Vožnja bez tablice uskoro znači isključivanje iz prometa

uostalom po kojoj logici te uopče drot može pustiti dalje u promet, bez tablice..
kad piše da moraš imat vidljivu tablicu, propisno montiranu da bi mogao sudjelovati u prometu..

Pise i u clanku 244. koja je kazna ako to nemas (30 eura ako zakasnis pa ne platis 15). Ne odnosi se na vozila kojima je policija skinula tablice zbog tehnicke neispravnosti, nego samo ako nemas tablicu.


Logika clanka 244 je vjerojatno da tablica moze otpast sa vozila u voznji zbog visestrukih razloga, kaj bi to znacilo da kad bi i provjeravao svakih 100 metara da li imas tablicu i skuzis da ju nemas trebao stat sa strane i zvat slep sluzbu?
 
Kaznu za neimanje tablice (samo tablica, nosač imaš) ti može naplatiti samo jednom u danu, tako je meni policajac objasnio prije par godina kad mi je naplatio kaznu. Ako te opet zaustave, samo pokažeš da si već platio i to je to za taj dan.
Sad, da li je to neki njihov interni dogovor ili to tako ide po zakonu ili praksi na sudu, ne znam.

Kru te hebo...
 
Kako je kad kupiš motocikl koji 10 godina stajao i nije bio prijavljivan?
Da li možeš dobit tablicu za tehnički neispitano vozilo?

pa ne možeš prvo kombijem na tehnički pa dobiješ tablicu..
 
Kako je kad kupiš motocikl koji 10 godina stajao i nije bio prijavljivan?
Da li možeš dobit tablicu za tehnički neispitano vozilo?
Imaš probne tablice za takve slučajeve. I ti potpišeš da je vozilo ispravno.
 
Ono sto je vezano uz trake po "autocestama" u USA zanimljivo je da nema pravila da je (krajnja) lijeva preticajna, tam se voze u bilo kojoj traci potpuno legalno bez vracanja u desnu nakon preticanja, tj. desniju obzirom da ih cesto ima vise od dvije u istom smjeru.
Ne znam da li je pravilo ili ne, ali više-manje svi voze po ograničenju do nekih 5 mph više. Oni koji su sporiji se ipak maknu u desnu traku (ili bolje reći "desniju"). Imao prilike svjedočiti kad netko vozi malo preko tih "dozvoljenih" 5 mph i vrlo brzo te zaustave s rotirkama, i ona još bolja "filmska" scena kad ti prilaze s rukom na pištolju...

Ovih 5 mph naravno vrijedi za "highway", u naseljenom su manja ograničenja pa vjerojatno ipak nešto manje toleriraju.

Međutim, dok sam bio u Kanadi, činilo mi se to malo slobodnije, iako ona jedna dionica od Toronta prema Hamiltonu ima na nekim mjestima kamere pa ti vozi "kolko hoćeš". :)
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
U teoriji mozete tako beskonacno, ti platiti kaznu i sjesti u opremi na motor, a on opet dignuti palici i pisati novu istu kaznu. I dalje si u prekrsaju, to sto si platio prosli, nije kupilo amnestiju od sljedecih.

I u praksi. Točno je da nije kupio aboliciju za ostatak dana, jer u pravilu za utvrđenu neispravnost (osobito tu za ju si i platio kaznu) više se ne bi smio uključiti u promet.

Neko dijete mi je naljepilo neku glupost kad sam stao na kavu. Ne mozes dokazati niti da sam ja to napravio,

I ne treba, ti si vlasnik motocikla, i odgovorna si osoba da tvoje vozilo sudjeluje ispravno u prometu. A što si vidio ili nisi, nebitno.

Stavljanje druge, tj. krive plocice na motor, kazneno je djelo.

Točno, to je "dovođenje u pravnu i činjeničnu zabludu nadležna državna tijela"...
 
Kolega, ne postoji objektivna odgovornost vlasnika vozila u takvim slučajima. A ako ne postoji objektivna odgovornost, tužitelj, u ovakvom slučaju ODO, mora bez sumnje sudu dokazati određeni stupanj namjere osumnjičenika.
Zato cemo u praksi dobiti prekršajni nalog a ne kaznenu prijavu. Jer da bi kaznena prijava bila uredna, treba dokazati tu famoznu namjeru. Dok u prekršaju to nije pretjerano bitno. Navedeno proizlazi iz teksta samih odredbi o kojima pričamo: Kazneni zakon: Tko preinači ... s ciljem da se upotrijebi kao prava. ZOSPC: Kaznit će se vozač kojemu pločice nisu čitljive.
Razlika je jasna, u prvom slučaju treba dokazati namjeru da se upotrijebi kao prava (nemoguće, osim ako me nisi snimio dok ljepim naljepnicu i pričam kako ću zajebavati kamere s tim) i tek onda se ponašanje okrivljenika može podvesti pod biće kaznenog djela, dok je u drugom dovoljno samo te vidjeti da upravljaš takvim vozilom.

Dovođenje u zabludu je posljedica raznih kaznenih djela, ne samostalno kazneno djelo
 
  • Like
Reactions: Village
Kolega, ne postoji objektivna odgovornost vlasnika vozila u takvim slučajima. A ako ne postoji objektivna odgovornost, tužitelj, u ovakvom slučaju ODO, mora bez sumnje sudu dokazati određeni stupanj namjere osumnjičenika.
Zato cemo u praksi dobiti prekršajni nalog a ne kaznenu prijavu. Jer da bi kaznena prijava bila uredna, treba dokazati tu famoznu namjeru. Dok u prekršaju to nije pretjerano bitno. Navedeno proizlazi iz teksta samih odredbi o kojima pričamo: Kazneni zakon: Tko preinači ... s ciljem da se upotrijebi kao prava. ZOSPC: Kaznit će se vozač kojemu pločice nisu čitljive.
Razlika je jasna, u prvom slučaju treba dokazati namjeru da se upotrijebi kao prava (nemoguće, osim ako me nisi snimio dok ljepim naljepnicu i pričam kako ću zajebavati kamere s tim) i tek onda se ponašanje okrivljenika može podvesti pod biće kaznenog djela, dok je u drugom dovoljno samo te vidjeti da upravljaš takvim vozilom.

Dovođenje u zabludu je posljedica raznih kaznenih djela, ne samostalno kazneno djelo

Kada se već toliko drvi o detaljima, ako dva puta u tri dana dobije kaznu za isti prekršaj, može li se to smatrati namjerom?
Jednom ti je neki klinac nešto naljepio, ajde... za dva dana opet?

Ili općenito, voziš se bez tablice, platiš kaznu jednom, tri puta... Nakon koliko puta bi mogao/trebao dobiti kaznu zbog namjernog ponovnog stavljanja u promet vozila koje nije propisno obilježeno, tehnički neispravno ili štogod?

lp
P
 
Simpatično pitanje. Ozbiljno.
Dobro razmišljanje, ali mislim da dok se ne promjeni tekst odredbe Kaznenog zakona, nema puno problema.
Koliko vidim, krivotvorenje isprave je jedino propisano kazneno djelo u RH pod koje se može podvesti takva radnja. A da bi to kazneno djelo bilo počinjeno, kako smo gore već zaključili, treba okrivljenik htjeti upotrijebiti preinačenu ispravu kao pravu. To je slučaj kad imaš krive tablice na motoru (od nekog drugog motora ili jednostavno neke lažne), sudska praksa je odavno zauzela taj stav. Imaš i ovogodišnju potvrdu Ustavnog suda (III/3794/2017) kojom je to po n-ti put potvrđeno, ovdje u slučaju lika koji se žalio sve do Ustavnog suda jer je osuđen za krivotvorenje kada je zaustavljen bez kacige, s pločicama drugog motora.
No, to se u drugim slučajevima koje smo opisivali očito nije događalo, ili je u toliko malom opsegu da treba ozbiljno zabrazditi čitajući praksu, a što opet kaže da u slučaju da i neki prerevni policajac ustane prijedlogom Općinskom državnom odvjetništvu, mala im je šansa uspjeha na sudu.

Da stanem s filozofijom, čini mi se da dok ne dođe do neke promjene, što u propisima što u provedbi (a to je u konačnici očekivano, idemo na zapad, ne? ), nemamo velikih problema s tablicama.
Ali, dovoljno bi bilo dići kaznu za neimanje ili drljanje po tablici na 500 eura i ayla bayla. Vozit ćemo ove polumotore od 100-200 kubika šta nam dolaze iz Azije i bolit će nas tuki :)
 
Simpatično pitanje. Ozbiljno.
Dobro razmišljanje, ali mislim da dok se ne promjeni tekst odredbe Kaznenog zakona, nema puno problema.
Koliko vidim, krivotvorenje isprave je jedino propisano kazneno djelo u RH pod koje se može podvesti takva radnja. A da bi to kazneno djelo bilo počinjeno, kako smo gore već zaključili, treba okrivljenik htjeti upotrijebiti preinačenu ispravu kao pravu. To je slučaj kad imaš krive tablice na motoru (od nekog drugog motora ili jednostavno neke lažne), sudska praksa je odavno zauzela taj stav. Imaš i ovogodišnju potvrdu Ustavnog suda (III/3794/2017) kojom je to po n-ti put potvrđeno, ovdje u slučaju lika koji se žalio sve do Ustavnog suda jer je osuđen za krivotvorenje kada je zaustavljen bez kacige, s pločicama drugog motora.
No, to se u drugim slučajevima koje smo opisivali očito nije događalo, ili je u toliko malom opsegu da treba ozbiljno zabrazditi čitajući praksu, a što opet kaže da u slučaju da i neki prerevni policajac ustane prijedlogom Općinskom državnom odvjetništvu, mala im je šansa uspjeha na sudu.

Da stanem s filozofijom, čini mi se da dok ne dođe do neke promjene, što u propisima što u provedbi (a to je u konačnici očekivano, idemo na zapad, ne? ), nemamo velikih problema s tablicama.
Ali, dovoljno bi bilo dići kaznu za neimanje ili drljanje po tablici na 500 eura i ayla bayla. Vozit ćemo ove polumotore od 100-200 kubika šta nam dolaze iz Azije i bolit će nas tuki :)
Slična stvar je i sa "Imam tablicu u ruksaku, platim kaznu, stavim tablicu i krećem dalje".
To je čista namjera kršenja zakona (ili propisa, štaveć) da nemaš propisno označen motor, a za pretpostaviti je s ciljem kršenja drugih prometnih propisa. Svjesno nosiš tablicu u ruksaku, umjesto da je tamo gdje treba biti.

Ali kako kažeš, u praksi i sudskoj i policije na terenu, taj dio je očigledno nebitan.

lp
P
 
Koliko vidim, krivotvorenje isprave je jedino propisano kazneno djelo u RH pod koje se može podvesti takva radnja. A da bi to kazneno djelo bilo počinjeno, kako smo gore već zaključili, treba okrivljenik htjeti upotrijebiti preinačenu ispravu kao pravu. To je slučaj kad imaš krive tablice na motoru (od nekog drugog motora ili jednostavno neke lažne), sudska praksa je odavno zauzela taj stav. Imaš i ovogodišnju potvrdu Ustavnog suda (III/3794/2017) kojom je to po n-ti put potvrđeno, ovdje u slučaju lika koji se žalio sve do Ustavnog suda jer je osuđen za krivotvorenje kada je zaustavljen bez kacige, s pločicama drugog motora.
No, to se u drugim slučajevima koje smo opisivali očito nije događalo, ili je u toliko malom opsegu da treba ozbiljno zabrazditi čitajući praksu, a što opet kaže da u slučaju da i neki prerevni policajac ustane prijedlogom Općinskom državnom odvjetništvu, mala im je šansa uspjeha na sudu.

Da stanem s filozofijom, čini mi se da dok ne dođe do neke promjene, što u propisima što u provedbi (a to je u konačnici očekivano, idemo na zapad, ne? ), nemamo velikih problema s tablicama.
Ali, dovoljno bi bilo dići kaznu za neimanje ili drljanje po tablici na 500 eura i ayla bayla. Vozit ćemo ove polumotore od 100-200 kubika šta nam dolaze iz Azije i bolit će nas tuki :)
Probaj biti realan, da si sudac i da ti dođe predmet u kojem zbog nenošenja tablice na motoru trebaš kazniti nekoga za krivotvorenje službene isprave u istom rangu kao nekoga tko je falsificirao potpise i izdavao putovnice krimosima iz cijele bivše države, da li bi postupio isto? :mrgreen:
 
Kolega, ne postoji objektivna odgovornost vlasnika vozila u takvim slučajima.

Za prekršaj postoji.

A ako ne postoji objektivna odgovornost, tužitelj, u ovakvom slučaju ODO, mora bez sumnje sudu dokazati određeni stupanj namjere osumnjičenika.
Zato cemo u praksi dobiti prekršajni nalog a ne kaznenu prijavu. Jer da bi kaznena prijava bila uredna, treba dokazati tu famoznu namjeru. Dok u prekršaju to nije pretjerano bitno. Navedeno proizlazi iz teksta samih odredbi o kojima pričamo: Kazneni zakon: Tko preinači ... s ciljem da se upotrijebi kao prava. ZOSPC: Kaznit će se vozač kojemu pločice nisu čitljive.
Razlika je jasna, u prvom slučaju treba dokazati namjeru da se upotrijebi kao prava (nemoguće, osim ako me nisi snimio dok ljepim naljepnicu i pričam kako ću zajebavati kamere s tim) i tek onda se ponašanje okrivljenika može podvesti pod biće kaznenog djela, dok je u drugom dovoljno samo te vidjeti da upravljaš takvim vozilom.

Dovođenje u zabludu je posljedica raznih kaznenih djela, ne samostalno kazneno djelo

Ostalo je više-manje to, slažem se, iako to i nisam sporio, već ukazivao na odgovornost. Koja je prekršajno nesporna i jasno čija je.

A da bi to kazneno djelo bilo počinjeno, kako smo gore već zaključili, treba okrivljenik htjeti upotrijebiti preinačenu ispravu kao pravu.

I na to sam prije i ciljao. Sa onim dovođenjem u pravnu i činjeničnu zabludu... iliti stanovito "lažno predstavljanje" putem registracijske tablice, koja je zakonski službena isprava.