turbo na motociklima

Dobro, mada se jasno vidi da se cijelo vrijeme priča o 4-t i da pokretača to zanima, a i taj tvoj filmić je bio nedavno u jednoj drugoj temi.
Nebitno. (y)
 
bmw m 5 said:
hm...a sta te zanima..konkretno...?? Ima tu na forumu decki koji su stavljali turbo...neznam vise gdje..ali u rubrici "prerade" bilo je govora o suzukiju 1100 turbo..ako se ne varam...prolistaj.... :D
a ima i onih kaj to nisu nikako uspjeli napravit ...
 
ako sam dobro shvatio kad sam to gledao za sebe, tubro kao turbo se postallja kao i kod auta na ispusne grane koje su spojene u jednu cim blize glavi, dalje iz turba ide normalan ispuh.. usis isto tako se kaci normlano kao i prije samo kaj sumnajm da ces vodit dovod zraka iz airboxa nego ces stavit vrganj drito na turbinu..
tlacni zrak se vodi u intercooler te zatim ako su karbovi za turbo drito na karbove.. ako nisu onda se radi alu kutija za karbove te se karbovi hermeticki zatvaraju u tu kutiju tako da su konstatno pod tlakom tj. tlak okoline karbova je tlak koji daje turbina pa nema problema sa pisanjem goriva, losom smjesom.. padom tlaka itd..itd.. jedino kaj treba je staviti tlak goriva pol bara veci ili koliko je bilo nego je tlak zraka koji stvara turbina... sve to ustelat i gas..

e sad to zvuci tak sjajno i bajno a kad pogledas kaj treba za to napravit i koliko posla smrkne ti se pred ocima..

postoji jos opcija sa turbo kompresorom. tu ti je ispuh slobodan te radis preko remenice sa radilice pogon na turbo kompresor, prednost je sto nema turbo rupe te se porast snage doiva linearno, mana je to kaj se gubi oko 15% snage motoa dok kod turba se gubi oko 5-10%, sam princip je dalje isti..
 
ive_xxx said:
ako sam dobro shvatio kad sam to gledao za sebe, tubro kao turbo se postallja kao i kod auta na ispusne grane koje su spojene u jednu cim blize glavi, dalje iz turba ide normalan ispuh.. usis isto tako se kaci normlano kao i prije samo kaj sumnajm da ces vodit dovod zraka iz airboxa nego ces stavit vrganj drito na turbinu..
tlacni zrak se vodi u intercooler te zatim ako su karbovi za turbo drito na karbove.. ako nisu onda se radi alu kutija za karbove te se karbovi hermeticki zatvaraju u tu kutiju tako da su konstatno pod tlakom tj. tlak okoline karbova je tlak koji daje turbina pa nema problema sa pisanjem goriva, losom smjesom.. padom tlaka itd..itd.. jedino kaj treba je staviti tlak goriva pol bara veci ili koliko je bilo nego je tlak zraka koji stvara turbina... sve to ustelat i gas..

e sad to zvuci tak sjajno i bajno a kad pogledas kaj treba za to napravit i koliko posla smrkne ti se pred ocima..

postoji jos opcija sa turbo kompresorom. tu ti je ispuh slobodan te radis preko remenice sa radilice pogon na turbo kompresor, prednost je sto nema turbo rupe te se porast snage doiva linearno, mana je to kaj se gubi oko 15% snage motoa dok kod turba se gubi oko 5-10%, sam princip je dalje isti..
kod turba se ne gubi jer si iskoristio kineticku i toplinsku energiju ispusnog plina koja inace ide u atmosferu..kompresor koristi vec dobivenu mehanicku energiju, dakle preko zupcanika
 
yatasaki said:
kod turba se ne gubi jer si iskoristio kineticku i toplinsku energiju ispusnog plina koja inace ide u atmosferu..kompresor koristi vec dobivenu mehanicku energiju, dakle preko zupcanika
znaci gubiš  :wink:
 
yatasaki said:
kod turba se ne gubi jer si iskoristio kineticku i toplinsku energiju ispusnog plina koja inace ide u atmosferu..kompresor koristi vec dobivenu mehanicku energiju, dakle preko zupcanika
Ma nemoj,a otpor ispusnim plinovima kod prolaska kroz turbinu?  :misli:
 
elektricar86 said:
Ma nemoj,a otpor ispusnim plinovima kod prolaska kroz turbinu?  :misli:
znaci tvrdis da motor GUBI dio energije za pokretanje turbine..
otpor postoji i kod izlazenja ispusnog plina kroz ventile..otpor postoji i kod usisavanja smjese u cilindar...

najveci se dio energije gubi upravo kroz toplinu ispusnog plina, a zatim i zbog same brzine plina

pitanje-sto se dogadja s temperaturom ispusnog plina iza turbine s porastom broja okretaja (opterecenja) dali raste ili pada u odnosu na ulaznu temperaturu?
da cujem znalce
 
yatasaki said:
znaci tvrdis da motor GUBI dio energije za pokretanje turbine..
otpor postoji i kod izlazenja ispusnog plina kroz ventile..otpor postoji i kod usisavanja smjese u cilindar...

najveci se dio energije gubi upravo kroz toplinu ispusnog plina, a zatim i zbog same brzine plina

pitanje-sto se dogadja s temperaturom ispusnog plina iza turbine s porastom broja okretaja (opterecenja) dali raste ili pada u odnosu na ulaznu temperaturu?
da cujem znalce
Ne mogu tvrditi nista,ali misljenja sam da motor izgubi određeni dio snage(KS) za pokretanje turbine.

Ispusnim plinovima,iza lopatica turbine,temp. pada,bez obzira na okretaje-opterecenje motora.
 
elektricar86 said:
Ne mogu tvrditi nista,ali misljenja sam da motor izgubi određeni dio snage(KS) za pokretanje turbine.

Ispusnim plinovima,iza lopatica turbine,temp. pada,bez obzira na okretaje-opterecenje motora.
Gubi, ali zanemarivo. Vise gubi na pokretanje mehanickog kompresora (volumex), ali mu treba vise da zavrti turbinu. Pa nastaje turbo rupa.
Treba uzet u obzir i kompresorsku mapu turbine (ukratko, nije bas svaka dobra), pa smanjit kompresijski omjer (zbog pojave kliktanja iliti detonacija). Ima tu puno toga, pa ak nekog zanima nek pita da ne nabrajam.
 
markookram said:
znaci gubiš   :wink:
ma nije, jer si turbinom 'ulovio' energiju koja inace nije iskoristena

ako mislis da se motor zagusi zato jer mu turbina preprecava put to stoji (ali je totalno zanemarivo) i to ti je jedno od dijela objasnjenja 'turbo rupe' kod starijih generacija turba
kod novih to vise ne postoji jer postoje sistemi sa sekvencijalnim punjenjem (dvije ili vise turbina, manja, veca..), promjenjive geometrije itd..
 
yatasaki said:
ma nije, jer si turbinom 'ulovio' energiju koja inace nije iskoristena

ako mislis da se motor zagusi zato jer mu turbina preprecava put to stoji (ali je totalno zanemarivo) i to ti je jedno od dijela objasnjenja 'turbo rupe' kod starijih generacija turba
kod novih to vise ne postoji jer postoje sistemi sa sekvencijalnim punjenjem (dvije ili vise turbina, manja, veca..), promjenjive geometrije itd..
na to mislim da
koliko to iznosi ja ne znam , neko je prije napisao 5-10% ...
 
Fronius said:
Gubi, ali zanemarivo. Vise gubi na pokretanje mehanickog kompresora (volumex), ali mu treba vise da zavrti turbinu. Pa nastaje turbo rupa.
Treba uzet u obzir i kompresorsku mapu turbine (ukratko, nije bas svaka dobra), pa smanjit kompresijski omjer (zbog pojave kliktanja iliti detonacija). Ima tu puno toga, pa ak nekog zanima nek pita da ne nabrajam.
S tim se slazem,i sam sam rekao da izgubi mali dio snage za pokretanje turbine,a o mehanickom kompresoru sam isto citao ponesto.

yatasaki said:
ma nije, jer si turbinom 'ulovio' energiju koja inace nije iskoristena

ako mislis da se motor zagusi zato jer mu turbina preprecava put to stoji (ali je totalno zanemarivo) i to ti je jedno od dijela objasnjenja 'turbo rupe' kod starijih generacija turba
kod novih to vise ne postoji jer postoje sistemi sa sekvencijalnim punjenjem (dvije ili vise turbina, manja, veca..), promjenjive geometrije itd..
Prvo,nemoj mjesati energiju i snagu,energija se ne moze izgubiti,moze se samo pretvoriti u drugi oblik. A motor izgubi snagu-KS za pokretanje turbine,nesto malo ali izgubi.

Drugo,to da se motor zagusi zbog turbine uopce nije objasnjenje turbo rupe,turbo rupa nastaje zbog toga jer masina(ispusni plinovi) nije u mogucnosti na malim okretajima zavrtiti lopatice turbine-zbog njene konstrukcije,i stoga moras "cekati" da se okretaji dignu. A rijesenje toga je ugrađivanje(kao sta kazes)dvije turbine,jedna konstruirana za male okretaje i jedna za vece,tj. biturbo.
 
elektricar86 said:
S tim se slazem,i sam sam rekao da izgubi mali dio snage za pokretanje turbine,a o mehanickom kompresoru sam isto citao ponesto.
Prvo,nemoj mjesati energiju i snagu,energija se ne moze izgubiti,moze se samo pretvoriti u drugi oblik. A motor izgubi snagu-KS za pokretanje turbine,nesto malo ali izgubi.

Drugo,to da se motor zagusi zbog turbine uopce nije objasnjenje turbo rupe,turbo rupa nastaje zbog toga jer masina(ispusni plinovi) nije u mogucnosti na malim okretajima zavrtiti lopatice turbine-zbog njene konstrukcije,i stoga moras "cekati" da se okretaji dignu. A rijesenje toga je ugrađivanje(kao sta kazes)dvije turbine,jedna konstruirana za male okretaje i jedna za vece,tj. biturbo.

snaga je rad u jedinici vremena..ako je toplina izasla kroz ispusni plin van u koji je to oblik presla? energija se GUBI (s obzirom na motor kojeg obradjujemo) jer je nisi pretvorio u mehanicki rad u motoru
..i rekao sam da je to DIO objasnjenja turbo rupe zato jer na malim okretajima 1.motor koji proizvodi plinove savladava turbinu (na malim okretajima)
                                                                                                      2. motor takodjer sise zrak kroz puhalo koje ne daje dovoljno zraka i kolektor je u vakuumu

...otprilike dokle je usisni kolektor u vakuumu turbo nema efekta
 
yatasaki said:
snaga je rad u jedinici vremena..ako je toplina izasla kroz ispusni plin van u koji je to oblik presla? energija se GUBI (s obzirom na motor kojeg obradjujemo) jer je nisi pretvorio u mehanicki rad u motoru
..i rekao sam da je to DIO objasnjenja turbo rupe zato jer na malim okretajima 1.motor koji proizvodi plinove savladava turbinu (na malim okretajima)
                                                                                                      2. motor takodjer sise zrak kroz puhalo koje ne daje dovoljno zraka i kolektor je u vakuumu

...otprilike dokle je usisni kolektor u vakuumu turbo nema efekta
Ok.  U pocetku sam samo htio reci da motor izgubi određeni dio KS za pokretanje turbine,da sad ne filozofiramo previse.
 
yatasaki said:
e.. i odakle ta informacija
od ive_xxx , par postova prije ...
to je podatak koji se tesko nađe istinabog ...
no da se gubi - gubi se snage za pokretanje turbine ... to je neupitno , ali koliko tocno ja neznam ...
 
yatasaki said:
znaci tvrdis da motor GUBI dio energije za pokretanje turbine..
otpor postoji i kod izlazenja ispusnog plina kroz ventile..otpor postoji i kod usisavanja smjese u cilindar...

najveci se dio energije gubi upravo kroz toplinu ispusnog plina, a zatim i zbog same brzine plina

pitanje-sto se dogadja s temperaturom ispusnog plina iza turbine s porastom broja okretaja (opterecenja) dali raste ili pada u odnosu na ulaznu temperaturu?
da cujem znalce
raste temperatura...i to podosta.... :mrgreen:
 
primjera radi na mtu dieselima turbine na 50% opterecenja pri 25000 okr. ulaz je 500 a izlaz 450 ,na 100% opterecenja pri 48000 okr. ulaz je 720 a izlaz 400 stupnjeva
dakle sto se turbina bolje vrti, tj. sto je motor bolje goni to je ona iskoristivija i vise topline pretvori u meh. rad a to se i vidi s vecom razlikom ulazne i izlazne temperature

ispusni plin u turbini ekspandira, a svi smo ucili u termodinamici ili osnovnoj fizici kad plin expandira mijenja volumen a s time i temperaturu...blablabla