Preload adjuster

Gilmour

Member
Ovako, totalno početničko pitanje. Kako preload namjestiti kad sam sam na motoru a kako kad nas je dvoje? Sad mi je skroz mekano i tako odgovara ženi jer je trudna a nekad je odvedem na plažu pa mi zasad tako odgovara. Motor je nov, nisam još nijedanput zaokrenia ovaj kolut za preload jer nemam.pojma o tome.

Menj zanima logika toga. Kad namjestit na tvrdo a kad na meko. Nebi htio zajebat amortizere vožnjom na krivim postavkama.

Poslano sa mog SM-A510F koristeći Tapatalk
 
https://m.youtube.com/watch?v=lo0kv_6hG-0

pogledaj video i napravi tako kako on radi,nije ti to nest posebno komplicirano.

zapamti trenutne postavke,ako ti odgovaraju,tj zapisi si na papir,brojis klikove,pogledaj video,sve ce ti biti jasno...
 
Da malo proširimo temu...
Ja kad sam sam stavim preload na mekše a kad smo dvoje stegnem za pet klikova. Mene zanima da li kod stezanja preloada treba dirati i povrat tj stegnuti ga i ubrzati ili ga ostaviti na tvorničkim postavkama ako ne osjetim nikakve probleme u vožnji i ako se guma ravnomjerno troši.
Zapravo zanima me ovisnost preloada o povratu i obrnuto.
Govorim o stražnjem amortizeru.
 
Kad se vozis u dvoje, neovisno o preloadu, feder je jace stisnut, samim tim ce brze izbacivat kotac pri nailasku na rupu ili nakon izbocine, trebalo bi zatvorit malo povrat.
A preload je tu da zadrzao prvobitnu grometriju.
U slucaju voznje sa suvozacem, zadnji kraj utone vise, recimo za dva centimetra, treba povecat preload nazad i kompezirati ta dva centimetra.
Tako i naprijed. Izmjerit razliku i kompezirati je zatezanjem preloada.
 
E hvala vam na odgovorima i na videu. Sad kužim šta mi je činiti. Danas ću baš testirat šta mi paše.

Poslano sa mog SM-A510F koristeći Tapatalk

 
roby5 said:
Da malo proširimo temu...
Ja kad sam sam stavim preload na mekše a kad smo dvoje stegnem za pet klikova. Mene zanima da li kod stezanja preloada treba dirati i povrat tj stegnuti ga i ubrzati ili ga ostaviti na tvorničkim postavkama ako ne osjetim nikakve probleme u vožnji i ako se guma ravnomjerno troši.
Zapravo zanima me ovisnost preloada o povratu i obrnuto.
Govorim o stražnjem amortizeru.

Imaš jednu jako dobru knjigu, koja se zove " Race Techs motocycle suspension bible" koja objašnjava osnovne koncepte ovjesa. Tamo su objašnjeni preload, rebound compression. Knjiga je napisana da je mogu razumijet ljudi s zavbršenom srednjom školom.

Ako imaš linearnu oprugu koju je najčešća (jednostavno se vidi po jednolikom rasporedu kolutova na oprugi) opruga je opisana jednostavnom jednadžbom F=kX gdje je k koeeficijent koji je izražen najčešće N/mm. Naprimjer imam 115N/mm na opruzi iza, 2x10N/mm naprijed.
To znači da svaka dodatna masa (sila) će za točno određeni iznos stegnuti oprugu. Dodatna Normalna komponenta sile na oprugu od 115N će moju oprugu smanjit za 1mm u bilo kojem položaju stegnutosti.

Dakle za dodatni teret možeš ili promjeniti oprugu, ili možeš napeti oprugu (preload).

Zatezanjem opruge u smjeru kazaljke na satu ako je linearna mijenjaš visinu, odnosno propad. Negativna strana je što s time smanjuješ hod kod dekompresije opruge.

Ako imaš COMP i REB. Jednostavno je. Imaš dodatnu normalnu komponentu na oprugu u smjeru smanjivanja opruge.


U fazi kompresije opruge jasno moraš POVEĆATI prigušenje kompresije (COMP) upravo za dodatan rad koji imaš zbog dodatne normalne komponente. Prigušenje je proporcionalno, no ne i ilinearno. Dakle veći dodatni teret, više prigušenja.

Jakad stavim ženu iza nafrljim preload da dobije isti propad ko sam, i ja na mom full ohlinsu zategnem COMP za cca 3 klika, recimo 15%.


U fazi dekompresije opruge jasno moraš SMANJITI prigušenje dekompresije (REB) upravo za dodatan rad koji imaš zbog dodatne normalne komponente. Trebaš manje prigušenje jer stalno masa stišće prema dole i dekompresija je usporena.

Kad imam ženu na motoru smanjim REB za 2 klika.

Neki infoi.

Zgodni prikaz grafova s dinamometra.

http://www.kaztechnologies.com/wp-content/uploads/2014/03/A-Guide-To-Your-Dampers-Chapter-from-FSAE-Book-by-Jim-Kasprzak.pdf


Stari američki tjuner Max
https://www.youtube.com/watch?v=AggEtStSMcE

Ako te baš zanima fizika motocikla, ali imaš završen bolji tehnički fakultet možeš pročitati knjige

https://www.amazon.com/Motorcycle-Dynamics-Second-Vittore-Cossalter/dp/1430308613

https://motochassis.com/

https://www.amazon.com/Motorcycle-Handling-Chassis-Design-science/dp/8493328634





 
zaira said:
Imaš jednu jako dobru knjigu, koja se zove " Race Techs motocycle suspension bible" koja objašnjava osnovne koncepte ovjesa. Tamo su objašnjeni preload, rebound compression. Knjiga je napisana da je mogu razumijet ljudi s zavbršenom srednjom školom.

Ako imaš linearnu oprugu koju je najčešća (jednostavno se vidi po jednolikom rasporedu kolutova na oprugi) opruga je opisana jednostavnom jednadžbom F=kX gdje je k koeeficijent koji je izražen najčešće N/mm. Naprimjer imam 115N/mm na opruzi iza, 2x10N/mm naprijed.
To znači da svaka dodatna masa (sila) će za točno određeni iznos stegnuti oprugu. Dodatna Normalna komponenta sile na oprugu od 115N će moju oprugu smanjit za 1mm u bilo kojem položaju stegnutosti.

Dakle za dodatni teret možeš ili promjeniti oprugu, ili možeš napeti oprugu (preload).

Zatezanjem opruge u smjeru kazaljke na satu ako je linearna mijenjaš visinu, odnosno propad. Negativna strana je što s time smanjuješ hod kod dekompresije opruge.

Ako imaš COMP i REB. Jednostavno je. Imaš dodatnu normalnu komponentu na oprugu u smjeru smanjivanja opruge.


U fazi kompresije opruge jasno moraš POVEĆATI prigušenje kompresije (COMP) upravo za dodatan rad koji imaš zbog dodatne normalne komponente. Prigušenje je proporcionalno, no ne i ilinearno. Dakle veći dodatni teret, više prigušenja.

Jakad stavim ženu iza nafrljim preload da dobije isti propad ko sam, i ja na mom full ohlinsu zategnem COMP za cca 3 klika, recimo 15%.


U fazi dekompresije opruge jasno moraš SMANJITI prigušenje dekompresije (REB) upravo za dodatan rad koji imaš zbog dodatne normalne komponente. Trebaš manje prigušenje jer stalno masa stišće prema dole i dekompresija je usporena.

Kad imam ženu na motoru smanjim REB za 2 klika.

Neki infoi.

Zgodni prikaz grafova s dinamometra.

http://www.kaztechnologies.com/wp-content/uploads/2014/03/A-Guide-To-Your-Dampers-Chapter-from-FSAE-Book-by-Jim-Kasprzak.pdf


Stari američki tjuner Max
https://www.youtube.com/watch?v=AggEtStSMcE

Ako te baš zanima fizika motocikla, ali imaš završen bolji tehnički fakultet možeš pročitati knjige

https://www.amazon.com/Motorcycle-Dynamics-Second-Vittore-Cossalter/dp/1430308613

https://motochassis.com/

https://www.amazon.com/Motorcycle-Handling-Chassis-Design-science/dp/8493328634
Hvala ti na iscrpnom odgovoru !
Smanjenje  prigušenja dekompresije ide u smjeru kazaljke na satu ili obrnuto ?
Hoćeš reći da  smanjenjem prigušenjem dekompresije  zapravo ubrzaš povrat ?
 
Prigušenje i jedno i drugo funkcionira na način da smanjuješ protok nekog fluida, bilo to emulzija il ulje.
Dakle ako želiš povećati prigušenje (usporiti) onda šarafiš u smjeru kazaljke sata neki ventil.
Preload isto tako. veći preload napinješ u smjeru zatezanja opruge u smijeru kazaljke sata.

Ako smanjiš prigušenje dekompresije (rebound), onda UBRZAVAŠ dekompresiju. Opruga se brže vraća u početni položaj(prema gore).

Ako smanjiš prigušenje kompresije, onda UBRZAVAŠ kompresiju. Opruga brže ide u maksimalno napeti položaj (prema dole).

Pročitaj, ovo ti je bez jednadžbi i pogledaj Maxove videe i znat ćeš dovoljno.
http://v4musclebike.com/articles/RACETECH-SUSPENSION-BIBLE.pdf

Uglavnom svatko s osnovnom školom i metrom može namjestiti ovjes do skoro savršenstva, recimo do 95% (naravno od govna koje ima)....onih 5%, to se plaća zlatom.

 
Zaira, svaka čast  (y)
Mislim da je sad svima jasno.
Probaj jos objasniti utjecaj preloada i rebounda na trošenja rubova utora guma !
 
roby5 said:
Zaira, svaka čast  (y)
Mislim da je sad svima jasno.
Probaj jos objasniti utjecaj preloada i rebounda na trošenja rubova utora guma !

Preload ako je ok razlika u visini prednjeg i zadnjeg ovjesa ne utječe u nagibu.

Ja sam inženjer, i meni nije problem vizualizirat si sile. Ako sam napisao da ekstra masa uzrokuje prigušenje dekompresije kad je normalna komponenta sile najveća (nagib je 0°), onda očigledno da je normala od mase manja pod nekim kutem.
Dakle rub gume uz isto namješteno prigušenje dekompresije se brže vraća. Zato je tu pojava da se na gumi po rubu najčešće vidi da se prednji rubovi kanala za odvod vode brže troše nego zadnji, dok se po sredini razlike nema.
 
http://content.invisioncic.com/r77270/monthly_08_2015/post-25635-0-72510400-1439381630.jpg

Na ovoj slici se jasno vidi što sam htio reć.
 
zaira said:
Preload ako je ok razlika u visini prednjeg i zadnjeg ovjesa ne utječe u nagibu.

Ja sam inženjer, i meni nije problem vizualizirat si sile. Ako sam napisao da ekstra masa uzrokuje prigušenje dekompresije kad je normalna komponenta sile najveća (nagib je 0°), onda očigledno da je normala od mase manja pod nekim kutem.
Dakle rub gume uz isto namješteno prigušenje dekompresije se brže vraća. Zato je tu pojava da se na gumi po rubu najčešće vidi da se prednji rubovi kanala za odvod vode brže troše nego zadnji, dok se po sredini razlike nema.




https://youtu.be/FD7Y6cGUdmw