ABS- novi modeli obaveza?

U. da, svakakve reakcije! Iz svog iskustva mogu reči samo to da sam do prije godinu dana i ja bio veliki mrzitelj abs-a. I ja sam govorio da je besmislen i nepotreban na motorima i da onaj ko ima iskustva i i zna, da mu je suvišan. Ali PROMIJENIO sam mišljenje i to skroz. Igrom slučaja na sadašnjem motoru sam ga dobio i nisam bio sretan zbog toga, ali!!! I sad kad sam prošao 16 tisuća km mogu stvarno reč da je itekako dobar i potreban na svakom cestovnom motoru. Bio sam dva puta u situacuji gdje sam sam sebi rekao- to je to, odo ja!!! Pomogao mi je abs i to je to... Nije on dobar samo na kiši; imamo mi svakakvih cesta, glatkog i pijeskom ili šljunkom pokrivenog asfalta i ostalih zamki, zato ABS = 555................ (y) :misli: 
 
ABS ti je produzio zaustavni put jer nij dopustio blokiranje kotaca ????????????????

Trenje kotrljanja je vece od trenja klizanja (tako kazu zakoni fizike vise puta potvrdjeni u praksi)

I kako to onda prije stanes kad se klizes nego kad se kotrljas na samoj granici trenja (govorimo za kompaktne povrsine)

Uspu zadrzavas stabinost, koja jwe izgleda nekima potpuno nebitna.

:misli:
 
Sayock said:
Vidim da ovdje ima puno "stručnjaka" koji bez veze pljuju po ABS-u na motorima. I to na temelju rekla-kazala pričicama koje su nekad čuli, a da u stvarnosti nisu isprobali.
ABS je u svakodnevnoj gradskoj vožnji jedna doza sigurnosti više, jer ne moraš razmišljati o tome kako će ti kotač proklizati ako malo jače stisneš kočnicu. Današnji ABS-ovi su puno bolji od onih sa početka priče ABS-a na motoru. Imam ABS i barem jednom tjedno sama sebi zahvalim što sam imala strpljenja čekati da se moj željeni model motora pojavi s ABS-om.
Imali smo vježbu u AMC-u Zubak gdje su se svi polaznici morali sa 50 km/h zaletiti i početi kočiti onoliko naglo i snažno da ne počnu proklizavati. Moj motor je jedini imao ABS. nekima se dizao stražnji kraj, jedan je i proklizao, a ja sam imala blokadu naglog kočenja u glavi kao posljedice mojih prijašnjih motora. Instruktor me nije pustio da prođem tu vježbu dok se stvvarno nisam zaletila i naglo legla svom snagom na obje kočnice. Motor nije skrenuo s pravca ni milimetra. Nije bilo zanašanja, ni ničega. ABS je odradio svoje i motor se zaustavio kao da je riječ o najnormalnijem običnom kočenju.
ABS naravno nije za sportsku vožnju, ali za gradsku i touring (y)
Onda "sportase" ostavi na miru....ja sam iznio svoj stav...i motor koji vozim. I nisam caffe racer...ili lokalni sminker da cu sa svojim motorom vozikati se po gradu...nek me svi vide......Volim sportsku voznju....a kad bude dodlo vrijeme za tourning...ili nesto slicno.....odna cemo razmisljati dalje....ispada kao da nikad nisam vozio motor sa abs-om. A upravo jedan takav imam u garazi(vfr 800 dual cbs+abs)...star mjesec dana....SA PREDNJIM VILICAMA DO GRANA AUSPUHA....tipu je izletio pas....i zviz u njega....nije mu pomogla ta silna elektronika. Ja sam potpuno zadovoljan svojim kocnicama na motoru..... :mrgreen:
 
sid said:
ABS ti je produzio zaustavni put jer nij dopustio blokiranje kotaca ????????????????

Trenje kotrljanja je vece od trenja klizanja (tako kazu zakoni fizike vise puta potvrdjeni u praksi)

I kako to onda prije stanes kad se klizes nego kad se kotrljas na samoj granici trenja (govorimo za kompaktne povrsine)

Uspu zadrzavas stabinost, koja jwe izgleda nekima potpuno nebitna.

:misli:

trenje klizanja je vece nego trenje kotrljanja :mrgreen:
 
bmw m 5 said:
....naletio na psa u blizini Rovinja..zakocio...kliznuo i udario u psa....rezultat: slomljeno rame...i pet soma eura stete.... :(


I šta je bilo s psom?



jolly the roger said:
kod motora, i na obicnim a i na rastresitim podlogama(snijeg, blato, makadam) bas  je bitno da se prednji kotac ne zablokira -


A zašto kod cross/hard enduro motora ne postoji ABS u seriji, čak ni za nadoplatu?
 
One koji misle da ABS služi samo na mokrom pozivam da recimo u peti misec dođu u Split (tada su ceste već u dobrom stanju) pa da se proveze sa par nizbrdica u Splitu dozvoljenom prometnom brzinom i u nekom trenutku ja ću mu kao malo lagano izletit (doduše bit će finta jer mu neću baš izletit isprid njega, nisan ni ja lud  :mrgreen:) a on to nek shvati kao znak pa nek zakoči!  :mrgreen:
Baš me zanima šta će 5 minuta nakon toga reć o ABSu i suhoj podlozi!  :mrgreen:
 
Frane said:
A zašto kod cross/hard enduro motora ne postoji ABS u seriji, čak ni za nadoplatu?
a)otezava cijeli motor
b)cross vozaci su mahom spretniji od 80% vozaca pa znaju kako se treba kociti
c)sve od navedenog

zaokruzi tocan odgovor :wink:
 
jolly the roger said:
a)otezava cijeli motor
b)cross vozaci su mahom spretniji od 80% vozaca pa znaju kako se treba kociti
c)sve od navedenog

zaokruzi tocan odgovor :wink:

A ko kaže da ima neki točan?  :mrgreen:

Oni ga nemaju jer da ga ima na takvim motorima onda bi vožnja za koju su takvi motori namijenjeni bila nemoguća.
 
bmw m 5 said:
Onda "sportase" ostavi na miru....ja sam iznio svoj stav...i motor koji vozim. I nisam caffe racer...ili lokalni sminker da cu sa svojim motorom vozikati se po gradu...nek me svi vide......Volim sportsku voznju....a kad bude dodlo vrijeme za tourning...ili nesto slicno.....odna cemo razmisljati dalje....ispada kao da nikad nisam vozio motor sa abs-om. A upravo jedan takav imam u garazi(vfr 800 dual cbs+abs)...star mjesec dana....SA PREDNJIM VILICAMA DO GRANA AUSPUHA....tipu je izletio pas....i zviz u njega....nije mu pomogla ta silna elektronika. Ja sam potpuno zadovoljan svojim kocnicama na motoru..... :mrgreen:
a koji ti motor voziš?
 
jolly the roger said:
a)otezava cijeli motor
b)cross vozaci su mahom spretniji od 80% vozaca pa znaju kako se treba kociti
c)sve od navedenog

zaokruzi tocan odgovor :wink:
šapni mi točan odgovor :misli:
 
Frane said:
A zašto kod cross/hard enduro motora ne postoji ABS u seriji, čak ni za nadoplatu?
Na podlogama gdje dolazi pri kočenju do ukopavanja kotača (šljunak, svježi snijeg, pijesak ... ) klasične kočnice su bolje jer će barijera (nanos) koju stvori kotač ukopavanjem usporiti motocikl. Ako bi na istoj podlozi kočili ABS-o onda nebi došlo do ukopavanja i zaustavni put bi bio značajno dulji. To je i najčešći razlog zašto neki motori imaju prekidač za iskljućenje ABS-a.
Usput. U Njemačkoj, odnedavno, osiguravajuće kuće zajedno sa prodavačima i državnim tijelima zaduženim za sigurnost povlasticama stimuliraju ABS na motociklima.
 
Pec said:
Na podlogama gdje dolazi pri kočenju do ukopavanja kotača (šljunak, svježi snijeg, pijesak ... ) klasične kočnice su bolje jer će barijera (nanos) koju stvori kotač ukopavanjem usporiti motocikl. Ako bi na istoj podlozi kočili ABS-o onda nebi došlo do ukopavanja i zaustavni put bi bio značajno dulji. To je i najčešći razlog zašto neki motori imaju prekidač za iskljućenje ABS-a.
Usput. U Njemačkoj, odnedavno, osiguravajuće kuće zajedno sa prodavačima i državnim tijelima zaduženim za sigurnost povlasticama stimuliraju ABS na motociklima.
ako neiskusan(u ajmo rec natjecateljskom stilu voznje) vozac na rastresitoj podlozi dovede prednji kotac do blokiranja, slijedit ce pad. to ti moze svatko tko je to probao rec. kod auta je druga prica, auto sam po sebi stoji pa nece izgubiti na stabilnosti ako kotaci zablokiraju i pocnu stvarat nanos ispred sebe.
 
jolly the roger said:
ti ako zablokiras prednji kotac, na asfaltu ces mozda ostat na motoru, al na makadamu, blatu, zemlji ako nakon blokiranja ne pustis kocnicu ljosnut ces
i nemoj mi pametovat jer znam to iz debelog iskustva, vozim offroad(amatersi naravno) od svoje 14. godine povremeno

Alo da skratimo pricu, znam za sto se radi abs, i ne samo da znam kako funkcionira vec se time bavim. Kuzis, automobilski mehatronicki sustavi su nesto s cime radim svaki dan, o absu i espu da ne pricam. U domeni digitalnog upravljanja mi vec te pizdarije cure na nosi zato ti meni nemoj pametovati o algoritmima upravljanja abs sustava i sustavu samom jer to podrucje ne znas sigurno. Tvoje iskustvo je jedno, a za sto se ovo radi drugo. Deseti put, algoritmi koji se koriste se rade za krutu podlogu i asfalt, ma kakav on bio. To sto abs funkcionira i na makadamu stoji ali sto ce tebi u off road voznji toliko abs nije mi jasno jer vecina vozaca s kojima sam razgovarao u tim uvjetim ne vidi prednost... Sjetimo se wrc-a. Daklem asfalt. Tek zadnje dvije godine intenzivno radimo na sutavu za kocenje na ledu i to nema veze sa ovim sto se dogada na afaltu. Cesto ti je nocima ledena dvorana u zg zauzeta jer nasa ekipa dovlaci tone svoje opreme i radi testiranja i mjerenja.
 
Tommee said:
Alo da skratimo pricu, znam za sto se radi abs, i ne samo da znam kako funkcionira vec se time bavim. Kuzis, automobilski mehatronicki sustavi su nesto s cime radim svaki dan, o absu i espu da ne pricam. U domeni digitalnog upravljanja mi vec te pizdarije cure na nosi zato ti meni nemoj pametovati o algoritmima upravljanja abs sustava i sustavu samom jer to podrucje ne znas sigurno. Tvoje iskustvo je jedno, a za sto se ovo radi drugo. Deseti put, algoritmi koji se koriste se rade za krutu podlogu i asfalt, ma kakav on bio. To sto abs funkcionira i na makadamu stoji ali sto ce tebi u off road voznji toliko abs nije mi jasno jer vecina vozaca s kojima sam razgovarao u tim uvjetim ne vidi prednost... Sjetimo se wrc-a. Daklem asfalt. Tek zadnje dvije godine intenzivno radimo na sutavu za kocenje na ledu i to nema veze sa ovim sto se dogada na afaltu. Cesto ti je nocima ledena dvorana u zg zauzeta jer nasa ekipa dovlaci tone svoje opreme i radi testiranja i mjerenja.
jesi se probo vozit van ceste?
 
jolly the roger said:
jesi se probo vozit van ceste?

Da probo? Ne samo to...  :mrgreen:
Nego kao sto kazem ne petljam off road u to jer nije za to podrucje razvijeno kako spada.To je ono sto ti se pokusava reci i sto ti drugi tu govore. A fore da upravljivost ostaje i to sve, pa pobogu to svi znamo i o diskusiji sto abs na papiru radi je besmisleno vise raspravljati...
 
alien said:
One koji misle da ABS služi samo na mokrom pozivam da recimo u peti misec dođu u Split (tada su ceste već u dobrom stanju) pa da se proveze sa par nizbrdica u Splitu dozvoljenom prometnom brzinom i u nekom trenutku ja ću mu kao malo lagano izletit (doduše bit će finta jer mu neću baš izletit isprid njega, nisan ni ja lud  :mrgreen:) a on to nek shvati kao znak pa nek zakoči!  :mrgreen:
Baš me zanima šta će 5 minuta nakon toga reć o ABSu i suhoj podlozi!  :mrgreen:

..naravno na nizbrdici malo žeščoj abs produžuje put kočenja što je i normalno, zato treba računati na to :wink:
 
drugim rijecima prije ces stati ako zablokiras kotac i guma se klize po sfaltu, nego kad elektronika drzi kotac da se okrece neposredno prije blokiranja koje izaziva klizanje, sorry ne stoji  :mrgreen:

alien potpuno je nebitno ides li uzbrdo, nizbrdo, ravno, svako blokiranje kotaca (na kompaktnoj podlozi pa bila ona i led) produzuje zaustavni put i uzrokuje neupravljivost vozila (u slucaju motocikla nerijetko i pad)

Rally nemojte mjesati u to jer je Rally jedan paralelan svemir (kaj se vozila i vozaca tice)
 
elektronika = kvarovi, imas ABS i stisnes kocnicu a ono neki osigurac ili relej ili prekidac crko :mrgreen:
rezultat klizes se po asfaltu i kontas sta se desilo :misli:
 
sid said:
drugim rijecima prije ces stati ako zablokiras kotac i guma se klize po sfaltu, nego kad elektronika drzi kotac da se okrece neposredno prije blokiranja koje izaziva klizanje, sorry ne stoji  :mrgreen:

alien potpuno je nebitno ides li uzbrdo, nizbrdo, ravno, svako blokiranje kotaca (na kompaktnoj podlozi pa bila ona i led) produzuje zaustavni put i uzrokuje neupravljivost vozila (u slucaju motocikla nerijetko i pad)

Rally nemojte mjesati u to jer je Rally jedan paralelan svemir (kaj se vozila i vozaca tice)

blokiranje kotaca na suhom, na makadamu i na snijegu/blatu skracuje put zaustavljanja :wink:
 
wingman said:
da, bilo bi to dobro, al ni u aute nisu stavili tu opciju, pa vjerojatno neće ni na motore.  :?

oli nisi procita par postova prije da vec postoji ta opcija na motorima....to je vec stara prica......bar  za BMW a virujen i za druge.....
mali GS (650) tu opciju ima,a imali su ju i godinama prije,stariji BMW-ovi,npr stari LT......

puno se pricalo o tom ABS-u odi na forumu i nikako na zelenu granu  :LOL:
ja ga iman i mogu rec da me jednon skoro kosta glave,letila san ko bumerang (samo sta se nisan vratila nazad na sic nego sletila u neku hebenu provaliju  :mrgreen:),
ali me zato i par puta spasia a tada san bila skroz sritna sta ga iman......

ka i sve ostalo i ABS ima cinjenice  'za'  i  'protiv'
a i svi smo mi svijesni toga :mrgreen:
oni koji voze motor,pogotovo duze vec,znaju sta im vise odgovara i sta god se odi navelo ne virujen da ce to prominit njihovo misljenje osnovano na visegodisnjen iskustvu ,
sad samo ostaje donosenje zakljucka onih koji ce tek kupiti motor,a provede li se ova odluka o nuznosti ABS-a na motoru,mislin da nece morat razbijat glavu po tom pitanju  :misli: