Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima

ICE TIGER said:
Malo logike !!!!
Ako ima samo 4 tkm onda mora imati i prvi set guma. Ocitaj podatke sa guma i ako su 06 ili 07 godina proizvodnje, onda ima razloga za vjerovanje. Malo progooglaj i naci ces i sa kojom markom guma su se tada liferovali
...i onda prodavač  kaže da mu je netko sa foruma savjetovao da promjeni gume nakon 4 godine jer su stare i plastične a s novima je odvozio jedva 100km :mrgreen:
U svakom slučaju sve dobro provjeriti (y)
 
jaxo said:
(y) ima prve gume....

možda ih je imao prvih 1000 km,skinuo jer mu nisu držale i stavio u špajzu,tako da kad jednom bude prodavao,(ima orginal gume)..stavio slikove,vozio se,izvaljao se ko kruška negdje nakon 30 milja,kupio nove urice,slozio motor i stavio nazad "prve gume"

to mi je realnija verzija.. :LOL: :mrgreen:
 
Gato said:
Lijep nacin za nekome reci da je mator.  :LOL: (y)
:mrgreen: nije bas..., ali eto...

irsel said:
možda ih je imao prvih 1000 km,skinuo jer mu nisu držale i stavio u špajzu,tako da kad jednom bude prodavao,(ima orginal gume)..stavio slikove,vozio se,izvaljao se ko kruška negdje nakon 30 milja,kupio nove urice,slozio motor i stavio nazad "prve gume"

to mi je realnija verzija.. :LOL: :mrgreen:
Sve je moguce osim peci na drva...
Mada je i to moguce ako je za jednokratnu uporabu...

Isao sam na preporuke ljudi koji nesto znaju o motoru...

Budite podrska i pomoc, a ne ubijajte moral pocetniku....  (y) (y)  (y)
 
irsel said:
možda ih je imao prvih 1000 km,skinuo jer mu nisu držale i stavio u špajzu,tako da kad jednom bude prodavao,(ima orginal gume)..stavio slikove,vozio se,izvaljao se ko kruška negdje nakon 30 milja,kupio nove urice,slozio motor i stavio nazad "prve gume"

to mi je realnija verzija.. :LOL: :mrgreen:
e jebiga sad. Ocrniti se moze do besvijesti. Ne treba covijek biti toliko pesimistican. Ipak se vidi na motoru ima li 4 ili 40 tkm. Htio ili ne tragovi nakon 40 tkm se ne mogu tek tako otkloniti.
 
Dobro, i jesi ga kupio ili...?

Vidio sam prije par dana da ima Z750 sa 4000 km iz SB-a na Njuškalu ako me pamćenje dobro služi.
 
ICE TIGER said:
e jebiga sad. Ocrniti se moze do besvijesti. Ne treba covijek biti toliko pesimistican. Ipak se vidi na motoru ima li 4 ili 40 tkm. Htio ili ne tragovi nakon 40 tkm se ne mogu tek tako otkloniti.
Upravo tako...

Perkan01 said:
Dobro, i jesi ga kupio ili...?

Vidio sam prije par dana da ima Z750 sa 4000 km iz SB-a na Njuškalu ako me pamćenje dobro služi.
Bio je na njuskalu.
Tamno plavi sa ABSom.
Moguce da si gledao isti.
Kupio sam ga da, ali ga nisam dovezao.
Idem po njega u Ponedeljak.
 
ICE TIGER said:
e jebiga sad. Ocrniti se moze do besvijesti. Ne treba covijek biti toliko pesimistican. Ipak se vidi na motoru ima li 4 ili 40 tkm. Htio ili ne tragovi nakon 40 tkm se ne mogu tek tako otkloniti.

Ako znas gledati jako tesko ce ti netko uvaliti 40tkm pod 4 tkm. :wink:
 
jaxo said:
Bio je na njuskalu.
Tamno plavi sa ABSom.
Moguce da si gledao isti.
Kupio sam ga da, ali ga nisam dovezao.
Idem po njega u Ponedeljak.


Da, to je taj. Čini mi se odličan.
Ajd sretno ti bilo sa novom pilom i predstavi ga, slika nabaci i tako to kad uzmogneš.
 
Evo par dobronamjernih savjeta iz moje perspektive :

Dok sam ne pogledaš u živo ne upuštaj se u nikakve dublje komentare preko mailova ili telefona. Kad je motor u pitanju ponosni vlasnici su osjetljivi i uvredljivi !! U svakom slučaju ako do sada nisi kupovao polovni motor bilo bi dobro da uzmeš sa sobom nekoga tko se razumije u motocikle.
Kažu da je prvi dojam najvažniji, kako motora,tako možda još više prodavatelja, no to nikako nesmije biti presudno u konačnoj odluci (osim ako je negativna !!).
Uredna servisna knjižica bi trebala biti garancija dobrog (ili barem solidnog) održavanja i pređene kilometraže (kilometraža se može provjeriti i na tehničkom pregledu).Usporedi datume sa pojedinih servisa (za dobro održavan motor trebali bi biti barem na godišnjoj bazi) te godišnju pređenu kilometražu kroz knjižicu.Ne bi smjelo drastično varirati od godine do godine.Ako varira drastično traži da čuješ *priču*. Pitaj vlasnika ako ima račune sa servisa (ja sam npr. kod prodaje svog motora sve račune sa odrađenih servisa uredno proslijedio kupcu sa ovjerenom knjižicom).
Svakako treba obratiti pažnju ako ima tragova eventualnih padova (zavirit *odozdo*, odnosno na površine koje nisu vidljive dok motor stoji na nogaru). Prilikom padova često se oštećuju i donji dijelovi motora koji nisu vidljivi pa se ni ne zamjenjuju u cilju jeftinijeg popravka.Stanje sica i njegova istrošenost mogu ti puno reći o pređenoj kilometraži. Izlizani sic i npr 10000 od strane prodavača deklariranih kilometara se nikako ne poklapaju. Prođi rukom po donjim nevidljivim dijelovima motora i traži eventualna prijašnja oštećenja/ogrebotine. Usporedi stanje diskova i pređene kilometraže.To ti može puno toga reći i o načinu vožnje prodavatelja. Kod novijih motora i manje kilometraže,pregledaj datum proizvodnje gume (tjedan / godina) pa usporedi stanje gume sa deklariranom kilometražom. U normalnom korištenju prednja guma može napraviti i do 10-ak + tisuća km, zadnja nešto manje. U RR vožnji *na nož* čak i upola manje.Ako su mijenjane prije isteka tog okvirnog roka traži dodatno pametno obrazloženje. Obrati pažnju na curenje ulja na i oko motora, pogledaj da li ima tragova odvidavanja/zavidavanje na maticama po motoru jer npr.učestalo odvidavanje/zavidavanje može ostaviti traga,kako na maticama/vidama, tako i na zaštitnom premazu/boji/laku.
Testna vožnja od (što je netko već spomenuo) 20-30 km bi bila pod obavezno. Kad ideš na testnu vožnju,budi spreman ostaviti kod prodavatelja neki svoj dokument (npr.osobna,putovnica) kao garanciju da će te opet vidit. Obrati pažnju na jednoliko razvijanje snage, zvukove koji se ne uklapaju u normalan rad motora, zujanje ležajeva. Ako volan malo trese, ne mora biti katastrofa (mada onda  POSEBAN OPREZ!!),može se raditi samo o nebalansiranim ili izlizanim / dotrajalim gumama. Mjenjač mora ići glatko kroz sve brzine,ne ispadati iz brzina, Neutral se treba lako pronaći. Probaj malo žešće zakočiti i procijeniti da li motor propada do granice hoda. Ako hvata granicu, vrijeme je za servis vilica što nije mali izdatak.

Općenito,ako motor nije garažiran, iz svoje perspektive ipak ne bih preporučio kupnju.

Probaj procijeniti eventualne buduće troškove : registracija,stanje guma,pakni kočnica,potrebni servis,eventualni sitni popravci,akumulator rijetko izdrži više od 5 godina...
Dodatna oprema za motore također nije jeftina (lako se nabaci 5-6000 kuna), pa i to treba ukalkulirati u traženu cijenu ili u eventualne naknadne troškove. Ne omalovažavati dodatnu opremu....diplomatskije je izbjeći ili prešutiti taj razgovor koliko jer moguće,jer to je adut koji nije u rukama kupca nego prodavatelja.

Obratiti pažnju na dokumente:ima motora pod kreditima,ovrhama,još stoje na nekim prijašnjim vlasnicima....sve takve ponude treba po meni odmah ukloniti iz kombinacija bez obzira koliko takva kupovina djelovala povoljno. Možda mali izuzetak u situacijama kad zaista dobro poznaš prodavatelja (npr.rođak,dobar susjed,prijatelj i sl.)

I na kraju,možda ne presudno, ali po mojem mišljenju dosta važno, treba procijeniti i samog vlasnika (to već spada u psihologiju!!). Npr.samo letimični pogled na urednu garažu,kuću,okućnicu već puno govori o odnosu vlasnika prema osobnim stvarima,tehnici, pa tako i prema
autu ili motoru !! Kad npr.naletiš na motor u garaži,a pokriven bijelom plahtom.... (y) :0648:....takvih kupovina se uglavnom ne treba bojati. Jest da znaju biti koji postotak skuplji... :mrgreen: Naravno,postojanje bijele plahte ne isključuje sve prije gore napisano !!

Isto tako, kupovina u okruženju gdje se vidi dobro materijalno stanje prodavača svakako je dodatni plus. Nažalost,u današnjoj banani i besparici (preostali) vlasnici lošijeg materijalnog stanja šparaju na svemu, a pogotovo na održavanju,skupim servisima i sl.
Molim da se nitko ne nađe uvrijeđen ovom osobnom konstatacijom koja je proizišla prvenstveno iz vlastitog iskustva kupovine polovnih prijevoznih sredstava svih vrsta.

Puno sreće u kupovini i još više vjetra u kosi.... :021:
 
Sve stoji više ili manje (y)

Dodal bi još samo da je dobro i malo se napraviti bedaček pa potaknuti prodavatelja da "ispriča priču". Pa ako sam sebe usere svojim SF pričama o super motoru... znalo je biti i malo neugodnih situacija kad im pokažeš da seru kvake i sami sebi skaču u usta :LOL:
 
(y)
Hvala ljudi.
Sutra idem pogledati Zeca.
Naadam se da ce sve biti onako kako je receno
preko telefona, a sa sobom vodim jednog iskusnog bikera i
nadam se da cemo zajedno doci do prave odluke.
Probnu voznju cu obaviti nakon detaljnog pregleda, a
onda cu motor prepustiti iskusnijima da baci probnu voznju.
Ako bude sve islo po planu,
od sutra Istra je bogatija za jos jednog Zeca.

Javim se sutra navecer kad se vratim kuci...
 
HYOSUNG GT 650 - da li netko zna nešto više o ovim motorima mislim da je verzija naked.
 
Evo vratio se i ja sa danasnjeg puta u Brod po Zeca sto sam isao.
Bacio 300 eura u vijetar...
Motor nevalja niti za dijelove.

Nemam snage niti pisati.

Ukoliko se pojavi ponovo plavi Z750 u oglasima sa ABSom, izbjegavajte ga u sirokom luku.

GATO, hvala ti na pomoći. ..
 
jaxo said:
Evo vratio se i ja sa danasnjeg puta u Brod po Zeca sto sam isao.
Bacio 300 eura u vijetar...
Motor nevalja niti za dijelove.

Nemam snage niti pisati.

Ukoliko se pojavi ponovo plavi Z750 u oglasima sa ABSom, izbjegavajte ga u sirokom luku.

GATO, hvala ti na pomoći. ..
bolje da si sad bacio 300 eu nego poslije par tisuća!
 
jaxo said:
Evo vratio se i ja sa danasnjeg puta u Brod po Zeca sto sam isao.
Bacio 300 eura u vijetar...
Motor nevalja niti za dijelove.

Nemam snage niti pisati.

Ukoliko se pojavi ponovo plavi Z750 u oglasima sa ABSom, izbjegavajte ga u sirokom luku.

GATO, hvala ti na pomoći. ..

Zao mi je sto je motor bio navlakusa :palacdolje:, ali jbg...naucio si na tezi nacin i zao mi je sto ste uzalud dolazili :(.
Ipak, ako se predomislis za onog "rezervnog", neces se zajebat (y). Ukoliko sto zatreba-tu sam. :wink:

grafit said:
bolje da si sad bacio 300 eu nego poslije par tisuća!

Tocno, ali mogao je proci i bez toga.
 
Odustajem od polovnih krama.
Cekat cu ljeto i skupiti jos malo novcanica i
kupiti novi Z750,  za 60ak tisuca.
Polovni su cijenjani oko 40.000kn sa 20ak tisuca na satu.
Naucio sam lekciju: ljudi lazu i nista im nije sveto, pri prodaji.
Cast izuzetcima...  (y)