R 1400 gs je adventure i ide za 2024 godinu.
Mislim da će ipak biti R 1300 GS/A i ide 2023.
Jedino što se vidi na prvu je da su mu ugradili radar i čini mi se da je kardanski sklop drugačiji.
Kardanski sklop će biti drugačiji vjerojatno zato jer će kardan imati ugrađenu kardansku kočnicu.
Für Motorräder mit Kardan-Endantrieb entwickelt BMW eine zusätzliche Kardan-Bremse. Als Parkbremse und als Wegfahrsperre, auch automatisiert. Vielleicht wird auch die neue BMW R 1300 GS damit ausgerüstet.
www.motorradonline.de
Kardanska kočnica će biti parkirna kočnica i zatvaranje diferencijala protiv klizanja unatrag, oboje će biti automatizirano.
Parkirne kočnice su kod automobila standard (osobito kod auta sa automatskim mjenjačem i generalno kod svih električnih automobila), no kod motocikala to je novost u modernoj praksi velikoserijskih motocikala (ne i u teoriji, jer je BMW još prije stotinjak godina imao kardansku kočnicu na modelu R42, no ona je služila kao radna kočnica, znači mogla je kočiti motocikl u vožnji. BMW je povremeno koristio i kardansku kočnicu na nekim trkaćim modelima tijekom svoje povijesti).
Modul bi se trebao ugraditi odmah na izlasku iz getribe na kardan, i to rješenje je predviđeno za nove generacije teških BMW motocikala (K1600, R1300GS, R18 i ostali modeli sa bokser-motorima i kardanom). Pritom je R18, kao teški cruiser sa samo bočnim nogarom već i opremljen sličnim sustavom, a R1300GS će biti najvjerojatniji prvi model za taj patent, jer on i treba prvi izaći u seriji novih modela, a i tržišno je najočekivaniji model od BMW-a. Sustav bi trebao raditi na pritisak gumba dok je motocikl operativan i vozač je na njemu (protiv neželjenih kretanja motocikla unatrag), ili automatski samim spuštanjem bočnog nogara ili postavljanjem na centralni nosač.
Nešto slično već postoji kod svih velikih skutera od BMW-a, osobito električnih, osim kod serije C400, i kod njih postoje dodatna mala kočiona kliješta na zadnjem disku koja služi kao parkirni sustav.