Vozite oprezno

Vozim s kratkim svjetlom (po danu, po noci ni ne vozim motor :D ), kako sad sa LED farom koji je prilicno jak ,tako i prije sa halogenkama na proslim motorima. U glasnocu auspuha se isto ne pouzdajem, samo u svoje steceno iskustvo.

"Loud pipes saves lives" je odavno dokazano kao mit i u stvarnosti moze eventualno nekom pjesaku koji bi presao cestu kad ne treba (pogotovo u gradu medju zgradama gdje se buka reflektira) dat do znanja da ipak malo bolje obrati paznju, za automobile ne djeluje, barem ne one koji su nam bitni, a to su oni ispred nas (pogotovo oni koji nam dolaze u susret, stoje na krizanju i cekaju da nam oduzmu prednost itd). Kako vozim i auto (preko 30 godina), ne sjecam se da sam cuo motor koji bi vozio u kontra smjeru ispred mene prije nego bi bio toliko blizu da bi mu buka i bez aupuha mogla koristit u smislu da bude zamijecen. Svjetlo da, high vis obleka - da, a ono sto je JAKO uocljivo je kad motor (pred krizanjima itd) malo ide lijevo desno, puno vise je tako vidljiviji: to sad govorim kao vozac auta.


I tako, na nama je da dok smo na motorima pazimo na sebe jer ocekivat da ce drugi pazit je suludo, ako paze, super, dodatan bonus, ali oslanjat se da ce nas vidjet, cut..... Pa i kad te vide (doslovno uspostavis "eye contact" i izleti ped tebe iako je stajao na mjestu, to ste vjerojatno primjetili i niste si znali objasnit kao ni ja.

Uzdaj se u se i u svoje kljuse :mrgreen:
 
Last edited:
Pa vožnja dugim svjetilima je na mototociklu ponajprije - nedozvoljena.

Žalosno što u životu nisi pročitao ZSPC, a kao veliki drajver svega i svačega... isto kao i još neki koji se čude kao pura dreku.


"postoji i obaveza korištenja dugih svjetala. Ona su čak, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, prije pravilo nego izuzetak."

S time da za motocikl nema kaznene odredbe ako se vozi sa dugim svjetlima u bilo koje doba, jer je na motociklu u principu obaveza vožnje sa dugim svjetlima, čak i u situacijama u kojima je to za automobile zabranjeno.
 
Last edited:
Pa vožnja dugim svjetilima je na mototociklu ponajprije - nedozvoljena.
To sam i napisao. Međutim, možeš li se složiti da je vožnja motocikla dugim svjetlom po danu iz sigurnosnih razloga ,manje opasna od vožnje daleko preko ograničenja brzine. Koliki je broj prometnih nezgoda, povrijeđenih, poginulih zbog upaljenog svjetla po danu? Naravno, pitanje je hipotetsko jer se tako precizne evidencije ne vode. A da pozovemo Marušića da nas on "prosvijetli" ?:p
 
Nekad duga nekad kratka(naravno po danu govorimo)
Maglenke uvik gore….dan ili noc
Nekad zna blicat neki lola u kombiju ili kamionu
Neka ga….bolje da blica nego da se ide polukrutno okrenit na punoj crti
 
Od kako imam led svijetla na motoru, a to je od uvijek,... kratko je dovoljno.
Blendanje dugim svjetlom je jako učinkovito.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Blendanje dugim svjetlom je jako učinkovito.


Blendanje je vrsta promjene i zbog toga puno ucinkovitija od kontinuirane voznje dugim svjetlima. Zato i bove na moru trepcu, na avionima itd.......
U krajnjem slucaju, zato i zmigavci trepcu, a ne svijetle kontinuirano, cak je i frekvencija teptanja definirana (ona koja je najucinkovitija)
 
ke ti nije jasno?

ja se vozim sa dugim svjetlima otkad znam za sebe, spasava glavu

naravno, mislim za voznju po danu


Srki
tupsone.....
pogledaj kome sam to odgovorio......
nekidan sam mu izvukao destke postova gdje ljudima objašnjava kako ga nisu/ne mogu shvatiti....
pa sam skratio prepisku.....
 
Vozim uvijek kratkim svjetlom. Čak me frend nagovara da stavim led da bolje svjetli ali sam mu objasnio da je to svetogrđe na 32 godine starom oltdimeru...

Volim imati praznu cestu ispred i iza sebe tako da pretječem sporije sto prije i dam po gasu ili pustim da me preteknu u autu i motoru. Dosad mi jedna ženska uzela prednost i jedna me naguzila. Neki dan mlade policajke neiskusne u vw transporteru isto uzele prednost i jos se smiju poslje..
da sam malo slabije pritisno kočnicu mogao sam ih s 20 zveknut bočno i opet ostetu izmuljat :D
 
  • Like
Reactions: neven
Žalosno što u životu nisi pročitao ZSPC, a kao veliki drajver svega i svačega... isto kao i još neki koji se čude kao pura dreku.


"postoji i obaveza korištenja dugih svjetala. Ona su čak, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, prije pravilo nego izuzetak."

S time da za motocikl nema kaznene odredbe ako se vozi sa dugim svjetlima u bilo koje doba, jer je na motociklu u principu obaveza vožnje sa dugim svjetlima, čak i u situacijama u kojima je to za automobile zabranjeno.
Postoji obaveza, dok se ne mimoilazi s drugim vozilom.... Na motoru je svrha dugih svjetala upravo da te druga vozila vide a ne da u uvjetima otežane vidljivosti upališ duga svjetla.
Slobodno navedi članak ZSPC gdje piše da nema kaznene odredbe za vožnju s dugim svjetlima u svim uvjetima.
 
To sam i napisao. Međutim, možeš li se složiti da je vožnja motocikla dugim svjetlom po danu iz sigurnosnih razloga ,manje opasna od vožnje daleko preko ograničenja brzine. Koliki je broj prometnih nezgoda, povrijeđenih, poginulih zbog upaljenog svjetla po danu? Naravno, pitanje je hipotetsko jer se tako precizne evidencije ne vode. A da pozovemo Marušića da nas on "prosvijetli" ?:p
Nisam napisao da sam protiv, do pojave ovih automatskih svjetala sam ih uredno imao upaljena 0-24. Sad samo kad se malo brže vozim na dionicama gdje su moguća izletavanja. Problem je što mi je s vremenom sve više vozila iz suprotnog smjera počelo također paliti duga svetla a to moje sve starije oči teže podnose. :mrgreen:
 
ono sto je JAKO uocljivo je kad motor (pred krizanjima itd) malo ide lijevo desno, puno vise je tako vidljiviji: to sad govorim kao vozac auta.
Kad tak kreneš vrludat lik misli da kočiš i tek onda samouvjereno krene. :mrgreen:
 
  • Haha
Reactions: prpa
Duga svjetla zasljepljuju vozače iz suprotnog smijera🤔, ali ko ih jebe ipak najviše volin sebe.😎
 
  • Like
Reactions: DuroDu