Zna li tko sto znaci zuta lampica?

do sad sam živio u uvjerenju da je čišćenje i podmazivanje lanca komplicirano i da sve radim krivo, ali vidim da nakon 20 godina i parsto tkm ne znam ni pravilno spustit nogaru i sjesti na motor, a kamoli išta drugo
 
A zamisli sad postupak dizanja motora na centralnu nogaru i podmazivanje lanca ili jos bolje naginjanje motora dok je na bocnoj nogari da se odvoji zadnji kotac da ga mozes vrtiti i podmazivati...sf jbt
 
  • Haha
Reactions: prpa
Ne znam za vas, ali ja od kad sam otkrio da preko nogare mogu vrtit motor oko osi, moja tehnika upravljanja , odnosno parkiranja motocikla je dostigla neke nove vrhunce
 
  • Haha
Reactions: zrakoplovac
A zamisli sad postupak dizanja motora na centralnu nogaru i podmazivanje lanca ili jos bolje naginjanje motora dok je na bocnoj nogari da se odvoji zadnji kotac da ga mozes vrtiti i podmazivati...sf jbt
Aprilia Rx se lako diže i spušta na centralnu nogaru , balans je dobar, zadnji kotač u zraku, ako želim skinuti prednji, samo na paktreger stavim uteg. I jedna vrlo interesantna stvar je dupla opruga , jedna u drugoj i različite su. Te duple opruge tako olakšavaju da kad motor pređe vagu, opruga ga sama povuče na nogaru . Ako je samo jedna opruga, ili nije originalna, znatno teže ide na nogaru. Rs je isto dobro izbalansiran na bočnoj nogari. Ne kužim kakve probleme na Aprili imaš s time? A prekidač na nogari se često ponaša kao kill switch .
 
Svaki put kad je spustim, nogom sigurnosno prokinem nogaru da provjerim da je izašla do kraja, i isto tako kad je podignem još jednom opizdim petom.

Ako svako paljenje i gašenje vašeg motora ne uključuje barem jedan udarac nogom, kakva osjetljiva talijanska sranja vi to vozite?
 
Kod mene obrnuta filozofija. Mene je još od malih nogu otac učio da se motocikl prvo zajaši (uvijek se dolazi sa lijeve strane i onda se zajaši, kao i kada se silazi sa motora opet na lijevu stranu), pa onda miče nogar, nebitno spuštanjem sa centralnog ili sklapanjem bočnog... i to iz sigurnosnih razloga, kao i komocije, znalo se dogoditi da se kod namještanja na bajku isti krene naginjati ili vozač gubi stabilnost, i tada izvučeni bočni nogar može puno značiti. Nekada se kod starih motora provjeravalo i ima li goriva ljuljanjem bajka (jasno, kod laganih Tomosa do max 14-ice i 15-ice), pa bi i tada izvučeni nogar gorantirao da se bajk ne prevali, barem ne na lijevu stranu.

Ukratko, moje pravilo je da se bočni nogar i izvlači i uvlači dok je vozač već na sjedalu, nikako dok na motoru nema nikoga, već se vozač oslanja da kontrolira težinu i naginjanje motocikla samo držanjem za upravljač... kontrolirati motocikl na mjestu je puno lakše dok se sjedi na njemu nego dok ga se samo drži za upravljač, jer su noge ipak puno jače od ruku... ziher je ziher.


Krivo.

Sjedanje na motor je prvi kontakt s motorom, micanjem bočne nogare pa sjedanjem imaš priliku prvo osjetiti masu motora u rukama, balans, težište....

Jedna od vježbi kod učenja upravnjanja motorom je hodanje oko motora držeći motor samo jednom rukom (naizmjenično lijeva/desna) kako bi osjetio balans motora.
 
hices reci da su T14 i T15 imali bocne nogare?

Pa ako si ga stavio, jesu, to je tada bila dodatna oprema, samo u mojem razredu nas je bilo četvero sa Tomosima, a ugradnja kojekakvih aftermarker stvari je bila pitanje šminke i prestiža... nekom nogar, nekom mrežica na faru, nekom vjetrobran, nekom nešto deseto...

Krivo.

Sjedanje na motor je prvi kontakt s motorom, micanjem bočne nogare pa sjedanjem imaš priliku prvo osjetiti masu motora u rukama, balans, težište....

Jedna od vježbi kod učenja upravnjanja motorom je hodanje oko motora držeći motor samo jednom rukom (naizmjenično lijeva/desna) kako bi osjetio balans motora.

Točno, samo ne znam zašto bi mi to trebalo? Pa ne treba mi svaki puta da svoj motocikl trebam osjetiti u masi, balansu, težištu... to su stvari za škole osnovne i napredne vožnjem kao i za početnike na nekom motociklu, a i smatram da se do tih saznanja koje spominješ dolazi na neki drugi način, malo pametnije i sa manje rizika.

Sa druge strane, prvo sklapanjem nogara puno više rizikujem prevrtanje motocikla nego da prvo sjednem na njega pa onda otpustim nogare, nebitno koje, i tako osjetim balans, težinu itd, jer neću ga voziti tako da trčim pored njega i držim ga jednom rukom, a i stabilnost je puno lakše osjetiti kroz noge, nego kroz puno slabije ruke. Da voziš bajk koji ima 400 kila, onda bi bilo jako zanimljivo gledati kako nas upoznaješ sa svojom filozofijom već samim startom. Koja je u sukobu čak i sa manualima...
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: neven and DamirK
Pa ako si ga stavio, jesu, to je tada bila dodatna oprema, samo u mojem razredu nas je bilo četvero sa Tomosima, a ugradnja kojekakvih aftermarker stvari je bila pitanje šminke i prestiža... nekom nogar, nekom mrežica na faru, nekom vjetrobran, nekom nešto deseto...



Točno, samo ne znam zašto bi mi to trebalo? Pa ne treba mi svaki puta da svoj motocikl trebam osjetiti u masi, balansu, težištu... to su stvari za škole osnovne i napredne vožnjem kao i za početnike na nekom motociklu, a i smatram da se do tih saznanja koje spominješ dolazi na neki drugi način, malo pametnije i sa manje rizika.

Sa druge strane, prvo sklapanjem nogara puno više rizikujem prevrtanje motocikla nego da prvo sjednem na njega pa onda otpustim nogare, nebitno koje, i tako osjetim balans, težinu itd, jer neću ga voziti tako da trčim pored njega i držim ga jednom rukom, a i stabilnost je puno lakše osjetiti kroz noge, nego kroz puno slabije ruke. Da voziš bajk koji ima 400 kila, onda bi bilo jako zanimljivo gledati kako nas upoznaješ sa svojom filozofijom već samim startom. Koja je u sukobu čak i sa manualima...

Nemam daljnji komentar samo cu citirati kako bi povecao sanse da ovo ostane za buduce generacije...
 
Ili recimo kako pravilno gledat motor dok se krecete koracima prema njemu.

Svezak prvi: U namjeri da se vozi

Svezak drugi:U namjeri da se pogleda nesto

😂😂😂😂
 
Nadam se da je sljedeca tema kako pravilno natocit goriva
Pa evo, da krenem.
Ja sam uvijek točio motor na bočnoj nogari, ali sam primjetio da mi motor manje trosi ako ga točim uspravnog dok sjedim na njemu. Nisam nikad uspio skužit zašto, jer jednako odvrćem gas, ali kad ga točim uspravnog, jednostavno svaki put napravim više km prije paljenja lampice rezerve nego kad ga točim na bočnoj nogari.
 
proveo sam neovisni eksperiment i utvrdio:
u nagnutu čašu stane manje nego u uspravnu..........

nisam ni sam mogao vjerovati.... ali ponavljanjem pokusa rezultati su bili konzistentni.....

moguće je da se nešto slično dešava i sa rezervarom goriva.....
 
  • Like
Reactions: Village
Od kad vozim motor još nisam zaboravio sklopit bočnu nogaru ali sam jednom zaboravio skinut onaj disc lock i izvrnuo se ko prasac 😂
 
  • Wow
Reactions: zrakoplovac
proveo sam neovisni eksperiment i utvrdio:
u nagnutu čašu stane manje nego u uspravnu..........

nisam ni sam mogao vjerovati.... ali ponavljanjem pokusa rezultati su bili konzistentni.....

moguće je da se nešto slično dešava i sa rezervarom goriva.....
da, ali krivo si osmatrao eksperiment jer je rezervoar zatvorena posuda, a ne otvorena kao čaša.
u bocu od 1l sam ulio 1l i onda sam bocu okretao u svim smjerovima, odnosno po svim osima. Kako god bi ju postavio, uvijek je 1l bila u boci, sad sam zbunjen.