je potrbnmo menjati i dizne
Dirty, Cometi su več tvorničko namješteni tako, da imajo nekoliko siromašnu smjesu - to je jedan od načina da osvoje EURO norme... Drugi je, da u ispuh vode svjež zrak...

Sa zamjenom ispušnog topa i (naročito) filtera smjesu se još više osiromaši pa može stvarno doči do kvara - izgoretog klipa ili ventila (te stvari so se na Cometu več dešavale u Njemačkoj pa i drugim zemljama - ima i zapisa o tome na njemačkom forumu).


D.
Hm ,zanimljivo
 
Srki said:
Vedran , fakat su uporan

jebate kupil buš top koji košta 4 soma kuna, tam buš rezal i varil po granama, sve bu to zgledalo ko napižđeno a cijeli orginalni Akrapovič košta MALO više :?: :?: :?: :?:


srki

uopće nebum kupil komplet akrapovića nego samo zadnji top (i to je pitanje dal bu akrapović)
a zanima me ovo s rupama radi toga što na ebay-u ima dosta auspuha relativno povoljno, pa bi si kupil jednegada zmontiram umjesto onog korneta :wink:
 
Dirty said:
danci1973 said:
Dirty said:
Medo said:
Prilikom stavljanja otvorenijeg ispuha većina stavi i otvoreni filter čime motor dobiva višpe zraka a količina goriva ostaje ista što dovodi to toga da smjesa postaje siromašna ako se radi o motorima sa rasplinjačima.
A mislim da kod motora sa ubrizgavanjem kompjuter odradi posao dodavanja više goriva.
No, neka netko tko je više u tome i tko zna više čovjeku napiše nešta pametno a ne da mi trkeljamo u prazno.
Medo dobro si me podsetio, dali je otvoreni filter obavezan kad se stavlja takav izduv , i da li je potrbnmo menjati i dizne
Dirty, Cometi su več tvorničko namješteni tako, da imajo nekoliko siromašnu smjesu - to je jedan od načina da osvoje EURO norme... Drugi je, da u ispuh vode svjež zrak...

Sa zamjenom ispušnog topa i (naročito) filtera smjesu se još više osiromaši pa može stvarno doči do kvara - izgoretog klipa ili ventila (te stvari so se na Cometu več dešavale u Njemačkoj pa i drugim zemljama - ima i zapisa o tome na njemačkom forumu).


D.
Hm ,zanimljivo

Al to uopće nebi trebao bit problem, meni frajer na svakom servisu i onako prištela motor, i to za ćevape otprilike.
 
Vedran said:
Srki said:
Vedran , fakat su uporan

jebate kupil buš top koji košta 4 soma kuna, tam buš rezal i varil po granama, sve bu to zgledalo ko napižđeno a cijeli orginalni Akrapovič košta MALO više :?: :?: :?: :?:


srki

uopće nebum kupil komplet akrapovića nego samo zadnji top (i to je pitanje dal bu akrapović)
a zanima me ovo s rupama radi toga što na ebay-u ima dosta auspuha relativno povoljno, pa bi si kupil jednegada zmontiram umjesto onog korneta :wink:[/qu


FAKAT SI UPOOOOOOOOOORAAAAAAAAAAAAN :mrgreen: :mrgreen:


srki
 
toldi said:
Al to uopće nebi trebao bit problem, meni frajer na svakom servisu i onako prištela motor, i to za ćevape otprilike.
Nije to tako jednostavno. 'Štelanje' motora je širok pojam. Na servisu ti vjerovatno naprave samo:

- sinhronizaciju rasplinjača (to se radi redovito i dosta je jednostavno - barem na dvo cilindrašu)
- štelanje smese na štandgasu (i to nije baš teško)

Rasplinjači generalno rade u tri režima - štandgas, full gas i ono između.

Smjesu na štandgasu određuju 'pilot' dize, koje se mogu štelati, pa to i nije neki problem.

Smjesu na full gasu određuju 'glavne' dize, koje se ne mogu štelati - mogu se samo izmjeniti.

A smjesu na 'onom između' određuje igla - profil igle, visina igle (valjda u kombinaciji s veličinom diza).

Za stvarno kvalitetan tuning treba ti dinamometar i širokopojasni Lambda mjerač...

D.
 
danci1973 said:
Stvarno mi nije jasno, kojim načinom ispuhi osiromaše smjesu - u taktu usisavanja ispusni ventilu zatvoreni su, a time je ispušni sistem odvojen od usisnog...
Raspitao sam se i dobio odgovor:

Izpušni i usisni ventili imajo 'overlap' - znači neko vrijeme otvoreni so oboji i to dovoljno, da inercija ispušnih plinova pomože povuči nekoliko više zraka u cilindar, a time se dobiva nešto više snage.

Kako kod otvorenog izpuha izpušni plinovi imajo veču brzinu a potom i veču inerciju, taj je efekt još jači i tako se u cilindar povuče još nešto više zraka. Ako rasplinjači više ne mogu dati više goriva (premale dizne) odnosno elektronika nije premapirana, smjesa postaje siromašna...

D.
 
danci1973 said:
danci1973 said:
Stvarno mi nije jasno, kojim načinom ispuhi osiromaše smjesu - u taktu usisavanja ispusni ventilu zatvoreni su, a time je ispušni sistem odvojen od usisnog...
Raspitao sam se i dobio odgovor:

Izpušni i usisni ventili imajo 'overlap' - znači neko vrijeme otvoreni so oboji i to dovoljno, da inercija ispušnih plinova pomože povuči nekoliko više zraka u cilindar, a time se dobiva nešto više snage.

Kako kod otvorenog izpuha izpušni plinovi imajo veču brzinu a potom i veču inerciju, taj je efekt još jači i tako se u cilindar povuče još nešto više zraka. Ako rasplinjači više ne mogu dati više goriva (premale dizne) odnosno elektronika nije premapirana, smjesa postaje siromašna...

D.


zato je kod otvorenog ispuha dobro promijeniti i filter zraka a poželjno je složiti i elektroniku

www.powercommander.com

bilo je priče kak od PC-a nema koristi osim na stazi, što po meni nije sasvim točno

razlika u radu motora se osjeti i u svakodnevnoj uporabi, naravno ak su zamijenjeni ispuh i filter zraka




srki
 
danci1973 said:
danci1973 said:
Stvarno mi nije jasno, kojim načinom ispuhi osiromaše smjesu - u taktu usisavanja ispusni ventilu zatvoreni su, a time je ispušni sistem odvojen od usisnog...
Raspitao sam se i dobio odgovor:

Izpušni i usisni ventili imajo 'overlap' - znači neko vrijeme otvoreni so oboji i to dovoljno, da inercija ispušnih plinova pomože povuči nekoliko više zraka u cilindar, a time se dobiva nešto više snage.

Kako kod otvorenog izpuha izpušni plinovi imajo veču brzinu a potom i veču inerciju, taj je efekt još jači i tako se u cilindar povuče još nešto više zraka. Ako rasplinjači više ne mogu dati više goriva (premale dizne) odnosno elektronika nije premapirana, smjesa postaje siromašna...

D.

... plinovi povuku extra zraka ... ok ... pa kaj sa extra zrakom ne dolazi i extra goriva, pa taj zrak ipak prolazi kroz fergu blabla (gledano ak je standardni filter gore, a otvoreni top) ... :?:
 
-= OxyG3N =- said:
... plinovi povuku extra zraka ... ok ... pa kaj sa extra zrakom ne dolazi i extra goriva, pa taj zrak ipak prolazi kroz fergu blabla (gledano ak je standardni filter gore, a otvoreni top) ... :?:
Može se desit, da standardne dizne više ne mogu dati dovoljnu količinu goriva, pa ih zato treba zamjeniti večim.

A kod elektronskog ubrizgavanja goriva moglo bi se mjeriti i tok zraka, ali na žalost, to je vrlo rijetko. Najčešče eletronika ima isprogramirane fiksne 'mape', koje ne uzimaju u obzir promjenu u količini zraka. Ovde se poslužuje PowerCommanderom, koji je programabilan i tako se mogu ove 'mape' iskorigirati.

Neki motori (mislim da R1 i R6) donekle omogučavaju preprogramiranje originalne elektronike.

U idealnom slučaju elektronika bi imala 'wideband' O2 sensor, kojim se precizno mjeri lambda smjese i time bi mogla korigirati SVE promjene.

D.
 
danci1973 said:
Može se desit, da standardne dizne više ne mogu dati dovoljnu količinu goriva, pa ih zato treba zamjeniti večim.

A kod elektronskog ubrizgavanja goriva moglo bi se mjeriti i tok zraka, ali na žalost, to je vrlo rijetko. Najčešče eletronika ima isprogramirane fiksne 'mape', koje ne uzimaju u obzir promjenu u količini zraka. Ovde se poslužuje PowerCommanderom, koji je programabilan i tako se mogu ove 'mape' iskorigirati.

Neki motori (mislim da R1 i R6) donekle omogučavaju preprogramiranje originalne elektronike.

U idealnom slučaju elektronika bi imala 'wideband' O2 sensor, kojim se precizno mjeri lambda smjese i time bi mogla korigirati SVE promjene.

D.

ma naslusal sam se do sad filozofija raznih na tu temu da se smrznes ... nakraju da sam mirne savjesti fino budem na wingsa bacil db killer i smanjil fi sa 50 na 34 mm ... i onda jos u db killer stavil komadic lulice od originalnog topa sa xt 600 kojem je fi 23 mm pa kroz tu rupicu bude onda sve skupa prduckalo nekak, je da je standardni promjer nakraju, al nema katalizatora ni onog bedastog labirinta ... i nakraju se sve svodi na estetiku ...
 
pa ako mjenjaš auspuh i otvaraš ga na filteru onda obavezno se mjenjaju glavne dizne,jer smjesa postaje siromašna,a teži se da smjesa bude u omjeru 1:14.4.......pa tako treba i poštelovati.......al tko sa bavi tuningom i zna što radi,taj ko iz pištolja već zna kolike dizne idu na taj motor s tom doradom,al možeš i sam probati,i prema boji svječice recimo poštelovati karb.......samo trebaš nekoliko veličina dizne........