Tehnicki pregled motocikla

pa po meni...mozda grijesim...ako se i mjenjaju rucice kvacila i kocnice...pa nitko ne dira mehanizam...ako ima certifikat,ne vidim u cemu bi bio proble...kao sto rekoh...mozda grijesim
 
Dragi moji,
premda me iskustvo uči da ću požaliti i biti izložen više ili manje suvislim kritikama internet ratnika tema je prevažna da ostanem suzdržan. Pomalo se bavim tehnikom motocikala a ponešto i propisima te tvrdim da je jako važno je li poluga kočnice (štoviše cijeli mehanizam poluga-glavni kočni cilindar iliti pumpa-kompenzacijska posuda) prikladna kočnom sustavu motocikls na koji se ugrađuje. Neprikladna geometrija poluge može trajno pritiskazi pumpu i pregrijati kočnicu do propadanja ili čak blokade što se na žalost događalo. Nepriličan omjer istisnutog volumena pumpe i potrebnog volumena na klipićima čeljusti izaziva pregrijavanje, propadanje, preizravno tvrdo doziranje ili kašnjenje kočnice. Samo dokazano certificiran mehanizam poluge kočnice je siguran a sve ostalo je neprihvatljiv rizik. Usput, Rizoma ima cijeli spektar certificiranih kočnih poluga (mehanizama) koji su nužni na kontroliranim tržištima tehnički naprednih zemalja. Za kraj navest ću nešto što me mjesecima mući. Kako to da su sa jednakim brojem registriranih motocikala i jednakim prosječnim prijeđenim kilometrima kolege Slovenci prošle godine imali 14 poginulih motociklista a mi 72 (SEDAMDESETDVA ☹😳), a znamo da se slovenski motociklist baš i ne vuku po cesti. Možda je dio odgovora i u "razmišljanju" da polugice kočnica nisu važne i da je najvažnije da lijepo izgledaju. Nisam mogao krače 😆
Trebao bi vec i potraziti koliko slovenaca pogine u RH ... Pa povuci paralelu izmedu dvije zemlje ...usput na d8 cesto stradaju .
 
pa po meni...mozda grijesim...ako se i mjenjaju rucice kvacila i kocnice...pa nitko ne dira mehanizam...ako ima certifikat,ne vidim u cemu bi bio proble...kao sto rekoh...mozda grijesim
Isto tako mozes gledati i na zamjenski auspus, isto ima certifikat pa opet treba atest radit
 
  • Like
Reactions: groša
Trebao bi vec i potraziti koliko slovenaca pogine u RH ... Pa povuci paralelu izmedu dvije zemlje ...usput na d8 cesto stradaju .
Ne raspolažem tim podatkom za 2023. godinu ali sam pronašao da je 2021. i 2022. godine poginulo po tri državljana Slovenije na području RH. S tim da nije riječ samo o motociklistima nego svim sudionicima prometnih nesreča u RH.
 
Ne raspolažem tim podatkom za 2023. godinu ali sam pronašao da je 2021. i 2022. godine poginulo po tri državljana Slovenije na području RH. S tim da nije riječ samo o motociklistima nego svim sudionicima prometnih nesreča u RH.
Zelim reci da u hr imamo vise turistickog i tranzitnog prometa , zivim na moru i tocno vidim razliku ljeti i zimi , s tim da ide i nazalost povecanje prometnih nesreca . Samo brojevi ne mogu opisati problematiku...
 
Aj imam jos jedno pitanje haah
LED pokazivaci rade brze,promjeni se otpornik il treba jos nesto???
 
Koji motor? Obicno se stavi drugi automat za zmigavce za LED. Mozes rjesiti i da ubacis otpornike u seriju, ali po meni je drugi automat bolje rjesenje.
 
Hornet 2012
Ovaj bi ti triba pasat, samo zamjenis originalni. Provjeri jeli isti konektor.

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
€8.21 35%OFF | LED Turn Signal Indicator Relay for Honda CB600F Hornet CBR600RR CBR1000RR Fireblade CTX700 FES125 FES150 NC700X VFR1200F XL1000
 
Ovaj bi ti triba pasat, samo zamjenis originalni. Provjeri jeli isti konektor.

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
€8.21 35%OFF | LED Turn Signal Indicator Relay for Honda CB600F Hornet CBR600RR CBR1000RR Fireblade CTX700 FES125 FES150 NC700X VFR1200F XL1000
[/SPO
 
Nema veze 😎
Glavno da sam ja "istresao" ono šta me žuljalo 😆
10 godina sam na ER6n-u imao neke crne kineseke Ebay CNC alu ručice, jer su mi original sive tada bile ružne. Niti jedan jedini put me na tehničkom u Sigetu nitko nije niti pitao za njih.

Međutim..ove godine sam došao sa Z1000SX na regu i imao na njemu zamjenski nosač tablice. Pošto znam da ga trebam upisati u knjižicu pitao tamo barbu jel se to može obaviti odmah, kad ono..100 problema!

Prvo treba se najavit upis, ide poseban proces, mjerenje gabarita motora p**ke m****ine, to kao traje 2 sata min. Pa onda gleda dijelove nosača, mora sve imati homologacijski broj, čak i katadiopter ispod tablice..ja se puko smijat, jbt. katadiopter i homologacija haha.

Onda gleda osvjetljenje, nema homologacijski broj..ništa od homologacije (bez obzira što radi i osvjetljava), pa kao pod nagibom je i smeta bijelo svijetlo vozačima iza.

I uza sve to trebam napisati i "elaborat o zamjenjenim dijelovima" gdje navodim točno svaku komponentu nosača tablice sa pripadajućim homologacijskim brojem.

Na kraju reko, barba zaj., ode stavit original gore.
 
Katadiopteri trebaju biti homologirani što znači da je proizvođač katadioptera morao uspješno proći ispitivanje i dokazati da njegov proizvod ima potrebna svojstva retro refleksije i odgovarajuće crvene boje što ga razlikuje od npr. običnog komada crvene plastike koja nema svojstva povrata svjetla. Takav homoogirani ima na sebi oznaku "IA" i malo ili veliko slovo "E" iza kojeg se nalazi brojčana oznaka države čiji laboratorij je obavio ispitivanje katadioptera (npr. da je riječ o Hrvatskoj bio bi to broj 25 ili za Njemačku E1 ili Italiju E3). Slična priča je za svjetlo registracije koje umjesto "IA" ima oznaku "50R". Ni na jednom serijskom nosaču izvor svjetla nije uperen i vidljiv vozačima koji voze iza motora pa onda i zamjensko svjetlo treba biti tako postavljeno. Mijenjanjem nosača mijenja se i duljina motocikla a to je podatak iz prometne dozvole koji treba izmjeriti i nanovo upisati. Opet nije moglo krače 😆
 
10 godina sam na ER6n-u imao neke crne kineseke Ebay CNC alu ručice, jer su mi original sive tada bile ružne. Niti jedan jedini put me na tehničkom u Sigetu nitko nije niti pitao za njih.

Međutim..ove godine sam došao sa Z1000SX na regu i imao na njemu zamjenski nosač tablice. Pošto znam da ga trebam upisati u knjižicu pitao tamo barbu jel se to može obaviti odmah, kad ono..100 problema!

Prvo treba se najavit upis, ide poseban proces, mjerenje gabarita motora p**ke m****ine, to kao traje 2 sata min. Pa onda gleda dijelove nosača, mora sve imati homologacijski broj, čak i katadiopter ispod tablice..ja se puko smijat, jbt. katadiopter i homologacija haha.

Onda gleda osvjetljenje, nema homologacijski broj..ništa od homologacije (bez obzira što radi i osvjetljava), pa kao pod nagibom je i smeta bijelo svijetlo vozačima iza.

I uza sve to trebam napisati i "elaborat o zamjenjenim dijelovima" gdje navodim točno svaku komponentu nosača tablice sa pripadajućim homologacijskim brojem.

Na kraju reko, barba zaj., ode stavit original gore.
Nije tu ništa komplicirano kako si ti to doživio.
 
  • Like
Reactions: ODST
10 godina sam na ER6n-u imao neke crne kineseke Ebay CNC alu ručice, jer su mi original sive tada bile ružne. Niti jedan jedini put me na tehničkom u Sigetu nitko nije niti pitao za njih.

Međutim..ove godine sam došao sa Z1000SX na regu i imao na njemu zamjenski nosač tablice. Pošto znam da ga trebam upisati u knjižicu pitao tamo barbu jel se to može obaviti odmah, kad ono..100 problema!

Prvo treba se najavit upis, ide poseban proces, mjerenje gabarita motora p**ke m****ine, to kao traje 2 sata min. Pa onda gleda dijelove nosača, mora sve imati homologacijski broj, čak i katadiopter ispod tablice..ja se puko smijat, jbt. katadiopter i homologacija haha.

Onda gleda osvjetljenje, nema homologacijski broj..ništa od homologacije (bez obzira što radi i osvjetljava), pa kao pod nagibom je i smeta bijelo svijetlo vozačima iza.

I uza sve to trebam napisati i "elaborat o zamjenjenim dijelovima" gdje navodim točno svaku komponentu nosača tablice sa pripadajućim homologacijskim brojem.

Na kraju reko, barba zaj., ode stavit original gore.
Nije to tako, odi u drugi cvh, bez najave se to radi, isto kao teh pregled...otvori se atest, lik dođe, slika nosac, e broj na osvjetljenju i e broj na katadiopteru, izmjeri kut i cekas par dana na email odobrenje....nikakav elaborat ne treba, a mjerenje gabarita motora treba za UTP...ja sam radio UTP, atestirao nosac tablice, zmigavce, auspuhe i stop svjetlo...sve rjeseno bez problema
 
Katadiopteri trebaju biti homologirani što znači da je proizvođač katadioptera morao uspješno proći ispitivanje i dokazati da njegov proizvod ima potrebna svojstva retro refleksije i odgovarajuće crvene boje što ga razlikuje od npr. običnog komada crvene plastike koja nema svojstva povrata svjetla. Takav homoogirani ima na sebi oznaku "IA" i malo ili veliko slovo "E" iza kojeg se nalazi brojčana oznaka države čiji laboratorij je obavio ispitivanje katadioptera (npr. da je riječ o Hrvatskoj bio bi to broj 25 ili za Njemačku E1 ili Italiju E3). Slična priča je za svjetlo registracije koje umjesto "IA" ima oznaku "50R". Ni na jednom serijskom nosaču izvor svjetla nije uperen i vidljiv vozačima koji voze iza motora pa onda i zamjensko svjetlo treba biti tako postavljeno. Mijenjanjem nosača mijenja se i duljina motocikla a to je podatak iz prometne dozvole koji treba izmjeriti i nanovo upisati. Opet nije moglo krače 😆

  1. Gume: Kada govorimo o gumama motocikla, važno je osigurati da su homologirane. Proizvođač guma mora proći testove koji dokazuju da guma zadovoljava potrebne sigurnosne i performansne standarde. Promjena guma može utjecati na visinu motocikla jer različite gume imaju različite profilne visine i širine a i tlak bi trebalo izmjeriti. Prilikom pregleda potrebno je izmjeriti novu visinu motocikla i možda ažurirati te podatke u prometnoj dozvoli. Isto tako treba provjeriti DOT gume da nije starija od 2g. jer onda joj padaju svojstva i ne zadovoljava vise sigurnosne standarde prilikom kojih je testirana.
  2. Lanac motocikla: Lanac motocikla je važan dio prijenosa snage. Ako mijenjate lanac, to može utjecati na duljinu motocikla. Duljina motocikla mora biti u skladu s podacima navedenima u prometnoj dozvoli. Nakon zamjene lanca, potrebno je izmjeriti novu duljinu motocikla i možda ažurirati te podatke u prometnoj dozvoli.
  3. Filter zraka: Prilikom odabira filtera zraka za motocikl važno je odabrati homologirani proizvod koji će pružiti potrebnu zaštitu i učinkovitost filtriranja zraka za motor. Homologirani filteri zraka prošli su testiranja i dokazani su da rade u skladu s propisima i preporukama proizvođača.
  4. Takodjer bilo bi dobro da se prilikom tehnickog pregleda rastavi motocikl i pregledaju svi dijelovi da nebi bio neki nehomologirani filter ili nedajboze brtva.
 
Što se tiče atesta, košta nešto malo više od 50E i obuhvaća upis svega što je nadograđeno ili zamijenjeno. To zovu "mali atest". "veliki atest" je skuplji i obavezan je za preinake na kočionom sustavu, upravljačkom, mašini, ispuhu, šasiji.... Treba voditi računa da se kod bilo kojeg atesta pregledava detaljno cijeli motor pa ono što je do sada prolazilo nezamijećeno na tehničkom može stvarati probleme. Po meni je atest kao takav potreban i nemam ništa protiv ali je procedura i sitničavost kod nekih nebitnih dijelova bezvezna. Ja sam radio nedavno atest i prošao uredno, bilo gotovo za 5 dana. Imao sam jednu korekciju mojom krivnjom - morao sam isključiti dodatni par štop/pozicijskog svjetla. Neke dijelove i nosače sam radio sam (blatobran, maska, nosač fara, nosač radnog svijetla). Kompletan zadnji kraj izgleda drugačije i drugačiji je raspored signalizacije i tablice, ali ako poštuješ standarde nema problema. Novosti su dvije - tablica se može montirati i šarafima na način da se ne oštećuju ili prekrivaju ounake, ali mora biti na nekoj čvrstoj površini i ne smije biti "samonosiva" ili kao nosivi element. Druga novost što ispada da je mimo EU direktive ali nadasve pohvalno i korisno, su mogućnost ugradnje "radnih svjetala" i to bez E oznaka (recimo ako se klasificirana kao maglenke ili dnevno svijetlo onda moraju imati E oznaku). Dakako i kod tih radnih svjetla mora se poštovati pravilo da budu simetrična, zaobljena ako previše vire, u gabaritima motocikla, da se pale i gase neovisno o drugim svijetlima preko posebnog prekidača koji ima jasnu oznaku upaljenosti. I napomena je da ne smiju biti upaljena u vožnji prometnicama.
 
Idem sad u utorak to obaviti..u srijedu ce biti gotov..moram.ga ostaviti..jer ja ne stignem od posla to sve obaviti
hahaahahahahahahahahahahahahahaha....s tim se u potpunosti slazem

  1. Gume: Kada govorimo o gumama motocikla, važno je osigurati da su homologirane. Proizvođač guma mora proći testove koji dokazuju da guma zadovoljava potrebne sigurnosne i performansne standarde. Promjena guma može utjecati na visinu motocikla jer različite gume imaju različite profilne visine i širine a i tlak bi trebalo izmjeriti. Prilikom pregleda potrebno je izmjeriti novu visinu motocikla i možda ažurirati te podatke u prometnoj dozvoli. Isto tako treba provjeriti DOT gume da nije starija od 2g. jer onda joj padaju svojstva i ne zadovoljava vise sigurnosne standarde prilikom kojih je testirana.
  2. Lanac motocikla: Lanac motocikla je važan dio prijenosa snage. Ako mijenjate lanac, to može utjecati na duljinu motocikla. Duljina motocikla mora biti u skladu s podacima navedenima u prometnoj dozvoli. Nakon zamjene lanca, potrebno je izmjeriti novu duljinu motocikla i možda ažurirati te podatke u prometnoj dozvoli.
  3. Filter zraka: Prilikom odabira filtera zraka za motocikl važno je odabrati homologirani proizvod koji će pružiti potrebnu zaštitu i učinkovitost filtriranja zraka za motor. Homologirani filteri zraka prošli su testiranja i dokazani su da rade u skladu s propisima i preporukama proizvođača.
  4. Takodjer bilo bi dobro da se prilikom tehnickog pregleda rastavi motocikl i pregledaju svi dijelovi da nebi bio neki nehomologirani filter ili nedajboze brtva.