Smanjenje gripa s obzirom na temperaturu asfalta

spori_lori

New member
Pozz ljudi. Imam jedno pitanje a odnosi se na odnos gume i asfalta ovih dana! Dakle dali neko zna kak ovisi temp asfalta i grip gume. Do kad nema brige, kad stvar postaje nesigurna? Koja temp je vani jos ok da se moze voziti na noz? Uglavnom, pitanje se odnosi na ovaj vikend.. Plan je neka voznja do rijeke i mene zanima sta je dozvoljeno ak je vani oko 10-13 stupnjeva? Ak ima neko sa iskustvom u malo ostrijoj voznji po ovakvim uvjetima, ja sam jako zahvalan! (y)
 
A da pljuneš malo više info  :misli: npr. koji motor je u pitanju, koje gume imaš na motoru, kako se inače voziš  :wink:
 
KING RR said:
A da pljuneš malo više info  :misli: npr. koji motor je u pitanju, koje gume imaš na motoru, kako se inače voziš  :wink:
sportec m5, ktm 990 sm. Mapa, skracen prijenos, wingsi. A glede voznje brijem da sam ok. Legnem na oba fuzica skoro svaki na rijeckoj. Sloneka na rubu gume nema vise :D
 
Odlična guma, odličan motor, samo po plinu  (y) ako drži na prvu držaće i dalje, prati samo propisani pritisak i to je to  :wink:
 
KING RR said:
Odlična guma, odličan motor, samo po plinu  (y) ako drži na prvu držaće i dalje, prati samo propisani pritisak i to je to  :wink:
das kakav savjet po pitanju toga? Gume su 180 i 120
 
Evo ti citat od bimba pa čitaj šta te zanima  (y)


bimba said:
Mogu kazati sljedeće. Za razliku od ostali proizvođaća koji igraju na kartu više smjesa gazećeg sloja, Metzeler modelom M5 ide kao i Continental kod zadnjih modela sa tehnologijom izrdae karkase sa različitim zonama naprezanja. Ukratko, uloga karkase kao kostura ili nosivog dijela gume, ima veliku ulogu , odnosno kada su performanse u pitanju istu kao i smjesa gazečeg sloja. O njoj ovisi stabilnost pri velikim brzinama, preciznost i upravljivost, grijanje gume,  i ukoliko gledamo kroz velićinu kontaktne površine sami grip gume. Kod ostalih guma, proizvođaći karkasu naprežu na određenu vrijednost za koju smatraju da je dobar kompromis i koja obuhvaća sve gore navedene parametre. Da bi bilo jasnije , radi se o sljedećem. Da bi guma imala stabilnost pri velikm brzinama, treba što čvršću i jaču karkasu. Da bi guma imala idealan grip, treba imati "labavu" karkasu da bi se ostvarila što veća kontaktna površina. Isto tako , karkasa je napravljena od platana, a svako platno je u stvari puno tankih čelićnih niti utopljenih u jednu vrst gume. Kada je karkasa napregnuta, niti manje titraju, proizvode manje trenja , manje topline, i guma se slabije grije, manji grip , manja potrošnja. Labavija karkasa, znaći više hoda u nitima, više trenja, više topline, guma se više grije, a samim time se povećava grip ali i povećava potrošnja.

U Metzeleru su napravili jednostavnu stvar, a to je da M5 ima kad je u pitanju karkasa, tri različite zone " napregnutosti " da bi se na taj naćin omogućilo da karkasa, a samim time i performanse,  u svim režimima upotrebe ( auto put, izlasci iz zavoja, koćenje, grip u zavoju itd ), funkcioniraju idealno.

Po meni, koliko znam o gumama, trebalo bi funkcinirati, na način da se u jednoj gumi dobije kada su performanse , do sada nespojivo, ali treba pričekati. (y)

Mogu ti kazati da vjerujem da sa M5 nečeš pogriješiti, ali ti ne mogu tvrditi ništa kada je u pitanju potrošnja za sada.


A evo i link  http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,95894.0.html
 
Mislio sam na pritisak u gumama. Kak se pumpaju kad je vani zima? Vjerujem da se manje griju a opet mozda bolje da su mekse valjda??? Ne znam nabadam
 
Gume-ljetne ti drže do temperature asfalta 8 celziusa a ispod toga više ne :palacdolje:
 
spori_lori said:
Mislio sam na pritisak u gumama. Kak se pumpaju kad je vani zima? Vjerujem da se manje griju a opet mozda bolje da su mekse valjda??? Ne znam nabadam

Nisam vozio na M5 tako da neznam, lavado ju hvali na sva zvona, kaže da je dosad prešo 5 soma i još će ohoho, ovu sezonu sam spalio dva seta BT016 prednja 2.5 zadnja 2.9 mjerenje na hladno, kako je držala prvog dana tako i zadnjeg  (y)

Za slijedeću sezonu vjerojatno sam na rosso corsa i isti pritisak će bit  (y)
 
jaki said:
Gume-ljetne ti drže do temperature asfalta 8 celziusa a ispod toga više ne :palacdolje:
odlicna informacija. Hvala. Javim jel istina (y)
 
KING RR said:
Nisam vozio na M5 tako da neznam, lavado ju hvali na sva zvona, kaže da je dosad prešo 5 soma i još će ohoho, ovu sezonu sam spalio dva seta BT016 prednja 2.5 zadnja 2.9 mjerenje na hladno, kako je držala prvog dana tako i zadnjeg  (y)

Za slijedeću sezonu vjerojatno sam na rosso corsa i isti pritisak će bit  (y)
imao sam BT-016 i držale su do zadnjega dana osim na pisti kad su otišle u k...c
 
jaki said:
imao sam BT-016 i držale su do zadnjega dana osim na pisti kad su otišle u k...c

Je, troše se na očigled  :? dva seta jedva 9 soma km  :x al sigurnih 9 soma  :wink: (y)
 
KING RR said:
Je, troše se na očigled  :? dva seta jedva 9 soma km  :x al sigurnih 9 soma  :wink: (y)
jedva 4000km...grobnik 5 krugova i nisam se smio uopće naginjati raspale se..
 
jaki said:
jedva 4000km...grobnik 5 krugova i nisam se smio uopće naginjati raspale se..

Prednja na 4.5 soma samo po cesti  :wink: na zadnjoj su žice izašle van  :LOL:


hpim1483i.jpg
 
jaki said:
si ju bar zapalio

Ma nema se šta spalit, žice ispale van  :LOL:

Nadam se za sljedeću sezonu da će se rosso corsa pokazat puno boljima  :misli: svi hvale i kažu da je 30% trajnija nego BT016  :wink: a vidjet ćemo  (y)

Tebi je kvaka kod BT016 što imaš jako težak motor, a one su sam po sebi jako male šare, čudo da su ti i toliko izdržale  :misli:
 
KING RR said:
Ma nema se šta spalit, žice ispale van  :LOL:

Nadam se za sljedeću sezonu da će se rosso corsa pokazat puno boljima  :misli: svi hvale i kažu da je 30% trajnija nego BT016  :wink: a vidjet ćemo  (y)

Tebi je kvaka kod BT016 što imaš jako težak motor, a one su sam po sebi jako male šare, čudo da su ti i toliko izdržale  :misli:
zato je sad bt023 gore i sve 5..malo više im treba da se ugriju ali drže strava a i puno manje se troše
 
jaki said:
zato je sad bt023 gore i sve 5..malo više im treba da se ugriju ali drže strava a i puno manje se troše

023 je turing guma  (y) pajdo na gixera stavio da uštedi koju kunu, ja mu reko odma da će popušit kitu, ma katastrofa, nemoš ju zagrijat da se jebeš, džaba mu snage kad nema kila  :palacdolje:

ZZR je težak i njemu pašu, recimo vozio sam jednog ZZR-a sa mišelin pilot road 2CT isto turing guma, ma prva liga, težak je i brzo ju zagrije  (y)