ABS- novi modeli obaveza?

zadnji put kad sam pitao u Rutingu za CBF 1000 sa ABS-om, gospodin je odgovorio da nije homologiran za hrvatsku,te se i nemože isporučiti.ako se nešto promjenilo.....ja bi uzeo...
 
Tommee said:
:shock: na snijegu ti vidis svrhu  :lolcry:Bas zato.. Ajme  :shock:

Vi se svi uhvatili zaustavnih puteva, pa jel to najbitnija stvar ili da kotac ne ZABLOKIRA!!! Ka prednji stane na podu si i amen...
Da,kažem na nekom maksi skutu tipa mp3,što ti nije jasno 8)
 
dannyghost said:
zadnji put kad sam pitao u Rutingu za CBF 1000 sa ABS-om, gospodin je odgovorio da nije homologiran za hrvatsku,te se i nemože isporučiti.ako se nešto promjenilo.....ja bi uzeo...

ABS nije uvjet za homologaciju.
Ako je u HR uvezen CBF 1000 bez ABSa za ovoga sa ABSom nije potrebna posebna homologacija.

A ništa iz Rutinga nema smisla komentirati  :(
 
matej said:
Da,kažem na nekom maksi skutu tipa mp3,što ti nije jasno 8)
Pa nije mi jasno koliko god kotaca kako vidis svrhu absa na snijegu  :shock: Si upoznat sto radi abs, si vidio zaustavne putove na makadamu i snijegusa i bez absa?
 
sve dok ABS nije u obaveznoj opremi i dok je moguče kupiti motor bez njega,nažalost večina ljudi če ipak uzeti verziju bez ABS-a samo zbog financijske situacije,kada bi ABS bio standardna oprema ljudi nebi imali izbor dali da ga kupe ili ne pa bi onda morali kupiti možda malo slabiji motor koji možda nisu planirali ali kad im taj ABS možda spasi život bit če mu zahvalni. ABS če sigurno spasiti mnoge od teških padova zato nema te cijene koja može nadomjestiti čovjekovo zdravlje  (y)
 
matej said:
Samo da se može isključiti i bok,............
da, bilo bi to dobro, al ni u aute nisu stavili tu opciju, pa vjerojatno neće ni na motore.  :?
 
Tommee said:
:shock: na snijegu ti vidis svrhu  :lolcry:

kod motora, i na obicnim a i na rastresitim podlogama(snijeg, blato, makadam) bas  je bitno da se prednji kotac ne zablokira - blokiranje (proklizavanje) prednjeg kotaca znaci uglavnom uvijek siguran pad. vozi se malo po rastesitim podlogama pa ces saznat da je to potrebno. kod auta je druga prica
 
Iz mojeg osobnog iskustva s ABS-om mogu zaključiti da je to ipak više prednost nego nedostatak. Na suhom se ponekad nepotrebno aktivira, pa može produžiti zaustavni put, ali to je još uvijek bolje nego da se ljosne od zablokiranog prednjeg kotača (tu školu rađe ne bi ponavljao :mrgreen: ). Vjerujem da je osjetljivost ABS-a na motociklima nešto što se još može poboljšati kroz razvoj tehnologije, tak da to ne bi trebalo ljude odvraćat od ABS-a.

S druge strane na mokrom asfaltu je ABS i više nego dobrodošao, jer me već par puta spasio da se ne skucam u auto koji je odlučio naglo zakočiti, ili pak skrenuti u mene.  (y)

ABS na mojoj ragi se jednostavnim pritiskom "ABS" gumba može isključiti i uključiti u svakom trenutku. Malo je i specifičan po tome da obuhvaća samo blokadu prednjeg kotača. Kočnice nisu "link-ane", što je za očekivati od jednog Sport modela. Posljedica toga je da je ABS sustav puno jednostavniji i lakši i nisam 100% siguran, ali vjerojatno nije ukupno teži od 1 do 1,5 kg. Zapravo BMW je za HP2-Sport (izveden iz R1200S) razvio novi ABS, koji je još sportskiji, šta god to da značilo.

BTW, nisam kod aktiviranja ABS-a primjetio nikakve neželjene vibracije ili lupanja, ali to je može bit i zbog telelever-a, koji ima prednost da je motor kod kočenja stabilniji u odnosu na klasične vilice s oprugama.
 
Ante250 said:
sve dok ABS nije u obaveznoj opremi i dok je moguče kupiti motor bez njega,nažalost večina ljudi če ipak uzeti verziju bez ABS-a samo zbog financijske situacije,kada bi ABS bio standardna oprema ljudi nebi imali izbor dali da ga kupe ili ne pa bi onda morali kupiti možda malo slabiji motor koji možda nisu planirali ali kad im taj ABS možda spasi život bit če mu zahvalni. ABS če sigurno spasiti mnoge od teških padova zato nema te cijene koja može nadomjestiti čovjekovo zdravlje  (y)
abs....na motoru....bezveze....to je za one koji nemaju osjecaja za doziranje kocenja.....Ovako je lakse stisnes full polugu i elektornika odradi svoje....ali na suhom je puno bolje bez abs-a......na mokrome...slazem se.....Motor dobiva na tezini....Imam ja u garazi vfr-a 800...starog mjesec dana....Stranac....naletio na psa u blizini Rovinja..zakocio...kliznuo i udario u psa....rezultat: slomljeno rame...i pet soma eura stete.... :(
 
Meni je osobno žao što nemam ABS. Ali situacija je bila takva da je moj motor bio zadnji u HR lani krajem 7 mjeseca kad sam ga kupio, i bio je bez ABS-a te sam ga naravno odmah platio i uzeo.

A da sam mogao birati, sigurno bi platio tu neznatnu razliku i uzeo model s ABS-om pogotovo zato jer mi je to prvi motor nakon skutera, i svaka sitnica koja bi mogla utjecati na sigurnost je dobrodošla.

Mislim da su prednosti daleko veće, nego eventualne mane...
 
Ja imam ABS, i na mom motoru se ne može isključiti kao na nekim drugim BMW modelima. ABS je apsolutno za svaku preporuku, na suhom mi se na prednjoj apsolutno nikad nije upalio, iako sam u svrhu testiranja zaustavnog puta stvarno probavao kočit ko konj, dok na zadnjoj ako se vozim solo je to vrlo često. Kada je suvozač onda se i na zadnjoj rijetko pali i općenito se dobije bolji filing za zadnju kočnicu. Mislim da nema produženja zaustavnog puta iako to ne mogu sa sigurnošću tvrditi jer ABS ne mogu isključiti, ali znam da je zaustavni put kad se stisne zaista odličan. Po klzavom i mokrom mi je par puta reagirao na prednjoj, ali to sam osjetio samo na ručci, i ukupno sigurnijem osjećaju kod kočenja, jer sam znao da bi tih par puta kada je ABS reagirao, motor proklizao, a ja možda završio na podu ili u nečijem autu. ABS je koma kod enduro varijanti, vožnju makadamom i slično i na takvom motoru ga ne bi volio imati, ili bi volio imati off switch, pa da ga mogu koristiti u svakoj prilici.
 
jolly the roger said:
kod motora, i na obicnim a i na rastresitim podlogama(snijeg, blato, makadam) bas  je bitno da se prednji kotac ne zablokira - blokiranje (proklizavanje) prednjeg kotaca znaci uglavnom uvijek siguran pad. vozi se malo po rastesitim podlogama pa ces saznat da je to potrebno. kod auta je druga prica

Isuse samo nemoj ti molim te.... Abs se ne radi da funkcionira na takvim podlogama... I brze ces stati bez njega..
 
jolly the roger said:
kod motora, i na obicnim a i na rastresitim podlogama(snijeg, blato, makadam) bas  je bitno da se prednji kotac ne zablokira - blokiranje (proklizavanje) prednjeg kotaca znaci uglavnom uvijek siguran pad. vozi se malo po rastesitim podlogama pa ces saznat da je to potrebno. kod auta je druga prica
pa moj vtr sp nije enduro ili cross makina...koji crni makadam....snijeg....samo uzareni asfalt....i deri....koj ce mi klinac abs......samo problem vise.... :shock:
 
bmw m 5 said:
abs....na motoru....bezveze....to je za one koji nemaju osjecaja za doziranje kocenja.....Ovako je lakse stisnes full polugu i elektornika odradi svoje....ali na suhom je puno bolje bez abs-a......

Upravo si krenuo s hladnim gumama, ili si prošao preko lokve, ili pokupio malo ulja koje se prosulo iz nečijeg wartburg-a. Asfalt suh da suši nemože bit, al ti neki kavez upravo ulazi u putanju, ili je na zavoju ispred tebe neko baš za vraga prosuo šljunak. Kome se ovakva slična situacija nije dogodila, ili skoro dogodila taj se nije bogzna šta ni vozio motorom. Uglavnom, naivno je mislit da si bolji od elektronike.

A ova izjava da je lakše stisnut full polugu i elektronika odradi svoje je skroz bedasto, jer da to probam napravit, glava bi mi završila u šajbi. Ne pali se ABS kad jako kočiš nego kad blokira kotač. Istina, ABS kod detekcije blokiranja još ima dosta prostora za usavršavanje, ali to ne znači da ovi što sad postoje ne rade dobro, ili jako dobro.

Ima slučajeva kad su ljudi uspjeli napravit stoppie (ne wheelie, krivo sam napisao) s motorom koji ima ABS. Takvih nema puno doduše, ali nije nemoguće. :D
 
Fenring said:
Upravo si krenuo s hladnim gumama, ili si prošao preko lokve, ili pokupio malo ulja koje se prosulo iz nečijeg wartburg-a. Asfalt suh da suši nemože bit, al ti neki kavez upravo ulazi u putanju, ili je na zavoju ispred tebe neko baš za vraga prosuo šljunak. Kome se ovakva slična situacija nije dogodila, ili skoro dogodila taj se nije bogzna šta ni vozio motorom. Uglavnom, naivno je mislit da si bolji od elektronike.

A ova izjava da je lakše stisnut full polugu i elektronika odradi svoje je skroz bedasto, jer da to probam napravit, glava bi mi završila u šajbi. Ne pali se ABS kad jako kočiš nego kad blokira kotač. Istina, ABS kod detekcije blokiranja još ima dosta prostora za usavršavanje, ali to ne znači da ovi što sad postoje ne rade dobro, ili jako dobro.

Ima slučajeva kad su ljudi uspjeli napravit wheelie s motorom koji ima ABS. Takvih nema puno doduše, ali nije nemoguće. :D
svi krecu sa hladnim gumama....dajem im vremena 10 km da se zgriju....na srecu wartburga vise nema...a i sljunak se ne prosipa tek tako....pa gledam ispred sebe...a ne oko sebe...ili u cajger(ko neki). Sto se abs-a tice.....zasto bi ti glava zavrsila u sajbi ???? Milion sam puta aktivirao abs( sta slucajno a sta namjerno...jer to mi je struka)...i nkad glava ne zavrsava u sajbi...samo podrhtavanje pedale....uz lagano skripanje guma......I kotac ne blokira...kad se upali abs...a to mu je i primarna funkcija....elektromagnetski ventili u hecu(hydraulic control unit)....pulsiraju i popustaju pritisak kocionog sistema....prema "nalogu" cetiriju sondi koje primaju impulse sa nazubljene krune na svakom od cetiriju kotaca....A druga zadaca abs-a je da prilikom kocenja i aktiviranja abs-a(pogotovo na mokroj podlozi) ne dode do zanosenja auta...te da isti uvijek zadrzi svoj pravac.....A najmoderniji sustavi bosch-a...preko centralne jedinice kontorliraju i rad esp-a...i asc-a.....Tako da nisi bas upucen u "materiju"...i bezveze je odmah nazivati necije misljenje "bedastim"...... 8)
 
bmw m 5 said:
Milion sam puta aktivirao abs( sta slucajno a sta namjerno...jer to mi je struka)...i nkad glava ne zavrsava u sajbi...samo podrhtavanje pedale....uz lagano skripanje guma......I kotac ne blokira...kad se upali abs...a to mu je i primarna funkcija...

To je sve bilo u autu, pretpostavljam... *zijev*

bmw m 5 said:
.......i bezveze je odmah nazivati necije misljenje "bedastim"...... 8)

Nije uopće bezveze. Baš je fora. Naročito kad počneš post s "abs....na motoru....bezveze....to je za one koji nemaju osjecaja za doziranje kocenja...".  :LOL:
 
Vidim da ovdje ima puno "stručnjaka" koji bez veze pljuju po ABS-u na motorima. I to na temelju rekla-kazala pričicama koje su nekad čuli, a da u stvarnosti nisu isprobali.
ABS je u svakodnevnoj gradskoj vožnji jedna doza sigurnosti više, jer ne moraš razmišljati o tome kako će ti kotač proklizati ako malo jače stisneš kočnicu. Današnji ABS-ovi su puno bolji od onih sa početka priče ABS-a na motoru. Imam ABS i barem jednom tjedno sama sebi zahvalim što sam imala strpljenja čekati da se moj željeni model motora pojavi s ABS-om.
Imali smo vježbu u AMC-u Zubak gdje su se svi polaznici morali sa 50 km/h zaletiti i početi kočiti onoliko naglo i snažno da ne počnu proklizavati. Moj motor je jedini imao ABS. nekima se dizao stražnji kraj, jedan je i proklizao, a ja sam imala blokadu naglog kočenja u glavi kao posljedice mojih prijašnjih motora. Instruktor me nije pustio da prođem tu vježbu dok se stvvarno nisam zaletila i naglo legla svom snagom na obje kočnice. Motor nije skrenuo s pravca ni milimetra. Nije bilo zanašanja, ni ničega. ABS je odradio svoje i motor se zaustavio kao da je riječ o najnormalnijem običnom kočenju.
ABS naravno nije za sportsku vožnju, ali za gradsku i touring (y)
 
Tommee said:
Isuse samo nemoj ti molim te.... Abs se ne radi da funkcionira na takvim podlogama... I brze ces stati bez njega..
abs nije stvoren da skrati put kocenja, nego da poveca upravljivost prilikom kocenja
ti ako zablokiras prednji kotac, na asfaltu ces mozda ostat na motoru, al na makadamu, blatu, zemlji ako nakon blokiranja ne pustis kocnicu ljosnut ces
i nemoj mi pametovat jer znam to iz debelog iskustva, vozim offroad(amatersi naravno) od svoje 14. godine povremeno
 
svatko tko je skeptičan trebao bi probati motor sa ABS-om,u normalnim uvjetima neće ni primjetiti da uopće ABS postoji,volio bih vidjeti tog stručnjaka koji će izvući 100 % iz kočnica pravilnim doziranjem čak i u idealnim uvjetima gripa gume i podloge kad nešto izleti na cestu i kad je frka i panika..... o mokrom ili skliskom asfaltu da i ne govorim,.....neka ABS i produži zaustavni put za metar-dva,to je zanemarivo jer u 90% slučajeva prije će se motor naći na zemlji nego da će se pravilno zaustaviti kod refleksnog kočenja,također kod kočenja ABS nam omogućava eventualno izbjebavanje prepreke i svu koncentraciju možemo posvetiti tome a ne doziranju kočnica.....

možda najveći "problem" kod ABS-a je što se čovjek na njega treba naviknuti i znati ga iskoristiti jer svi manje više u podsvjesti imamo strah od blokiranja prednjeg točka i pada kod naglog kočenja ....
takve stvari treba vježbati ..... naći neko prazno parkiralište ili poligon i sa manjih brzina polako ići prema većim i isprobavati maximalno kočenje..... ja mogu samo reći da je lijep osjećaj znati da pri bilo kojoj brzini mogu nagaziti kočnicu iz sve snage bez straha od blokiranja a motor staje da oči ispadaju van...
 
bmw m 5 said:
pa moj vtr sp nije enduro ili cross makina...koji crni makadam....snijeg....samo uzareni asfalt....i deri....koj ce mi klinac abs......samo problem vise.... :shock:
pa nisu motori samo cestovnjaci :jesus:
ko šljivi vas škopce koji se bojite sić s asfalta :jesus: :mrgreen: