malistipa said:
Motor je opremljen s 4 ventila po cilindru i ubrizgavanjem goriva, stoga me čude povremeni pucnji iz ispuha, što bi to moglo biti?
Nemam pojma o razvodu ventila , treba li ih podešavati ili su hidraulični?
Nakon zamjene disk pločica na stražnjem kotaču, na dužim nizbrdicama (npr niz Velebit) pedala propada do kraja i moram pumpati, nema zraka u sistemu.
Poznaje li neko dobrog meštra za BMW boxere, hvala
Evo ja mogu pomoći svojim iskustvaom iz prve ruke:
Pred dvije godine sam kupio R850R proizvodnje 1997 sa 60k km.
Imao sam isti problem s pucanjem iz ispuha ali i problem vrlo neravnomjernog i nemirnog rada na malom broju okretaja, posebno na dugim nizbrdicama gdje sam htio voziti s malim gasom, ali kao da cilindri nisu jednako radili, na istom gasu bi malo vukao malo kočio, sâm - jednostavno se nije dalo voziti tako.
Najprije sam išao u servis u Trst (onda sam još povremena odlazio tamo, kod pokolnog Giorgia) i rečeno mi je da je to tvornička greška kod tih modela (R850 i R1100) jer da kod malog broja okretaja dolazi do neravnomjernog davanja signala od lambda sonde (koji ima katalizator) jer je samo jedna sonda (dve ispušne cijevi se spajaju u jednu) itd. Meni je to bilo sumnjivo jer ja nemam katalizatora ni tih sondi .... Ipak, u vezi toga sam našao na internetu kako rješiti tu neravnomjernost tj. nesinhroniziranost na adresi http://freenet-homepage.de/holger_wiemann/kfr_sync_r11.htm (za one koji znaju Njemački, a ne ko ja!).
alacdolje:
Sve to mi se činilo jako kompliciranim i gotovo nevjerojatnim. Srećom sam u to vrijeme doznao da u Rijeci postoji BMW servis (i) za motore,
Matrljan kod Viškova.
Skoknuo sam tamo i prvo s čim sam bio zadovoljan je bila činjenica da gazda (Davor Matrljan) vozi BMW motor (istina popravlja ga nakon karambola, još i danas ....!), ali nije mu bilo teško sjesti na moj motor, napraviti đir i shvatiti iz prve ruke ono što mu ja tumačim. Pregledao je motor preda mnom i uočio da je na desnom cilindru (onom za kojeg sam i ja primjetio da šteka) napuknuta plastika koja povezuje uređaj za ubrizgavanje i cilindar i da vjerojatno tu vuče 'falši' zrak. :misli:
Za 'popravak' toga mi je dao predračun, nabavio dijelove, montirao i etoga, sad radi ko violina već 22k km. Ne puca, odlično radi na svim režimima, klizi ko jedrilica ... Prava sitnica, trebalo je samo znat .... :?
Matrljana toplo preporučujem ne samo zato (jer mi je pronašao 'kvar'), nego eto, prvenstveno jer voli (i vozi) BMW motore, zato što zna koja je danas (materijalna) situacija i kada može ponudi i zamjenske (i jeftinije) dijelove, od riječi je što se tiče rokova i uvijek daje predračun prije nego se dogovorite oko posla. Vrlo poslovno! :wink:
Što se tiče ventila, na tim modelima ventili nisu podizani hidraulički nego mehanički s klasičnom bregasnom u glavi (ali sa strane), pa još uvijek imamo kratke podizače i klackalice - sve radi smanjenja širine cilindara motora. Ventile treba podešavati (ne znam u kojim intervalima) kojom prilikom treba obavezno mijenjati i brtve poklopca glave (brtve su dvije, na vanjskom obrubu i jedna kružna u sredini kroz koju prolazi svjećica i dosta su skupe).
Ako ti zadnja kočnica 'propada' to je zato što pada pritisak hidrauličkog ulja (a ne zraka), znači da negdje propušta to ulje (gubi se pod pritiskom prilikom kočenja) - treba pregledati cijeli sistem i vidjeti gdje propušta - na početku je uvijek najsumljiviji glavni cilindar i gumice klipa kočnice, ali i same cijevi ....
Vojo