Atestirao spuh na motoru :)

Koji je razlog ako imaju E oznaku? Šta nije to trebalo značiti da se ne treba mučiti s upisima i ostalim zato što su na Europskoj razini dokazani da su ispravni?
Sve homologirana se mora atestirati i upisati...samo su jos sad poceli zezati i sa E oznakama ocito
 
Kakav je proces sa crash barovima i skidplateom.Od europskog su proizvodaca al kad sam
pita nekakav certifikat rekli su da za EU nema potrebe za atestom tih dijelova.
Jel neko ima iskustva do sada? Idem atestirat auspuh i nosac tablice pa da sve to
odjednom odradim.
 
Koji je razlog ako imaju E oznaku? Šta nije to trebalo značiti da se ne treba mučiti s upisima i ostalim zato što su na Europskoj razini dokazani da su ispravni?

Dobio sam dopis da dostavim dokaz da je ugrađeni zamjenski prednji sklop odobrenog tipa. To, naravno, nemam niti se može naći igdje na internetu.

Imaju E oznaku, ali očito nije dovoljno.

Inače, farovi su identični ovima, samo s druge web stranice.


Ne znam, imam toliko drugih obveza da mi se ne da s rogatima bosti, upisati ću žmigavce, retrovizore i nosač tablice.
 
Last edited:
Dobio sam dopis da dostavim dokaz da je ugrađeni zamjenski prednji sklop odobrenog tipa. To, naravno, nemam niti se može naći igdje na internetu.

Imaju E oznaku, ali očito nije dovoljno.

Inače, farovi su identični ovima, samo s druge web stranice.


Ne znam, imam toliko drugih obveza da mi se ne da s rogatima bosti, upisati ću žmigavce, retrovizore i nosač tablice.

A probaj kontaktirat proizvodjaca, cim ima E broj, ima i dokument/homologaciju koju ti moze poslat. Nis ne kosta kontaktirat pa makar i nista obavio
 
Cim vise ispitujete za ateste svega i svacega, vjerujem da budemo kroz godinu-dvije sve morali upisivati i placati...
Pitajte i za trakice na felgama i monster naljepnice.
Nisu na pazaru pa ce na temelju svog osjecaja dodavat nove dijelove na atest liste.
Nadam se da se vode nekim pravilnikom.
 
  • Like
Reactions: t0malito
Sad sam došao do informacija, E Broj nije dovoljan, treba imati još oznaku uz E broj da je svjetlosni sklop sukladan zakonima.

Jebiga, idemo uz slabija, ružnija i lošija svjetla, što se može.
 
  • Like
Reactions: snoopyx
Nisu na pazaru pa ce na temelju svog osjecaja dodavat nove dijelove na atest liste.
Nadam se da se vode nekim pravilnikom.
Mislin da ne triba za Crash bar….pasivna sigurnost nije jos na tapetu kao aktivna
Mada jos maglenke nisu obavezne za atestirat…..
Ali mogle bi uskoro…..
 
Kupujem auspuh za Monster i sada vidim da katalizator poprilično košta. 😁
Hoće li me zezati kod upisivanja auspuha ako nemam katalizator?
Inače, uredni papiri za homologacija i E broj su prisutni kod svih auspuha koje gledam.
 
Kupujem auspuh za Monster i sada vidim da katalizator poprilično košta. 😁
Hoće li me zezati kod upisivanja auspuha ako nemam katalizator?
Inače, uredni papiri za homologacija i E broj su prisutni kod svih auspuha koje gledam.
Kod upisivanja auspuha, mjeri ti decibele na određenom broju okretaja ovisno kako piše na naljepnici na motoru
Bez katalizatora ce definitivno biti glasniji, tako da upis auspuha bez katalizatora zaboravi
 
Mislin da ne triba za Crash bar….pasivna sigurnost nije jos na tapetu kao aktivna
Mada jos maglenke nisu obavezne za atestirat…..
Ali mogle bi uskoro…..
Ne pišu gluposti.

Maglenke su obvezne za atetstirati kao i sva dodatna "svjetla".
Ako ima sreće ne pogledaju al ako se naleti na nekoga zadrtoga pregledavača neće dozvoliti prolazak tehničkog.
Znači, jedino o sreći ovisi.
Isto ko stražnji katadiopter.

Svi pa tako i pravilnici o ateistima se nalaze na CVH web-u.
Maglenke kao i dodatni farovi se ne mogu atetstirati u naslovnom svojstvu već samo kao "radna svjetla".
Takva svjetla ne podliježu homologaciju jer su "radna". Znači može bilo što i tako piše u pravilniku.

Po pravilniku moraju imati dodatni prekidač.
Sam postupak atesta je trivijalan i brz.
Cijena je bila nekoć 263Kn ( 35€).
Isplati lu se za taj iznos zajebavat na tehničkom?
Nekome da, nekome ne.

S druge strane staviti maglenke, baš kako naziv kaže maglenke s uskim horizontalnim snopom (jer maglenke to jesu, to su farovi s užim snopom svjetla po visini) na motore je glupo.
Motor se naginje i onda taj snop, tako uzak, ne služi svrsi jer mijenja kut u odnosu na vodoravni položaj.
Radna svjetla ili dodatne farove je pametnije staviti i atetstirati ko radna svjetla.

Imate na webu i držite se tih pravilnika jer tamo sve explicite piše.
Ne pitajte na tehničkom jer su oni nezainteresirani i mogu vam krivo reci.
 
Kod upisivanja auspuha, mjeri ti decibele na određenom broju okretaja ovisno kako piše na naljepnici na motoru
Bez katalizatora ce definitivno biti glasniji, tako da upis auspuha bez katalizatora zaboravi

Katalizator na buku nema veliki utjecaj, ako je granicno tipa 1, max 2db (a i to sam puno rekao), onda ce cinit razliku, inace ne. Jedan db killer u tom smislu "vrijedi" vise od 5 katalizatora.

U HR (jos) nema eko testa za motore, samo se na buku obraca paznja pa ako su papiri o homologaciji uredni, a buka na max vrijednosti + maksimalno 5db, to bi moralo proc na atestu.

E sad, ako ce ispitivac gledat jel na auspuhu o2 senzor ako bi trebao biti ugradjen (a mogao bi gledat), a O2 senzora nema, onda bi moglo bit problema.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: kk
Katalizator na buku nema veliki utjecaj, ako je granicno tipa 1, max 2db (a i to sam puno rekao), onda ce cinit razliku, inace ne. Jedan db killer u tom smislu "vrijedi" vise od 5 katalizatora.

U HR (jos) nema eko testa za motore, samo se na buku obraca paznja pa ako su papiri o homologaciji uredni, a buka na max vrijednosti + maksimalno 5db, to bi moralo proc na atestu.
Znaci na motoru ne radi neku preveliku razliku sa i bez katalizatora?
Znam za auto, evo prije pola godine, imam jednog doma Clia 1.2 benzinca za "tačkat" se po doma.
Tolko se katalizator zaštopao da auto jednostavno vise nije htio ic, izvadili ga van i izbili sve iz njega i samo oklop vratili gore dok ne stigne novi katalizator.
Tih 2-3 dana sto sam se vozio bez katalizatora, zvuk kao da se vozim sa Cliom RS, a ne sa 1.2 benzinac haahha
 
Znaci na motoru ne radi neku preveliku razliku sa i bez katalizatora?
Znam za auto, evo prije pola godine, imam jednog doma Clia 1.2 benzinca za "tačkat" se po doma.
Tolko se katalizator zaštopao da auto jednostavno vise nije htio ic, izvadili ga van i izbili sve iz njega i samo oklop vratili gore dok ne stigne novi katalizator.
Tih 2-3 dana sto sam se vozio bez katalizatora, zvuk kao da se vozim sa Cliom RS, a ne sa 1.2 benzinac haahha

Na motorima su katalizatori manji, znam (iz druge ruke) da na Z750 i Z900 ne utjecu bitno na buku (ljudi ih skidali/busili i nije bilo neke osjetne razlike, nesto sitno da, ali ne bitno)
 
Znaci na motoru ne radi neku preveliku razliku sa i bez katalizatora?
Znam za auto, evo prije pola godine, imam jednog doma Clia 1.2 benzinca za "tačkat" se po doma.
Tolko se katalizator zaštopao da auto jednostavno vise nije htio ic, izvadili ga van i izbili sve iz njega i samo oklop vratili gore dok ne stigne novi katalizator.
Tih 2-3 dana sto sam se vozio bez katalizatora, zvuk kao da se vozim sa Cliom RS, a ne sa 1.2 benzinac haahha

Bucaš boju zvuka i energiju zvučnog vala.
Zvuk ti para uši jer je ružan ali tek kad izmjeris pravu vrijednost u dB možeš biti siguran koliko je to zapravo decibela.

Postoje aplikacije za mobitele koje, ako ti je mobitel ispravan, vrlo točno mjere decibele.

Posto u poslu za homologaciju znam koristiti skupu opremu (profesionalnu) skuzio sam da mi mobitel skoro pa jednako mjeri tako da više koristim mobitel

Isprobaj ako te zanima.
Za razne uređaje malo varira postupak al možeš probati 25-30cm od ispuha ali ne direktno u osi ispuha nego malo pod kutem, sa strane, pa usporedi na par auspuha i pomalo ćeš dobiti osjećaj al nije to poput metra, kilograma i drugih svakodnevno korištenih veličina pa da imamo osjećaj koliko je što stvarno bučno.