Akumulator -gdje kupiti

Imam u sc59 BS batery litijev kupio u Top motu,uvjek pali i nikad na punjaču,a bio jeftiniji od Yuasse


BSLi_02.png
 
Malo sam proguglao i najviše mi se lovi uha Exide ili Unibat.
Našao sam još svašta (BC, JMT, Bosh,Varta, BS, Shido, Skyrich) no nekako (gledajući specifikaciju i cijenu) najviše me vuku one gore.
 
Neka moja razmisljanja u vezi litijskih baterija.....



+ najcesce jaca struja kod startanja motora
+ ne treba dopunjavat niti kod duzih pauzi (ni godina dana nije problem ako nema potrosaca) *vidi i minus u tom smislu
+ teoretski bitno dulji vijek trajanja
+pad napona ovisno o postotku ispraznjenosti nije linearan kao kod olovnih nego je stabilan u najvecem dijelu stanja napunjenosti
+ tezina


-cijena
- osjetljivije na punjenje, potrebno je barem 13.8V i ne preko 14.7V pa provjerit motor da li je u tom rangu (neki proizvodjaci navode 15V kao maksimum, pa cak i 15,2V)
- *provjerit prije kupovine baterije motor da nema parazitsku potrosnju ako se ostavi mirovat dulje vrijeme, a potrosaci koji trose i kad je motor ugasen (alarm, neki moduli za grijane rucke itd) bi mogli ispraznit bateriju vrlo brzo jer ona ima 3-4x manji kapacitet od klasicnih olovnih baterija (par dana dovoljno da ubije nepovratno bateriju). Ako bi takva baterija imala kapacitet 3Ah (cest slucaj za one koje zamijenjuju 8-10Ah olovne baterije), npr. 30mA potrosnja ju skroz isprazni za 4 dana ako je baterija prije toga bila 100% napunjena, zastita u bateriji ju onemoguci i osim ako nisu sa naprednom elektronikom koju se moze resetirat (cesto posebnim punjacem, a neke imaju i gumb na sebi za to), nema vise povratka, baterija je za reciklazu. Isto bi moglo bit i ako bi u voznji napon otisao previsoko - baterija postane neupotrebljiva i bez mogucnosti da ju se osposobi ako nema tu mogucnost (gumb za reset). To je blagodat (sigurnost) i prokletstvo Battery Managementa u samoj bateriji.
-na jako niskim temperaturama su ponekad toliko slabe da ne mogu upalit motor, potrebno ih je zagrijat , npr 30tak sekundi upaljena svjetla, ali ne LED nego halogena da se kemijskom reakcijom ugriju. To najcesce nije problem jer rijetko ko vozi motor na takvim temperaturama, ali eto, potencijalna gnjavaza


Sto se tice punjenja punjacem (ako je to nekome uopce bitno za ove moto baterije), moze se koristit i "obican" punjac, ali mora zadovoljit neke uvjete inace moze unistit bateriju, blesave baterije mogu i postat uzrok pozara. Voltaza nikako preko 15V, a minimum 13.8V, pametni punjaci cesto/gotovo u pravilu imaju opciju desulfatizacije olovnih baterija sto rade na nacin da salju impulse viseg napona i takvi se NE SMIJU koristit za litijske baterije.


Nikako kupovat baterije bez battery managementa jer su potencijalno opasne (da, postoje i takve litijske)




Za mene i dalje AGM olovne, zadnju kupio proslo ljeto (EXIDE 8AH) za ispod 280kn, to je cijena koja opravdava u mom slucaju i preventivnu zamjenu svake godine. Litijske koje bi uzeo u obzir su 5x skuplje (pa i vise od toga), jednostavno ne vidim racunicu, a usteda tezine mi je totalno nebitna - nekome je presudna i zapravo jeftin nacin za olaksat motor cca 2kg, pa i vise.
 
Last edited:
Naručio sam Exide ELTZ14S na ebay-u.
Neka talijanska trgovina, 110 eura bilo na popustu (inače je 150 eur). Vidjeti ćemo kako će se ponijeti.
 
Ma ni ja nisam zadovoljan bio nikad s Unibatom..kupovao sam ih nekad dosta dok sam rentao quadove i skutere. Bolje su mi se pokazali manje poznati brendovi.
Kod većih motora Yuasa je najbolja ona s prve ugradnje, poslije kupiš istu i traje 50% od one prve.
I kod nas su preskupe, za Africu je tu Yuasa 1000-1100 kn a u Italiji se nađu za 80-90 eura.

Sada ćemo vidjeti šta kaže ova Exide:

 
  • Like
Reactions: stipe_zxr
Malo sam proguglao i najviše mi se lovi uha Exide ili Unibat.
Našao sam još svašta (BC, JMT, Bosh,Varta, BS, Shido, Skyrich) no nekako (gledajući specifikaciju i cijenu) najviše me vuku one gore.
Velika vecina njih su jedna te ista baterija, ali rebrendirana po zelji narucitelja. Ovako izgledaju u dimenziji za moj motor. Negdje procitao da ih kineski Skyrich proizvodi.
 

Attachments

  • 81kd3K3gbcL._AC_SL1500_.jpg
    81kd3K3gbcL._AC_SL1500_.jpg
    155 KB · Views: 0
  • 612NZbhkp1L._AC_SL1075_.jpg
    612NZbhkp1L._AC_SL1075_.jpg
    94 KB · Views: 0
  • index.jpg
    index.jpg
    5.4 KB · Views: 0
  • s-l500.jpg
    s-l500.jpg
    29.7 KB · Views: 0
  • wpx_f9c36dbfc03b0f0f9db5403089c08ab5.JPG
    wpx_f9c36dbfc03b0f0f9db5403089c08ab5.JPG
    66.4 KB · Views: 0
Last edited:
A vjerojatno je to tako da. I ta "zelena" od Skyricha se nađe na ebayu ispod 80 eura kao i JMT.
Dvoumio sam se da li da uzmem jednu od te dve, ali na kraju sam ipak odabrao Exide.Valjda taj osjećaj da ako kupiš nešto poznato da je bolje i nije bila puno skuplja (+30eur) pa ajde..
 
ne znam za ostale, ali ovaj shido jako lijepo gori na +35 :mrgreen:
 
Ja litium imam u serijali a i punjac sam sa bajkom dobio.
Dobro je sa vremena na vrijeme stavit na charger jer ima pun k elektronike sto radi kad je motor ugasen...
 
Ja litium imam u serijali a i punjac sam sa bajkom dobio.
Dobro je sa vremena na vrijeme stavit na charger jer ima pun k elektronike sto radi kad je motor ugasen...

3Ah baterija:
Za preko zime ako se ne vozi, a motor trosi nesto sitno (npr 2 mA), najbolje samo skinut minus klemu i u proljece vratit jer bi u suprotnom 100% napunjenu bateriju do kraja ispraznio u roku 2 mjeseca (i to pod uvjetom da njen kapacitet nije smanjen zbog hladnoce).

Ako bi motor trosio npr 10 mA, onda ga nikako ostavit dulje od tjedan dana bez voznje ili dopunjavanja jer to je preko pola kapaciteta izgubljeno, odnosno, niti 13 dana do potpune ispraznjenosti.
 
Last edited:
3Ah baterija:
Za preko zime ako se ne vozi, a motor trosi nesto sitno (npr 2 mA), najbolje samo skinut minus klemu i u proljece vratit jer bi u suprotnom 100% napunjenu bateriju do kraja ispraznio u roku 2 mjeseca (i to pod uvjetom da njen kapacitet nije smanjen zbog hladnoce).

Ako bi motor trosio npr 10 mA, onda ga nikako ostavit dulje od tjedan dana bez voznje ili dopunjavanja jer to je preko pola kapaciteta izgubljeno, odnosno, niti 13 dana do potpune ispraznjenosti.
Jep,
a to za saznat koliko trosi dnevno a bajk je off kod zabara je znanstvena fantastika..
Najbolje ga upalit ili spojit na punjac jednom tjedno i to je to.
 
ne znam za ostale, ali ovaj shido jako lijepo gori na +35 :mrgreen:
..nemoj me strašit ..planiram neko putovanje u tople krajeve ....
Šta znaš da se nekome zapalio sam od sebe na većoj vanjskoj temperaturi?
 
..nemoj me strašit ..planiram neko putovanje u tople krajeve ....
Šta znaš da se nekome zapalio sam od sebe na većoj vanjskoj temperaturi?
znam :mrgreen:
s time da nije palio kak spada ni zimi ni ljeti, uvijek treba to fakin "grijanje"
imao sam dva i isprobao sam ih na više motora jer sam sebi nisam vjerovao nakon silnih hvalospjeva koje sam pročitao

ustvari nije mi bilo ni najmanje žao dok se zapalio, bilo mi je žao jedino zbog sica i cijelo dvorište mi je smrdilo 2 tjedna
 
Last edited:
Mozda je tvornicka greska, mozda je punjenje bilo neodgovarajuce, kako bilo, zdimila je


 
kao što rekoh, imao sam dva i isprobao sam ih na više motora tako da isključujemo tvorničku grešku što se paljenja tiče, a što se tiče zapaljenja, nisam istraživao, ali ne vjerujem ni da je do motora jer na to poprilično pazim na aprilijama i sve pale na zub, ali teško je palila i honda i kawasaki u koje sam obično stavljao lošije akumulatore iz aprilija