lesli eldridž said:
u motulu više aditiva nego ulja........
ova druga slika se odnosi na odnos dva aditiva protiv habanja koji su u ulju, ne omjer aditiva i ulja.
a što se tiće o ulju ono što sam ja našao o razlici između fully sinthetic i 100% Sinthetic ulja je u tekstu:
- KAKO SE PRAVI ULJE?
Motorno ulje se u osnovi pravi od dva glavna elementa. Motorno ulje počinje sa „osnovnom sirovinom“ koja u suštini služi kao većinski dio ulja. Ona može biti napravljena ili od mineralnog ulja koje je rafinirano u upotrebljivo ulje, ili napravljeno od sintetičkih smjesa formuliranih u lubrikantnu tečnost sa jednakom viskoznošću kao i mineralno ulje.
Ova osnovna sirovina se zatim pojačava sa aditivima i deterđentima koji poboljšavaju mogućnosti motornog ulja od jednostavne lubrikacije do toga da mu omogućavaju prianjanje za površinu vašeg motora. Pri tome, kako ulje struji kroz vaš motor, ono ga također čisti i štiti od trošenja, oksidacije, korozije i nagomilavanja štetnog taloga i naslaga. Kombinirani, ova ulja i aditivi su napravljeni da djeluju na veoma visokim temperaturama i pritiscima koji se javljaju u vašem motoru, i variraju u viskoznosti (lakoća kojom se slobodno kreće) kako se vaš motor zagrijava.
Dok to sve zvuči prilično jednostavno, mnoge kompanije koje proizvode ulja dodaju zbunjujuće marketinške nazive u korist imena njihovog ulja, a koji NE PRUŽAJU stvarnu indikativnu sliku od čega se sastoji osnovno ulje. I ovdje leži izvor mnogih zabuna.
- PROBLEM SA „FULLY SINTETIČKIM“ ULJEM
Glavni problem sa uljima je taj što ne postoji efektivan propis o tome od čega se sastoji ulje, ili šta je potrebno ulju da bi bilo klasifikovano kao „Fully-Sintetičko“.
Činjenica je, u mnogo slučajeva, da su ulja za koja se tvrdi da su potpuno (fully) sintetička često napravljena visokim rafiniranjem (HYDROCRAKED) prerađenih ili mineralnih ulja da bi se postigao viši nivo čistoće od onoga koji bi inače bio dostignut. U drugim slučajevima, mogu se praviti korištenjem jednog postotka stvarnog sintetičkog ulja, ali još uvijek nisu u suštini 100% sintetička po bilo kojem osnovu. Ona bi još uvijek bila više prikladno polu-sintetička ulja.
U mnogo slučajeva, biti ćete prilično iznenađeni kada uvidite da ona zapravo uopće nisu potpuno sintetička ulja po prirodi, već samo po marketinškom imenu.
Takođe zbog većeg dijela baze od rafinisanog mineralnog ulja ova ulja ostavljaju dosta taloga na dijelovima motora.
- 100% SINTETIČKO ULJE
Da bi napravili ulja sa višom kvalitetom, kompanije koje proizvode visoko-kvalitetna ulja će u suštini PROIZVESTI MOLEKULE OD NULE, koje se zatim sintetiziraju i proizvode BEZ IKAKVIH MINERALNIH ULJA.
Na taj način učinjen je najveći napredak u proizvodnji automobilskih ulja, razvijene su nove smjese i molekule koje imaju mogućnosti veće lubrikacije, bolje zaštite i većeg otpora na pritisak. To također znači da kompanije mogu kontrolirati kvalitet svake kapi ulja u vašoj boci, nasuprot tome gdje se mora rafinirati kvalitet mineralnih bazičnih ulja.
I najbolji dio je da ne može doći do odudaranja od ovih 100% Sintetičko terminologije sa raskošnim marketinškim izrazima. Ako se tako zove, onda mora biti 100% Sintetičko po propisima.
Kada vidite oznaku 100% SYNTHETIC na boci, to znači da je SVAKA KAP ulja u vašoj boci sintetički porizvedena smjesa, pomiješana sa potpuno sintetičkim aditivima. GARANTOVANO.
__________________________________________________________
PREDNOSTI 100% SINTETIČKOG ulja naspram svih ostalih Fully sintetičkih ulja su:
- Smanjenjo trenje i habanje dijelova
- Smanjena buka i uglađeniji rad motora
- Bolje zaptivanje izmedju klipa i cilindra
- Smanjuje operativnu temperaturu motora pri radu na večim temperaturama
- Bolji efekat ćišćenja
- Bolje neutrališe kiseline
- Umanjuje koroziju
- Bolje hidraulične funkcije
- Stvara najmanje taloga na cijelom sistemu podmazivanja
Takođe prednosti sintetičkih maziva nad uljima od mineralnih baza su:
viša oksidacina stabilnost, više termička stabilnost, viši indeks viskoznosti, niža isparljivosti, niže tačke tečenja, više temperature paljenja, biodegradabilnosti, netoksičnosti, duži vijek u eksploataciji, odnosno manji troškovi održavanja.
Potrošnja motornog ulja ogleda se, u prvom redu, isparavanjem koje je mnogo manje kod sintetičkog (7% – 8%) nego kod ulja od mineralnih baza (13% – 15%). Osim toga, sintetičko ulje stvara manje taloga u motoru u odnosu na mineralno i na taj način motor ostaje čistiji i dugotrajniji
i 100% sintetička ulja kupljena bilo gdje na svijetu nose oznaku 100% synthetic, dok fully synthetic nikad ne mogu staviti oznaku 100% synthetic. Čak u Njemačkoj i Japanu ulja koja nisu 100% sintetička ne smiju imati ni oznaku fully synthetic jer to nisu nego nose drugačije oznake tipa HC-Tech, Super Synthetic formula i ostale zvučne nazive...
Takođe neka fully synthetic ulja u početku mogu pokazivati bolje rezultate naspram 100% sintetičkog ali daljem korištenjem to znatno opada baš radi baze ulja koja nije 100% sintetička nego sadrže u najboljem slučaju max 30% te 100% sintetičke baze da ih pojača