R 1100 RS / 94 održavanje

malistipa

New member
Početkom srpnja postao sam ponosni vlasnik bmw r1100rs iz 1994, motor je imao 33000 km, sada je nešto preko 45000, i nije puno obzirom da sam u prvih mjesec dana napravio oko 7000 km. Zadovoljan sam motorom uz poneki problem, ništa nerješivo za ljude koji se kuže u boxere, nadam se da vas im takvih. Pa evo i pitanja:
Motor je opremljen s 4 ventila po cilindru i ubrizgavanjem goriva, stoga me čude povremeni pucnji iz ispuha, što bi to moglo biti?
Nemam pojma o razvodu ventila , treba li ih podešavati ili su hidraulični?
Nakon zamjene disk pločica na stražnjem kotaču, na dužim nizbrdicama (npr niz Velebit) pedala propada do kraja i moram pumpati, nema zraka u sistemu.
Poznaje li neko dobrog meštra za BMW boxere, hvala
 
ventili se podešavaju samo neznam na koliko stari je to kod frenda radio..
i mom starom puca na auspuh nekad,e sad jel to do goriva (lošeg.vode u njemu...) ili je prebogata smjesa
 
I ja mislim da se ventili štelaju. Puca na abgasu možda zbog otvorenijeg auspuha, a ako je auspuh originalni onda je vjerovatno pitanje smjese/stanja šprica koje ne dihtaju 100%. Kočnica ima ili zraka, ili treba promijeniti ulje koje ima vode u sebi pa je izgubilo svojstva, a kad promijeniš ulje i odzračiš stavi opleteno crijevo pa se to neće dogđati. Meštra neznam, ali su dečki kod Tomića OK, jedino što su im cijene radnog sata i norme u servisu previsoke. Probaj ih ulovit u fušu jer znanja i iskustva svakako imaju.

Inače 1100RS je jako lijep i kvalitetan touring motor. Vidim da radiš i dobru kilometražu s njim,. Samo naprijed  (y)
 
malistipa said:
Motor je opremljen s 4 ventila po cilindru i ubrizgavanjem goriva, stoga me čude povremeni pucnji iz ispuha, što bi to moglo biti?
Nemam pojma o razvodu ventila , treba li ih podešavati ili su hidraulični?
Nakon zamjene disk pločica na stražnjem kotaču, na dužim nizbrdicama (npr niz Velebit) pedala propada do kraja i moram pumpati, nema zraka u sistemu.
Poznaje li neko dobrog meštra za BMW boxere, hvala

Evo ja mogu pomoći svojim iskustvaom iz prve ruke:

Pred dvije godine sam kupio R850R proizvodnje 1997 sa 60k km.
Imao sam isti problem s pucanjem iz ispuha ali i problem vrlo neravnomjernog i nemirnog rada na malom broju okretaja, posebno na dugim nizbrdicama gdje sam htio voziti s malim gasom, ali kao da cilindri nisu jednako radili, na istom gasu bi malo vukao malo kočio, sâm - jednostavno se nije dalo voziti tako.

Najprije sam išao u servis u Trst (onda sam još povremena odlazio tamo, kod pokolnog Giorgia) i rečeno mi je da je to tvornička greška kod tih modela (R850 i R1100) jer da kod malog broja okretaja dolazi do neravnomjernog davanja signala od lambda sonde (koji ima katalizator) jer je samo jedna sonda (dve ispušne cijevi se spajaju u jednu) itd. Meni je to bilo sumnjivo jer ja nemam katalizatora ni tih sondi .... Ipak, u vezi toga sam našao na internetu kako rješiti tu neravnomjernost tj. nesinhroniziranost na adresi http://freenet-homepage.de/holger_wiemann/kfr_sync_r11.htm (za one koji znaju Njemački, a ne ko ja!). :palacdolje:

Sve to mi se činilo jako kompliciranim i gotovo nevjerojatnim. Srećom sam u to vrijeme doznao da u Rijeci postoji BMW servis (i) za motore, Matrljan kod Viškova.
Skoknuo sam tamo i prvo s čim sam bio zadovoljan je bila činjenica da gazda (Davor Matrljan) vozi BMW motor (istina popravlja ga nakon karambola, još i danas ....!), ali nije mu bilo teško sjesti na moj motor, napraviti đir i shvatiti iz prve ruke ono što mu ja tumačim. Pregledao je motor preda mnom i uočio da je na desnom cilindru (onom za kojeg sam i ja primjetio da šteka) napuknuta plastika koja povezuje uređaj za ubrizgavanje i cilindar i da vjerojatno tu vuče 'falši' zrak. :misli:
Za 'popravak' toga mi je dao predračun, nabavio dijelove, montirao i etoga, sad radi ko violina već 22k km. Ne puca, odlično radi na svim režimima, klizi ko jedrilica ... Prava sitnica, trebalo je samo znat ....  :?

Matrljana toplo preporučujem ne samo zato (jer mi je pronašao 'kvar'), nego eto, prvenstveno jer voli (i vozi) BMW motore, zato što zna koja je danas (materijalna) situacija i kada može ponudi i zamjenske (i jeftinije) dijelove, od riječi je što se tiče rokova i uvijek daje predračun prije nego se dogovorite oko posla. Vrlo poslovno! :wink:

Što se tiče ventila, na tim modelima ventili nisu podizani hidraulički nego mehanički s klasičnom bregasnom u glavi (ali sa strane), pa još uvijek imamo kratke podizače i klackalice - sve radi smanjenja širine cilindara motora. Ventile treba podešavati (ne znam u kojim intervalima) kojom prilikom treba obavezno mijenjati i brtve poklopca glave (brtve su dvije, na vanjskom obrubu i jedna kružna u sredini kroz koju prolazi svjećica i dosta su skupe).

Ako ti zadnja kočnica 'propada' to je zato što pada pritisak hidrauličkog ulja (a ne zraka), znači da negdje propušta to ulje (gubi se pod pritiskom prilikom kočenja) - treba pregledati cijeli sistem i vidjeti gdje propušta - na početku je uvijek najsumljiviji glavni cilindar i gumice klipa kočnice, ali i same cijevi ....

Vojo
 
Da, što se onog pucanja tiče zaboravio sam reći da su mi isto bili savjetovali (svi osim Matrljana) da je 95 oktanski benzin nedovoljno kvlaitetan za taj motor da treba voziti na 98 ili čak 100 oktana. Ja sam upočetku i to pokušao (čak sam u Sloveniji bio našao i jednu pumpu sa 100 oktanskim bezolovnim), ali pucao sam i dalje ko mitraljez, ništa se nije bilo promjenilo .... :(

Sada vozim normalno na 95 oktana i nemam nikakvih problema.

Vojo
 
vojo said:
Da, što se onog pucanja tiče zaboravio sam reći da su mi isto bili savjetovali (svi osim Matrljana) da je 95 oktanski benzin nedovoljno kvlaitetan za taj motor da treba voziti na 98 ili čak 100 oktana. Ja sam upočetku i to pokušao (čak sam u Sloveniji bio našao i jednu pumpu sa 100 oktanskim bezolovnim), ali pucao sam i dalje ko mitraljez, ništa se nije bilo promjenilo .... :(

To ti je uvijek tako, kad ne znaju nešto popraviti ili otkriti uzrok kvara,
krivo je "nekvalitetno" gorivo.  :wink:
 
Ventili se štelaju, na hladno.

Usis 0,15
Ispuh 0,30
 
Brands Hatch said:
Kakav je to software s kojeg su skinuti ovi podatci?


Autodata  :wink:
 
Hvala svima na pomoći. Problem pucanja i trokiranja sam riješio metodom pokušaja i pogreške
1. Vizualni pregled usisa :misli:
2. Štelanje ventila :misli:
3. Skidanje kabela sa svjećica, skužio sam da desni cilindar povremeno prekida :misli:
4. Zamjena svjećica :misli:
Kako nije bilo promjena skinuo sam kabel s injektora i vidi vraga, bakarni kontakti pozelenili, par kapi WD-a i problem riješen (y). Ulje u kočnicama je zamijenjeno, kao i disk pločice, ali nisam imao priliku voziti ga na dužim nizbrdicama, prošli tjedan dobio je nove gume Pilot road 2, ulje u motoru i pun tank, sada je samo čekati sunce.
Pozdrav Vojo, čuli smo se telefonski kad sam tražio motor, u oglasu sam naletio na tvoj K, ali kao što si i sam rekao, boxser mi je nekako... ma znaš i sam
Nadam se da sam i ja nekome pomogao.
 
Ventili se definitivno štelaju i bar je to kod boxera lako.....brtve o kojima je vojo pričao su skupe ali ako se posao pažljivo radi mogu se lijepo sačuvati jer su od debele gume (oko poklopca)....ja sam svoje skidao i vraćao nekoliko puta dok zaista nisu otvrdnule, brtvu oko svjećice nisam imao potrebu promjeniti dok sam imao motor.

Sjećam se da je kod mene postojao problem s injektorom na desnom cilindru i isto se spominjalo gorivo, isto je pucao iz auspuha na abgasu u nižim brzinam ali relativno tiho...taj problem nisam riješio dok je motor bio kod mene.

ZAdnje pločice su se znale kao "zalijepiti" za disk i škripati do sljedećeg stiskanja kočnice.

Druk lager je bio u odlasku na 80000 km ali to je možda i zato jer smo se i brat i ja tek s tim motorom naučili pošteno voziti, a i stari je s njim nabirao kilometražu.....

Sve u svemu R850R mi je ostao pri srcu kao najudobniji, najiskoristiviji i najpouzdaniji motor s neodoljivim karakterom boxer mašine....tad sam se i zakačio na boxere.....u budućnosti će jedan, nadam se, opet biti kod mene.
 
Neznam gdje bih stavio ovo pitanje pa ću pokušati ovdje
Nedavno sam postao vlasnik svog dječačkog sna (R1100R/ 1996)
Sada me zanim adali je moguće zadnju gumu zamjeniti sa nešto širom, npr. 180 ili čak 190.
Prije ovog motora posjedovao sa Fazera 1000 sa zadnjom gumom širine 190 pa mi osva sadašnja na bmw-u 160 izgleda kao na biciklu.
Unaprjed zahvalan na savjetu
 
Ivica Cipar said:
Neznam gdje bih stavio ovo pitanje pa ću pokušati ovdje
Nedavno sam postao vlasnik svog dječačkog sna (R1100R/ 1996)
Sada me zanim adali je moguće zadnju gumu zamjeniti sa nešto širom, npr. 180 ili čak 190.
Prije ovog motora posjedovao sa Fazera 1000 sa zadnjom gumom širine 190 pa mi osva sadašnja na bmw-u 160 izgleda kao na biciklu.
Unaprjed zahvalan na savjetu

Mislim da ti fizički ne bi stala. Barem mi tako djeluje po sjećanju. Ako je 5-5,5J felga 180 guma bi išla ako fizički stane.
 
Ivica Cipar said:
Neznam gdje bih stavio ovo pitanje pa ću pokušati ovdje
Nedavno sam postao vlasnik svog dječačkog sna (R1100R/ 1996)
Sada me zanim adali je moguće zadnju gumu zamjeniti sa nešto širom, npr. 180 ili čak 190.
Prije ovog motora posjedovao sa Fazera 1000 sa zadnjom gumom širine 190 pa mi osva sadašnja na bmw-u 160 izgleda kao na biciklu.
Unaprjed zahvalan na savjetu

Jedno glupo pitanje:
ZAŠTO bi mjenjao gumu? Je li samo stvar u estetici, ili misliš da je stvar u sigurnosti ili, nedajbože, imaš previše love?

Moraš shvatiti, ono za što je meni trebalo puno vremena, da voziš NAJBOLJI ali vjerojatno i NAJRUŽNIJI motor na cesti. Tako da guma ovakva ili guma onakva, ne može popraviti dojam ružnoće. Ali, j***š ružnoću kad se voziš ko lord ....

Kako bi braća Ameri rekli: Morali su ih napraviti ružne (BMW R1100R) jer su tako dobri, da kada bi bili i lijepi, ne bi ih mogli proizvesti kolika bi bila potražnja ....

Vojo
 
Ivica Cipar said:
Neznam gdje bih stavio ovo pitanje pa ću pokušati ovdje
Nedavno sam postao vlasnik svog dječačkog sna (R1100R/ 1996)
Sada me zanim adali je moguće zadnju gumu zamjeniti sa nešto širom, npr. 180 ili čak 190.
Prije ovog motora posjedovao sa Fazera 1000 sa zadnjom gumom širine 190 pa mi osva sadašnja na bmw-u 160 izgleda kao na biciklu.
Unaprjed zahvalan na savjetu

Osnovno pitanje: da li ti je bitnije ponašanje u vožnji ili izgled pred birtijom?

Godinama sam na zadnjoj 150 i svatko ko je probao motor (a da na svom ima širu gumu) je pao na tur kako motor od 240 kg (težina praznog!) pada u zavoj.

A drugo je pitanje koliko izobličuješ izgled gaznog sloja stavljanjem šire gume na istu felgu i koliko time gubiš na voznim svojstvima?
 
Poštovani
Jasno mi je da sa širom gumom gubim na ciklistici ali na dosadašnjim motorima imao sam gume 180 i 190 pa mi ova izgleda ružno.
Možda ću se s vremenom naviknuti i neću ništa mjenjati.
U ovom momentu me zanimalo mišljenje starih vozača BMW i u svakom slučaju zahvaljujem na mišljenjima.
Pozdrav
 
vojo said:
Jedno glupo pitanje:
ZAŠTO bi mjenjao gumu? Je li samo stvar u estetici, ili misliš da je stvar u sigurnosti ili, nedajbože, imaš previše love?

Moraš shvatiti, ono za što je meni trebalo puno vremena, da voziš NAJBOLJI ali vjerojatno i NAJRUŽNIJI motor na cesti. Tako da guma ovakva ili guma onakva, ne može popraviti dojam ružnoće. Ali, j***š ružnoću kad se voziš ko lord ....

Kako bi braća Ameri rekli: Morali su ih napraviti ružne (BMW R1100R) jer su tako dobri, da kada bi bili i lijepi, ne bi ih mogli proizvesti kolika bi bila potražnja ....

Vojo
Jedan glupi odgovor
Mjenjao bih gumu isključivo zbog mog shvaćanja estetike. Ovaj motor sam vozio od Botinca do srednjaka tako da o ciklistici nemogu ništa reći.
Što se tiče općeg izgleda meni se strašno sviđa imajući u vidu moje godine (60).
Ali o ukusima ne vrijedi raspravljati
U svakom slučaju hvala na mišljenju
 
Ivica Cipar said:
Jedan glupi odgovor
Mjenjao bih gumu isključivo zbog mog shvaćanja estetike. Ovaj motor sam vozio od Botinca do srednjaka tako da o ciklistici nemogu ništa reći.
Što se tiče općeg izgleda meni se strašno sviđa imajući u vidu moje godine (60).
Ali o ukusima ne vrijedi raspravljati
U svakom slučaju hvala na mišljenju

Evo ti onda jedan pametan odgovor na glupo pitanje .Moguce je staviti ako zelis poremetiti ciklistiku motora na racun izgleda
 
Ivica Cipar said:
....
Što se tiče općeg izgleda meni se strašno sviđa imajući u vidu moje godine (60).
Ali o ukusima ne vrijedi raspravljati
U svakom slučaju hvala na mišljenju
....

Ivica, ja se izvinjavam ako sam te uvrijedio - nije bila namjera. Imajući u vidu tvoje godine koje su iste kao i moje (58), pošto i ti i ja znamo što je lijepo, onako, generalno gledajući, teško da je taj naš motor ljepotica. Pokušaj ga usporediti sa na pr. BMW K100RT, pa ajde, reci onda što je lijepo .... ovaj naš je u najmanju ruku kao poziv za vojsku ....

To mi je isto kao kad neko kaže da želi imati motor baš te i te boje - ja se pitam, kad ga voziš, koliko i što ti od te boje vidiš? Još ako staviš tank-bag, ne vidiš ni boju na rezervaru! Čemu onda birati boju? Da si ga gledam? Zar nije onda jeftinije kupiti plakat, taman i u mjerilu 1:1, pa ga mogu gledati do mile volje? Ali ja želim motor voziti, ne gledati. To je slično kao sa ženama, tako nekako ....

A sada, nakon što sam cijeli život proveo sa motorima i uživao u njima, puno više cijenim kad je motor dobar i ugodan za vožnju, kad me sluša, kad ga lako vozim, kad je pouzdan i kad mu vjerujem, nego sva njegova ljepota ili ružnoća ili boja .... ja to ne vidim i uopće mi to nije bitno, nikada.  :?

Kad sam kupio mojeg zadnjeg R850R, 1997 godište, i kad je bio parkiran pored R1200R od prijatelja, moja žena je komentirala kako imamo u odnosu sa prijatelja tanku gumu, isto kao i ti. Ja sam rekao samo da je guma deblja od one na K-100, i da sigurno takva treba biti. Dok se vozim uopće ne razmišljam o širini gume i o tome kako izgleda, već samo kako se vozi.  :misli:

Mislim da je to jedino bitno. To je bilo ono što sam htio svojim odgovorom reći ....  :shock:

Vojo