2 T MANIJA

Vyp said:
Stvar je u tome šta Vespa koristi prostor cilindra ka komoru za sagorijevanje, odnosno klipu je GMT cca. 3mm ispod gornjeg ruba tj. vrha cilindra. Pa taj prazni prostor + prostor komore za sagorijevanje u glavi = ukupni prostor sagorijevanja.
To rezultira squish-en od nekakvih 4-5mm šta je čisti gubitak neizgorene smjese.

Kako mi to apsolutno nema smisla ja san skratija cilindar od gore da bi točno klip bija na vrhu kad je u GMT (ka šta je i kod svih normalnih 2T motora). Cilindar je također podignut od dole spacerima i brtvama jer ujedno i timing kanala nije štima. Sad kad sve štima mi triba obradit tj. proširit volumen glave jer je premal kompresijski prostor.   :mrgreen:
prvo boldano...squish se radi prvenstvero radi detonativnog izgaranja, i oblik/postotak  ovisi o kompr. i okretajima motora, zašto bi bilo neizgorene smjese :misli:
drugo, prvo izmjeri volumen glave/komp.prostora u startu, zatim volumen nakon obrade cilindra, dobit ces neke omjere koji bi trebali bit u granicama normalnog, ako nisu, glava se ukopava i to u središnjem dijelu jer obično radijus glave prati radijus klipa pa netreba dirat squish prsten...nakon toga treba vidit kositrom dali klip prati oblik glave i koliko je lufta/squisha..
 
kawahrva said:
Yatasaki jel gotova gamma?
jos je ostao jedan luft na roto disku za sredit I doradit dva ispusna kanala kod ventila I same ventile.
squishevi nastelovani na 0.8 na svim glavama:-D
nikako je dokrajcit...
 
yatasaki said:
prvo boldano...squish se radi prvenstvero radi detonativnog izgaranja, i oblik/postotak  ovisi o kompr. i okretajima motora, zašto bi bilo neizgorene smjese :misli:
drugo, prvo izmjeri volumen glave/komp.prostora u startu, zatim volumen nakon obrade cilindra, dobit ces neke omjere koji bi trebali bit u granicama normalnog, ako nisu, glava se ukopava i to u središnjem dijelu jer obično radijus glave prati radijus klipa pa netreba dirat squish prsten...nakon toga treba vidit kositrom dali klip prati oblik glave i koliko je lufta/squisha..
Jer u pravilu smjesa koja je u squish zoni NE izgara nego samo biva isprana. Tako makar lazu Bell i Jennings,
Sluze takodjer da smanje temperaturu cilindra jer sprecava izgaranje u tom podrucju (ono koje je najtoplije) al isto tako je squish efikasan za max 1.2mm preko toga se gubi sbojstvo.

Takodjer omjer povrsina squisha i centralnog dijela je takav da sto je manji squish to je za vece okretaje i to je u omjeru povrsina 40/60 squish/centar dok je za niske 60/40
 
angelo.ma said:
traži tokara.

Rado, ali zbog samog oblika glave Vespe ju je teško fiksirat, a i ne znan kako bi mi tokar uspija obradit glavu da zadrži originalni oblik komore.


yatasaki said:
prvo boldano...squish se radi prvenstvero radi detonativnog izgaranja, i oblik/postotak  ovisi o kompr. i okretajima motora, zašto bi bilo neizgorene smjese :misli:
drugo, prvo izmjeri volumen glave/komp.prostora u startu, zatim volumen nakon obrade cilindra, dobit ces neke omjere koji bi trebali bit u granicama normalnog, ako nisu, glava se ukopava i to u središnjem dijelu jer obično radijus glave prati radijus klipa pa netreba dirat squish prsten...nakon toga treba vidit kositrom dali klip prati oblik glave i koliko je lufta/squisha..

Slažen se da je squish radi toga, ali također klip na dobro napravljenoj glavi gura smjesu bliže svićici tj. u središte komore dok onaj zanemarivi dio ostaje između klipa i squish prstena koji je tad udaljen 0.8-1.2 mm.
Kad je taj isti prostor 4-5mm onda nema nikakvog efekta centralizacije smjese, a i kad krene ekspanzija neki postotak smjese još ne bude zahvaćen izgaranjen, a klip je već preša ispod ispušnog kanala i taj neizgoreni dio je završija u auspuhu. Sigurno taj postotak nije velik, ali zašto bi postoja kad se može reducirat na skoro ništa?  :misli:

Cilindar je već obrađen i kanali su savršeno tajmirani (koliko to na Vespi može bit). Kompresijski omjer je prije obrade bija 9.3:1, a sad gledan da ne ode preko 10:1 do 10.5:1. Ipak je ovo Vespa, a ne RS i ne tražin super lude performanse van onih 10ak serijskih konja. Ovo više dođe ka blueprintanje nego tuning.


mbalunovic said:
Jer u pravilu smjesa koja je u squish zoni NE izgara nego samo biva isprana. Tako makar lazu Bell i Jennings,
Sluze takodjer da smanje temperaturu cilindra jer sprecava izgaranje u tom podrucju (ono koje je najtoplije) al isto tako je squish efikasan za max 1.2mm preko toga se gubi sbojstvo.

Takodjer omjer povrsina squisha i centralnog dijela je takav da sto je manji squish to je za vece okretaje i to je u omjeru povrsina 40/60 squish/centar dok je za niske 60/40

Da, ja radin po Bellu.  (y)


Squish bi stavija na 0.8 do max 1.0mm, a površinu tj. omjer površina squish banda i središnjeg dijela bi zadrža na zlatnoj sredini od 50/50 kakav Vespa približno ima u originalu. Jedino šta me straj da neću imat "mesa" za kopat glavu pa ću se morat širit u squish band i time reducirat njegovu površinu.  :(
 
Vyp said:
Rado, ali zbog samog oblika glave Vespe ju je teško fiksirat, a i ne znan kako bi mi tokar uspija obradit glavu da zadrži originalni oblik komore.
Možda bi pomoga tokar koji ima i glodalicu/blanju. :misli:

Ako ne nađeš nikoga, javi se, iman meštra koji može sve (dobro aj... 99%).
 
Shepa said:
Možda bi pomoga tokar koji ima i glodalicu/blanju. :misli:

Ako ne nađeš nikoga, javi se, iman meštra koji može sve (dobro aj... 99%).

Taj bi pomoga sigurno!  (y)

Ako taj može 99% to je više nego dovoljno za mene. Neću se ni trudit tražit dalje.  :mrgreen:
Ja ću danas izmirit i nacrtat sve pa van šibnen PM za daljnji dogovor. Fala.
 
ta spomenuta smjesa itekako izgori, samo malo kasnije nego je poželjno,znači izgara prekasno iza gmt.,..to piše u knjigama

a meštar je Jale
toplo preporučam (y)
 
Nakon par mirenja kaže izračun 9.25:1 šta znači da san još 0.05 slabiji od tvorničkih 9.3:1.  :mrgreen:
Šta znači da ne triba ništa kopat za volumen, ali moran ju spustit i napravit utor za O-ring. Squish san neprecizno mirija (sutra ću izmirit po PS-u) i ispada oko 1.3-1.4mm.

O-ring će bit tu jer ne virujen brtvljenju metal na metal. Pogotovo između cilindra i glave.

E sad. Ja ciljan na malo jaču kompresiju od tvorničke (iša bi na cca. oko 10:1), ali da ne ubijen trajnost. Iman mesa za spuštat glavu pa me zanima na koji bi squish vi išli? Ja se vrtin oko 0.8 do 1mm.

Računajte da je ovo Vespa, a ne RS/RG/RGV.  :mrgreen:
Straj me da ne udre klip u glavu kad se on i klipnjača rašire od topline.  :skriven:
 
Posto neznam koji je hod u pitanju evo kako bih ja
50- 0.8
54- 1.0
Vise od toga 1.2
 
mbalunovic said:
Posto neznam koji je hod u pitanju evo kako bih ja
50- 0.8
54- 1.0
Vise od toga 1.2

Hod je 57. Promjer 66.5.

198cm3 volumen cilindra, 24cm3 volumen glave (mireno menzuron).

Cilindar i glava su oba od aluminija ako to išta znači.
 
Ja bi isao na 1.2 dovoljno i vise nego dovoljno za taj hod.
 
E i omjer squish/komora je originalno točno 60/40 u korist squish prstena. Favorizirani su niski okretaji jer se Vespa i ne vrti previše. Šta misliš bi li se šta dobilo da napravin 50/50?
 
neznam najiskrenije da ti kazem,

to mozes saznat jedino kad bis napravio dvije identicne kolko mogu biti i na isti setup to isprobao.
mislim da ces s svime sto si radio dobiti dosta sad dal bi bas osjetio tih 50:50 neznam

ko god da ti bude uredjivao glavu nek ti prelaz squish zone obavezno obradi tj nesmije ostat ostar
i da ti se squish lagano povecava, znaci 1.2 na samom rubu, 1.4 na mjestu di rpestaje squish, jer oni skroz paralelni u jednom momentu mogu "zakociti" klip jer zrak nece da se "makne" u stranu
 
mbalunovic said:
neznam najiskrenije da ti kazem,

to mozes saznat jedino kad bis napravio dvije identicne kolko mogu biti i na isti setup to isprobao.
mislim da ces s svime sto si radio dobiti dosta sad dal bi bas osjetio tih 50:50 neznam

ko god da ti bude uredjivao glavu nek ti prelaz squish zone obavezno obradi tj nesmije ostat ostar
i da ti se squish lagano povecava, znaci 1.2 na samom rubu, 1.4 na mjestu di rpestaje squish, jer oni skroz paralelni u jednom momentu mogu "zakociti" klip jer zrak nece da se "makne" u stranu

(y)

Znan da mora bit pod kuten, odnosno otvarat se prema središtu. Sad kad si se taka toga zanima me ima li neka srednja mira? Bell spominje od 10°-20°, a ja konkretno nisan mirija jer bi tribalo radit odliv glave od plastelina ili gline. Računan da će bit negdi 15°-17° s obziron da je "dome" klip.

Stavija bi ja 3° kad bi bija klip ravnog čela.  :mrgreen:
 
Uzmes klip uzmes plastelin i stisnes ga u glavu. Izmjeris razlike u debljini squisha
 
Vyp said:
Nakon par mirenja kaže izračun 9.25:1 šta znači da san još 0.05 slabiji od tvorničkih 9.3:1.  :mrgreen:
Šta znači da ne triba ništa kopat za volumen, ali moran ju spustit i napravit utor za O-ring. Squish san neprecizno mirija (sutra ću izmirit po PS-u) i ispada oko 1.3-1.4mm.

O-ring će bit tu jer ne virujen brtvljenju metal na metal.
Pogotovo između cilindra i glave.

E sad. Ja ciljan na malo jaču kompresiju od tvorničke (iša bi na cca. oko 10:1), ali da ne ubijen trajnost. Iman mesa za spuštat glavu pa me zanima na koji bi squish vi išli? Ja se vrtin oko 0.8 do 1mm.

Računajte da je ovo Vespa, a ne RS/RG/RGV.  :mrgreen:
Straj me da ne udre klip u glavu kad se on i klipnjača rašire od topline.  :skriven:
o-ring na zračno hlađenje...kratkotrajno, radije stavi bakreni/alu prsten
squish za vespu oko 1mm, nema tu okretaja,trebao bi se poigrat s paljenjem na kraju priče, ducati electronicu je moguće pomicat ranije/kasnije
 
yatasaki said:
o-ring na zračno hlađenje...kratkotrajno, radije stavi bakreni/alu prsten
squish za vespu oko 1mm, nema tu okretaja,trebao bi se poigrat s paljenjem na kraju priče, ducati electronicu je moguće pomicat ranije/kasnije

Kaže servis manual od 18° do 23° ranije. To ću provavat kad zbroji prvi put.  (y)
 
Gumeni O-ringovi drže do 110°C, a silikonski do 200°C. Tako mi je rečeno u firmi šta ih radi. Mislin da će ovaj silikonski bit dobar.