Nakon 23000km sa ZVMX stavio danas novi ZVMX lanac i novi prednji lancanik (straznji je ostao stari jer je ko nov - novi sam spemio za slijedecu izmjenu). Jedna karika je zapekla, osjetila se lagana vibracija na priblizavanju semaforu kad je motor u leru (tj. stisnut kuplung) pri brzini od 10tak km/h i manje. Nije bila drama, ali, volim da je savrseno
.
Sad mogu i dat recenziju suhog Louis spreja za lanac jer sam stari ZVMX samo njime podmazivao. Lanac se jedva malo "istegnuo" (zapravo potrosio) u tih 23.000km. serafi spanera lanca su sada sa novim lancem tocno pola kruga zategnutiji (oznacio sam ih prije danasnje promjene lanca) sto je jako mala razlika. To cak i nije do maziva kojeg stavljamo nego do potrosenosti pinova lanca koji su zasticeni o/x ringovima i tu mazivo niti ne moze uc kod podmazivanja. Da nije te "nesretne" karike, lanac nebi mijenjao jos jaaaaako dugo jer se potrosio jedva mjerljivo.
Zadnji lancanik je doslovno ko nov, prednji na oko isto, pod povecalom bi se mozda moglo diskutirat jel malo nacet (prednji sam svejedno zamijenio).
To je dokaz da
mazivo prvenstveno treba hranit o/x ringove da ne ispucaju kako bi tvornicko mazivo na pinovima ostalo gdje treba, ali i da je bitno da mazivo kojeg stavljamo dodje ISPOD rolica kako bi se one lagano rotirale, jer kad dodju u kontakt s lancanikom su ionako fiksirane za lancanik i sva rotacija se desva izmedju rolica i supljeg pina lanca. Iz tog razloga treba i prati lanac ako bi se zracnost izmedju rolica i bocnih unutarnjih plocica zapunila smecem i onemogucila da mazivo prodre pod rolice. Uopce nije problem sto se trosenja tice ako nakon podmazivanja lanac obrisemo "do suhog". Mazivo na samom lancu s vanjske strane cuva lanac od hrdje i oni koji s tim imaju problema bi trebali lanac drzat masnim i izvana, ali ako hrdja nije problem (a meni nije jer vozim samo po suhom i u garazi mi ne hrdjaju nezasticeni metali), nema potrebe da je lanac s vanjske strane masan, dapace, ta masnoca samo skuplja prljavstinu i onda je trosenje rolica i lancanika izrazenije.
Da rezimiram, dobar mi je taj Louis suhi sprej iz jedinog razloga sto ne sprica nimalo, ali bas nimalo (zadnja felga samo skuplja prasinu
) , nanosim ga svakih 300tinjak km (max 400), ali, cijena mu je skocila sa ispod 10 na 13 eura od kad sam zadnji put kupovao (kupio 5 komada i jos imam jedan i pol - potrosio 3 i pol u 23.000km sto znaci da mi je jedan bio za 20-25 podmazivanja ili nekih 6500-7000km po spreju). Zbog te cijene cu razmislit da li cu ga nastavit koristit kad potrosim zalihu, ali, uvijek cista felga i rep motora je veliki plus
23.000km nisam ocistio poklopac prednjeg lancanika. Skupilo se tamo maziva, ali, ne toliko da je trebalo cistit, sada sam pocistio i nemam ga namjeru skidat i cistit barem jos toliko km ako cu nastavit korisitit Louis suhi sprej
Btw, drugi put koristio
DID KM500R alat za montazu lanca. Ajme kako je to dobar alat, nema s njim greske jer ju alat ne dopusta, stezes i plocicu i zakivas suplje pinove dok se moze kljucem stezat, kad vise ne dozvoli stezanje jer se jasno osjeti da je otpor postao jako velik, to je to. Digitalni subler ponovo potvrdio kao i na montazi lanca prije ovog: razmak plocica je unutar 2 stotinke milimetra razlicit od ostatka lanca, a oba suplja pina je rasirio na tocno 5.8mm kao i na prijasnjem lancu (DID navodi za ZVMX da moraju biti u rasponu 5,7-6,0mm).