esso_sa
Well-known member
Evo da i ja podijelim svoje dojmove nakon skupljenih cca 400-500 km. Prvi dojam, na leru je strahovito bučan. Ne radi se o tome da mi smeta buka nego odmah daje na znanje o kakvom motoru je riječ. Karikirano, to je RR na steroidima koji je malo narastao i stavljen mu je visoki upravljač. U prilog tome ide i dinamični ovjes i tri mape paljenja i najveća fora display koji pokazuje nagibe i paljene DTCa, Pravi turist, nema šta. Šalim se , svaki motor se može voziti pristojno. Išao sam danas do Grobnika, prema dole turistički, natrag malo agresivnije. Putna brzina od cca 90-120, nema se tu šta zamjeriti, ide kao i svaki drugi japanac u pola cijene. Prema natrag sam ga vrtio do 10-11.000 okretaja i tu već zavrišti i krene ko zmaj. Zapravo bih rekao da se tu vidi njegov karakter, ona tromost koja je GSu i ostalim kozama mana, toga na XRu nema.
Esso je bio u pravu, sjedalo mi se nije svidjelo. Ovaj primjerak ima povišeno sjedalo za 2 cm ali je oblik navodno isti. Reže po bridovima međutim nije to ništa strašno ali me začudilo što su pri kraju današnjeg đira počeli grčevi. Upravljač je postavljen niže nego što sam očekivao, ne znam da li je to do ta 2 cm razlike.
Vezano za vaše vizire, bio sam i na autoputu. Brzina malo veća od one koja se prije spominjala, originalni vizir u spuštenom položaju, mrvicu sagnem glavu i vjetra nema.
Da ne smaram dalje, kao i većini novih motora teško mu je naći zamjerku. Moj osobni dojam je, iako se stvarno ne smatram Ducatistom , da mi je previše konfekcijski. Da, lijepo izgleda, ide fantastično, faca si jer je BMW a nije Japanac ali u njemu nema ništa posebno intrigantno. XR je dio obitelji S1000 koja nikad neće imati status GSa. Ne mislim time ništa loše samo nisam očekivao da bude toliko izraženo.
Dobro pa je barem negdje bucan jer su ga bas ugusili sa EURO 5, ziv se jadan ne cuje.
Sto se tice snage, otprilike si i sam skontao. Na oko 9000 mu je maksimalni obrtni moment, a na 11000 maksimalna snaga, tako da ga je (bar po meni) kod zivlje voznje najbolje voziti u rasponu 7000-11000. Generalno na 7000 pocnes osjetiti da se bas budi, a tada i zvuk promijeni jer konacno otvori klapnu (ima 2 izduvne cijevi na onoj "kanti" ispod. Mala je stalno otvorena, a velika ima klapnu koja se otvara tek na 7000). Tako izrazeno promijeni zvuk na 7000 da sam se zezao da je BMW mozda ugradio Hondin V-TEC
Upravljac je nizi 2 cm nego na starom XR (ako si vozio stari) i malo je pomjeren prema naprijed, isto mozda oko 2cm. Sto ce reci da sjedis malo savijenije, a u kombinaciji sa visim sjedalom sigurno jos vise.
Cudi me to za vizir. Doduse ti si se saginjao. I meni je OK tako, ali ja gledam i iz perspektive putovanja gdje ne planiram bas da sjedim tako 6-7 sati.
GS je sveta krava i siguran sam da i BMW-u nije ni blizu namjera da mu od XR-a napravi ozbiljnu konkurenciju. GS je zaokruzeniji motor, brusen i usavrsavan decenijama, smiren, udoban, izbalansiran, "sam se vozi" da je meni licno dosadan. Licno sam se na njemu osjecao kao putnik, a ne vozac. Fali mu te neke dinamike da te razbudi, koju sa druge strane XR ima na pretek. Mada kazu da je ovaj 1250 dosta zivlji, nisam ga vozio. XR je priblizno dobar u svemu kao GS, ali sa izrazenom dinamikom i karakterom, nijansu naustrb komfora, da kazem - nervozniji i malo neudobniji. To ne odgovara svima.
Sebe licno vidim i na GS-u nekad u buducnosti, ali kada ga jos malo pojacaju i ucine dinamicnijim, a i ja se malo smirim I srede buku motora i klepetavi mjenjac koji su mi definitivno najveca zamjerka na tom motoru. Idealno bi bilo da u GS-a ubace masinu i mjenjac iz XR. Mogli bi ga onda sa pravom nazvati GSXR-1000 😂
Last edited: