Evo situacija je ovakva i nadam se da ce nekome pomoci:
1. Odaberi si motor i dilera i raspitaj se koliko bi te taj motor izisao (nabavna cijena, bez poreza:
Meni je cijena motora (VARADERO s ABS-om) bila 10628,50 eura, toliko smo morali platiti austrijskom dileru u tu cijenu je uracunat i njihov merver od 1771,42 eura koji smo kasnije dobili natrag.
Drugim rijecima gola cijena motora je 8857,08 eura!
Ovisno gdje je motor proizveden - u mom slucaju rijec je o HONDI koja je JAPANSKA firma, ali obzirom da imaju tvornicu u Spanjolskoj, zemlja proizvodnja koja prise u papirima je SPANJOLSKA, drugim rijecima po ugovoru izmedju Europskih zemalja oslobodjeno je placanja carine - DAKLE CARINSK STOPA =0%
2. Ako se odlucis za kupovinu u Austriji, prodavac ti daje knjizicu koja se zove TYPENSCHEIN sto je u Austriji nesto poput osobne karte motora i u njoj pisu svi detalji o tome gdje je motor proizvede, kada, koji motor ima... Izmedju ostalog pise EU - GENEHMIGUNG sto je najvazniji podatak za daljnje dobivanje EUR-1 potvrde koja te na nasoj carini oslobadja placanja carine!
Sam formular EUR-1 je besplatan, nama ga je (praznog) podigao frend iz Beca i to u Wirtschaftskammer Oestereich u Becu.
Taj formular ti popunjava prodavatelj motora.
S originalnim racunom i paprima koje ti da diler ides kod osiguravatelja (obzirom da sam se ja dovezao na njemu) probna tablica koju mozes kasnije vratiti kosta 35 eura (kad ju vratis dobis lovu nazad), al mi smo si ju ostavili za uspomenu i visi nam doma na zidu kao slika, zajedno s osiguranje za 10 dana sa zelenom kartom smo platili 160 eura, sto moram reci da nam je bila turbo bezobrazna cifra, ali kao da smo imali izbora....
3. Obzirom da smo imali podatke o motoru prije odlaska u Austriju po njega culi smo se sa Hondom Ruting iz Rijeke koji su nam morali izdati Homologaciju... S njima je bilo problema jer nam nisu htjeli izdati homologaciju bez originalnog racuna, a da ne kazem da su nas uvjeravali da nam ne mogu izdati homologaciju na kojoj pise zemlja porijekla Spanjolska... Al o tome drugom prilikom. Uplatili smo prije polaska ak se ne varam 400 kn, faksirali papire iz Austrije i homologacija nam je stigla poštom tjedan dana kasnije sa ispravno napisanom zemljom porijekla, a isti dan su nam poslali fax, koji nam je zahvaljujuci Banditu posluzio da obavimo svu papirologiju!
4. Na Austrijsku carinu u mjestu kupnje smo odnjeli sve papire koje su nam zbog sazaljenja sami napravili bez speditera, jer mi nismo ni znali gdje tamo postoji spedicija... Uglavnom ne bi vjerovao, ali tam nismo morali nis platiti....
I tako krenuli smo put Hrvatske....
5. Sljedeca stanica MACELJ.... Slovenci ti moraju postambiljati sve papire kako bi kasnije mogao dici merver i dokaz da si ispeljao motor iz EU. Na HR spediciju, gdje su uporno zeljeli osiguranje spedicije koje mi nismo imali, ali uz par telefonskih poziva i to je bilo rijeseno... u roku 10-tak min smo rijesili papire, ostavili 195 kuna i dosli u Zagreb.
6. U Zg smo odmah otisli u Siget - Stanica za tehnicki pregled gdje smo morali dobiti potvrdu E25 - Potvrda o suglasnosti pojedninacno pregledanog vozila koju dobivas na osnovu pregleda vozila, homologacije, svih ostalih papira i provjere po knjizi , valjda...
A ta potvrda je potrebna za carinu na koju smo isli sljedece jutro.
7. Na carini predas cjelu hrpu papira svom spediteru koji ti sve papire sredi i da skratim... NEMA CARINE AKO imas EUR-1, sto znaci da na neto cijenu koju si platio bez mervera placas 22% PDV.
Meni je spedicija bila besplatna zahvaljujuci frendu, al to isto sigurno nekoliko stotina kuna...
I na kraju kalkulacija izgleda ovako:
NETO motor = 8857,08 eura
Osiguranje + probna Austrijska tablica = 160 eura
HR granicna spedicija = 195 kn = 26,21 euro
Trošarina + 22% poreza= 25943,84 kn = 3486,1 euro
Homologacija = 400 kn = 53 eura
Nesto je kostalo i izdavanje potvrde E25, to fakat vise ne znam koliko....
Uglavnom UKUPNO = 12617,39 eura = 94300 kn
Moram naglasiti da je HONDA u HRVATSKOJ imala cijenu od 12 500 eura za Hondu Varadero bez ABS-a, a da smo mi nas motor dobili u varijanti s ABS i dodatnom opremom i to centralni nogar, GIVI nosac top case-a i crash-bar (ta oprema sama za sebe vrijedi oko 500 eura).
Eto, pa ti procijeni dal se isplati ili ne!!!!!
NAMA SE ISPLATILO!!!
"Super Buba"