motoklasik
Member
YAMAHA XS 500
Prvi japanski motor koji sam imao.
Jos nisam bio zavrsio fakultet, ali sam se zaposlio, i ostalo mi da radeci dam jos neke ispite. Krenule plate, skupilo se nesto para na gomili, i apetiti, sto se tice motora porasli.
S proleca 1980. pojavila se u prodaji u oglasima u "Politici" ova Yamaha, i danas pamtim tu kucu u ulici Vojvode Stepe u cijem dvoristu sam je prvi put ugledao, kad god prodjem tuda glava se nesvesno okrene na tu stranu, nekad mi se ucini i da mi oci malo zasuze, od vetra, sigurno.
Naravno da sam je kupio, svidela mi se odmah. Bila je 1976. godiste, dva cilindra, i, za ono vreme veoma napredna masina, dve bregaste u glavi sa 4 ventila po cilindru, 50 KS.
Sreci naravno nije bilo kraja, svaki slobodan trenutak sam koristio da se vozim sa njom.
Evo i par slika iz 1980. godine:
Dosli su posle i drugi motori, noviji i snazniji, ali ova Yamaha je oduvek imala posebno mesto u mojim secanjima. Ponekad sam uspevao i duze vreme da je se uopste ne setim, ali sto bi pauza bila duza, kasnije su emocije prema tom motoru bile jace.
I onda, pre par godina listajuci nemacki sajt mobile.de ugledam takvu istu Yamahu, u fabrickom stanju, prodaje se. Ne treba da pisem da tih nekoliko dana ni na sta drugo nisam mislio, osim na to.
Da nevolja bude veca, prodavac je bio sasvim na severu Nemacke, par desetina kilometara pre Hamburga.
Pokusavao sam da razmisljam racionalno,da li mi treba jos jedan motor na i onako vec pune garaze, pokusavao sam da sebe ubedim da mi ne treba, ali sam istovremeno znao da je ta stvar resena onog casa kad sam je ugledao na ekranu kompjutera.
I, naravno, drugar koji se bavi uvozom motora i moto-opreme otisao je skroz do Hamburga da je doveze.
I, evo je na slici, na vrsackom aerodromu, pred jednu od trka sampionata Srbije u klasi old-tajmera (motori do 1978. godine). Vozio sam je na jos par trka te godine, (neki njeni pehari stoje u polici) i onda vratio u garazu, odmah do vrata, da je odmah vidim svaki put kad udjem.
Nisam ni sam znao zasto sam pre 30-ak godina uopste prodao tu svoju Yamahu, i nisam imao mira dok ponovo nije nasla svoje mesto u garazi.
Prvi japanski motor koji sam imao.
Jos nisam bio zavrsio fakultet, ali sam se zaposlio, i ostalo mi da radeci dam jos neke ispite. Krenule plate, skupilo se nesto para na gomili, i apetiti, sto se tice motora porasli.
S proleca 1980. pojavila se u prodaji u oglasima u "Politici" ova Yamaha, i danas pamtim tu kucu u ulici Vojvode Stepe u cijem dvoristu sam je prvi put ugledao, kad god prodjem tuda glava se nesvesno okrene na tu stranu, nekad mi se ucini i da mi oci malo zasuze, od vetra, sigurno.
Naravno da sam je kupio, svidela mi se odmah. Bila je 1976. godiste, dva cilindra, i, za ono vreme veoma napredna masina, dve bregaste u glavi sa 4 ventila po cilindru, 50 KS.
Sreci naravno nije bilo kraja, svaki slobodan trenutak sam koristio da se vozim sa njom.
Evo i par slika iz 1980. godine:
Dosli su posle i drugi motori, noviji i snazniji, ali ova Yamaha je oduvek imala posebno mesto u mojim secanjima. Ponekad sam uspevao i duze vreme da je se uopste ne setim, ali sto bi pauza bila duza, kasnije su emocije prema tom motoru bile jace.
I onda, pre par godina listajuci nemacki sajt mobile.de ugledam takvu istu Yamahu, u fabrickom stanju, prodaje se. Ne treba da pisem da tih nekoliko dana ni na sta drugo nisam mislio, osim na to.
Da nevolja bude veca, prodavac je bio sasvim na severu Nemacke, par desetina kilometara pre Hamburga.
Pokusavao sam da razmisljam racionalno,da li mi treba jos jedan motor na i onako vec pune garaze, pokusavao sam da sebe ubedim da mi ne treba, ali sam istovremeno znao da je ta stvar resena onog casa kad sam je ugledao na ekranu kompjutera.
I, naravno, drugar koji se bavi uvozom motora i moto-opreme otisao je skroz do Hamburga da je doveze.
I, evo je na slici, na vrsackom aerodromu, pred jednu od trka sampionata Srbije u klasi old-tajmera (motori do 1978. godine). Vozio sam je na jos par trka te godine, (neki njeni pehari stoje u polici) i onda vratio u garazu, odmah do vrata, da je odmah vidim svaki put kad udjem.
Nisam ni sam znao zasto sam pre 30-ak godina uopste prodao tu svoju Yamahu, i nisam imao mira dok ponovo nije nasla svoje mesto u garazi.