"stara skola" vs "nova skola"...citaj "skupa skola" vs "jeftina skola"...sto srce voli?

Ja mislim da je to sve individualno. Meni osobno stari motori izgledaju ljepše nego noviji. Bili su veći i komodniji od današnjih koji su rađeni za vozače do 160cm visine (R-ovi i nakedi jelte). Što se opreme na istima tiče mislim da svatko tko kaže da mu je draži motor bez novih sigurnosnih dodataka pomalo blesav. Cool i macho faktor brzo izduše kad se lijepo polomiš negdje a nekakav ABS, TC ili nešto te moglo spasiti. Tko je naučio voziti na starom drlogu s nikakvim kočnicama i ovjesom vjerojatno mu neće nikad zatrebati ništa od toga (vozim motore s ABS-om unatrag 15g i nikad mi se ABS nije aktivirao osim kad sam ga testirao na parkingu) ali u onoj jednoj situaciji možda spasi život ili u najbolju ruku novčanik (padao zbog proklizavanja prednje, da nebi bilo da sam se naučen rodio, nisam :) ).

Što se tiče nesigurnosih "fičura" s godinama starosti valjda dolazi i ta neka doza komoda koju je lijepo imati (opet moje osobno mišljenje). Primjer, u rijetkim slučajevima kad se vozim autoputem lijepo mi je malo odmoriti i upaliti tempomat, na dugmić podignuti vizir da me ne nosi pri većim brzinama, zimi upaliti grijanje ručki i sjedala, kad naletim na par kilometara makadama i rupave albanske ceste na klik-klik omekšati ovjes da to lijepo upije. Ne kažem da se bez toga ne može (veliku većinu kilometara u svom stažu sam prešao bez ičega) ali da je lijepo jeste. Dok nisam probao nisam znao da mi treba rekao bi moj kolega :)

Ovi što kažu da vole šarafiti i da to ne možeš na novim motorima su u pravu. Ali ja nisam tip koji želi više šarafiti prvenstveno jer nemam gdje a drugo jer mi se ne krive više leđa od nošenja 2 kile ulja i seta alata u ruksaku kad negdje putujem ili mijenjanja filtera goriva svako 2 točenja jer ga začepi hrđa iz rezervara :D :D

Možda sam samo postao razmažen sintizajzerom :D

P.S. opet se vraćamo na onu da je nemoguće imati samo jedan motor. Iz svake ere po jedan možda...
 
od starih motora volio bih imati samo par "clasic british cafe racer" :mrgreen:

inače, iako volim pogledati bilo koji stariji motor, kad je u super stanju i još se vozi, (y)
ne vuče me toliko nostalgija - samo novo :D
 
od starih motora volio bih imati samo par "clasic british cafe racer" :mrgreen:

inače, iako volim pogledati bilo koji stariji motor, kad je u super stanju i još se vozi, (y)
ne vuče me toliko nostalgija - samo novo :D

Meni je ovo definicija savršenog motora.

2006_ducati_sport-classic_azb_1179-65000.jpg
 
na svom motoru imam sve od elektronike kaj more imat moderan motor, a sve je postavljeno na minimalnu intervenciju (zlu ne trebalo), dakle jako blizu RAW motoru.
ono kaj je interesantno, ne "preštelavam" TC, ABS i ostale postavke, tj. namjestil sam si sve jednom na početku i tjt,
ovjes, isto tak poštelan odma u početku, jel dobro ili nije, ne znam, ali meni paše :mrgreen:

zaključak;
ne odbijam ništ od novih tehnologija i dapače, vrlo rado bi još i elektronski podesiv ovjes na motoru, sve su to nijanse, ali neke stvari elektronika tolko boljima čini, ili bar sama opcija da si kolko tolko nkj od parametara moreš prolagodit puno znači, kom' pravo kom' krivo (y)
a sad da si svaki dan preslagujem na novo, to ne, to živcira i smara i ne znam ko to uopće radi (osim ekipa sa staze)...

a ekipa kaj govori da su to gluposti (sva ta moderna pomagala), ili ne zna kaj priča ili nije probala, ko da za sic na mercedesu kažeš, pa to je katastrofa, 10 tipki ima za namjestit, kaj će mi to...
možda da, ali jednom namjestiš i dobiš za sebe najudobniji mogući položaj, to je to! bar imaš opciju prilagodit individualno za sebe

a kaj se old schoola tiče, vrlo rado bi udomil MC22🏍️
 
  • Like
Reactions: 3alfa3 and t0malito
a ekipa kaj govori da su to gluposti (sva ta moderna pomagala), ili ne zna kaj priča ili nije probala, ko da za sic na mercedesu kažeš, pa to je katastrofa, 10 tipki ima za namjestit, kaj će mi to...
Ima puno ljudi koji će radije uzeti stari Mercedes kojem sjedala idi u dva smjera i punjena su konjskom dlakom nego novu S klasu i otići na put.
Ako ocjenjuješ guzicom i leđima, da, novije je vrlo vjerojatno bolje, ali budući da smo ljudi, što je bolje i lošije je individualno.

To je kao da ja kažem da ti nisi probao R129 i da naravno da ti misliš da je bolje imati autopilot i 2 ekrana jer ne znaš kako je imati V12 bez ekrana i bez pomagača raznih. Skroz individualno.
 
Ima puno ljudi koji će radije uzeti stari Mercedes kojem sjedala idi u dva smjera i punjena su konjskom dlakom nego novu S klasu i otići na put.
Ako ocjenjuješ guzicom i leđima, da, novije je vrlo vjerojatno bolje, ali budući da smo ljudi, što je bolje i lošije je individualno.

To je kao da ja kažem da ti nisi probao R129 i da naravno da ti misliš da je bolje imati autopilot i 2 ekrana jer ne znaš kako je imati V12 bez ekrana i bez pomagača raznih. Skroz individualno.
A pro pro Merca, frend ima S klasu 250k eura auto mrak, 4w steering, pametna, priča prepoznaje, masira, hladi itd, već je bila par puta na opozivu. Auto je mrak daleko od svega
Pred koji mjesec drugi frend krenuli na more po W124 3.0T 1990 pali vozi na satu 500k ko zna koliko zapravo, sjedala ko fotelje vozim to put Zg i mislim si 30 godina stara lađa a ništa joj ne fali, udobna pouzdana, vozi bolje nego neka novija auta i nikakve brige, puta nisam osjetio, odradio magistralu došli u ZG bez ikakve muke ili umora. Bez ABS-a TC-a čega sve i mislim si kako bi uživao s takvim auto da je unutra kakav 6ak s kraja proizvodnje
 

Attachments

  • IMG-20231017-WA0010.jpeg
    IMG-20231017-WA0010.jpeg
    1.6 MB · Views: 0
Tema je „sto srce voli“, koliko vidim. Razumijem da su noviji motori prakticniji i sigurniji, vjerojatno i udobniji sa svim tim gadgetima, mega ovjesima i cime vec, ali cisto sumnjam da ikome tu srce brze zakuca od novog R1300GS, tj. ne zakuca brze kad vidi recimo jednu CB1300 ili nesto slicno. Mozda ovim novim generacijama koje kupe motor za instagram, ali takvi su tu na forumu rijetki.
Auti su druga prica, barem meni. Meni auto mora biti udoban, relativno luksuzan unutra i mora imati sve moguce smislene sigurnosne sustave, jer mi je auto prevozno sredstvo u kojem vozim obitelj. Motor mora biti veliki, lijep, bez puno plastike, imati puno kubika, biti glasan i po mogucnosti imati veliku okruglu lampu naprijed. Ako ima ABS, dobro je, ako ne onda ne. Ostalo mi ne treba. Skuter recimo moze imati i te tablete i te alien farove, ali i skuter je prevozno sredstvo bez emocije. Kod motora je bitna emocija.
 
A pro pro Merca, frend ima S klasu 250k eura auto mrak, 4w steering, pametna, priča prepoznaje, masira, hladi itd, već je bila par puta na opozivu. Auto je mrak daleko od svega
Pred koji mjesec drugi frend krenuli na more po W124 3.0T 1990 pali vozi na satu 500k ko zna koliko zapravo, sjedala ko fotelje vozim to put Zg i mislim si 30 godina stara lađa a ništa joj ne fali, udobna pouzdana, vozi bolje nego neka novija auta i nikakve brige, puta nisam osjetio, odradio magistralu došli u ZG bez ikakve muke ili umora. Bez ABS-a TC-a čega sve i mislim si kako bi uživao s takvim auto da je unutra kakav 6ak s kraja proizvodnje
frendova W201 nagurala preko 1300000 km, fantastičan auto, a sad je na otpadu nažalost, iziskivala je previše ulaganja, ali suma sumarum, zlatno doba Mercedesa...
Ima puno ljudi koji će radije uzeti stari Mercedes kojem sjedala idi u dva smjera i punjena su konjskom dlakom nego novu S klasu i otići na put.
Ako ocjenjuješ guzicom i leđima, da, novije je vrlo vjerojatno bolje, ali budući da smo ljudi, što je bolje i lošije je individualno.

To je kao da ja kažem da ti nisi probao R129 i da naravno da ti misliš da je bolje imati autopilot i 2 ekrana jer ne znaš kako je imati V12 bez ekrana i bez pomagača raznih. Skroz individualno.
nitko ne kaže da R129 ili recimo F40 nisu top još uvijek, ali tu izlazimo iz neke sfere prosječnog korisnika... svako vrijeme ima određene flagshipove, ali to nažalost 98% korisnika nema priliku iskusit/probat i mislim da nije predmet rasprave u ovoj konkretnoj temi
 
  • Like
Reactions: Švabo
ja sam nekada davno slinio na boldorke i Z1300, jer sam uglavnom to viđao u svom gradu, :D

a zanimljivo: ima ih još u super stanju i danas :cool: (kod starije ekipe) i iako mi srce zaigra kad ih vidim,
valjda; jer tada ih nije svatko mogao kupiti i ako je imao love, jer prvo si trebao naći način za kako nabaviti, :mrgreen:
svejedno ih ne bih kupio danas :)
 
  • Like
Reactions: baxy
Kupio bih sve stare motore za kojima sam slinio kao mulac pocetkom 90ih da ih imam gdje drzat. Neupitno. Bih li se s njima uputio na put? Ne. Do 100km na kavu za gust i to je to :)
 
ja ne smijem ni napisati što bih sve kupio kad su stari motori u pitanju i kad bi dobio na lutriji,
bojim se kako bi se već mogli prodati. a i sreća pa me Jay Leno ne prati :mrgreen:

:unsure: garaža bi onda bila najmanji problem,
samo bi ih gledao i držao kao urnu s pepelom od Emmanuelle na polici,
uopće ih ne bi vozio :mrgreen:
 
nitko ne kaže da R129 ili recimo F40 nisu top još uvijek, ali tu izlazimo iz neke sfere prosječnog korisnika...
Pa i meca kojoj se sjedalo podešva u 20 smjerova je isto van domene prosječnog korisnika, isto kao i motori koji imaju električni ovjes, gps, sustave pomoći i slično.

Eno ona Calibra iz druge teme, to je dohvatljivo prosječnom korisniku. Nova turbo Astra će biti tiša, udobnija, brža, sigurnija od 8v Calibre, ali onaj tko bira kalibru ima druge vrijednosti.
Tako i motori, ne može se reći da su noviji bolji ili da samo oni koji nisu probali mogu reći da su nepotrebni, stvar je osobne preference.
 
ja ne smijem ni napisati što bih sve kupio kad su stari motori u pitanju i kad bi dobio na lutriji,
bojim se kako bi se već mogli prodati. a i sreća pa me Jay Leno ne prati :mrgreen:

:unsure: garaža bi onda bila najmanji problem,
samo bi ih gledao i držao kao urnu s pepelom od Emmanuelle na polici,
uopće ih ne bi vozio :mrgreen:
Imamo isto mišljenje :ROFLMAO: Koliko god da sam Kawasakijev sektaš, što se tiče starih motora da imam mogućnosti pokupovao bi brdo toga. Od svake marke, svakog modela bi se našlo ponešto što mi se sviđa definitivno. Čak sam prije znao iz dosade (u noćnoj smjeni) uzet papir i kemijsku i složio bi si listu motora šta bi kupio kad bi imao love viška za takve egzibicije, pa sam shvatio na kraju da bi bilo i teško naći toliko veliko zemljište za toliko veliku garažu ili ti ga par hangara. :ROFLMAO: Da se razumijemo našlo bi se i novih motora na listi definitivno.
 
  • Like
Reactions: DADO+
Kad voziš 40 godina onda znaš da si zagrizao na prvu ljubav i da si za to.. mozak ti jednostavno funkcionira na svaki zvuk motora, jednostavno se moraš okrenut i pogledat što prolazi... to je ono šta ti srce voli !!!
Ima starih motora koji su jednostavno nenadjebivi ali novi su tehnološki daleko ispred, nekad mi bio gušt šrafat, danas mi ne pada napamet ..jbg sve u svoje vrijeme ;)
 
Stari motori su bili novi kad sam odrastao (a normalno ima i onih koji su i tada bili stari :mrgreen:) i sjećam se osjećaja koje sam imao kad sam u kvartu od 1977e pa nadalje kroz osnovnu i kasnije srednju školu gledao Fourke, Boldorke, Zeove, GSXe, XSove, pa VF, VFR, FZ, GPZ 900 R, GPX i tako to kako je naletavalo s godinama kod ekipe koje je živjela kod placa u Prečkom (dvojca od njih troje još su živi, a jedan se još vozi na XJR 1300), a i kod starog Viktora Bolšeca su dolazili. Znalo se petkom ili subotom skupiti i do 15tak motora kad su kretali nekud na đir. Normalno da rikneš na tako nešto kad si klinac, a voliš vozilice. Kak veli Baxy na svaki sam se zvuk okretao:mrgreen::mrgreen::mrgreen:. A tek kad sam prvi puta provozao Automatic, pa APN, pa MZ, a GSX 1100 (prvi japanac koji sam vozio) a jooooj. Okrećem se i dan danas i gledam ih sa još više ljubavi, jer i sam ih vozim. Kad probaš nakačiš se i gotovo. Niš te više ne skida s motora ni lomovi ni ogrebotine ni materijalna šteta. Doduše ima i takvih koji odustanu kad se prvi puta uplaše ili padnu, no za takve je i bolje da odustanu, jer očito nisu za 2 kotača. I volim ih sve! Normalno imam svoje favorite ko i svaki od nas, ali draži su mi stariji. Ne samo radi nostalgije, nego i dizajna. Rijetko koji novi motor mi se dopadne (oni retro su mi normalno O.K.), ali novi nakedi i eRovi, tureri . . . da skratim transformersi, sve mi nekak nije to to ako gledam dizajn. Danas je normalno i to da su napucani tehnologijom i ne kažem da je to loše. Štoviše mislim da je korisno, ali da li je to sve baš potrebno da bi se uživalo u vožnji? Mislim da nije. Meni je jednako veselje sjesti na APN i MZ i na novog Ra. Volim se voziti i to je to. Ono što nova tehnologija radi, a meni se ne dopada (iako je korisno u nekim situacijama) je da vozač više nije toliko povezan sa strojem i ne osjeća ga kao što je to bilo nekad (bilo da se radi o motoru ili autu), Nema tu frke kad prokliže, kad dođe do sranja pa treba stati, a imaš pakne i još svašta nešto. Danas to sve regulira elektonika i jednostavno novi naraštaji nemreju doživjeti neke stvari i naučiti nešto iz svojih grešaka (ako prežive). Krajem prošle godine naletio sam na statistike o tome koji motoristi najviše ginu. Dakle bez obzira na starosnu dob, ginu oni koji imaju 3 do 5 godina iskustva vožnje na motorima. Što je razlog? To da su gotovo svi pokupovali motore koji imaju sve protiv svega (ABS, ABS za zavoje, TC, Wheelie control itd, isl) i onda nakon par godina misle da sve znaju i ohrabre se i opuste, a protiv fizike se NE MOŽE da je neznam kakva asistencija u điru. Glava, ruka, srce, iskustvo i sreća još su uvijek najbitniji za vožnju motora ak se mene pita. Ima još jedna stvar koja mi neda mira kod novih motora, a to je pouzdanost i mogućnost kavarova, te njihovih popravaka. Npr: kod MZa i BMWa koje sam imao dosta stvari sam mogao rješiti sam ako mi se nešto pokvarilo na putu. Kod Xeva već puno manje. A sad kod nove Africe sumnjam u mogućnost nalaženja nekog makar privremenog rješenja da do negdje dođeš pa otkloniš kvar ako do njega dođe. To je i razlog zašto sam uzeo verziju sa najmanje moguće pizdarija po njoj, iako i ona ima 6 modova vožnje. Čudi se prodavač i pita: "Nećete ni quickshifter?" Velim ja njemu:" Što manje pizdarija manja mogućnost za kvar i jeftiniji popravak." Iskreno najradije bi da nema ni tih modova, ali što je tu je. Jednostavno više nema novih motora bez elektronskih čuda. No obzirom da je motor novi i još ga ne poznajem dovoljno, kad pada kiša stavim ga na pripadajući mod. Ostale sam si prilagodio koliko se koji može. Kad je već tu zašto ne koristiti.
 
A pro pro Merca, frend ima S klasu 250k eura auto mrak, 4w steering, pametna, priča prepoznaje, masira, hladi itd, već je bila par puta na opozivu. Auto je mrak daleko od svega
Pred koji mjesec drugi frend krenuli na more po W124 3.0T 1990 pali vozi na satu 500k ko zna koliko zapravo, sjedala ko fotelje vozim to put Zg i mislim si 30 godina stara lađa a ništa joj ne fali, udobna pouzdana, vozi bolje nego neka novija auta i nikakve brige, puta nisam osjetio, odradio magistralu došli u ZG bez ikakve muke ili umora. Bez ABS-a TC-a čega sve i mislim si kako bi uživao s takvim auto da je unutra kakav 6ak s kraja proizvodnje
I jos u fusu mozes radit za kakvo pogrebno poduzece 👍
 
  • Haha
Reactions: prpa and Švabo
Prodajem motocikle nekoliko godina profesionalno,pišem i radim testove motocikala za nekoliko portala i osobno sam imao svojih 25 motocikala u vlasništvu...nažalost...kad bih mogao imao bi desetak odjednom motora od najstarijeg do najnovijeg...slažem se da poneka tehnologija nije potrebna prosječnom vozaću motora ali sustavi kao ABS,TSC control,quick&bliper,cruise control,led svijetla mogu povečati i poboljšati kvalitetu i sigurnost vožnje.Govorim o prosječnom vozaću motocikla po cesti a ne profesionalcu sa ugašenim svim sustavima na stazi.Stariji motocikli imaju dušu i onaj poznati miris po benzinu kad se upale koji nas je i sve navukao na njih.Imao sam kawu zzr1400 i hayabusu gen2 bez ikakvih sustava i elektronskih pomagala ali sam bio svjestan što to znači na hladnom,mokrom vremenu ili oštrijoj vožnji...sva sreća da su ti motori dovoljno teški i dugački da sva proklizavanja više manje prođu bez problema.Najviše problema,barem kod zzr1400 su bila koćenja kod niskih brzina,,,recimo rotor ili gradska vožnja gdje su jake kočnice znale naglo uhvatiti i zablokirati prednji kotač...izgled starijih i novijih motocikala nebi previše komentirao jer se o ukusima ne raspravlja jedino moram priznati da mi full led ekrani kao tableti sa tim svim info.i brojevima koji se neprestano mjenjaju nikako ne odgovara( valjda moje godine)...info koji bi trebao imati i bilo bi poželjno su pokazivač goriva,pokazivač okretaja,trenutna brzina,temp.ulja i naravno...ler lampica...uz to vanjska temp. i spremni za poljetanje...naravno...brzina i okretaji stare dobre analogne čukice...upravo zbog toga svega je i moj izbor kupnje potpuno novog motocikla počeo i završio samo ne jednome...hayabusa ge3...provjerena stara dobra podloga,update elektronskih pomagala,kombinacija čukica i ekrana...uz sva ta pomagala koje ima jesam li brži na cesti i bolji vozač....ne...samo sam sigurniji a to je najvažnije...barem meni...