Village
Well-known member
Sve se manje i manje vozimo – statistika vani i kod nas
Njemački ured za statistiku objavio je da se prosječan njemački motociklist vozi sve manje i manje iz godinu u godinu, i da taj trend ne jenjava. Čak i u redakciji Motorrada su se nadali da je prosječna kilometraža koju godišnje pod kotače stavi njemački motociklist cca 5000 km, no na kraju je ispalo da je ta brojka u 2020. godini spala na – recimo mizernih – 2.172 kilometra u godini. To je rezultat već dugogodišnjih trendova pada, jer je prosjek davne 2012.-e bio cca 3.000 km, da bi 2017.-e pao na 2.300, a zatim tijekom 2018.-e i 2019.-e na samo 2.200 kilometara godišnje. Sve je više i oldtimera i youngtimera koji uglavnom stoje po garažama odjavljeni, a svakih nekoliko mjeseci ili godina se na kratko registriraju da se provozaju.
U cijeloj priči njemačkog prometnog ureda zbrajaju se motocikli sa 125 ccm i snage do 15 KS sa «pravim» motociklima, a to su oni koji nose prave bijele registarske pločice sa plaketom, za razliku od 50-kubikaša koji imaju samo pločice osiguranja. U Njemačkoj ima ukupno preko 4,62 milijuna motocikala preko 50 ccm, koji su podijeljeni na cca 950.000 onih sa 125 ccm i 3,7 milijuna "pravih" motocikala.
Slične podjele vrijede i kod automobila, koji prosječno godišnje prelaze 13.323 kilometra, no taj prosjek grade dizelaši sa 19.630 kilometara prosjeka i benzinci sa 9.571 km prosječno godišnje.
Jasno je da je statistiku motocikala i njihovog korištenja jako teško napraviti jer su motocikli specifični: ima dosta vlasnika koji imaju po više motocikala, pa oni osobno rade više kilometara godišnje, ali zato stvaraju loš prosjek po motociklu. Tu su i evidencije prijava motocikala i automobila koje se više ne rade dva puta godišnje, već se računa samo onaj zimski datum, 01. siječnja i stanje prijavljenih tada u računalu. Jasno je da je tada u to vrijeme puno motocikala odjavljeno i potpadaju pod sezonske registarske tablice.
Uglavnom, statistika je točan zbroj netočnih podataka. Dodajmo tome osobna tumačenja rezultata, i jasno je da je zaključak – kakav god bio – istodobno i točan i netočan. Kako kome paše.
Što na tu njihovu statistiku godišnjih kilometraža imamo mi reći, kako stvari kod nas stoje?
Njemački ured za statistiku objavio je da se prosječan njemački motociklist vozi sve manje i manje iz godinu u godinu, i da taj trend ne jenjava. Čak i u redakciji Motorrada su se nadali da je prosječna kilometraža koju godišnje pod kotače stavi njemački motociklist cca 5000 km, no na kraju je ispalo da je ta brojka u 2020. godini spala na – recimo mizernih – 2.172 kilometra u godini. To je rezultat već dugogodišnjih trendova pada, jer je prosjek davne 2012.-e bio cca 3.000 km, da bi 2017.-e pao na 2.300, a zatim tijekom 2018.-e i 2019.-e na samo 2.200 kilometara godišnje. Sve je više i oldtimera i youngtimera koji uglavnom stoje po garažama odjavljeni, a svakih nekoliko mjeseci ili godina se na kratko registriraju da se provozaju.
U cijeloj priči njemačkog prometnog ureda zbrajaju se motocikli sa 125 ccm i snage do 15 KS sa «pravim» motociklima, a to su oni koji nose prave bijele registarske pločice sa plaketom, za razliku od 50-kubikaša koji imaju samo pločice osiguranja. U Njemačkoj ima ukupno preko 4,62 milijuna motocikala preko 50 ccm, koji su podijeljeni na cca 950.000 onih sa 125 ccm i 3,7 milijuna "pravih" motocikala.
Slične podjele vrijede i kod automobila, koji prosječno godišnje prelaze 13.323 kilometra, no taj prosjek grade dizelaši sa 19.630 kilometara prosjeka i benzinci sa 9.571 km prosječno godišnje.
Jasno je da je statistiku motocikala i njihovog korištenja jako teško napraviti jer su motocikli specifični: ima dosta vlasnika koji imaju po više motocikala, pa oni osobno rade više kilometara godišnje, ali zato stvaraju loš prosjek po motociklu. Tu su i evidencije prijava motocikala i automobila koje se više ne rade dva puta godišnje, već se računa samo onaj zimski datum, 01. siječnja i stanje prijavljenih tada u računalu. Jasno je da je tada u to vrijeme puno motocikala odjavljeno i potpadaju pod sezonske registarske tablice.
Uglavnom, statistika je točan zbroj netočnih podataka. Dodajmo tome osobna tumačenja rezultata, i jasno je da je zaključak – kakav god bio – istodobno i točan i netočan. Kako kome paše.
Jahresfahrleistung sinkt weiter: Nur noch 2.172 Kilometer pro Jahr auf dem Motorrad
Motorradfahrer in Deutschland fahren durchschnittlich immer weniger. Nur noch 2.172 Kilometer pro Jahr.
www.motorradonline.de
Što na tu njihovu statistiku godišnjih kilometraža imamo mi reći, kako stvari kod nas stoje?