zapekla matica na osovini

jozy

New member
Dakle kao sto naslov kaze imam problem s tvrdoglavom maticom na osovini prednjeg lancanika  :misli:
kad san pokusa zamjenit lancanik nikako odvidat vidu, rucno, niti pomocu ijednog pistolja u uzoj i siroj okolici, cak sam isao i na onaj veliki pistolj za kamionske vijke, mislio sam da ce se motor raspast i ni da mrdne
nemojte mislit da odvidajem u krivom smijeru to sam prvo provjerio  :LOL:
jos jedino imam ideju da je zagrijem, al bojim se prijenosa topline preko osovine, pa mozda da pustim vodu preko druge strane zupcanika da je hladi???
inace motor je prisa samo 18 000 km, i 2007. je godiste pa me to cudi
radi se o kawi er6n
eto ako neko ima kakvu korisnu ideju bio bih zahvalan
 
Valjda si odvrnio onaj "jezičak" s podloške koji dolazi na maticu (ako je taj sistem) :mrgreen:
 
Matica je dosta izbačena sa osovine ,tako da bi je ja malo lupio čekićem u glavu, a se "ožive" zubi navoja..Znači u smjeru osovine...Samo pazi da ne oštetiš rubove matice, tamo ide senzor za brzinu...Ima samo onaj jednostavan jezičak za odvrnuti, kako je napisao Frane...
 
smoci jednu krpu i omotaj je iza prednjeg zupcanika.....brener i zagrij maticu posteno...i zatim pneum. pistoljem je odvrni....sve to treba obaviti brzo...da se sto manje grije osovina...mokra krpa bi trebala sprijeciti da se rastopi semering osovine..... :wink:
 
A da zoveš nekog frenda da ti sjedne na motor i stisne zadnju kočnicu (malo jače) i da na krutu ručku staviš metar cijevi .... ja još nisam naišao na maticu prednjeg lančanika koja tako nije popustila...  :mrgreen:
 
strasilo said:
A da zoveš nekog frenda da ti sjedne na motor i stisne zadnju kočnicu (malo jače) i da na krutu ručku staviš metar cijevi .... ja još nisam naišao na maticu prednjeg lančanika koja tako nije popustila...  :mrgreen:
naravno,ova metoda pali osim u slucaju ako nemas apriliu  :mrgreen:
 
jesan ispravio san lim  :mrgreen:
a ovo sa polugom sam proba i cak sam ostavio rucku  od gedora da viri 10 cm sa druge strane i lupa cekicem po njoj
ma nece da mrdne
morat cu probat sta bob rock kaze, pa ako ni to onda brener u ruke i nadat se da necu spalit motor  :LOL:
 
jozy said:
jesan ispravio san lim  :mrgreen:
a ovo sa polugom sam proba i cak sam ostavio rucku  od gedora da viri 10 cm sa druge strane i lupa cekicem po njoj
ma nece da mrdne
morat cu probat sta bob rock kaze, pa ako ni to onda brener u ruke i nadat se da necu spalit motor  :LOL:
Pitaj bobo RR za savjet. On zna kako. Spalit motor :mrgreen:
 
Ugrij tu maticu Moguce je da je zaljepljena loctite-om i bez grijanja je neces odvidat
 
Nadji nekoga tko ce sjedit na motoru i drzat straznju kocnicu, a ti opet nabavi zracni pistolj i prvo probaj u krivom smjeru (dakle zaserafiti), i onda probaj odserafiti seraf!

Grijanje bi pokusao izbjeci zbog semeringa, mozda nece propisat odma, al mogao bi dosta brzo
 
molim još jednom provjeri smjer odvrtanja matice. pa i pitaj tu na forumu. ne vjerujem da ne bi popustila nakon svih ovih metoda.

u smjeru kazaljke na satu se vrti zupčanik. logično je da se matica zateže na tu stranu, i otpušta suprotno od smjera kazaljke na satu.

ali ipak, što kažu majstori koji su ju uspjeli odvidati na KTM-u?
 
coma said:
molim još jednom provjeri smjer odvrtanja matice. pa i pitaj tu na forumu. ne vjerujem da ne bi popustila nakon svih ovih metoda.

u smjeru kazaljke na satu se vrti zupčanik. logično je da se matica zateže na tu stranu, i otpušta suprotno od smjera kazaljke na satu.

ali ipak, što kažu majstori koji su ju uspjeli odvidati na KTM-u?
šta tebi motor ide u rikverc, il sat ide u kontra stranu?
 
jolly the roger said:
šta tebi motor ide u rikverc, il sat ide u kontra stranu?
Možda mu je lanac s desne strane motora.  :mrgreen:

Btw, ovo sa blokiranjem kola letvom i dovoljno dugim krakom ključa mi se čini najbezbolnija metoda.
Ima li koja slika problematične matice, da nije kakvi seger negdi sakriven?  :mrgreen:
 
Ajde probaj tu maticu natopit WD-om i pusti je da odstoji.
Uvjeri se da si osigurač dovoljno ispravio. Da niti malo ne smeta matici.
Zablokiraj zadnji kotač letvom. Možeš malo i lanac nategnuti.
Nađi frenda od 100+ kila da nagazi zadnju kočnicu. Onak....da je fakat nagazi.
Čekićem par puta onako "kratko" lupi po toj matici.

Najčešće su ti šarafi/matice zaljepljeni Loctite-om.....najčešće s 243.

Uzmi brener i kratko zagrij maticu. Pazi da ne skuriš onaj gumeni ublaživač vibracija koji obično imaju lančanici ako su serijski....možeš i mokru krpu omotat iza i oko lančanika da čuva semering osovine.

Najbolje bi bilo da imaš pravu šesterokutnu gedoru. Ne ovu mnogokutnu ili onu kaj ima "polukrugove" iznutra.

Malo duža poluga.....produži je s nekom cijevi ako treba.

Upri.

Kad vidiš da ne ide, nemoj pustiti niti pojačavati pritisak.....drži je malo napetom.

Probaj ponovno.

Ima da siđe mater joj.

M.
 
makazica said:
Najčešće su ti šarafi/matice zaljepljeni Loctite-om.....najčešće s 243.

Uzmi brener i kratko zagrij maticu. Pazi da ne skuriš onaj gumeni ublaživač vibracija koji obično imaju lančanici ako su serijski....možeš i mokru krpu omotat iza i oko lančanika da čuva semering osovine.

Da, vjerovatno ima Loctite i s obzirom da je matica na Dukeu 2 aluminijska najbolje je malo zagrijati (y)
 
ma nisan jos upravio
malo me prpa brenerom ic da nebi semering spizdio, a na ova ostala silovanja jednostavno ne reagira  :misli:
 
jozy said:
ma nisan jos upravio
malo me prpa brenerom ic da nebi semering spizdio, a na ova ostala silovanja jednostavno ne reagira  :misli:
Ti ima koji frend gradevinski kompresor  :misli: Spoji vulkanizerski pistolj na njega i nema boga da nede,samo ga ne ubacuj u brzinu kada ces odsarafljivat
 
Nemoj brenerom nego fenom Dovoljno ugrije da pusti loctite a nece stradat semering