ŠVICARSKA 2017

U blizini su golf tereni sa savršeno pokošenom travom.

 

Attachments

  • 60.jpg
    60.jpg
    348.6 KB · Views: 131
  • 61.jpg
    61.jpg
    381.2 KB · Views: 173
Smještaj u kojem smo spavali zove se Cassa Nual ( https://goo.gl/maps/FDvkHkVa4f42 ). Nakon oduševljenja prirodom, slijedilo je razočaranje smještajem. Ispostavilo se da se radi objektu tipa planinarskog doma sa višekrevetnim sobama. Sreća pa nije bila gužva pa smo dobili četverokrevetnu sobu u kojoj smo bili sami. Tuševi i sanitarni čvor su zajednički. Sve uredno i čisto. Na kraju to nije ispalo tako loše.

Dan 3.
Danas ustajemo nešto kasnije i krećemo oko 9:00. Temperatura je savršena za vožnju, 18 °C. U planu obilazak više planinskih prevoja i jedan glečer, odnosno :
- Oberalp
- Furka
- Grimsel
- Susten
- Rhone glacier
- Teufelsbrücke
- Novena / Nufenen
- Gothard

Oberalp pass ( https://goo.gl/maps/wVtfeKBD9oM2 ) je blizu našeg smještaja tako da za nekih 30 minuta stižemo na vrh. Subota je pa je promet gušći.


 

Attachments

  • 63.jpg
    63.jpg
    326.4 KB · Views: 130
  • 64.jpg
    64.jpg
    267.4 KB · Views: 129
  • 65.jpg
    65.jpg
    458 KB · Views: 193
  • 66.jpg
    66.jpg
    493.1 KB · Views: 194
  • 67.jpg
    67.jpg
    467.9 KB · Views: 184
Na vrhu pass nalazi se jezero Oberalpsee koje se koristi za vodoopskrbu. Cesta je dobra sa dosta serpentina i zavoja, ali ne pretjerano zahtjevna.

 

Attachments

  • 64.jpg
    64.jpg
    267.4 KB · Views: 117
Ulazimo u Andermatt, administrativno središte kantona Uri. Nalazi se u dolini Usern na 1444 mnm, na sjecištu najvećih europskih planinskih lanaca točnije njih četiri: St. Gotthard, Grimsel, Susten i Oberalp masiva. Gradić je uređen u autohtonom švicarskom stilu, s prekrasnim drvenim kućama, restoranima, dućanima i službenim objektima i sukladno tome sve je alpski dekorirano u idiličnoj atmosferi.

 

Attachments

  • 69.jpg
    69.jpg
    269.3 KB · Views: 178
  • 70.jpg
    70.jpg
    281 KB · Views: 237
  • 71.jpg
    71.jpg
    327.8 KB · Views: 228
Nastavljamo uspon prema Furka pass-u ( https://goo.gl/maps/KLbiXoQbqsS2 ). Nalazi se na nadmorskoj visini od 2436 metara i spaja Gletsch i Valais sa Realpom.

 

Attachments

  • 76.jpg
    76.jpg
    520.4 KB · Views: 124
  • 75.jpg
    75.jpg
    483.1 KB · Views: 155
  • 74.jpg
    74.jpg
    242.1 KB · Views: 127
  • 73.jpg
    73.jpg
    465.4 KB · Views: 123
  • 72.jpg
    72.jpg
    377.6 KB · Views: 131
Na njemu su snimane scene iz filma Goldfinger o James Bondu.

 

Attachments

  • 77.jpg
    77.jpg
    108.5 KB · Views: 199
  • 78.jpg
    78.jpg
    98.6 KB · Views: 167
Nakon kraćeg odmora nastavljamo prema Grimsel pass-u ( https://goo.gl/maps/J6EkLs2LGBp ). Nalazi se na 2164 mnm. Cesta koja prelazi preko prevoja dugačka je 38 km i povezuje Gletsch i Meiringen i jedina je cestovna veza između kantona Bern i Valais.

 

Attachments

  • 81.jpg
    81.jpg
    623.9 KB · Views: 220
  • 82.jpg
    82.jpg
    535.8 KB · Views: 136
  • 83.jpg
    83.jpg
    302 KB · Views: 134
  • 84.jpg
    84.jpg
    594.1 KB · Views: 260
  ..
 

Attachments

  • 87.jpg
    87.jpg
    617.5 KB · Views: 186
  • 86.jpg
    86.jpg
    374.1 KB · Views: 145
  • 85.jpg
    85.jpg
    428.5 KB · Views: 145
Sa prevoja odlazimo do jezera Oberssrsee. Do jezera vodi cesta sa jesnom prometnom trakom tako da je promet reguliran semaforom. U jednom smjeru je promet otvoren 45 min, pa nekih 15 min zatvoren za oba smjera i onda se otvara promet za suprotni smjer 45 min. Cesta prolazi kroz surove predjele.

 

Attachments

  • 88.jpg
    88.jpg
    302.9 KB · Views: 145
  • 89.jpg
    89.jpg
    272.4 KB · Views: 190
  • 90.jpg
    90.jpg
    298.5 KB · Views: 135
  • 91.jpg
    91.jpg
    301.3 KB · Views: 136
  • 92.jpg
    92.jpg
    450.8 KB · Views: 197
Pravimo kraću pauzu taman toliko da nam se otvori cesta za povratak. Slijedeća destinacija je Susten pass-u ( https://goo.gl/maps/vYAKird51yQ2 ).

Na putu prema Susten passu odlazimo u dolinu kojoj nažalost nisam zapamtio ime. Prilikom planiranja nisam dovoljno dobro proučio rutu, pa se ispostavilo da se u dolinu može samo na jednom mjestu ući i izaći. Plaćamo kartu nekih 5 CHF. Vožnja po dolini nije ništa posebno, uska cesta sa puno šljunka. Jedva se mimoilaze dva auta. Tu smo izgubili jedan sat. Evo video i nekoliko slika.

https://www.youtube.com/watch?v=uKb92FE0xMw&t=42s


 

Attachments

  • 94.jpg
    94.jpg
    374.8 KB · Views: 136
  • 93.jpg
    93.jpg
    371.1 KB · Views: 131
Po izlazu iz doline nakon nekih pola sata zaustavljamo se u maloj trgovini da kupimo vodu i nešto za pojesti. Ulazimo u trgovinu i pokušavamo uspostaviti nekakvu komunikaciju, do you speak english, parla italiano. ali ništa. U ovom dijelu Švicarske uglavnom govore neki čudni njemački jezik. Raspravljamo šta kupiti, kad žena na blagajni kaže, pričajte naški. Žena je iz Herceg Novog. Živi već dugo u Švicarskoj. Dok uzimamo što nam je potrebno, priča nam o životu u Švicarskoj. Kaže skupo, ali se može lijepo živjeti od onoga što radi. Ona i muž, koji je u penziji, vode trgovinu, kafić i poštanski ured. Nakon kraćeg odmora pozdravljamo se i nastavljamo dalje.



Susten pass ( https://goo.gl/maps/W7NaQdv4rY92 )


 

Attachments

  • 95.jpg
    95.jpg
    341.6 KB · Views: 135
  • 96.jpg
    96.jpg
    604.6 KB · Views: 141
  • 97.jpg
    97.jpg
    459.8 KB · Views: 129
  • 98.jpg
    98.jpg
    637.3 KB · Views: 186
Sa prevoja Susten spuštamo se prema Rhone glečeru. Glečer Rhone je izvor rijeke Rhone i jedan od glavnih dotoka Ženevskog jezera a nalazi se na samom istočnom dijelu kantona Valais.
 

Attachments

  • 99.jpg
    99.jpg
    306.5 KB · Views: 176
Slijedeća destinacija je Teufelsbrücke ili Devil`s bridge ( https://goo.gl/maps/qicBskDmP8q ).

Prema legendi, bilo je teško izgraditi most na ovoj lokaciji tako da je očajni švicarski pastir zatražio od đavla da napraviti most. Đavao pojavio i ponudio izgraditi most uz uvjet da će uzeti dušu onoga koji prvi pređe most. Nakon što je most bio sagrađen, seljaci su nadmudrili đavla slanjem koze preko mosta. Uznemiren trikom, đavao je podigao veliki kamen i krenuo prema mostu kako bi ga srušio. Na putu do mosta, đavo je sreo staru ženu s križem, đavo se uplašio, ispao mu je kamen i pobjegao je.

 

Attachments

  • 103.jpg
    103.jpg
    491.2 KB · Views: 248
  • 102.jpg
    102.jpg
    562.9 KB · Views: 243
  • 101.jpg
    101.jpg
    381.2 KB · Views: 169
  • 100.jpg
    100.jpg
    641.9 KB · Views: 248
Nastavljamo prema Sankt Gothard Pass-u ( https://goo.gl/maps/ckZXB1bQEpP2 ). Prema i sa ovog prevoja vode dvije ceste, stara i nova. Stara cesta je popločena kamenim kockama – kaldrmom. Penjemo se dosta brzo novom cestom.

 

Attachments

  • 104.jpg
    104.jpg
    307.6 KB · Views: 124
  • 105.jpg
    105.jpg
    412.2 KB · Views: 128
Spuštamo se prema mjestu Airolo i idemo prema Passo della Novena ( https://goo.gl/maps/aHCeZG17Uj52 ). Cesta prema prevoju nije bogzna što. Krajolik je bitno drugačiji od prethodnih, ne tako lijep. Ovo je i najveća nadmorska visina na kojoj smo bili na ovom putu.

 

Attachments

  • 109.jpg
    109.jpg
    483.4 KB · Views: 172
  • 108.jpg
    108.jpg
    486 KB · Views: 178
  • 107.jpg
    107.jpg
    427.7 KB · Views: 145
  • 106.jpg
    106.jpg
    420 KB · Views: 131
Vraćamo se u Airolo istom cestom sa namjerom da se popnemo na Gothard starom cestom. Ovo je ujedno i put koji nas vodi prema našem smještaju. Ne znam kako, ali opet smo se našli na novoj cesti. Ostale su samo slike stare ceste prema Gothardu.
 

Attachments

  • 110.jpg
    110.jpg
    499.9 KB · Views: 187
Spuštamo se prema Andermattu, pa preko Oberalp passa dolazimo do sobe. Počinje puhati i vrijeme se polako kvari. Prognoza za sutra je kiša.


Dan 4.

Na žalost prognoza je bila točna. Krećemo po kišnom i maglovitom vremenu. Za sada ne oblačimo kišna odijela jer se radi o slaboj kiši. Vožnja je bitno sporija, vozi se u kišnom modu, ko` po jajima. Današnja ruta se dijelom preklapa sa jučerašnjom, pa se prvo penjemo na Oberalp pass-u. Što smo bliži vrhu magla je gušća, pa mi je sa jasno čemu služi onaj svjetionik na vrhu prevoja. Prolazimo se bez nekih posebnih problema i spuštamo se u Andrematt. Po planu smo trebali ponoviti odlazak na Furka pass, ali zbog vremena plan se mijenja. Prilikom pripreme puta čitao sam o željezničkom tunelu Furka-Oberalp-Bahn ( https://goo.gl/maps/AzKEFxVKPJR2 ). Koji je pušten u promet 1982. godine. Izgrađen da bi se zimi izbjegao promet preko Furka passa. Ubrzo nakon Andrematta skrećemo na željezničku stanicu. Do polaska vlaka imao 10 min, tako da imao taman vremena za kupovinu karte i ukrcavanje. Cijena za motor i dva putnika je 25CHF. Ukrcavanje ide brzo, a i nije bila gužva.

 

Attachments

  • 111.jpg
    111.jpg
    844.5 KB · Views: 287
  • 112.jpg
    112.jpg
    350.7 KB · Views: 232