2 T MANIJA

normalno da se neće raspast i normalno da znaju šta rade 8)

postoji više vrsta lemljenja, nije to ko da lotaš kondenzator il otpornik :mrgreen:

lemljenje traži puno bolju pripremu spoja i vještog majstora i u tim okolnostima spoj može biti jednake snage pa čak i kvalitetniji u usporedbi sa zavarenim uz jednu bitnu prednost - a to je da se unosi puuuuuno manje topline na mjesto spoja a samim time i materijal što znači i puno manju tj gotovo nikakvu strukturnu promjenu osnovnog materijala-zašto je to bitno mislim da netreba objašnjavati (y)
 
zato ducati hartlota CrMo cijevi
a mesing, srebro i ostali nemaju ni približnu čvrstoću običnog čelika pa koliki var bio
ali je ,radi strukturalnih kristalnorešetkastih promjena, dobro za spajanje widia i brzoreznog čelika na držače/sjekače i slične alate ili spajanje dva različita metala
 
..možda i podnese tih 150-160 ks, ali bi ga volio vidit na prvom ozbiljnijem kočenju :mrgreen:
 
ja neznam konkretno od kojeg materijala je okvir na tom motoru ali mogu pretpostavit ... krom-mangan čelične legure se koriste u avio industriji odavno - nosive konstrukcije britanskih Spitfire-a i Hurricane-a, pogotovo ispod prednjeg kapotaža, dakle okvir koji je nosio motor je izrađen od krom-mangan čelika, kasnije kako se u vb razvijala motosport kultura su se cijevi od tih legura koristile za izradu prerada, trkačih motora, F1 i slično iz čisto praktičnih razloga što su bile lagane, čvrste i provjereno dobre, ne jedan okvir na Tritonu je izrađen od krom mangan čeličnih cijevi koje su spajane tvrdim lemljenjem ... japanski tuneri poput ac sanctuary i sl. sva ojačanja orginalnih okvira na starim Z1000, CB, Ninjama i Zephyrima spajaju tvrdim lemljenjem upravo zbog malog temperaturnog utjecaja na orginal ramu, a to nisu motori koji imaju 25 ks i idu 50kmh ... tako da ako se do sad to nikom nije raspalo na kočenju sumnjam da i bude u budučnosti ili na konkretno ovom cvaji
 
manja krutost mesinga znaci manju koncentraciju naprezanja u samim spojevima te ujedno znatno vecu otpornost na zamor materijala.
 
angelo.ma said:
ja bi to za svaki slučaj zašvajsova  8)  :mrgreen:

baš si nedokazan :mrgreen:

zanimljivo je npr da je Norton rame za cestovne modele zavarivao, a trkače rame lemio 8)

prednost lemljenja je kao što sam rekao puno manji unos topline što znači da ne dolazi do strukturnih promjena unutar osnovnog materijala, a spoj nije ništa manje čvrstoče koliko god neki tvrdili suprotno, osim toga i otpornost lemljenog spoja umoru je znatno manja ...

dalje mi se neda jer krivu Drinu nebum ispravil :jesus:
 
ti si inače dežurni provokator i da sad kažeš da je noć izaša bi vani provjerit  :mrgreen:
čekam da straš, joli, ..., potvrdi priču  8)
 
angelo.ma said:
ti si inače dežurni provokator i da sad kažeš da je noć izaša bi vani provjerit  :mrgreen:
čekam da straš, joli, ..., potvrdi priču  8)

jesam pRRovokatoRR sam, ponosim se time čak 8)

ali sam svojevremeno nekog vraga i studirao tamo u ulici Ivana Lučića 5 u Zagrebu :mrgreen:
 
dobro možemo sad o Fe3C dijagramu u drugoj temi
CrMn je za rad u hladnom zato je u avioindustriji
CrMo je za rad u toplom jer je otporan na creeping pri visokim temperaturama
a lemljenje je daleko skuplje od varenja pa je rijetko u masovnoj proizvodnji pogotovo danas

svejedno likovi su se zabavili, imaju love, vremena i živaca (y)
 
Umrla tema, a meni tribaju informacije. Di su svi utekli?  :skriven:

Iman pitanje - zna li iko postoji li u lipoj našoj ijedna firma/obrt/garaža/javna kuća šta radi obradu dvotaktnih komponenti? Konkretno mi triba obrada glave za Vespu.
 
angelo.ma said:
šta bi obrađiva na glavi?

Stvar je u tome šta Vespa koristi prostor cilindra ka komoru za sagorijevanje, odnosno klipu je GMT cca. 3mm ispod gornjeg ruba tj. vrha cilindra. Pa taj prazni prostor + prostor komore za sagorijevanje u glavi = ukupni prostor sagorijevanja.
To rezultira squish-en od nekakvih 4-5mm šta je čisti gubitak neizgorene smjese.

Kako mi to apsolutno nema smisla ja san skratija cilindar od gore da bi točno klip bija na vrhu kad je u GMT (ka šta je i kod svih normalnih 2T motora). Cilindar je također podignut od dole spacerima i brtvama jer ujedno i timing kanala nije štima. Sad kad sve štima mi triba obradit tj. proširit volumen glave jer je premal kompresijski prostor.  :mrgreen: