Hard Rocker
New member
Znatizeljnima prevod teksta test-pilota BMW Borisa Lamina nakon svih mogucih ispitivanje, testiranja i najzad predstavljanja motora U protugali prije nekoliko dana.
odmah da kazem da je vrlo moguce da ima nekih nedoumica ili gresaka posto sam ja skoro 20god van zemlje i malo me jebu tehnicki izrazi a bogami i ovi novouvedeni u hrvatski, ja sam od onih sa sijedom bradom.
======================================================================================================
R1200RS na prvi pogled.
Da krenem od razlika prema R1200R. Nema ih mnogo no one koje postoje veoma uticu na potpuno drugaciji osjecaj voznje ova dva motora. Osnovna razlika koja se odmah uocava su aerodinamicni elementi u stilu sport-touring. Odmah nakon toga primjecuju se clip-on elementi i vjetrobran koji je moguce regulisati po visini u 4 razlicita polozaja. Ono sto se najmanje primjeti - no nikako nije nevazno - je izmjenjena na 12mm baza cije je povecanje dostignuto na racun izmjene konstrukcije (u poredbi sa R1200R) donjeg dijela amortizera viljuske. Tocka fiksacije prednje osovine postavljena je nesto napred i u kombinaciji sa clip-on ruckama to daje nesto vecu stabilnost pri pravolinijskom kretanju no zahtjeva nesto vise napora prilikom aktivnog manevrisanja u gradskoj vozni.
U datom trenutku ovaj par (R1200R i R1200RS) skoro us vemu, osim u max.snazi i brzini, ima bolje performanse od para K1300S/K1300R i europski klijenti, koji aktivno razmisljaju o zamjeni svojih KS i KR motora sve cesce gledaju u stranu novih opozita.
Vec unaprijed vidim cijeli rijeku negodovanja vlasnika KS i KR motora no ako se stvarno zapitaju koliko cesto i dugo voze vise od 250kmh...? R1200R/RS koriste isti pogonski motor kao i R1200GS no prijenosni omjer je nesto duzi - 2,82 naprema 2,91 kod R1200GS. To znaci da je i max.brzina novih motorkotaca oko 240kmh. Da, brzine ce biti nesto krace i na utrkama sa semafora ce gubiti od KS-a no ova dva nova modela posjeduju hrpu i suvremenih elektronskih pomagala koji KS nikada nece posjedovati - Dynamic ESA, Shift assistant PRO, Keyless Ride, DTC, DRL i, na kraju krajeva, suvremeni dizajn jer mora se priznati da je KS, bez obzira na svoje poerformanse, ipak izvana moralno zastario.
Jos nekoliko rijeci o tehnickim detaljima.
U poredjenju sa R1200GS i R1200RT unete su izmjene u ispusni trakt i kao rezultat imamo povecanu snagu i внесены изменения в конструкцию впускного тракта. В результате немного увеличились мощность и obrtni moment i donjem i srdnjem sektoru. Ovaj pogonski motor je i ranije znao da obraduje svojom elasticnoscu a sada je postao jos bolji i komforniji na niskim obrtajima tako da ce lagana voznja kroz moskovske prometne guzme biti zadaca i za one sa manje iskustva na motorima.
Sustav za upravljanje aktivnim vjesanjem i traction-control operisu sa podacima o stolu voznje, stanju ceste, brzini voznje, tekucem kutu naklona, kutnoj brzini i brzini i smjeru kretanja klipa amortizera i pri potrebi reaguje na izmjene stanja za 10 milisekundi. Ovo pocecama opci komfor voznje, sigurnost voznje i dozvoljava prolaz krivina vecom brzinom.
Interesantna novina je mogucnost da se postavi stil pokazivanja informacija na kontrolnu plocu. Dostupna su 3 stila sa 2 razna tipa brzinomjera i raznim kolicinama dopunskih informacija ili jednostavno sa krupnim brzinomjerom na cijelom ekranu. Po signalu od senzora koji prati osvjetljenost ekran sam moze da ukljuci inverzioni "nocni" rezim u kojem se svi svijetli elementi zamjenjuju tamnima da ne bi smetali vozacu.
Visina sjedenja zavisi od izbora sjedista i moze je mjenjati u intervalu od 760mm (ili 1720mm perimetar luka koja se obrazuje po unutrasnjem savu hlaca vozaca) sa niskim sjedistem koje ide kao opcija, do 840mm (1875 mm luk), u slucaju izbora visokog sportskog sjedista. Ukupno postoje opcije za 4 razna sjedista plus 2 varijanta putnickih. na ovaj nacin, tocnim izborom sjedista, ovoaj motor moze biti jednako udoban kako onima visine oko 170cm tako i divovima od 2m ili vise.
Meni, sa mojih 183cm je bilo komforno na standardnim sjedistima R1200R (790 mm) и R1200RS (820 mm).
Nestrpljivo cekam da se otopi ovaj snijeg pa da snimim neki dinamicniji video, no za sada samo ovako
https://www.youtube.com/watch?v=J7WYvIEdjEg
======================================================================================================
odmah da kazem da je vrlo moguce da ima nekih nedoumica ili gresaka posto sam ja skoro 20god van zemlje i malo me jebu tehnicki izrazi a bogami i ovi novouvedeni u hrvatski, ja sam od onih sa sijedom bradom.
======================================================================================================
R1200RS na prvi pogled.
Da krenem od razlika prema R1200R. Nema ih mnogo no one koje postoje veoma uticu na potpuno drugaciji osjecaj voznje ova dva motora. Osnovna razlika koja se odmah uocava su aerodinamicni elementi u stilu sport-touring. Odmah nakon toga primjecuju se clip-on elementi i vjetrobran koji je moguce regulisati po visini u 4 razlicita polozaja. Ono sto se najmanje primjeti - no nikako nije nevazno - je izmjenjena na 12mm baza cije je povecanje dostignuto na racun izmjene konstrukcije (u poredbi sa R1200R) donjeg dijela amortizera viljuske. Tocka fiksacije prednje osovine postavljena je nesto napred i u kombinaciji sa clip-on ruckama to daje nesto vecu stabilnost pri pravolinijskom kretanju no zahtjeva nesto vise napora prilikom aktivnog manevrisanja u gradskoj vozni.
U datom trenutku ovaj par (R1200R i R1200RS) skoro us vemu, osim u max.snazi i brzini, ima bolje performanse od para K1300S/K1300R i europski klijenti, koji aktivno razmisljaju o zamjeni svojih KS i KR motora sve cesce gledaju u stranu novih opozita.
Vec unaprijed vidim cijeli rijeku negodovanja vlasnika KS i KR motora no ako se stvarno zapitaju koliko cesto i dugo voze vise od 250kmh...? R1200R/RS koriste isti pogonski motor kao i R1200GS no prijenosni omjer je nesto duzi - 2,82 naprema 2,91 kod R1200GS. To znaci da je i max.brzina novih motorkotaca oko 240kmh. Da, brzine ce biti nesto krace i na utrkama sa semafora ce gubiti od KS-a no ova dva nova modela posjeduju hrpu i suvremenih elektronskih pomagala koji KS nikada nece posjedovati - Dynamic ESA, Shift assistant PRO, Keyless Ride, DTC, DRL i, na kraju krajeva, suvremeni dizajn jer mora se priznati da je KS, bez obzira na svoje poerformanse, ipak izvana moralno zastario.
Jos nekoliko rijeci o tehnickim detaljima.
U poredjenju sa R1200GS i R1200RT unete su izmjene u ispusni trakt i kao rezultat imamo povecanu snagu i внесены изменения в конструкцию впускного тракта. В результате немного увеличились мощность и obrtni moment i donjem i srdnjem sektoru. Ovaj pogonski motor je i ranije znao da obraduje svojom elasticnoscu a sada je postao jos bolji i komforniji na niskim obrtajima tako da ce lagana voznja kroz moskovske prometne guzme biti zadaca i za one sa manje iskustva na motorima.
Sustav za upravljanje aktivnim vjesanjem i traction-control operisu sa podacima o stolu voznje, stanju ceste, brzini voznje, tekucem kutu naklona, kutnoj brzini i brzini i smjeru kretanja klipa amortizera i pri potrebi reaguje na izmjene stanja za 10 milisekundi. Ovo pocecama opci komfor voznje, sigurnost voznje i dozvoljava prolaz krivina vecom brzinom.
Interesantna novina je mogucnost da se postavi stil pokazivanja informacija na kontrolnu plocu. Dostupna su 3 stila sa 2 razna tipa brzinomjera i raznim kolicinama dopunskih informacija ili jednostavno sa krupnim brzinomjerom na cijelom ekranu. Po signalu od senzora koji prati osvjetljenost ekran sam moze da ukljuci inverzioni "nocni" rezim u kojem se svi svijetli elementi zamjenjuju tamnima da ne bi smetali vozacu.
Visina sjedenja zavisi od izbora sjedista i moze je mjenjati u intervalu od 760mm (ili 1720mm perimetar luka koja se obrazuje po unutrasnjem savu hlaca vozaca) sa niskim sjedistem koje ide kao opcija, do 840mm (1875 mm luk), u slucaju izbora visokog sportskog sjedista. Ukupno postoje opcije za 4 razna sjedista plus 2 varijanta putnickih. na ovaj nacin, tocnim izborom sjedista, ovoaj motor moze biti jednako udoban kako onima visine oko 170cm tako i divovima od 2m ili vise.
Meni, sa mojih 183cm je bilo komforno na standardnim sjedistima R1200R (790 mm) и R1200RS (820 mm).
Nestrpljivo cekam da se otopi ovaj snijeg pa da snimim neki dinamicniji video, no za sada samo ovako
https://www.youtube.com/watch?v=J7WYvIEdjEg
======================================================================================================