ulje za stare motore

kruns

Active member
Iz vise izvora (mehanicari, prodavaci, inzenjeri) sam cuo da su inina ulja (ina delta i ina delta sint) odlicna za automobile ali da se mogu sipati i u motocikle. Dakle, jesu li ta inina ulja dovoljno kvalitetna i pogodna da se sipaju u motore ili ne?
P. S. Znam da postoje i druga, znam i koliko kostaju ali me zanimaju iskljucivo ta inina ;)
 
Ako ti je motor sa uljnim kvačilom trebao bi stavljati ulje koje ima oznaku da je za mokro kvačilo, a ako je suho onda možeš i inu. Ja sam u svoju hondu probao sa ininim uljem i primjetio sam da se brže grije i da mi ulje nestaje a nije nigdje curilo. Sad sam se vratio na ulje za mokro kvačilo i druga priča, ulje ne nestaje!
 
goldwing1 said:
Ako ti je motor sa uljnim kvačilom trebao bi stavljati ulje koje ima oznaku da je za mokro kvačilo, a ako je suho onda možeš i inu. Ja sam u svoju hondu probao sa ininim uljem i primjetio sam da se brže grije i da mi ulje nestaje a nije nigdje curilo. Sad sam se vratio na ulje za mokro kvačilo i druga priča, ulje ne nestaje!

ovo si pogodio...

ali - zašto ne sačekaš dok čovjek ne definira "stari motor" jer je u toj temi  :misli:, pa imaš ti još starih i "starih" motora....
po definiciji teme ako je npr.moja afrika 1999.godište "stari" je motor definitivno -ali u  nju ne ide Ina,ali u ostalih nekoliko motora ju sipam bez greške :wink:
ne kužim pitanje...
 
moj kolega je u R6 sipao inu .... odvezao full sezonu i prodao motor pod "nikad padano" ... čuo sam da se motor još uvijek vozi ..  :mrgreen:
 
Kawasaki unitrak 1100 85g, INA Delta 5 svakih 1500km 1litar-samo dosipaj nema potrebe mijenjat ulje :mrgreen:, no problem (y)
 
strasilo said:
moj kolega je u R6 sipao inu .... odvezao full sezonu i prodao motor pod "nikad padano" ... čuo sam da se motor još uvijek vozi ..  :mrgreen:
Mislim da ti je kolega lijevao 15/40 a ovaj što ga još uvijek vozi 10/40  :headfones:

gastajbarter said:
Kawasaki unitrak 1100 85g, INA Delta 5 svakih 1500km 1litar-samo dosipaj nema potrebe mijenjat ulje :mrgreen:, no problem (y)
Iz koje kante je bilo to ulje - naranđaste ili ove sintetic-metalic plave  :mrgreen:
 
Bmw R25 53. godina, samo super 5 od ine, ako se misli na takav stari motor, jer onda još nije bilo nikakve sintetike...
 
Mislio sam na stare motore iz 70ih i 80ih. Imam Suzuki GS 550 1979 godina, da li bi pogriješio kad bi stavio Inu delta sint unutra? Mislim u to vrijeme ionako nije bilo boljih ulja od toga a koliko znam spojki ne bi škodilo iako se kupa u ulju.
 
Imam Hondu iz 78-e i rekli su da koristim polusintetiku 10w-40 ali da ima oznaku Jaso ma i deri. :wink:
 
papillon said:
Iz koje kante je bilo to ulje - naranđaste ili ove sintetic-metalic plave  :mrgreen:

e davno je to bilo nije bilo ovih fensi sminkerskih boca..obicna bijela plastika i naljepnica  :mrgreen:
 
stari motor <=> staro ulje
 
Ok, M ali konkretno da li moze ina delta 5 ili ina delta sint u moj motor ili ne? Znam da je jaso oznaka za prevenciju spojke od proklizavanja, jel ova ulja to zadooljavaju i jos jedno pitanje kao covjek koji dobro pozna ovu problematiku jesu li zaista ta inina ulja tako dobra ali potcijenjena ili ipak ne?
 
Na svijetu ima 5 tvrtki koje proizvode ulje,ostali se razlikuju u količini aditiva,pepela.....
Castrol za istok se puni u Modriči npr.
Ina nema loše laboratorije,pa ni loše ulje,ali kad su cijenom blizu svjetskog brenda,onda kupiš brend,jel tak.
Na naljepnici ti piše po kojm specifikacijama je  ulje tretirano pa ga shodno tome i primjeniš.
A je za benzin
B je za diesel
Jaso ma i jaso ma2 za mokri kuplung
Ima i C a on je za kamione,bagere i slicno.
Tebi treba ono SC/SL/SH...... to je kvaliteta uljnog filma npr između lezaja i radilice.
Više slovo bolje,kvalitetnije,manje gori.......
Kvaliteta materijala i obrada kaljenjem,cementiranjem.....od prije 40 godina i danas nije ista,ali i nije razlika pun quac.
Moje mišljenje; sipaj Inu preporučene gradacije i uživaj.
 
kruns said:
Mislio sam na stare motore iz 70ih i 80ih. Imam Suzuki GS 550 1979 godina, da li bi pogriješio kad bi stavio Inu delta sint unutra? Mislim u to vrijeme ionako nije bilo boljih ulja od toga a koliko znam spojki ne bi škodilo iako se kupa u ulju.

Znam da je prošla godina ali.....imam isti motor jedno pola godine, stavio sam elf moto road 10-40 polusintetiku za probu jer nisam onda još znao što i kako.... Što se tiče drugoga, najveći izvor informacija o gs-ovima tj. američki gs site i forum kaže da svi manje više koriste shell 10-40 za automobile i da to funkcionira bez greške. Istu sam informaciju dobio i od par naših ljudi koji se bave time. Kao što je već napisano...tada nije bilo fensi šmensi ulja i mislim da mu je ok što god da staviš pogotovo što se radilice i toga dole tiče jer je na kugličnim ležajevima
 
Pa na mokri kuplung ne smije ulje za aute, jer zbog aditiva proklizi. Na zračnog boksera može jer ima suhi kuplung.
 
tomo3 said:
Pa na mokri kuplung ne smije ulje za aute, jer zbog aditiva proklizi. Na zračnog boksera može jer ima suhi kuplung.

Meni je to jasno, ali kažu da ne klizi i da nema nikakvih problema.
 
Na klasičnom mineralnom ulju ne kližu lamele (ako su dobre)*
Znači stara Ina Delta 5, Ina Super 3...
Bilo koja polusintetika (ako nema oznaku JASO, tj ako nije za mokra kvačila) već se osjeti proklizavanje, u većoj ili manjoj mjeri

*Testirano na Tomosu e90  :mrgreen:
 
dado_vtc said:
Na klasičnom mineralnom ulju ne kližu lamele (ako su dobre)*
Znači stara Ina Delta 5, Ina Super 3...
Bilo koja polusintetika (ako nema oznaku JASO, tj ako nije za mokra kvačila) već se osjeti proklizavanje, u većoj ili manjoj mjeri

*Testirano na Tomosu e90  :mrgreen:

Ja sam vozio tenerku na INA Delta 10W-40 i ništa nije klizalo, doduše nisam išao u neki off nego samo po cesti.
 
Vjerujem, jer npr e90 ima isto kvačilo kao i APN (tj. poddimenzionirano nekoliko puta za realnu snagu) i jako se osjeti klizanje lamela ako su imalo potrošene. Na "starim" mineralnim uljima radi normalno, npr navedena klasična ina delta 5 (bez onog sint) bez problema , dok ako staviš bilo koju polusintetiku za aute, imaš osjećaj da voziš skuter sa variomatom  :mrgreen:
 
ok...traži se gradacija 10w40 koje je mineralno, tj da nije polu sintetika?
Mineralci cu uglavnom 15 40 ak se ne varam...

dado: a gs 550 pak ima predimenzionirano. Naime po manualu isti su za 550 pa sve do 1100