Evo par dobronamjernih savjeta iz moje perspektive :
Dok sam ne pogledaš u živo ne upuštaj se u nikakve dublje komentare preko mailova ili telefona. Kad je motor u pitanju ponosni vlasnici su osjetljivi i uvredljivi !! U svakom slučaju ako do sada nisi kupovao polovni motor bilo bi dobro da uzmeš sa sobom nekoga tko se razumije u motocikle.
Kažu da je prvi dojam najvažniji, kako motora,tako možda još više prodavatelja, no to nikako nesmije biti presudno u konačnoj odluci (osim ako je negativna !!).
Uredna servisna knjižica bi trebala biti garancija dobrog (ili barem solidnog) održavanja i pređene kilometraže (kilometraža se može provjeriti i na tehničkom pregledu).Usporedi datume sa pojedinih servisa (za dobro održavan motor trebali bi biti barem na godišnjoj bazi) te godišnju pređenu kilometražu kroz knjižicu.Ne bi smjelo drastično varirati od godine do godine.Ako varira drastično traži da čuješ *priču*. Pitaj vlasnika ako ima račune sa servisa (ja sam npr. kod prodaje svog motora sve račune sa odrađenih servisa uredno proslijedio kupcu sa ovjerenom knjižicom).
Svakako treba obratiti pažnju ako ima tragova eventualnih padova (zavirit *odozdo*, odnosno na površine koje nisu vidljive dok motor stoji na nogaru). Prilikom padova često se oštećuju i donji dijelovi motora koji nisu vidljivi pa se ni ne zamjenjuju u cilju jeftinijeg popravka.Stanje sica i njegova istrošenost mogu ti puno reći o pređenoj kilometraži. Izlizani sic i npr 10000 od strane prodavača deklariranih kilometara se nikako ne poklapaju. Prođi rukom po donjim nevidljivim dijelovima motora i traži eventualna prijašnja oštećenja/ogrebotine. Usporedi stanje diskova i pređene kilometraže.To ti može puno toga reći i o načinu vožnje prodavatelja. Kod novijih motora i manje kilometraže,pregledaj datum proizvodnje gume (tjedan / godina) pa usporedi stanje gume sa deklariranom kilometražom. U normalnom korištenju prednja guma može napraviti i do 10-ak + tisuća km, zadnja nešto manje. U RR vožnji *na nož* čak i upola manje.Ako su mijenjane prije isteka tog okvirnog roka traži dodatno pametno obrazloženje. Obrati pažnju na curenje ulja na i oko motora, pogledaj da li ima tragova odvidavanja/zavidavanje na maticama po motoru jer npr.učestalo odvidavanje/zavidavanje može ostaviti traga,kako na maticama/vidama, tako i na zaštitnom premazu/boji/laku.
Testna vožnja od (što je netko već spomenuo) 20-30 km bi bila pod obavezno. Kad ideš na testnu vožnju,budi spreman ostaviti kod prodavatelja neki svoj dokument (npr.osobna,putovnica) kao garanciju da će te opet vidit. Obrati pažnju na jednoliko razvijanje snage, zvukove koji se ne uklapaju u normalan rad motora, zujanje ležajeva. Ako volan malo trese, ne mora biti katastrofa (mada onda POSEBAN OPREZ!!),može se raditi samo o nebalansiranim ili izlizanim / dotrajalim gumama. Mjenjač mora ići glatko kroz sve brzine,ne ispadati iz brzina, Neutral se treba lako pronaći. Probaj malo žešće zakočiti i procijeniti da li motor propada do granice hoda. Ako hvata granicu, vrijeme je za servis vilica što nije mali izdatak.
Općenito,ako motor nije garažiran, iz svoje perspektive ipak ne bih preporučio kupnju.
Probaj procijeniti eventualne buduće troškove : registracija,stanje guma,pakni kočnica,potrebni servis,eventualni sitni popravci,akumulator rijetko izdrži više od 5 godina...
Dodatna oprema za motore također nije jeftina (lako se nabaci 5-6000 kuna), pa i to treba ukalkulirati u traženu cijenu ili u eventualne naknadne troškove. Ne omalovažavati dodatnu opremu....diplomatskije je izbjeći ili prešutiti taj razgovor koliko jer moguće,jer to je adut koji nije u rukama kupca nego prodavatelja.
Obratiti pažnju na dokumente:ima motora pod kreditima,ovrhama,još stoje na nekim prijašnjim vlasnicima....sve takve ponude treba po meni odmah ukloniti iz kombinacija bez obzira koliko takva kupovina djelovala povoljno. Možda mali izuzetak u situacijama kad zaista dobro poznaš prodavatelja (npr.rođak,dobar susjed,prijatelj i sl.)
I na kraju,možda ne presudno, ali po mojem mišljenju dosta važno, treba procijeniti i samog vlasnika (to već spada u psihologiju!!). Npr.samo letimični pogled na urednu garažu,kuću,okućnicu već puno govori o odnosu vlasnika prema osobnim stvarima,tehnici, pa tako i prema
autu ili motoru !! Kad npr.naletiš na motor u garaži,a pokriven bijelom plahtom....
:0648:....takvih kupovina se uglavnom ne treba bojati. Jest da znaju biti koji postotak skuplji...
Naravno,postojanje bijele plahte ne isključuje sve prije gore napisano !!
Isto tako, kupovina u okruženju gdje se vidi dobro materijalno stanje prodavača svakako je dodatni plus. Nažalost,u današnjoj banani i besparici (preostali) vlasnici lošijeg materijalnog stanja šparaju na svemu, a pogotovo na održavanju,skupim servisima i sl.
Molim da se nitko ne nađe uvrijeđen ovom osobnom konstatacijom koja je proizišla prvenstveno iz vlastitog iskustva kupovine polovnih prijevoznih sredstava svih vrsta.
Puno sreće u kupovini i još više vjetra u kosi.... :021: