01.01.2006. Tužan dan za skuteraše?

bikerboy said:
Vozim yamahu tzr 50!Zanima me jer taj zakon vrijedi i za motore od 50ccm sa brzinama!(tipa tzr,rs50 i slično?)

Normalno da vridi i za tvoju yamahu, u oku zakona do 50ccm su mopedi a poviše motori, eto sad opet ni to nije motor kako bi neki zli bikeri rekli  :mrgreen: :poke:
 
NikolaST said:
Moje osobno misljenje:
-zakon je bezveze i samo je napravljen da bi drzava punila proracun. Zasto nije 60km/h?
-Kad sam kupio scooter daleke 1995 isa je 75km/h i NISAM SKIDAO blokadu! Kako to?
-Polagao sam H kategoriju odvojeno od ostalih kategorija(ima sam 15god).
-Kad sam napunio 18g (ili 16??) polaga sam A kat i qurac! Niti jedna auto skola te ne UCI vozit motor/scooter. Ako vec znas ok, a ako ne (kao u mom slucaju) reko mi je "nadji ti nekog prijatelja koji ima motor pa neka te nauci pa dodji na ispit!". a da mi je naplatio 20sati voznje -je.Da mi se vratit nazad i zadavit ga.
-Voznja od 80km/h je jednako opasna kao i ona od 50km/h.Sve je u vozacu i ostalim sudionicima u prometu
- da ima debilnih scooterasa (a i ostalih) u ST IMA! I uvik ce ih bit.
- da je drzavi do nase sigurnosti ne bi okretali glavu stavljanjem samo vece tablice (ka ono platio je i sad moze taj ISTI scooter vozit 80km/h?) i UKINILI BI POREZ NA SIGURNOSNU OPREMU!!
NITKO, BAS NITKO me ne moze uvjerit da bi drzava patila kad bi dobila 22% manje od prodaje kaciga, jaketa i sl.
Kazna za kacigu 700kn uz opravdanje da je to za nase dobro.Moja glava-moja odluka.Ne ugrozavam nikog osim sebe.E onda se nasa neko i reka;je ali drzava placa troskove lijecenja ako se razbijes (ovo triba ispitat).Moj odgovor - onda nam dajte mogucnosti nabavke najbolje opreme bez PDV-a.
E tu nastaje muk.

Hebate sta sam se raspizdija.
Idem ca.

Koja je razlika između 50 i 60 km/h?? Ma da je i 70, ti bi opet htio 110, i skidao bi blokadu.

Daleke 1995 si mogao kupiti skutere koji su išli i 150 km/h, a isto možeš i danas. Jer skutera ima i od 500 i više ccm. A i skuter je oznaka oblika karoserije. Ali ako misliš na moped, nikada nisi mogao kupiti taj koji je išao 75 km/h. BTW, koji je to bio moped/skuter??

Vožnja od 80 km/h NIJE jednako opasna kao i 50 km/h... jer su svi parametri vožnje potpuno drugačiji, pri 80 km/h razvijaju se sile dvostruko veće nego pri 50 km/h, dvostruko je i duži put kočenja, i tome i treba prilagoditi sve sklopove... zato to NIJE isto. Motor koji sigurno podnosi te dvostruke sile i košta malo više od onoga što si ti platio za svoj.

Bandit, da li ja mogu doći i registrirati bilo oji skuter na veliku tablicu samo zato jer ja to hoću i mogu, ili registracija ovisi o temeljnim atestima i homologaciji samog mopeda ili skutera? Jer mi je ovo prvi puta da čujem da netko može na neki skuterčić ili moped od 49 ccm nabiti veliku tablicu... Jer mislim da velika tablica ne ovisi o plaćanju, pa da se vozi "koliko hoće", nego ne može to niti pod razno!

Glede države - ona ne uvjerava tebe, nego sebe da ne bi mogla bez tih novaca. Tu se slažem sa tobom, jer određenu opremu će si kupiti samo onaj kome to treba. Glede kazne - to sam već tumačio. Država je Ustavom definirana kao socijalna, znači da vodi brigu o sigurnosti, zdravlju i ostalome svojih građana, pa temeljem toga donosi i zakone. Nema se što ispitivati; ja bih ti dao da se voziš bez kacige, ali pod jednim uvjetom: da ako se razbiješ na motoru bez kacige, nemaš pravo na liječenje, nego lijepo krepaj na cesti! Tvoji nemaju pravo tužiti državu zbog toga, jer je to "tvoj izbor".

Mislim da bi ti brzo zamuknuo kada bi ti to predložio, zato jer tu ne znači ništa što plaćaš zdravstveno osiguranje, kada svojim ponašanjem izigravaš zakonski obveze i svjesno povećavaš rizik trajnog oštećenja svog zdravlja ili i smrti. To je normalna klauzula u svim vidovima osiguranja (sklopi životno, pa ćeš vidjeti što se definira - od broja popušenih cigareta dnevno pa nadalje...). Da se od gubitaka i ne spominje probleme sa radnim mjestom, probleme sa izgubljenim radnim satima, probleme što kratko ili dugoročno budeš išao više liječniku ili ranije u penziju zbog kroničnih problema kao posljedice akutnih stanja nakon pada, pa probleme što se promjenom stanja u obitelji zbog tvoje invalidnosti ili smrti opet debelo tereti i država...

A to su sve situacije o kojima ne misliš. A iste su ipak točne, i država gleda na sve kroz takve naočale, mada istodobno i pljačka na stvarima koje joj nisu u interesu, već bi joj prevencija bila isplatljivija. Zato malo promisli prije nego lakomisleno lupiš kako je to sve "bezveze". Jer isti sistemi rade i u drugim državama, a nisu svi ti narodi i zakoni glupi i bezveze, a ti si jedini pametan. Ti koji donose zakone mi nisu dragi, ali nisu niti budale.
 
Sledgehammer said:
Koja je razlika između 50 i 60 km/h?? Ma da je i 70, ti bi opet htio 110, i skidao bi blokadu.

Daleke 1995 si mogao kupiti skutere koji su išli i 150 km/h, a isto možeš i danas. Jer skutera ima i od 500 i više ccm. A i skuter je oznaka oblika karoserije. Ali ako misliš na moped, nikada nisi mogao kupiti taj koji je išao 75 km/h. BTW, koji je to bio moped/skuter??

Vožnja od 80 km/h NIJE jednako opasna kao i 50 km/h... jer su svi parametri vožnje potpuno drugačiji, pri 80 km/h razvijaju se sile dvostruko veće nego pri 50 km/h, dvostruko je i duži put kočenja, i tome i treba prilagoditi sve sklopove... zato to NIJE isto. Motor koji sigurno podnosi te dvostruke sile i košta malo više od onoga što si ti platio za svoj.

jesi vozio 50cc skuter vise od 80kmh? provjeri pri kojim brzinama se najcesce pada u gradu(u trenutku pada, a ne neposredno prije kocenja)

po meni bi se trebalo dozvoliti mopedima brzina do 80kmh, a modificirati ZSPC pa napisati da mopedi nesmiju na autocestu mada razvijaju brzinu vecu od 60kmh

ali to se nece desiti jer drzava treba novce. ma ko ih je..., imam ja doma sajbi za podmetat
 
Sledgehammer said:
Bandit, da li ja mogu doći i registrirati bilo oji skuter na veliku tablicu samo zato jer ja to hoću i mogu, ili registracija ovisi o temeljnim atestima i homologaciji samog mopeda ili skutera? Jer mi je ovo prvi puta da čujem da netko može na neki skuterčić ili moped od 49 ccm nabiti veliku tablicu... Jer mislim da velika tablica ne ovisi o plaćanju, pa da se vozi "koliko hoće", nego ne može to niti pod razno!

Zapraf i ne. Kategoriju ti određuje nadzornik na tehničkom pregledu, a shodno papirima koje doneseš sa sobom(račun, homologacija...). Jedini način da na moped staviš veliku tablicu je dan napraviš atest da on spada u kategoriju motocikl...tu opet mora zadovoljavati određene uvjete.
 
Sledgehammer said:
...  Ali ako misliš na moped, nikada nisi mogao kupiti taj koji je išao 75 km/h. BTW, koji je to bio moped/skuter??

Sledge s kojeg si ti planeta pa? :shock:

Firefox ka moj novi iz dućana s blokadama ide preko 75km/h al mu triba cila vječnost, a kad mu se skine blokada dobije niti 10km i ima normalno ubrzanje!
Otiđi negdi napravit test đir na koji skuter :mortal:

Koliko ja znam mopedi su do 49ccm sve preko su motori samo šta oblik karoserije piše skuter!
Pogledaj malo po papirima kojeg skutera!
 
oxio said:
Firefox ka moj novi iz dućana s blokadama ide preko 75km/h al mu triba cila vječnost, a kad mu se skine blokada dobije niti 10km i ima normalno ubrzanje!
Otiđi negdi napravit test đir na koji skuter :mortal:

Koliko ja znam mopedi su do 49ccm sve preko su motori samo šta oblik karoserije piše skuter!
Pogledaj malo po papirima kojeg skutera!

Mladi gospon, pa kaj vi mislite da su ovi koji rade u nadležnim institucijama lajbeki.
Ono kaj tebi pokaže na čuki tvoj firefox...sa tim si možeš rit obrisat.
Uređaji za mjerenje brzine mopeda baždareni su da pokazuju točnu brzinu. Njihova ispravnost se kontrolira nekoliko puta godišnje. Dozvoljena su mala odstupanja, naravno. Znači za 52km/h ti sigurno nebu nitko ništ rekel, ali ako ti skut ide 62km/h...e onda buš moral na atest, ili ostaješ bez registarskih pločica.
 
Sledgehammer said:
Koja je razlika između 50 i 60 km/h?? Ma da je i 70, ti bi opet htio 110, i skidao bi blokadu.

Daleke 1995 si mogao kupiti skutere koji su išli i 150 km/h, a isto možeš i danas. Jer skutera ima i od 500 i više ccm. A i skuter je oznaka oblika karoserije. Ali ako misliš na moped, nikada nisi mogao kupiti taj koji je išao 75 km/h. BTW, koji je to bio moped/skuter??

Vožnja od 80 km/h NIJE jednako opasna kao i 50 km/h... jer su svi parametri vožnje potpuno drugačiji, pri 80 km/h razvijaju se sile dvostruko veće nego pri 50 km/h, dvostruko je i duži put kočenja, i tome i treba prilagoditi sve sklopove... zato to NIJE isto. Motor koji sigurno podnosi te dvostruke sile i košta malo više od onoga što si ti platio za svoj.

Bandit, da li ja mogu doći i registrirati bilo oji skuter na veliku tablicu samo zato jer ja to hoću i mogu, ili registracija ovisi o temeljnim atestima i homologaciji samog mopeda ili skutera? Jer mi je ovo prvi puta da čujem da netko može na neki skuterčić ili moped od 49 ccm nabiti veliku tablicu... Jer mislim da velika tablica ne ovisi o plaćanju, pa da se vozi "koliko hoće", nego ne može to niti pod razno!

Glede države - ona ne uvjerava tebe, nego sebe da ne bi mogla bez tih novaca. Tu se slažem sa tobom, jer određenu opremu će si kupiti samo onaj kome to treba. Glede kazne - to sam već tumačio. Država je Ustavom definirana kao socijalna, znači da vodi brigu o sigurnosti, zdravlju i ostalome svojih građana, pa temeljem toga donosi i zakone. Nema se što ispitivati; ja bih ti dao da se voziš bez kacige, ali pod jednim uvjetom: da ako se razbiješ na motoru bez kacige, nemaš pravo na liječenje, nego lijepo krepaj na cesti! Tvoji nemaju pravo tužiti državu zbog toga, jer je to "tvoj izbor".

Mislim da bi ti brzo zamuknuo kada bi ti to predložio, zato jer tu ne znači ništa što plaćaš zdravstveno osiguranje, kada svojim ponašanjem izigravaš zakonski obveze i svjesno povećavaš rizik trajnog oštećenja svog zdravlja ili i smrti. To je normalna klauzula u svim vidovima osiguranja (sklopi životno, pa ćeš vidjeti što se definira - od broja popušenih cigareta dnevno pa nadalje...). Da se od gubitaka i ne spominje probleme sa radnim mjestom, probleme sa izgubljenim radnim satima, probleme što kratko ili dugoročno budeš išao više liječniku ili ranije u penziju zbog kroničnih problema kao posljedice akutnih stanja nakon pada, pa probleme što se promjenom stanja u obitelji zbog tvoje invalidnosti ili smrti opet debelo tereti i država...

A to su sve situacije o kojima ne misliš. A iste su ipak točne, i država gleda na sve kroz takve naočale, mada istodobno i pljačka na stvarima koje joj nisu u interesu, već bi joj prevencija bila isplatljivija. Zato malo promisli prije nego lakomisleno lupiš kako je to sve "bezveze". Jer isti sistemi rade i u drugim državama, a nisu svi ti narodi i zakoni glupi i bezveze, a ti si jedini pametan. Ti koji donose zakone mi nisu dragi, ali nisu niti budale.
Sledge: Malo si ti ovo shvatio preosobno.
Dakle ispravak netocnog navoda:
-1995 kupio sam moped typhoon 50ccm i iako je celer (pardon:brzinomjer) sigurno krao, sigurno je i isao preko 50km/h bez skidanja blokade.
-Kad sam rekao da je opasnost ista pri 50 i 80 km/h mislio sam da se jednako moze dogodit sranje; u prvom slucaju jer si prespor na cesti a u drugom jer si brzi (sile itd vece).
- Typhoon od 80ccm je TVORNICKI ISTI i po okviru i po kocnicama i gumama i svemu!!! Dakle?
- FYI ja imam i nosim kacigu i to ARAI RX-7, a do sad sam promijenio i jos 3 kacige (u zadnih 10 god).I cura ima vrhunsku kacigu i svu opremu.Ali ne bi li bilo bolje kad bi drzava rekla da se te stvari mogu kupit bez PDV/Carina pa bi svi imali vrhunske kacige/jakete.
A kad smo kod prevencije- ceste su nam vrhunske! Kad poprave ceste onda neka dignu kazne.

-imao sam "samo" jednu nesrecu u ovih 10god i to me je na semaforu dok sam stajao odiza naguzio i  pregazio vozac auta koji se kleo da me nije vidio_On je dobio 120kn kaznu+sudske troskove za "nepropisno drzanje rastojanja" a ja i cura savove i terapiju u toplicama. Di je tu logika? Po meni da me nije udario on bi prosao kroz crveno! Ali Drzava se brine za nas zar ne?

A sta se tice bolnice/zdravstvenog - to je inako rupa bez dna.
Država je Ustavom definirana kao socijalna, znači da vodi brigu o sigurnosti, zdravlju i ostalome svojih građana, pa temeljem toga donosi i zakone.
Prije 4 dana sam morao na hitnu sa curom i cekao 45min da je neko POGLEDA! Mora bit da im se nije zurilo jer je imala sve udove na sebi.

FYI ja imam zivotno osiguranje.sta vise radio sam za zivotno osiguranje i znam sve cake.

I jos nesto - ne lijecim ja frustracije kao sta si pokusao natuknut:Motor koji sigurno podnosi te dvostruke sile i košta malo više od onoga što si ti platio za svoj.

Ja vec 2 god vozim Fazera 600 a 1995 kad sam ja imao 15god Typhoon je bio najbolji moped na trzistu. Ostali nek se ne ljute.
 
NikolaST said:
-1995 kupio sam moped typhoon 50ccm i iako je celer (pardon:brzinomjer) sigurno krao, sigurno je i isao preko 50km/h bez skidanja blokade.

Samo jedna napomena...firma koja se bavi prodajom mopeda dužna je u računu navesti max. brzinu skutera. Isto tako u homologaciji je obavezan podatak brzina vozila. Ako to vozilo razvija veču brzinu od zakonom propisane za tu kategoriju, netko mora odgovarat u slučaju prometne nezgode. A brzina vožnje se lako izračuna.
 
Rage said:
Ma to sve 5 za klince od 15-ak god(ja mislim da netko sa 14 i nije spreman za sudjelovanje u prometu!), ali zašto raditi budale od ostalih? Pa ne voze samo klinci skutere, mnogima je on najprakričniji, a i nemaju svi 50+ somova za motor... Svi koji su vozili skuter(a da baš nije neki šrot za 3000 kn), znaju da 80 na sat nije nikakav bed. Ti motori su napravljeni da su voze  tim brzinama. Najlakše je po najslabijima udarat, to su isti ljudi koji tuku žene i djecu  :mrgreen:

Zašto 50+ somova za motor??

Pa i sa puno manje se mogu kupiti pile sa 250, 300, 400 i 500 kubika, svih oblika karoserije...

Ne voze samo klinci, to je točno, ali samo klinci žele biti iznad onoga što jesu.
 
Bandit said:
Mladi gospon, pa kaj vi mislite da su ovi koji rade u nadležnim institucijama lajbeki.
Ono kaj tebi pokaže na čuki tvoj firefox...sa tim si možeš rit obrisat.
Uređaji za mjerenje brzine mopeda baždareni su da pokazuju točnu brzinu. Njihova ispravnost se kontrolira nekoliko puta godišnje. Dozvoljena su mala odstupanja, naravno. Znači za 52km/h ti sigurno nebu nitko ništ rekel, ali ako ti skut ide 62km/h...e onda buš moral na atest, ili ostaješ bez registarskih pločica.

Bandit znam da celeri nisu naj precizniji ali odstupanja su na digitalnom celeru od firefoxa max 5km/h provjereno.
E skut mi ide 100km/h i možda koji km/h više al ajde, razlika je u tome da meni piše 80 kad na analognom od NRG-a piše preko 100  :misli: :LOL: . E atest, ko kaže da ću ove godine reg. skut, tablica ide ispod sica g :mrgreen:
 
Tha Waynder said:
ja kad bum imal nafrkanog minarelija meni bu bandit sve sredil jel tako????

Normalno zelenko, same ti dojdi :rofl:
 
NikolaST, imaš samo jedan problem, a taj je da miješaš stvari koje nemaju veze jedna sa drugom... To je odraz tvog emocionalnog shvaćanja činjenica i problema.

Da li je zdravstvo u kurcu, da li je cesta u kurcu, da li je logika ovakva ili onakva... to sve nema veze sa ničim, i ne možeš određene - zakonom određene! - stvari pravdati svojim lošim iskustvima, ili reći nešto u tom revijalnom tonu. To ti ne prolazi na sudu. Svugdje se gleda samo činjenično stanje vezano uz određeni događaj, i njegovo definiranje i kažnjavanje prijestupa po zakonu i SAMO za taj prekršaj. Prema tome, nećeš doći pred suca i reći da si ukrao zato jer svi kradu, nećeš reći da nisi nosio kacigu zato jer je zdravstvo ionaku u kurcu pa se i ne nadaš velikoj pomoći ako završiš u bolnici (pa još pritom ispričati zgode sa svojom curom(, nećeš... ma nadam se da kužiš.

Kada i ja zaustavim nekog vozača u autu - jer one na dva kotača nikada nisam kaznio, a najčešće niti zaustavljao - mene isto tako ne zanima da li se njemu žuri, da li nema pojas ili svjetla zato "jer je upravo krenuo sa pumpe", da li je išao kontra smjer zato zbog ovoga ili onoga... i to se nadam da kužiš! Drugim riječima, te sve isprike, koliko god tebi bile važne, činjenično nemaju nikakvu vrijednost. Da li si ti činjenično napravio to i to?? Jesi!? Onda nemamo što više razgovarati... jer niti mene na cesti, niti suca na sudu, ne interesiraju tvoje frustracije i osobne analize sustava. I za ovo se nadam da kužiš što sam htio reći. Čak i kada si u pravu u nekim svojim razmišljanjima, za činjenicu pogreške u prometu to je nevažno. Full nevažno. Zakon ne poznaje niti jednu od tih kategorija koje si naveo kroz primjere.
 
Sledgehammer said:
NikolaST, imaš samo jedan problem, a taj je da miješaš stvari koje nemaju veze jedna sa drugom... To je odraz tvog emocionalnog shvaćanja činjenica i problema.

Da li je zdravstvo u kurcu, da li je cesta u kurcu, da li je logika ovakva ili onakva... to sve nema veze sa ničim, i ne možeš određene - zakonom određene! - stvari pravdati svojim lošim iskustvima, ili reći nešto u tom revijalnom tonu. To ti ne prolazi na sudu. Svugdje se gleda samo činjenično stanje vezano uz određeni događaj, i njegovo definiranje i kažnjavanje prijestupa po zakonu i SAMO za taj prekršaj. Prema tome, nećeš doći pred suca i reći da si ukrao zato jer svi kradu, nećeš reći da nisi nosio kacigu zato jer je zdravstvo ionaku u kurcu pa se i ne nadaš velikoj pomoći ako završiš u bolnici (pa još pritom ispričati zgode sa svojom curom(, nećeš... ma nadam se da kužiš.

Kada i ja zaustavim nekog vozača u autu - jer one na dva kotača nikada nisam kaznio, a najčešće niti zaustavljao - mene isto tako ne zanima da li se njemu žuri, da li nema pojas ili svjetla zato "jer je upravo krenuo sa pumpe", da li je išao kontra smjer zato zbog ovoga ili onoga... i to se nadam da kužiš! Drugim riječima, te sve isprike, koliko god tebi bile važne, činjenično nemaju nikakvu vrijednost. Da li si ti činjenično napravio to i to?? Jesi!? Onda nemamo što više razgovarati... jer niti mene na cesti, niti suca na sudu, ne interesiraju tvoje frustracije i osobne analize sustava. I za ovo se nadam da kužiš što sam htio reći. Čak i kada si u pravu u nekim svojim razmišljanjima, za činjenicu pogreške u prometu to je nevažno. Full nevažno. Zakon ne poznaje niti jednu od tih kategorija koje si naveo kroz primjere.

Imaš pravo kad nekog zaustaviš  šta te briga za njegova opravdanja.,isto tamo kad mene zaustaviš šta mene briga da li ti je žena dala ili ne izvoli kulturno bez podizanja glasa provodit zakon ,, ne me zaustaviti svaka tri kilometra nego brajo ako sam zgriješio očepi ali ako nisam ne zaustavljaj me....
 
Sledgehammer said:
Imaš pravo...rutinska kontrola teoretski ne postoji.
:LOL: :LOL: :LOL:ljudi naš sleđ je omekšao  :shock: :shock:napokon se nešto složio da policija Ne radi po propisima :mrgreen: :mrgreen:
 
Ne kužim kaj ti je smiješno... ne sjećam se da sam nekaj smiješno napisao!

To nije niti odraz moje nekakve "mekoće", a još manje priznanja da policija ne radi po propisima.

Pročitaj ponovo, ali doslovno: "rutinska kontrola teoretski ne postoji"...
 
Nike said:
O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.
Isto kao Tomos 15 i BT, prije 1990 g.

...i prije 1980.  :starac:
Ali iza 1991 BT ide na malu tablicu  :p


a gdje si iskopao da poslije 1991god ide na malu tablicu,ja sam vidio i prije da neki imaju,a neki nemaju,kako se stara prometna mjenjala,to su oni na tehničkom sjebali i stavili da je BT50 moped,i mene kada 99% policajaca zaustavi nezna zasto BT ima veliku tablicu.........
 
zeto said:
a gdje si iskopao da poslije 1991god ide na malu tablicu,ja sam vidio i prije da neki imaju,a neki nemaju,kako se stara prometna mjenjala,to su oni na tehničkom sjebali i stavili da je BT50 moped,i mene kada 99% policajaca zaustavi nezna zasto BT ima veliku tablicu.........
Pa koliko znam u Splitu svi imaju malu tablicu ;)
Znači ovisi o referentu na teh. pregledu
 
Nike said:
Pa koliko znam u Splitu svi imaju malu tablicu ;)
Znači ovisi o referentu na teh. pregledu

Da na žalost. No ne više. Koliko čujem dosta se to postrožilo i sad takve postupke sankcioniraju.
BT 50 je oduvijek trebao veliku tablicu.  I šlus. :jesus: