01.01.2006. Tužan dan za skuteraše?

demza said:
a zakon o 50 kmh je idiotski... u zivotu se nikada nisam vozio 50 kroz grad i nikada nisam imao problema stati ili manevrirati u kriznim situacijama
jsve ce se opet svesti na je*anje skuterasa, naplacivat ce se kazne za 50+ kmh voznju dok ce 100% automobila voziti vise od 50kmh u gradu.

O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.
 
DamirK said:
demza said:
a zakon o 50 kmh je idiotski... u zivotu se nikada nisam vozio 50 kroz grad i nikada nisam imao problema stati ili manevrirati u kriznim situacijama
jsve ce se opet svesti na je*anje skuterasa, naplacivat ce se kazne za 50+ kmh voznju dok ce 100% automobila voziti vise od 50kmh u gradu.

O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.
Isto kao Tomos 15 i BT, prije 1990 g.
 
Nike said:
DamirK said:
demza said:
a zakon o 50 kmh je idiotski... u zivotu se nikada nisam vozio 50 kroz grad i nikada nisam imao problema stati ili manevrirati u kriznim situacijama
jsve ce se opet svesti na je*anje skuterasa, naplacivat ce se kazne za 50+ kmh voznju dok ce 100% automobila voziti vise od 50kmh u gradu.

O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.
Isto kao Tomos 15 i BT, prije 1990 g.

...i prije 1980. :starac:
 
DamirK said:
O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.

Dakle skuter s velikom tablicom je motor i u očima zakona :mrgreen: :hura:

Opet ono dali je skuter motor :LOL:

Znači svi s velikom tablicom mogu na moto party-e? :mrgreen:
 
oxio said:
DamirK said:
O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.

Dakle skuter s velikom tablicom je motor i u očima zakona :mrgreen: :hura:

Opet ono dali je skuter motor :LOL:



Znači svi s velikom tablicom mogu na moto party-e? :mrgreen:

piše motocikl, a ne motor :mrgreen:
 
DamirK said:
Nike said:
DamirK said:
demza said:
a zakon o 50 kmh je idiotski... u zivotu se nikada nisam vozio 50 kroz grad i nikada nisam imao problema stati ili manevrirati u kriznim situacijama
jsve ce se opet svesti na je*anje skuterasa, naplacivat ce se kazne za 50+ kmh voznju dok ce 100% automobila voziti vise od 50kmh u gradu.

O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.
Isto kao Tomos 15 i BT, prije 1990 g.

...i prije 1980. :starac:
Ali iza 1991 BT ide na malu tablicu :p
 
Nike said:
DamirK said:
Nike said:
DamirK said:
demza said:
a zakon o 50 kmh je idiotski... u zivotu se nikada nisam vozio 50 kroz grad i nikada nisam imao problema stati ili manevrirati u kriznim situacijama
jsve ce se opet svesti na je*anje skuterasa, naplacivat ce se kazne za 50+ kmh voznju dok ce 100% automobila voziti vise od 50kmh u gradu.

O čemu ti govoriš? Koji je to zakon zabranio da skuteri voze brže od 50kmh? Ako ide 130kmh slobodno ga možeš voziti i dalje 130.

Stvar je u tome da skuter koji postiže brzinu veću od 50kmh ne spada u kategoriju mopeda.
Dakle treba ga registrirati kao motocikl, položiti A kategoriju i vozi koliko ide.
Isto kao Tomos 15 i BT, prije 1990 g.

...i prije 1980. :starac:
Ali iza 1991 BT ide na malu tablicu :p

ne znam, znam samo da je prije 91. išao na mješavinu :mrgreen:
 
Sledgehammer said:
... Neiživljeni balavac koji ima više hormona od mozga? Kada najebeš, onda ti neće biti glup pandur, nego će ti biti i mama i tata. Znam takve kao ti. Uvijek su glasni kada su sakriveni. Kada ih zaustaviš plače k'o baba, a još mu nisam ništa niti rekao.
..... I masturbiraj: koliko se sjećam, to smanjuje napetost i frustracije...

stvarno lijepo..... :shock:

Da li itko zna kakva je procedura ako ja zelim skinuti blokadu i voziti skuter od 50ccm a imam polozenu A kategoriju?

Jer sam se zeznuo kupivsi skuter (potrosanja minimalna pogotovo po gradu, parking omogucen, cijena povoljna) i doznao nakon mjesec dana da cu ga morati voziti maksimalno 47 kmh. U pocetku mi se cinilo kao odlicna zamjena za auto medjutim ono sto sam dozivio na cesti bilo je zastrasujuce.. Primjerice vozim se krajnjom desnom trakom u vukovarskoj 47 kmh i trebam se prestrojiti u krajnju lijevu kako bih skrenuo na npr. zavrtnicu - pa otprilike ravno samoubojstvu, cim sam dao zmigu svi gas i nema pustanja, dapace oni koju su bili i 50 m iza mene po gasu.. Sto se tice odgovornosti ni do kioska nejdem bez kacige tako da mi je smijesno citati kako su na skuterima svi neodgovorni i sl..
O izguravanju iz trake ima podosta dozivljaja a i o nabijanju odbojnikom auta u skuter :shock:
Cudno mi je vidjeti kako nisu krivi vozaci automobila za svoje ponasanje(tocnije kao prvo se ti pridrzavaj propisa pa onda drugi) ali sto nisu vozaci dvokotaca ugrozeniji u prometu od onih sa cetiri i vise??? Mislim ak me zgura uz rub ceste ja padam i u najboljem slucaju se poderem a njemu nista... Da riskiram i pridrzavam se toga ili ne? :D

Dakle jel zna netko sto treba napraviti da mogu legalno voziti bez blokade jer imam dozvolu koja mi po zakonu dopusta voznju motora koji ide puno brze od skutera :?:
 
ja mislim da bi realnije ta blokada vrijedila za one koji imaju manje od 16 godina a zele voziti skuter, ili do 18 kako vec. jer glupo je bas to sto si ti rekao da taj skuter nesmije prek 50 a ti sa vozackom mozes voziti motor koji ide 200. a skuter je i konstrukcijski predviđen za vece brzine.

mislim da se vise radi o triku kojim se misli malo napuniti drzavni buđet.
 
*ebo vas skuter da vas *ebo :mrgreen:


kupite skuter koji smije ic vise od 50


il odma kupite motor


jer skuter nije motor
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Stomugromova said:
Sledgehammer said:
... Neiživljeni balavac koji ima više hormona od mozga? Kada najebeš, onda ti neće biti glup pandur, nego će ti biti i mama i tata. Znam takve kao ti. Uvijek su glasni kada su sakriveni. Kada ih zaustaviš plače k'o baba, a još mu nisam ništa niti rekao.
..... I masturbiraj: koliko se sjećam, to smanjuje napetost i frustracije...

stvarno lijepo..... :shock:

Da li itko zna kakva je procedura ako ja zelim skinuti blokadu i voziti skuter od 50ccm a imam polozenu A kategoriju?

Jer sam se zeznuo kupivsi skuter (potrosanja minimalna pogotovo po gradu, parking omogucen, cijena povoljna) i doznao nakon mjesec dana da cu ga morati voziti maksimalno 47 kmh. U pocetku mi se cinilo kao odlicna zamjena za auto medjutim ono sto sam dozivio na cesti bilo je zastrasujuce.. Primjerice vozim se krajnjom desnom trakom u vukovarskoj 47 kmh i trebam se prestrojiti u krajnju lijevu kako bih skrenuo na npr. zavrtnicu - pa otprilike ravno samoubojstvu, cim sam dao zmigu svi gas i nema pustanja, dapace oni koju su bili i 50 m iza mene po gasu.. Sto se tice odgovornosti ni do kioska nejdem bez kacige tako da mi je smijesno citati kako su na skuterima svi neodgovorni i sl..
O izguravanju iz trake ima podosta dozivljaja a i o nabijanju odbojnikom auta u skuter :shock:
Cudno mi je vidjeti kako nisu krivi vozaci automobila za svoje ponasanje(tocnije kao prvo se ti pridrzavaj propisa pa onda drugi) ali sto nisu vozaci dvokotaca ugrozeniji u prometu od onih sa cetiri i vise??? Mislim ak me zgura uz rub ceste ja padam i u najboljem slucaju se poderem a njemu nista... Da riskiram i pridrzavam se toga ili ne? :D

Dakle jel zna netko sto treba napraviti da mogu legalno voziti bez blokade jer imam dozvolu koja mi po zakonu dopusta voznju motora koji ide puno brze od skutera :?:

Ne radi se ovde o tvojoj dozvoli,vec o prometnoj dozvoli,jer ako ide brze od 50 km/h registrujes ga kao da je CBR1000RR koliko sam ja shvatio...znaci svake godine.A ti mozes imati dozvolu i za spaceshutlle nema nikakve veze.
 
Dečki, stvar je u tome da registracija i brzina ne ovise o vozačkoj... mislim u stilu "Imam A kategoriju, pa se onda mogu voziti na skuteru i 100-tku...". Možeš, ali ako je taj skuter homologiran i atestiran i klasificiran kao takav!

Zakonske norme se usklađuju sa proizvođačima, koji proizvode prijevozna sredstva u skladu sa međunarodno unificiranim normama, znači da su određene stvari u cijelom svijetu - ISTE (uz povremena i manja odstupanja)!

Drugim riječima, mopedi su mopedi, takvo je to prijevozno sredstvo, takva su međunarodno dogovorena ograničenja i standardi za to vozilo, i kome se to ne sviđa, neka prijeđe u višu klasu i kategoriju...

Ovako, stalno ispada svađa oko isprazne teme "može li se od stare babe i kilavog djeteta napraviti vrhunske trkače i maratonce..."... možda čak i može, ali kako dugo, sa kojim ishodom, i uz pitanje ima li to smisla stalno žderati i sebe i druge u vječnoj borbi protiv zakona i fizike i države...

Ako je taj skuterčić ili moped homologiran kao "moped", što zakonski određuje vozilo na dva kotača maksimalne zapremine od 49 ccm, čija maksimalna brzina nije veća od 49 km/h, ne kužim kako nekom pada na pamet brijati da bi se tuniranjem tog mopeda i postizanjem boljih performansi moglo isti registrirati kao nešto drugo osim toga što je??

Pa tabele karakteristika i klasifikacija određenih modela dolaze i u MUP i u HAK i u HSZCP, koji ih pod takvim nazivima smještaju u određene klase, a po tim klasama se isti onda uvrste u računalne programe i nomenklature u Stanicama za tehničke preglede, te u MUP-u na registraciji vozila. Znači, ako je nešto moped, sa navedenim karakteristikama 49ccm/49 kmh, na njega ne možeš nabiti velike tablice sve i da platiš za Hondu 1000, jer to jednostavno ne dopušta zakon. Pa makar i platio ručak svim onim ženama na svim tim šalterima.
 
oxio said:
a i znaš da za više od 50ccm triba A kategorija

Jedan od razloga ograničenja brzine je vjerovatno i taj kaj potvrdu o poznavanju prometnih propisa i pravila mogu dobit i djeca pa s njom vozit skuter. :neznam: :misli: Ja sam svoju dobio u 6. razredu osnovne škole
 
gigi said:
oxio said:
a i znaš da za više od 50ccm triba A kategorija

Jedan od razloga ograničenja brzine je vjerovatno i taj kaj potvrdu o poznavanju prometnih propisa i pravila mogu dobit i djeca pa s njom vozit skuter. :neznam: :misli: Ja sam svoju dobio u 6. razredu osnovne škole

Nikakve potvrde ti ne vride, moraš imat H kategoriju koju dobiješ samim polaganjem B ili A kategorije! Šema je ta šta doslovno H kategoriju nemožeš nigdi ni položit opose tako da opet zajeb.
 
DamirK said:
speed attack said:
il odma kupite motor


jer skuter nije motor
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:peace:

pRRovokatoRRi :LOL:


Pa znaš kad i je najbolje odma kupit motor.
Ako pogledaš cijene skutera od 200-250ccm i nije problem još malo nadoplatit. :mrgreen:

Npr.: Derbi GP1 250 ccm oko 35 000 kn - Kawasaki ER6n oko 48 000 kn pa sad rađe stisnit zube za tih 13 000 kn i vozit motor :mrgreen:
 
@Sledgehammer-slazem se sa svimei sto si rekao, ali onda nekuzim zasto od stran prioizvođaca su napravili da se blokada moze skinuti pa taj skuter poleti i do 85kmh?zasto ga nisu limitirali na 50 i da nemoze nikako vise. mislim da onda nebi bilo ni problema sa ovim zakonom! pa nisu ljudi ludi pa vise da skuter moze brze pa fala bogu da ce maknut blokade sve dok ljudi koji donose zakone ne vide sto se desava i sada to zele sankcionirati.

da rezimiram-ako proizvođac proizvodi moped,zasto ga napravi da moze ici brze nego sto smije. time doodi korisnike da krše zakon..ako on kao takav postoji
 
Proizvođači su napravili proizvod onakav kakav je, i za to imaju dobar razlog.

Namjerno se rade jači agregati, jer se računa na sigurnosnu rezervu snage, a njezina svrha je da do onih limitiranih granica taj skuter (ili motocikl, ili automobil...) pruža određene zadovoljavajuće karakteristike koje ti pomažu da imaš i određenu sigurnost. Znači, jači agregat je zato da do tih 50 km/h ti možeš ubrzavati zadovoljavajućim tempom, kao i da možeš bez sigurnosnih poteškoća održavati brzinu.

To NE ZNAČI da ti moraš zadirati i posezati za tim sigurnosnim rezervama snage, jer iste proizvođač i je zaštitio, ugrađujući blokadu. Stvar je u tome što ti misliš da na tu rezervu snage imaš pravo (a nemaš!), stvar je u tome što je ta blokada na tvom motoru, do koje ti imaš pristup, koji se ne može apsolutno spriječiti, jer i da je zalijan betonom, našli bi se igrači da razbiju taj beton i opet drketaju tamo gdje ne smiju.

Drugim riječima, proizvođač JE napravio sve što je u njegovoj moći, a da mu je to još uvijek isplativo.

Poseban slučaj je Baotian, sa svojim mlincima za kavu u klasi do 5.000 kuna, koji su išli negativnom selekcijom. Oni su fakat isto u klasi do 49/49, ali bez rezerve snage ograničene nekom blokadom koja ima smisla, jer je ista potpuno nepotrebna. Motor kod tih Baotiana je, naprosto, preslab, pa tako kod težih vozača on ne može postići niti 35 km/h, a kamoli 50! Drugi sindrom je što do tih 35 km/h ubrzava pola minute, i zbog tog nepostojanja rezerve snage, "sakrivene" iza blokade kod drugih proizvođača, taj Baotian predstavlja izniman sigurnosni problem za vozača, izraženiji nego da je isti na boljem biciklu. Treća stvar je što je njegova reakcija na gas kao u krepane kokoši, iliti treba mu cca 10 sekundi da shvati da si okrenuo gas... ima toga još puno, ali ovdje ne raspravljamo o manama Baotiana, već principima zašto postoje blokade.

Svi vidimo i u svijetu automobila (a isti principi vrijede i u moto, pa i masu drugih industrija...), da je gotovo svaki serijski proizvod "opremljen" rezervom snage. Tako su auti isto zaštićeni blokadama, koje su kod svih jačih auta postavljene na brzinskih 250 km/h, pa BMW-i i Mercedesi, nakon tunerskih obrada koje su vrlo često dostigle samo skidanje blokade, odmah sa istim motorom vuku i do 300 km/h, pa i preko.

Zato je bitno postavljanje blokade, jer tako traže zakonodavci i standardi u svijetu, a stvar je u tome što NIJE PREDVIĐENO da ti skidaš blokade! Drugim riječima, ti optužuješ proizvođače što su ti omogućili da se ti ponašaš protuzakonito... pa onda razmisli tko je kriv?!

Skidanje blokada proizvođači tumače i zadiranjem u one dijelove koje ne smiješ dirati, jer je motor homologiran za one parametre UNUTAR homologacije (a to su poznati 49/49), pa tako to rezultira i gubitkom garancije... pametnom dosta!

Znači, limiti postoje jer tako nalažu međunarodni standardi klasifikacije vozila, kao i na tome temeljeni zakoni pojedinih zemalja. Drugim riječima, skidanjem blokada varaš sam sebe, jer gubiš garanciju, jer zadireš u područja za koja ne garantira proizvođač glede normalnog i sigurnog funkcioniranja tog sklopa, kao i što varaš državu kroz uskraćivanje zakonskih davanja kroz prelazak u "višu" klasu vozila.

Zakon, naravno, postoji...samo ga treba pročitati. Pročitaj ga, to ti je kao vozaču i obaveza, a i uštediti ćeš vrijeme i sebi i drugima na bedaste konstatacije i jalove rasprave. Onda ćeš kužiti zašto je nešto takvo kakvo je, i što to sve uopće znači. Tamo ti, odmah na početku, pišu i definicije svih pojmova vezanih uz promet na cestama, pa tako i što je "motocikl", što je "moped", što je "lokalna cesta" ili nešto drugo... kad pročitaš, javi se što ti nije jasno, pa ćeš onda doznati i kako to izgleda u praksi.
 
E Sledge aj ako možeš na kraju svojih postova stavit skraćenu verziju, ono ka prepričano jer su ti postovi prrrrrrrreeeeeeeeeeee dugi :shock: :mrgreen:
 
@Sledge-hvala na objasnjenju. nisam stvari gledao sa te strane kao sto si napisao!

btw. pretpostavljam da ce prodaja 50ccm skutera naglo pasti kad se pocne taj zakon provoditi u praksi :?
jer za iste pare koliko je novi skuter 50ccm moze se kupiti kvalitetan rabljeni od 125ccm recimo :roll: