Zna li tko sto znaci zuta lampica?

Taj prekidač- nije nikakva mudrost multimetrom ispitati ispravnost. Ova pogibija 80-tih je bila s Jawom, u lijevom oštrom zavoju nogica nije omogućila svadavanje zavoja, u Varaždinu je za rubnjak zapela ako se dobro sjećam. Zato je centralna nogara odlična stvar, osim stabilnosti, možeš i oba kotača skinuti i raditi.
 
Wtf, kako? Zapeo nogarom za rupu na cesti ili što?
Ne bi vjerovao kako lako najebes. Davnih dana sam imao enduro Cagivu. Krenuo sam ravno, desni zavoj izlazak na glavnu cestu i opet ravno, mislis sve ok kad nakon 100 metara krece lijevi zavoj. Guras dole i ne ide, probas jace, opet te odbije. Prvo te iznenadi pa dok skuzis sta je i reagiras, pao si. Osim ako si srki, on bi skuzio da se nemre nagnut negdje kod Crikve ili Selca. 😂
 
Last edited:
Deda mi je isto pao zbog nogare, čovjek sa "sto" godina iskustva na motorima. Do kad ti se ne dogodi, misliš da nema šanse....centralna nogara je ok ak ne pretjeruješ sa vožnjom, isto joj ne vjerujem.
 
  • Like
Reactions: boško buha
Vrlo rijetko koristim bočni nogar jer imam centralni, još je na struju pa nema majmuniranja oko motora, a i kod BMW-a je dobro što ako je bočni spušten, nema ni paljenja ni kretanja... tako da je mogućnost pogreške svedena na minimum. Dapače, isključena...
 
bome,..svako kretanje bacim oko na nogar, bez obzira na lampice i prekidače..navika..
Ja pročitao...svako skretanje. :)
 
molim te pojasni, kako siđeš sa motora a da ga najprije ne spustiš na bočni... ima nešto na struju, koji je to motor, neka guda od 500 kila?

Ne, samo 380+ (K 1200 LT trenutno)... imaš gumb koji držiš i elektromotor spusti centralni nogar i podigne gudu na nogar, čak i dok sjedim na njemu sa suprugom i svom prtljagom (prazan motocikl + pun tank + prtljaga + putnici = cca 600 kila, još uvijek manje nego GW)... naravski, ima i rikverc... :mrgreen: a narafski, ima i bočni nogar koji može biti spušten a da motor upali samo u neutralu, ako je u brzini ne možeš ni upaliti motor, ako ubaciš u brzinu dok je spušten bočni nogar - motor se ugasi, tako da su pogreške tog tipa odavno riješene kod BMW-a... jednostavno, spušten bočni nogar i vožnja ne idu u istu rečenicu.
 
motor se ugasi, tako da su pogreške tog tipa odavno riješene kod BMW-a... jednostavno, spušten bočni nogar i vožnja ne idu u istu rečenicu
pa ok, imamo sam yamahu iz 2002., hondu iz 2008. sad kawasaki 2015. svi su se odmah gasili ako je bočni nogar spušten i ubaciš u brzinu... al ovo sa elektromotorom i dizanjem na centralnu je super kod težih motora ili onih kojima balans nogare nije pogođen.. kao npr kod mog starog Transalpa... ima mene kus momčetine al dobro sam triba upregnit za dignit ga na centralni... doduše nisam uzeo originalnu nogaru, nego OEM neku, al bilo je tu znoja...
 
  • Like
Reactions: Village
a narafski, ima i bočni nogar koji može biti spušten a da motor upali samo u neutralu, ako je u brzini ne možeš ni upaliti motor, ako ubaciš u brzinu dok je spušten bočni nogar - motor se ugasi, tako da su pogreške tog tipa odavno riješene kod BMW-a..
čudo je taj benve......
mi na puchovima i starim tomosima to nemamo..........
 
Kada sam počinjao voziti motore, otac me učio da se stane s lijeve strane motora, lijevom rukom se primi za upravljač, desnom nogom se podigne bočni oslonac i desna noga se prebaci preko motora kako bi sjeo na njega.

Kako vozim offroad, jedna od prvih modifikacija je i da prebrikam senzor bočnog oslonca jer vrlo često ga u vožnji neki kamen ošteti i motor se počne gasiti u vožnji što nije ugodno.
 
pa ok, imamo sam yamahu iz 2002., hondu iz 2008. sad kawasaki 2015. svi su se odmah gasili ako je bočni nogar spušten i ubaciš u brzinu... al ovo sa elektromotorom i dizanjem na centralnu je super kod težih motora ili onih kojima balans nogare nije pogođen.. kao npr kod mog starog Transalpa... ima mene kus momčetine al dobro sam triba upregnit za dignit ga na centralni... doduše nisam uzeo originalnu nogaru, nego OEM neku, al bilo je tu znoja...

Meni je balans centralnog nogara motora odlično pogođen, to je moj dojam za taj model (minimalna razlika u težini na prednjem i zadnjem kotaču u korist prednjeg, tako da je prednji na zemlji a stražnji kotač u zraku kada je na nogarima), i ne znam zašto se tako jedno jeftino a odlično i sigurno rješenje ne implementira baš na svaki bajk, to tvornicu može po komadu koštati minimalno i svakako nezamjetno na ukupnu cijenu motocikla, a može jako puno značiti i za sigurnost, i komociju, i svaki drugi segment korištenja bočnog nogara... naravno da je u biti rješenje centralnog nogara na struju gotovo jedino rješenje, jer ipak dizati motocikl koji je toliko težak i širok, i ima mogućnosti hvatanja samo na ručkama bočnih kofera - jako zahtjevan zadatak ako bi ga dizali na centralni nogar.
 
Ja uvijek siđem sa motora pa ga onda spustim na nogaru...isto tako prvo dignem nogaru pa sjedam na motor

Kod mene obrnuta filozofija. Mene je još od malih nogu otac učio da se motocikl prvo zajaši (uvijek se dolazi sa lijeve strane i onda se zajaši, kao i kada se silazi sa motora opet na lijevu stranu), pa onda miče nogar, nebitno spuštanjem sa centralnog ili sklapanjem bočnog... i to iz sigurnosnih razloga, kao i komocije, znalo se dogoditi da se kod namještanja na bajku isti krene naginjati ili vozač gubi stabilnost, i tada izvučeni bočni nogar može puno značiti. Nekada se kod starih motora provjeravalo i ima li goriva ljuljanjem bajka (jasno, kod laganih Tomosa do max 14-ice i 15-ice), pa bi i tada izvučeni nogar gorantirao da se bajk ne prevali, barem ne na lijevu stranu.

Ukratko, moje pravilo je da se bočni nogar i izvlači i uvlači dok je vozač već na sjedalu, nikako dok na motoru nema nikoga, već se vozač oslanja da kontrolira težinu i naginjanje motocikla samo držanjem za upravljač... kontrolirati motocikl na mjestu je puno lakše dok se sjedi na njemu nego dok ga se samo drži za upravljač, jer su noge ipak puno jače od ruku... ziher je ziher.